Gå til innhold

ville du vært sammen med..


Gjest gjest_melina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Varg-Menja
Mitt tips er: Er personen virkelig glad i deg slutter han/hun med hasjrøykingen. Hvis ikke..? Da mener jeg det er en avhengighet og et problem du ikke bør gå inn i.

Men hva om jeg ikke plages av at han røyker og heller ikke ser noen grunn til å utsette han for en slik problemstilling, bare for å teste han? Dessuten er det ikke riktig at man skal la seg styre på den måten av en man elsker, dette kalles manipulering, og de heldigvis finner de færreste seg i noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg-Menja
Tenk på dette.. Dersom han du skulle blitt sammen med røykte hasj, og du tenkte på en fremtid, hva om du ble gravid?? Bare undrer litt, jeg ville aldri hatt et forhold til en med rusproblemer uansett hvor lenge eller lite han har vært rusmisbruker.

Bare et lite synspunkt. :) Lykke til hva du enn gjør.

Man er ikke nødvendigvis rusmisbruker selv om man røyker hasj hver dag. Kjæresten min røykte daglig da jeg traff han, av ulike grunner, men bla fordi han levde ett fritt liv hvor han hadde muligheten til det. Samtidig tok han sterk avstand fra folk som fortsetter med fyll, fest og hasjrøyking etter at de har fått familie, og jeg har aldri vært i tvil om at han ville kuttet tvert, dersom vi skulle blitt gravide ved ett uhell.

Etter hvert som vi har blitt mere etablert i forholdet har han også gradvis kuttet ned på røykinga, iom at vi ikke stikker like mye ut på byen og drikker lenger heller. Nå røyker han så lite hasj at det at han røyker sigaretter er ett større problem dersom vi skulle bli gravide, iom at det faktisk er noe han er fysisk avhengig av og ikke bare kunne kuttet på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten min røyker hasj daglig, og jeg har ingen problemer med det. Selv røyker jeg ikke. Rett og slett fordi jeg ikke liker det. Han er nok avhenning, men jeg er enig med trådstarter om at dette er å sammenligne med vanlige sigaretter. Ihvertfall får han ingen synlig rus, slik jeg har opplevd de gangene jeg selv røykte(mange år siden)

Kan ikke skjønne hvorfor alle skal presses inn i et A4 liv. Vi har to barn og følger dem opp på alle måter. De får selvsagt ikke røyke hasj når de blir tenåringer. Men jeg regner med at barna til"sigarett røykerne ikke får røyke tobakk heller. Dog så får ikke barne se hasj, rett og slett fordi det er ulovlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sammen med en som røyker hver dag.

Han røyker flere ganger om dagen. Jeg fant det ut lenge etter at han flyttet inn. Kanskje er jeg dum, men jeg så ingen symptomer på det tidligere. Oppdaget det da jeg tok han "på fersken" en gang. Jeg spurte han om han gjorde det ofte, men da ble han rasende og sa at det ikke er min sak.

Selv rører jeg ikke sånt. Har prøvd det, men jeg følte meg bare dårlig og "satt ut" i flere dager etterpå. Det er ødeleggende.

Han sier han gjør det for å roe nervene, og at hvis han slutta å røyke, så skulle han klikke. Jeg har anbefalt han å gå til lege og få medisiner istedet, men han nekter.

Jeg tror ikke han får noen spesiell rus eller noe, men ofte er han vanskelig å føre en samtale med, jeg må gjenta det jeg sier flere ganger. Han tenker kun på seg selv, og det viktigste for han er å være ute sammen med kompisene sine og røyke og ha det gøy. Han er nesten 30 år nå!

Han har ingen jobb, så jeg "forsørger" han. Han sover opptil 15(!) timer i døgnet, og det er som oftest på dagtid.

Hvis han ikke røyker, blir han aggressiv og voldelig. Ellers er han utrolig kjærlig og omsorgsfull. Jeg vet nesten ikke lengre når han er edru eller ikke. Hvis jeg kan kalle det det.

Nei, dette er ikke å anbefale, og jeg planlegger å få han ut av livet mitt hvis han ikke slutter med det. Å få barn med en som er slik, er helt utenkelig. Folk som røyker slikt, er langt fra ansvarlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

  • 3 uker senere...

Nei. Det må jeg si at jeg ikke ville ha vært. Da pakker jeg kofferten og sier takk og farvel... eller som andre ville sakt det: jeg hadde snudd på helene og gått min vei!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei..

har mange venner som røyker hasj, eller tar andre ting.

Det plager ikke meg, men jeg vil ikke ha det inn i mit hus.!

Kunne ikke ha levd med en som røyka hasj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy
Nei.

Jeg har barn. Rus og barn hører ikke sammen!

Folk som røyker daglig, blir påvirket uansett hva de måtte mene.

Og som en annen påpekte: Stor fare for at vedkommende har andre problemer som vil være vanskelig å takle. Og om man røyker daglig, har man sannsynligvis en del kontakt med andre som røyker daglig. Siden det er kriminelt, møter man gjerne flere kriminelle i et slikt miljø, og det frister ikke akkurat. (Så svaret ville vært nei selv om jeg ikke hadde barn.)

Folk som har røkt i 20 år vil som oftest ikke ha en spesielt kriminell omgangskrets, (om de ikke gjør andre ting) det handler det om å skaffe seg noe å røyke fra en fast selger.

Hasj røykere er en missforstått ting spør du meg. Har prøvd selv og likte det ikke, men de som gjør det (som bare gjør det!) blir faktisk litt stigmatisert tror jeg...

Endret av chrizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Men om jeg kunne vært sammen med en som røyker hasj? Helst ikke, men det finnes like mange situasjoner som ikke kan defineres, som det finnes mennesker. En som røyker hasj trenger ikke være "dårligere" enn en FRPèr fra Bærum!

Endret av chrizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...