Gå til innhold

Kine.tholm

Enna00

Anbefalte innlegg

elskersommer skrev (4 timer siden):

Er det ikke disse influencere som sier de jobber 24/7? Hvordan kan det bli mer slitsomt og gjøre dette hjemme enn å gå på jobb?

Å kunne styre sin egen hverdag hundre prosent er noe helt annet enn å gå til en jobb hvor du skal hjelpe mennesker i sårbare situasjoner og som ikke gir rom for å tilpasse etter egen form. Jeg jobber selv i et omsorgsyrke og det krever enormt å skulle ta del i mennesker i krise, motivere og tilrettelegge, snakke med pårørende som også kanskje har det tøft osv. Når man selv er på felgen er det særdeles vanskelig å ha en slik jobb. 
Det er ikke for alle å være influenser heller og det er helt sikkert vanskelig å føle at man aldri kan legge jobben fra seg, produsere innhold som skal fenge folk osv. Jeg tror det er en stor kilde til stress og at flere av de som higer etter å leve fulltid som influenser vil få det tøft. Uansett, det er drømmen for noen og virkelig ikke drømmen for andre. På lik linje som andre drømmer om å bli lege eller sykepleier, mens for andre er det det absolutt siste de vil. Det er ikke opp til noen andre å bestemme hva andre drømmer om, uansett hvor dumt man synes det høres ut. Jeg syns bare man kan respektere andre sine ønsker og valg, det går da ikke utover noen andre enn dem selv. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minombre skrev (32 minutter siden):

Å kunne styre sin egen hverdag hundre prosent er noe helt annet enn å gå til en jobb hvor du skal hjelpe mennesker i sårbare situasjoner og som ikke gir rom for å tilpasse etter egen form. Jeg jobber selv i et omsorgsyrke og det krever enormt å skulle ta del i mennesker i krise, motivere og tilrettelegge, snakke med pårørende som også kanskje har det tøft osv. Når man selv er på felgen er det særdeles vanskelig å ha en slik jobb. 
Det er ikke for alle å være influenser heller og det er helt sikkert vanskelig å føle at man aldri kan legge jobben fra seg, produsere innhold som skal fenge folk osv. Jeg tror det er en stor kilde til stress og at flere av de som higer etter å leve fulltid som influenser vil få det tøft. Uansett, det er drømmen for noen og virkelig ikke drømmen for andre. På lik linje som andre drømmer om å bli lege eller sykepleier, mens for andre er det det absolutt siste de vil. Det er ikke opp til noen andre å bestemme hva andre drømmer om, uansett hvor dumt man synes det høres ut. Jeg syns bare man kan respektere andre sine ønsker og valg, det går da ikke utover noen andre enn dem selv. 

Mennesker som er ordentlig rammet av angst og depresjon holder neppe på å spille inn videoer av seg selv, fjaser og shower for så å dele med hele internet. Som tidligere nevnt både her og der så er det lurt å være litt kritisk i hva man deler, og hvordan man deler om man vil bli respektert. Det er et hån mot psykisk syke å sprudle av selvtillit og energi i disse videoene for å høste likes og sympati.  

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nillani skrev (14 minutter siden):

Mennesker som er ordentlig rammet av angst og depresjon holder neppe på å spille inn videoer av seg selv, fjaser og shower for så å dele med hele internet. Som tidligere nevnt både her og der så er det lurt å være litt kritisk i hva man deler, og hvordan man deler om man vil bli respektert. Det er et hån mot psykisk syke å sprudle av selvtillit og energi i disse videoene for å høste likes og sympati.  

Dette forklarer hvor lite nyansert du faktisk er. 

Angst, depresjon, ptsd og andre psykiske lidelser er forskjellig for alle, og viser seg annerledes fra person til person.  

Jeg har cptsd og vil sannsynligvis aldri bli helt frisk. Det ville du aldri i livet ha gjettet om jeg ikke fortalte deg livshistorien min som er temmelig stygg. 

Jeg er ganske bra trent, er utadvendt og tiltrekker meg mennesker (selvom jeg helst ikke vil) 

For vet du hva? Det er faktisk en mekanisme som skjer. At man har lært seg å skjule alt så godt man kan

Og de tingene er ekstremt tungt å venne seg av med. Samtidig som det er tungt å putte på den masken hele tiden.

