AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #41 Skrevet 7. april 2023 Drikker i ca 1 liter Vikingfjord i året. Men drikker den til gjengjeld opp på en kveld. Hver gang sier jeg til meg selv at jeg aldri skal drikke mer i mitt liv... Anonymkode: b3880...f9a
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #42 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan syk? Anonymkode: 1d699...4a4 Angst, paranoid, lett psykotisk😅 Og dette er ved små mengder spredd godt utover. Skulle ønske jeg kunne drikke en gang i blant for å passe inn, men den gang ei. Anonymkode: be171...b53 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #43 Skrevet 7. april 2023 Maksimalt 4 glass vin eller tilsvarende, 1-2 ganger per måned. Har aldri vært en stordrikker, men liker en fest iblant eller litt vin eller øl i ni og ne. Anonymkode: fd08c...0d1
Anonymbruker*** Skrevet 7. april 2023 #44 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg drikker så og si alltid alene. Ikke interessert i å bli beruset, og absolutt ikke ute blant folk, så da tar jeg heller et glass vin hjemme foran tv'en. Det kan jeg gjøre 3-4 ganger i uka, og så plutselig kan det gå et halvt år uten noe som helst. Det er liksom et stigma å drikke alene, men det gir jeg lang f i😂 Anonymkode: 522c7...204 Innenfor rimelighetens grenser skjønner jeg ikke hvorfor det skal være stigmatisert egentlig. For min del er alkohol knyttet til å være sosial i veldig høy grad. Jeg bor alene og trives godt i eget selskap, men tar jeg meg en øl blir jeg 9/10 ganger rastløs og lysten på andres selskap. Smaker ikke like godt når jeg er alene heller 😅
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #45 Skrevet 7. april 2023 Drikker kanskje den mengden vennene dine gjør på helg. Men drikker ikke i ukedagene, bortsett fra når jeg er på ferie eller det skjer noe spesielt. Anonymkode: adae0...18e
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #46 Skrevet 7. april 2023 Når jeg drikker drikker jeg alene, siden jeg ikke fester eller går ut "på byen". Jeg liker ikke fyll generelt, og berusede mennesker irriterer meg. Jeg drikker gjerne en stk Somersby cider på fredag/lørdagskvelder men ikke hver uke. Det hender jeg unner meg vodka eller brandy og det varierer hvor lenge de varer. Jeg drikker aldri nok til å bli beruset, men har jeg f.eks. både marsipan og brandy i hus kan jeg nok forsyne meg flere dager på rad. Anonymkode: afabd...62a
Mardina Skrevet 7. april 2023 #47 Skrevet 7. april 2023 Kanskje 3-4 ganger i året. Og aldri til det punktet at jeg blir full. Veldig sjelden brisen også forsåvidt 😊 Er veldig lite av alkohol jeg liker. Liker kun søte hvitviner, søte likører, musserende vin og cider. Alt annet er no-go 🤮 I tillegg har jeg vært sammen med en alkoholiker, så jeg er svært forsiktig med alkohol generelt 😊
Million Skrevet 7. april 2023 #48 Skrevet 7. april 2023 Jeg drikker ingenting nesten. Tror ikke jeg har drukket alkohol hittil i år. Kan ikke huske sist. Det blir som regel bare hvis jeg er på besøk og en venninne insisterer på et glass vin, eller hvis vi er ute på restaurant og bar. Noe som blir stadig sjeldnere med åra. Jeg er i femtiårene og savner overhodet ikke alkohol. Hvis noen sa til meg at du kan ikke drikke noe alkohol i det hele tatt resten av ditt liv, hadde jeg trukket på skuldrene og sagt det var greit. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #49 Skrevet 7. april 2023 Kvinne, 56 år, bor alene. Det avhenger av forskjellige ting. Om ungene mine er hjemme (begge studerer borte) drikker jeg ikke (om de er ute på byen) i fall de trenger å hentes. Ikke noe de forventer, jeg synes det er hyggelig 😊 Ellers drikker jeg som regel litt fredag og lørdag, sammen med mat. Er jeg alene blir det 1-2 glass vin/cider. Har jeg/er jeg på besøk noe mer. Kan finne på å ta et glass en ukedag hvis jeg feks har en åpnet flaske fra helga. Åpner ikke en flaske på en tirsdag. I ferier blir det som regel ett glass til lunch (om jeg ikke skal kjøre) og 1-3 glass til middag. Jeg koser meg med vin/cider/øl, blir svært sjeldent beruset. Må ikke drikke, kan godt la være, men jeg synes det er hyggelig. Drikker sjeldent noe sterkere enn vin/cider/øl, liker ikke sterkere saker. Unntak er likør til jul. Anonymkode: cb249...38e
