Gå til innhold

Kine.tholm


Enna00

Anbefalte innlegg

elskersommer skrev (1 time siden):

Hun er tross alt en influencer 

En annen ting jeg tenker er.. Hvorfor reagere så voldsomt hvis man ikke kjenner seg en smule igjen i det som skrives? Hun får jo lønn av NAV og jobber over fulltid med sosiale medier.. Hun får det jo til å høres slik ut på snap.. kan ikke legge meg, må spille inn et samarbeid, har ikke tid må spille inn et samarbeid.. osv.. må skifte, skal ut, må sminke meg og dusje nå, skal på trening senere.. Altså... 🤨

  • Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke hvem hun er, men er en sak om henne og samboeren i DB nå. Samboeren er tidligere rusmisbruker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker så lenge hun var i form til å gå modell er alt greit. Hun kan hygiene og skal ikke slikke på folk. Så ingen av de som var tilstede blir smittet av henne!! Det er desverre på skoler og barnehager, en blir smittet da barna ikke er flinke nok til å vaske hender OL.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minni75 skrev (5 timer siden):

Jeg tenker så lenge hun var i form til å gå modell er alt greit. Hun kan hygiene og skal ikke slikke på folk. Så ingen av de som var tilstede blir smittet av henne!! Det er desverre på skoler og barnehager, en blir smittet da barna ikke er flinke nok til å vaske hender OL.

 

Men om hun hadde latt være å dele at hun var dårlig i magen, og at ungen har hatt omgangssyke sist uke, så hadde ingen reagert på dette.. Disse såre mikroinfluensere må dele litt mer kritisk. Hun har jo også vært irritert på dem som ikke holder 48 timers regelen, så her møter hun seg selv i døra. Hun vet ikke om hun har omgangssyke selv eller. Hun har barn både i skole og barnehage.. Dessuten eksponerer hun ikke barna, men som følgere vet vi veldig mye om dem, men vi ser ikke ansikt da. Det er viktig... Det er veldig mye selvmotsigelse i det hun deler, både med eksponering, jobb og helse.

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har/hatt samarbeid med Omnia som Helene Drage visstnok har et «samarbeid» med. HD har prøvd lenge å komme inn i kretsen til Aurora Hoff og Kine.H. Ser at hun har repostet ting fra begge. Har hatt sansen for k.H, hun virker som hun har selvironi. 

Endret av Lill :)
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir flau av å være kvinne av disse kommentarene her. 

Hva skjedde med å ha litt omtanke med folk? Ja, jeg kan forstå at folk kan reagere på at hun dro ut med omgangssyke, men å legge ut en sånn her tråd om et menneske som i utgangspunktet bare prøver å vise livets opp-og nedturer, er for meg helt hinsides All fornuft.

Det er ens eget valg om man ønsker å følge influensere eller ikke! 

Å det å kritisere noen for at de er sykmeldte, vitner om en haug med damer som aldri har slitt med noen form for psykiske plager. Hvis man er et omsorgsmenneske kan det være svært belastende å jobbe i et sånt yrke, hvor man kjemper mot nav og med et oppriktig ønske om å hjelpe sine brukere/pasienter. Når man er psykisk syk blir man hele tiden anbefalt å gjøre mer av de tingene som gjør en glad, om det er å sminke seg for å føle seg bedre, dele klær, spise lunsj med venner eller ligge i senga hele dagen å se på serie, har ingen noe som helst med! Hun velger å vise gode og dårlige dager med oss følgere, og tro det eller ei, men hun hjelper veldig mange med sin åpenhet. 

Til slutt vil jeg bare oppfordre dere alle til å skjerpe dere og slutte å oppføre dere som misunnelige tennåringer!!

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krigra skrev (10 minutter siden):

Jeg blir flau av å være kvinne av disse kommentarene her. 

Hva skjedde med å ha litt omtanke med folk? Ja, jeg kan forstå at folk kan reagere på at hun dro ut med omgangssyke, men å legge ut en sånn her tråd om et menneske som i utgangspunktet bare prøver å vise livets opp-og nedturer, er for meg helt hinsides All fornuft.

Det er ens eget valg om man ønsker å følge influensere eller ikke! 