Jeg har også en større konto, og velger å være åpen av og til. Skulle du liksom ha kommet å fortalt meg at jeg hånte de med psykiske lidelser? 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cHg skrev (11 minutter siden):

Angst, depresjon, ptsd og andre psykiske lidelser er forskjellig for alle, og viser seg annerledes fra person til person.  

Jeg har cptsd og vil sannsynligvis aldri bli helt frisk. Det ville du aldri i livet ha gjettet om jeg ikke fortalte deg livshistorien min som er temmelig stygg. 

Jeg er ganske bra trent, er utadvendt og tiltrekker meg mennesker (selvom jeg helst ikke vil) 

For vet du hva? Det er faktisk en mekanisme som skjer. At man har lært seg å skjule alt så godt man kan

Og de tingene er ekstremt tungt å venne seg av med. Samtidig som det er tungt å putte på den masken hele tiden.

Jeg har også en større konto, og velger å være åpen av og til. Skulle du liksom ha kommet å fortalt meg at jeg hånte de med psykiske lidelser? 

Bak disse anonyme navnene kan vi påstå hva vi vil, kan eller føler på, både jeg og du. Jeg vet ingenting om din bakgrunn, kompetanse og erfaring,  og det gjør heller ikke du om min..  😉

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nillani skrev (7 minutter siden):

Bak disse anonyme navnene kan vi påstå hva vi vil, kan eller føler på, både jeg og du. Jeg vet ingenting om din bakgrunn, kompetanse og erfaring,  og det gjør heller ikke du om min..  😉

Står fortsatt for det jeg skrev 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nillani skrev (55 minutter siden):

Ut i fra det du skriver kan ikke du ha mye kjennskap til mennesker med med angst og depresjon, for akkurat som de uten psykiske utfordringer så er de like forskjellige som alle andre. 

Er DU som driver med hån mot psykisk syke! Er det rart det er stigma rundt psykisk syke? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har folk serriøst så lite å bruke tida si på at man driver å skriver unødvendig dritt inne på KG?? Å skrive om en person man ikke kjenner, ut fra egen (feil) tolkning fra snap og insta som hun legger ut ting på! 
Jeg tenker at hvis dere har så mye mot henne, hva med å slutte å følge henne da? Begynne å bruke tida deres på folk dere liker i stede da.  Tenker at: hvis du ikke har noe positivt å si om noen:  så hold heller kjeft da! Makan til dårlig oppførsel! 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eddie002 skrev (11 timer siden):

Har folk serriøst så lite å bruke tida si på at man driver å skriver unødvendig dritt inne på KG?? Å skrive om en person man ikke kjenner, ut fra egen (feil) tolkning fra snap og insta som hun legger ut ting på! 
Jeg tenker at hvis dere har så mye mot henne, hva med å slutte å følge henne da? Begynne å bruke tida deres på folk dere liker i stede da.  Tenker at: hvis du ikke har noe positivt å si om noen:  så hold heller kjeft da! Makan til dårlig oppførsel! 

Heldigvis så bruker folk fritiden sin på akkurat hva man vil. Jo mer man vet om folk, jo flere meninger har man. Velger man å være offentlig og å dele alt mellom himmel og jord, må man faktisk tåle både ris og ros. Tåler man ikke negativ omtale, bør man heller ikke dele så mye. Det latterlige med disse personene er at de kun deler fine meldinger og hyller de, mens kritikk holder de tett mot brystet. Maken til oppførsel altså!

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nillani skrev (31 minutter siden):

mens kritikk holder de tett mot brystet

Det blir jo nye innlegg om denne tråden stadig vekk.

Men hele bildet av kritikken kommer ikke fram.

