Gå til innhold

Hvor mye alkohol drikker folk?

Fremhevede innlegg

Gjest Mammamia75
Skrevet (endret)

Sletter

Endret av Mammamia75
Slettet eget innlegg
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Et par ganger i året. Ikke månedlig.

Anonymkode: f65e2...30e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

En gang hvert femte år ca. Da drikker jeg helst cava eller champagne til jeg blir brisen og valser og ler en sommerkveld med gamle venninner. 

Anonymkode: d6b20...291

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen øl 3-4 ganger i året.

Anonymkode: 9eaa7...752

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir 1-2 øl eller glass vin hver dag stort sett

Anonymkode: 90e90...0b0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er så forskjellig.

Noen drikker aldri / sjeldent

Andre liker smake litt hver dag (1 øl til maten / vin til kvelden)

Noen er på nippet til å bli alkoholikere og drikker 1 vinflaske + hver dag.

Noen drikker kun i helger

Jeg nyter kun alkohol i helger OM jeg er sosial. Tenker aldri på alkohol når jeg er alene. Da smaker brus bedre. Men skal jeg ut på fest så går det lett ned 2 sicpack cider + 5 drinker på byen. Drikker 2-3 helger i mnd. Er det fest er det fest, ellers foretrekker jeg kakao under et pledd

Anonymkode: 7be59...5fb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker sammen med mannen til mat noen ganger i uka. Kanskje en ukedag, hver fredag og lørdag, i snitt. Har vi ekstra god søndagsmiddag tar vi innimellom et glass da og. Fredagen tar vi med vinglass til TVen. Tar nesten alltid vin til mat om vi er ute og spiser. Og på ferie tar vi gjerne også alkohol til lunsj. 

Vi kan også ta en øl i solveggen en fin dag, men det er sjeldent, vedder på maks fem i året. Drikker aldri noe sterkere enn vin. 

Anonymkode: fc8ae...a36

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Går vel ei halvflaske Tronnes Napoleon i løpet av en halvtime 🙂

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En øl i måneden kanskje... Jeg er skeptisk til utviklingen der alle bare må drikke alkohol til diverse anledninger...

Anonymkode: a822f...19c

• Liker 8
  • Nyttig 2
Gjest Adobyen
Skrevet
Maskinfører skrev (24 minutter siden):

Går vel ei halvflaske Tronnes Napoleon i løpet av en halvtime 🙂

Den bruker jeg til å lage meg noe som ser ut som irish coffee, det er godt.  
Det blir mindre og mindre alkohol på meg. Glemmer å kjøpe og glemmer å drikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Drikker du hver dag er du alkoholiker. Om du så MÅ ha den ølen eller vinen i helgen er du alkoholiker.

Jeg slutta å drikke for fler år siden da jeg ble syk av det, men hadde jeg klart å drikke ville jeg drukket 1-2 ganger i årer i spesielle anledninger.

Anonymkode: be171...b53

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Drikke aldri. Jeg hadde et veldig alvorlig alkoholproblem så måtte slutte helt. Skulle gjerne vært en av de som kunne ta seg et glass champagne i ny og ne, men har innsett at det ikke blir i dette livet. 

Har fått et annet syn på alkohol når jeg sluttet å drikke og ser at det begynner å bli et alvorlig samfunnsproblem. Det er helt normalt å ruse seg på alkohol til forskjellige anledninger og alkohol er bindeleddet i veldig mange sosiale sammenhenger. Kjenner på utenforskap når jeg drikker alkoholfritt på middager med jobben eller venner. Ikke bare drikkes det mye alkohol, men det skal også snakkes om vin, ølsorter, drinker osv. 

Anonymkode: 86242...3b0

• Liker 8
  • Hjerte 4
Skrevet

Jeg drikker så lite at jeg går under avholds. Kanskje jeg tar et par glass med vin 2 ganger i året. 

• Liker 4
Skrevet
Adobyen skrev (27 minutter siden):

Den bruker jeg til å lage meg noe som ser ut som irish coffee, det er godt.  
Det blir mindre og mindre alkohol på meg. Glemmer å kjøpe og glemmer å drikke. 

Ja ble 2 flasker til påske nå er det en og en halv flaske igjen da 🙂 irish coffee er godt da 🙂 hehe du må ikke glemme polet da 🙂 

Skrevet

Det varierer veldig hvor ofte (og hvor mye) jeg drikker.

Jeg tar et glass vin hvis jeg har lyst på (og har vin i hus), og det kan være to ganger i uka eller med to eller flere måneders mellomrom.

Jeg har venner som nok drikker både mer og oftere enn hva jeg gjør, men de passer jobb, dyr, hus og hjem, så jeg kan ikke se noe problem med det?

Jeg vet at jeg ihvertfall ikke på noen måte er et bedre menneske med høyere moral enn dem bare fordi jeg drikker mindre og mer sjeldent. ;)

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg drikker aldri alene, og ikke spesielt ofte i sosial sammenheng heller. Har vell drukket et par enheter ved 3-4 ulike anledninger i år. På den rette festen kan jeg drikke meg godt brisen/full. Ble vell 6 ganger i 22, ikke enda i år. 

Gjest Mammamia75
Skrevet
Mammamia75 skrev (6 timer siden):

Jeg drikker veldig lite. Jeg har en del venner som drikker øl eller vin hver dag. Og mer på helg, da blir det noe konjakk, GT eller noen drinker med vodka /bacardi/hel flaske vin eller 6 pk øl. 

Hva er vanlig blant folk? 

Jeg drikker kanskje fire øl på en måned om jeg tar en hver helg liksom. Får inntrykk av at det er vanlig å slappe av med et glass hver dag i noen miljø.

Jeg må vel legge til at jeg blir fort påvirket og om noen byr meg en øl eller et glass vin så greier jeg ikke si nei. Det er så behagelig å dempe livsangsten

Skrevet

Til nå i år har jeg drukket et glass rødvin og to små glass Bailey’s. Det er omtrent like mye som jeg drakk til sammen i hele fjor.

AnonymBruker
Skrevet

Drikker en halv til hel flaske vin ca én gang i mnd med samboer, slekt og/eller gode venner. Tar meg en fest tre-fire ganger i året med ca 8-10 enheter på toppen av det.

Anonymkode: 7ef08...ec6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...