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #50 Skrevet 7. april 2023 Vokste opp på bygda i et typisk festmiljø. Har definitivt drukket min del. Har flytta derifra og kuttet betydelig nå. Digger øl men drikker nå i hovedsak alkoholfritt. De gangene jeg velger alkohol har jeg en limit på maks 2 glass på en kveld, og så over på alkoholfritt. Det har skjedd 3-4 ganger i år. Har hatt det sånn i noen år nå og dette veivalget funker helt fenomenalt for meg. Anonymkode: f636e...546 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #52 Skrevet 7. april 2023 14 hours ago, Maskinfører said: Går vel ei halvflaske Tronnes Napoleon i løpet av en halvtime 🙂 Huff den er grusom🙈 Anonymkode: 90e90...0b0
Butter Skrevet 7. april 2023 #53 Skrevet 7. april 2023 Pleier å ta meg 2 glass vin på fredager og lørdager og andre type fridager. Så sånn i underkant av en flaske vin pr uke. Og litt mer i ferier. Var litt mer før barn, men har aldri vært typisk festetypen. Er jeg dog på fest ble det i alle fall før i tiden en flaske vin pluss, men har aldri festet veldig ofte.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #54 Skrevet 7. april 2023 Jeg drikker kanskje et par ganger i året. Ser ikke poenget med alkohol, og ettereffekten er faktisk ikke verd det. Godt er det egentlig ikke heller. Foretrekker brus eller annet. Anonymkode: 121c4...69f 1
Andro Skrevet 7. april 2023 #55 Skrevet 7. april 2023 Et par glass til maten et par ganger i måneden. En whisky på kvelden et par kvelder i måneden kanskje. Overstiger aldri tre enheter på en kveld. Som oftest velger jeg mineralvann istedet.
Gjest T-AA Skrevet 7. april 2023 #56 Skrevet 7. april 2023 Drikker hver dag på ferie nå. 3-4 halvlitere hver dag. Blir aldri full , men tar det igjen på fest sammen med voksne 1-2 ganger i måneden 😁
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #57 Skrevet 7. april 2023 avholds etter å ha vært på nippet til å få et problem . Og når jeg nå ser hvilke idioter folk blir med alkohol innabords så frister det hvertfall ikke å drikke igjen. Lever godt uten. Anonymkode: ef09b...b9e 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #58 Skrevet 7. april 2023 Drikker moderat alkohol 4-5 ganger i året (gutteturer). Anonymkode: ccabc...215
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #59 Skrevet 7. april 2023 En øl eller et glass vin i helgen, og ellers så blir det litt når det er noe spesielt, aldri mer enn fem enheter som er fordelt utover kvelden. Dette skjer 5 -6 ganger ish i året. Anonymkode: 4b67a...f53
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 7. april 2023 #60 Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Synes alkohol smaker høgg. Drikker ett glass vin to ganger i året; på sommerfest og julebord med jobben. Drakk ikke når jeg var russ eller student og angrer litt på det siden jeg automatisk ble sett på som ekstremt sær. Tviler på at noen hadde sagt noe nå hvis jeg valgte alkoholfritt, for det finnes ikke drikkepress der jeg jobber. Men det er så deilig å slippe å skille seg ut så jeg tar det glasset og skyller bort smaken med vann etterpå. 😂 Aner ikke hva som er vanlig, men blant slekt og venner kjenner jeg ingen som drikker hver helg. Eller, det kan jeg jo ikke vite da, men det er ingen som er åpne om at de drikker jevnlig. Bortsett fra min tante, som liker å ta seg et glass om lørdagen. Anonymkode: d1179...7ac Det synes jeg det smaker og; Høgg Men drikker forskjellige ting som nærmer seg godt for å bli fin i sosiale sammenhenger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå