Gå til innhold

Hvor mye alkohol drikker folk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg drikker for mye, fordi jeg er alkis. 

Likevel vil du ikke ense om jeg har drukket, og det er det som er det skumle. 

Holdt nylig på å dø. But herr I am. Parasitter som meg er seige. Skal mye til for å ta knekken på meg. 

Alkohol er noe dritt. 

Kjørt taxi, opplevd og sett nok, til at jeg aldri burde drukket en dråpe. Folk blir idioter, ekle, vemmelige, med det finnes noen ytterst få hederlige unntak. 

Er jeg unntaket? 

Nei, jeg er en jævla idiot. Som er glad i vin. Ho... Hey! 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De fleste som svarer i slike tråde sier at de sjelden eller aldri drikker.  Man får det inntrykket at KG er fullt av avholdspersoner.

Selv drikker jeg en sekspakning øl ca annenhver helg.

Anonymkode: d416f...c0c

• Liker 5
  • Nyttig 2
Gjest Peanut
Skrevet

Jeg har ikke drukket noe hittil i år. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De fleste som svarer i slike tråde sier at de sjelden eller aldri drikker.  Man får det inntrykket at KG er fullt av avholdspersoner.

Selv drikker jeg en sekspakning øl ca annenhver helg.

Anonymkode: d416f...c0c

Jeg svarer alltid hva jeg drikker, noe som er en del (se tidligere i tråden). 

Og har samme inntrykk som deg. Mange har stort behov for å få ut at de ikke drikker, og samtidig være nedlatende mot de som drikker. Mulig derfor mange ikke gidder svare, fordi "avholdsfolket" har så stort behov for å være belærende. 

Jeg drikker ikke sprit, og er absolutt aldri full. Drikker til mat, mulig et glass bare for kos i selskap eller i sola. Jeg belærer da likevel ikke de som har andre drikkemønstre enn meg. Og i alle fall ikke de som er avholds eller drikker moderat. 

Anonymkode: fc8ae...a36

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Drikker du hver dag er du alkoholiker. Om du så MÅ ha den ølen eller vinen i helgen er du alkoholiker.

Jeg slutta å drikke for fler år siden da jeg ble syk av det, men hadde jeg klart å drikke ville jeg drukket 1-2 ganger i årer i spesielle anledninger.

Anonymkode: be171...b53

Hvordan syk?

Anonymkode: 1d699...4a4

Skrevet

Det er så lite at det halve kunne vært nok 😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pleide drikke hver helg. Nå er jeg godt inn i 30-årene og føler mindre behov. Nå drikker jeg 1 gang i måneden eller mindre.

Anonymkode: f4130...d34

AnonymBruker
Skrevet

Drikker ett glass vin/en øl stort sett hver dag, gjerne litt mer i helgene. Blir sjeldent/aldri full. Ser ikke problemet

Anonymkode: 1d699...4a4

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonymbruker*** skrev (1 time siden):

Jeg drikker aldri alene, og ikke spesielt ofte i sosial sammenheng heller. Har vell drukket et par enheter ved 3-4 ulike anledninger i år. På den rette festen kan jeg drikke meg godt brisen/full. Ble vell 6 ganger i 22, ikke enda i år. 

Jeg drikker så og si alltid alene. Ikke interessert i å bli beruset, og absolutt ikke ute blant folk, så da tar jeg heller et glass vin hjemme foran tv'en. Det kan jeg gjøre 3-4 ganger i uka, og så plutselig kan det gå et halvt år uten noe som helst. 

Det er liksom et stigma å drikke alene, men det gir jeg lang f i😂

Anonymkode: 522c7...204

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg drikker sammen med mannen til mat noen ganger i uka. Kanskje en ukedag, hver fredag og lørdag, i snitt. Har vi ekstra god søndagsmiddag tar vi innimellom et glass da og. Fredagen tar vi med vinglass til TVen. Tar nesten alltid vin til mat om vi er ute og spiser. Og på ferie tar vi gjerne også alkohol til lunsj. 