Naturligvis… 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nillani skrev (17 timer siden):

Da vet du tydeligvis alt for lite om angst og depresjon. Det er ikke én måte å ha disse lidelsene på, det er mange! Det er stor forskjell på en moderat og alvorlig depresjon og hvilken type angst man har. Man kan være velfungerende med angst og det kan være totalt lammende  å ha angst. Man kan gå med lavgradig angst over lang tid, presse seg på jobb og i sosiale sammenhenger, for deretter å møte veggen totalt. 
Det innlegget Kine hadde om at man ikke skal blande seg inn og mistro folk sine diagnoser, sykmeldinger og funksjonsnivå var helt på sin plass og rettet mot slike som deg. Ta det til deg du! 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cHg skrev (17 timer siden):

Så flott at du deler! Ser jo at det er lite kunnskap blant enkelte, så det er absolutt behov for det ❤️ 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minombre skrev (58 minutter siden):

Så flott at du deler! Ser jo at det er lite kunnskap blant enkelte, så det er absolutt behov for det ❤️ 

❤️❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minombre skrev (1 time siden):

Da vet du tydeligvis alt for lite om angst og depresjon. Det er ikke én måte å ha disse lidelsene på, det er mange! Det er stor forskjell på en moderat og alvorlig depresjon og hvilken type angst man har. Man kan være velfungerende med angst og det kan være totalt lammende  å ha angst. Man kan gå med lavgradig angst over lang tid, presse seg på jobb og i sosiale sammenhenger, for deretter å møte veggen totalt. 
Det innlegget Kine hadde om at man ikke skal blande seg inn og mistro folk sine diagnoser, sykmeldinger og funksjonsnivå var helt på sin plass og rettet mot slike som deg. Ta det til deg du! 

Du vet ingenting om min bakgrunn og mine kunnskaper om angst og depresjon bare så det er sagt.. Og jeg sier det igjen, tåler ikke en person som er offentlig at det kommer opp kritiske spørsmål så la være å dele det mest sårbare.  Det er ikke alle følgere som svelger alt og hyller hele tiden. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nillani skrev (3 minutter siden):

Du vet ingenting om min bakgrunn og mine kunnskaper om angst og depresjon bare så det er sagt.. Og jeg sier det igjen, tåler ikke en person som er offentlig at det kommer opp kritiske spørsmål så la være å dele det mest sårbare.  Det er ikke alle følgere som svelger alt og hyller hele tiden. 

Men slike utsagn bidrar ihvertfall ikke til mer åpenhet om psykisk helse. Og har du bakgrunn innen psykisk helse så burde du være for det med så mye stigma og tabu som det er. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nillani skrev (9 minutter siden):

Det har du rett i, men ut ifra det du skriver så skinner det igjennom at du ikke har god kunnskap om det. 
Kritiske spørsmål er en ting, mistenksomhet rundt hennes diagnoser er noe annet. Det er sunt å være kritiske til influenseryrket og helt klart en viktig debatt, men å betvile andre folk sin sykdom er ikke en del av det! 

Endret av Minombre
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Nillani skrev (5 minutter siden):

Du har uttrykt deg om angst og depresjon, og utfra det du skriver er det mangelfullt. 

Man må kunne dele sårbare ting uten unødvendig kritikk der den som kommer med kritikken faktisk ikke forstår, men innser ikke selv at de ikke forstår og mener de har rett - om andres liv og følelser. Da er det helt innafor å fjerne disse kommentarene, både for seg selv og for andre. 

Vi trenger folk som tør å dele. Vi trenger også folk som støtter de som deler for å fjerne den ødeleggende stigmatiseringen. 

Ikke alt skal eller bør kritiseres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sirisiri10 skrev (5 minutter siden):

Ikke alt skal eller bør kritiseres

Gjelder det influencere også?

For hver gang det er litt bevegelse i tråden kommer nye innlegg/content.
Men man kunne jo bare oversett tråden om man skal følge den teorien.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dem som tviler på at man kan fremstå sånn som Kine gjør dersom man har en depresjon, har psykologliv på insta en fin post ute nå. Anbefaler å følge dersom man vil lære litt mer om psykisk sykdom. 

32CDC5D7-1139-4D19-BAC5-9A784DC3E114.jpeg

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det ser ut som Kine har veldig store føtter?!

Sånn. Nå er jeg spent på når neste reels og dype innlegg om diskriminering om folk med større føtter kommer. 🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dustemor87 skrev (7 minutter siden):

Syns det ser ut som Kine har veldig store føtter?!

Sånn. Nå er jeg spent på når neste reels og dype innlegg om diskriminering om folk med større føtter kommer. 🤔

Jeg forstår «vinklingen» din men veldig unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...