Gå til innhold

ville du vært sammen med..

Gjest gjest_melina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helt uakseptabelt! Hadde vært sammen med typen min i noen måneder da en kompis av ham røpa at typen min røykte hasj. Det var ikke ofte, men en gang i blant. Vi hadde en stooor krangel, og var like før jeg gjorde det slutt. Han hadde fortalt at han hadde drevet med forskjellige ting før, men han visste jeg ikke ville blitt sammen med ham om jeg visste at han fortsatt røykte hasj.

Nå er han helt sluttet, for jeg taklet det heller dårlig de gangene han hadde gjort det.

Så jeg hadde helt klart ikke blitt sammen med en som røykte hver dag, når jeg vet jeg ikke klarer å vere sammen med en som røyker en gang i blant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ja og nei. En eks av meg røyket hver dag, mens jeg kun røyka av og til. Han var jo ikke dum, så han skjønte jeg ble lei av høytsvevende planer i skev tilstand. Vi var begge kreative, og samarbeidet, så han ble faktisk glad for at jeg ikke røyka så ofte.

Han røyket mer enn meg, men etter ca. tre dager pleide jeg å si pent; at nå er vi på to forskjellige planeter og jeg er litt lei av det nu. *Skjønner du det*

Han skjønte det og vi klarte å holde sammen i ti lange år.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest eks-tøffest

Har vært sammen med en som røyka daglig. Jeg begynte å røyke selv. DUMT!

Det er veldig mange år siden det ble slutt. Aldri igjen. Jeg var en ung og uselvstendig idiot da, men jeg har i det minste lært at livet er best "nyktert".

Uansett mengde av forbruk - jeg vil ikke ha et slikt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært sammen med en som røyka daglig. Jeg begynte å røyke selv. DUMT!

Det er veldig mange år siden det ble slutt. Aldri igjen. Jeg var en ung og uselvstendig idiot da, men jeg har i det minste lært at livet er best "nyktert".

Uansett mengde av forbruk - jeg vil ikke ha et slikt liv.

Hva om du ikke hadde begynt å røyke selv? Dvs tatt et standpunkt lenge før du ble sammen med en som røyker? Hadde det vært anderledes da?

Og så stusser jeg litt på hva du mener med "et sånt" liv. Man kan da leve et helt normalt liv selvom man røyker hasj? Selv har jeg en ansvarsfull jobb, familie og en stor vennekrets. Jeg har røykt hasj daglig i over 15 år og mener bestem at dette ikke går ut over min evne til å være både ansvarsfull og omtenksom overfor de rundt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eks-tøffest

Jeg hadde faktisk et antidop-standpunkt før jeg traff typen. Det var bare at han var så annerledes enn min oppfatning av hasjrøykere, og jeg var dum og forelsket.

Spiller ingen rolle hvor veltilpasset du er selv om du røyker hasj; jeg ville ikke levd sammen med deg FORDI du røyker.

Nå har jeg i hvert fall en konsekvent nulltoleranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hadde det gått an å føre normale samtaler med ham uten at han falt ut, hadde han klart jobben sin og ellers fungert som et normalt menneske, ser jeg ikke noe problem i det.'

Ville ikke sett noe problem i at en mann hadde drukket et glass rødvin til maten hver kveld heller jeg, og dette sidestiller jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nok for lite erfaring rundt dete til å svare et bastant nei, men i utgangspunktet er det uaktuellt.

hadde iallefall ikke gått inn i et forhold med en mann jeg på forhånd visste røkte hasj, og det gjelder uavhengig av mengde og antall ganger i løpet av et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, jeg ville ikke valgt å være sammen med en som røyket hasj hver dag, uansett hvor godt han fungerte.

jeg ville heller ikke valgt å være sammen med en som drakk ett eller to glass vin hver dag, ikke fordi personen blir full, men fordi jeg har vært sammen med en som brukte hasj tidligere, og jeg har bodd med en som hadde alkoholproblemer, så jeg har testet ut det å være sammen med folk som jevnlig bruker rusmidler, og akter IKKE å gjøre det på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Varg-Menja

Ja, det kunne jeg, dersom det var en ellers aktiv og oppegående person. Å røyke daglig er noe man kan gjøre i en periode av livet, så lenge man skjønner at det ikke funker i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man er oppegående og mer eller mindre velfungerende, ser jeg ikke noe problem i det, nei. Det viktigste er at man kan snakke sammen og le sammen og kose seg. Går det, går alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er uakturllt for min del.hadde et forhold til en hasjrøyker i 4 år,og aldri mer!(selv om han hadde røykt bare en gang i året for den del!)jeg HATER HASJ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
...noen som røyker hasj? Da tenker jeg ikke på dem som røyker en gang i blant og blir helt"ute" av det. Men på noen som røyker hver dag og ikke får noen merkbar rus av det fordi de har gjort det i nærmere 20 år. Kan vel relaters til sigaretter...bortsett fra at det er ulovlig da...

Nei,aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i nesten den samme situasjonen, og sier som mange andre her: Aldri mer!

Da vi ble sammen visste jeg ikke at han røkte, men fikk vite det etter en stund. Da røkte han kun en gang iblant. Følelsene for mannen var høyere enn fornuften, så jeg ble i forholdet. Etterhvert røkte han daglig. Min erfaring med Hasj er ikke god, for han ble mer og mer kynisk og følelseskald. Vet ikke om dette kun kom av Hasjrøkingen, men jeg ville ikke gjort dette en gang til.

Faren for å begynne på tyngre stoffer er også der, noe man bør ha i bakhodet om man innleder et forhold til noen som røyker. Jeg kjenner mange som har kommet inn i den malstrømmen der, så jeg ser i dag med argusøyne på alle former for ulovlige rusmidler. Dessuten er også faren for at du selv begynner tilstede. "Han gjør det jo, så da er det vel ikke så farlig alikevel..?"

Mitt tips er: Er personen virkelig glad i deg slutter han/hun med hasjrøykingen. Hvis ikke..? Da mener jeg det er en avhengighet og et problem du ikke bør gå inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pecado

Nei. Og ikke noen ganger bare heller.

Og ikke med en som måtte drikke et parglass rødvin hver kveld heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hun som har sett

Nei, absolutt ikke. Var sammen med en hvis kompis røykte hasj. Og denne jeg var sammen med brydde seg ikke. Han tilbrakte tid sammen med kompisen mens han røykte hasj, så det overrasker meg ikke om eksen min også røykte. :tristbla: Merket at han var "borte" mange ganger, så jeg var rask ut av forholdet.

Tenk på dette.. Dersom han du skulle blitt sammen med røykte hasj, og du tenkte på en fremtid, hva om du ble gravid?? Bare undrer litt, jeg ville aldri hatt et forhold til en med rusproblemer uansett hvor lenge eller lite han har vært rusmisbruker.

Bare et lite synspunkt. :) Lykke til hva du enn gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...