Vi kan også ta en øl i solveggen en fin dag, men det er sjeldent, vedder på maks fem i året. Drikker aldri noe sterkere enn vin. 

Anonymkode: fc8ae...a36

Presis det samme som hos oss. Er jeg alene, tar jeg ei brus, eller alkoholfri ingefærøl, som jeg elsker. Men når vi er sammen, deler vi ofte ei flaske vin 2-4 dager i uka. Litt mer i ferier. 
Tror jeg kunne blitt litt FOR glad i alkohol  om jeg hadde sluppet løs, så har hvite måneder innimellom. 

Anonymkode: 204d5...720

AnonymBruker
Skrevet

Som regel et par øl og litt vin hver helg. Holder meg til 1-3 enheter pr gang. Oftere i ferier, men ikke hver dag. Drikker meg nesten aldri full, bare en gang i året på fest ca. 

Anonymkode: 5bc29...330

AnonymBruker
Skrevet

Drikker aldri. Liker å alltid være kjørbar, og skal jeg først drikke kalorier, så vil jeg ha Urge. 

Anonymkode: 64310...c85

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar meg en ordentlig fest med venner ca. 4-6 ganger i året, da drikker jeg mye. 

Ellers har jeg et lavt konsum, kanskje 1-2 enheter i måneden. 

Anonymkode: 1702d...68f

• Liker 2
Skrevet

Aldri nok så har nylig startet med alkohol intravanøst også for å kunne holde flyten igjennom natten og slippe våkne edru. 

AnonymBruker
Skrevet

Synes alkohol smaker høgg. Drikker ett glass vin to ganger i året; på sommerfest og julebord med jobben. Drakk ikke når jeg var russ eller student og angrer litt på det siden jeg automatisk ble sett på som ekstremt sær. Tviler på at noen hadde sagt noe nå hvis jeg valgte alkoholfritt, for det finnes ikke drikkepress der jeg jobber. Men det er så deilig å slippe å skille seg ut så jeg tar det glasset og skyller bort smaken med vann etterpå. 😂 

Aner ikke hva som er vanlig, men blant slekt og venner kjenner jeg ingen som drikker hver helg. Eller, det kan jeg jo ikke vite da, men det er ingen som er åpne om at de drikker jevnlig. Bortsett fra min tante, som liker å ta seg et glass om lørdagen. 

Anonymkode: d1179...7ac

Skrevet

Ingenting.

Opplevde nok tull i barndommen ang. det der. :sukk:

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Kutta helt ut for 3år siden, lei av det. Blir jo dårlig av det uansett mengde dagen etterpå...aldri sett meg tilbake. Livet er best uten alko eller andre stimulanter.

Det som er så trist med Nordmenn er drikkepresset, alkoholen MÅ være med uansett hva man skal delta på. Svært få andre land ser så ned på folk som ikke konformer/gjør det samme...derfor gidder jeg ikke delta på drikketing lenger. Går ikke glipp av en dritt.

Anonymkode: 8e4d9...613

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo an på... er det utepilsvær er det fort et par øl i sola noen ganger i uka. På ferie blir det fort en øl eller et glass vin til maten på restaurant, hver dag. 

Men i dersom det ikke skjer noe spesielt, kan det gå noen uker uten alkohol i det hele, eller maks en øl i sofaen på fredag. 

(Dersom det er fest, blir det mer på en kveld, men liker ikke å bli full. Går vel på fest annenhver måned)

Anonymkode: 595f3...3c6

AnonymBruker
Skrevet

Det blir kanskje 6 halvlitere og 1 flaske vin i uka i snitt. Er veldig sjeldent på fest da. Tror virkelig at grisefylla en gang i blant er verre enn 2 enheter daglig.

Anonymkode: af5b3...1ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...