Å det å kritisere noen for at de er sykmeldte, vitner om en haug med damer som aldri har slitt med noen form for psykiske plager. Hvis man er et omsorgsmenneske kan det være svært belastende å jobbe i et sånt yrke, hvor man kjemper mot nav og med et oppriktig ønske om å hjelpe sine brukere/pasienter. Når man er psykisk syk blir man hele tiden anbefalt å gjøre mer av de tingene som gjør en glad, om det er å sminke seg for å føle seg bedre, dele klær, spise lunsj med venner eller ligge i senga hele dagen å se på serie, har ingen noe som helst med! Hun velger å vise gode og dårlige dager med oss følgere, og tro det eller ei, men hun hjelper veldig mange med sin åpenhet. 

Til slutt vil jeg bare oppfordre dere alle til å skjerpe dere og slutte å oppføre dere som misunnelige tennåringer!!

Stikkordet her er frivillig deling.

Og når sykemeldte folk kan gå ut å gjøre alle disse kjekke tingene er det noen som står igjen på jobb med belastningen og ikke overskudd til det samme.

Jeg har selv opplevd kollegaer gjøre sånt og det var ikke gøy.
Men det er en annen diskusjon.

Og å framstille en tråd på knapp 25 innlegg som grusom mobbing er nesten like teit som å lage seg en bruker kun for å komme inn her å kjefte.

Du holder nå tråden aktuell med dine handlinger også.

  • Liker 7
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krigra skrev (37 minutter siden):

Jeg blir flau av å være kvinne av disse kommentarene her. 

Hva skjedde med å ha litt omtanke med folk? Ja, jeg kan forstå at folk kan reagere på at hun dro ut med omgangssyke, men å legge ut en sånn her tråd om et menneske som i utgangspunktet bare prøver å vise livets opp-og nedturer, er for meg helt hinsides All fornuft.

Det er ens eget valg om man ønsker å følge influensere eller ikke! 

Å det å kritisere noen for at de er sykmeldte, vitner om en haug med damer som aldri har slitt med noen form for psykiske plager. Hvis man er et omsorgsmenneske kan det være svært belastende å jobbe i et sånt yrke, hvor man kjemper mot nav og med et oppriktig ønske om å hjelpe sine brukere/pasienter. Når man er psykisk syk blir man hele tiden anbefalt å gjøre mer av de tingene som gjør en glad, om det er å sminke seg for å føle seg bedre, dele klær, spise lunsj med venner eller ligge i senga hele dagen å se på serie, har ingen noe som helst med! Hun velger å vise gode og dårlige dager med oss følgere, og tro det eller ei, men hun hjelper veldig mange med sin åpenhet. 

Til slutt vil jeg bare oppfordre dere alle til å skjerpe dere og slutte å oppføre dere som misunnelige tennåringer!!

Jammen godt vi oppfatter ting på forskjellige måter. Du har ikke mer rett enn andre her. Og det er helt frivillig å dele fra sitt liv. Jo mindre man deler, jo mindre kan noen ta en. Å grusomme kommentarer var nå å ta vel i da😊 er bare kommentert utfra det hun deler i sosiale medier. Ingen som har kritisert for å være sykmeldt heller, men det folk reagerer på er at hun er sykmeldt fra en jobb, men utfører en annen. Hvem hjelper hun? Sitter å forteller følgere at hun ikke har lav selvtillitt på hverken utseende eller kroppstørrelse og minutter etterpå så kittes ansiktet igjen med massevis av sminke, pluss en haug med selvbruning. Skurrer mye.

Endret av Nillani
Feil
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (47 minutter siden):

Stikkordet her er frivillig deling.

Og når sykemeldte folk kan gå ut å gjøre alle disse kjekke tingene er det noen som ståri igjen på jobb med belastningen og ikke overskudd til det samme.

Jeg har selv opplevd kollegaer gjøre sånt og det var ikke gøy.
Men det er en annen diskusjon.

Og å framstille en tråd på knapp 25 innlegg som grusom mobbing er nesten like teit som å lage seg en bruker kun for å komme inn her å kjefte.

Du holder nå tråden aktuell med dine handlinger også.

« Og når sykmeldte folk kan gå ut å gjøre alle disse kjekke tingene, er det noen som står igjen på jobb med belastningen og ikke har overskudd til det samme»Denne holdningen jobbes det hardt med å bli kvitt, men det er en lang vei å gå ser det ut til! 
Sykmeldte folk oppfordres til å gjøre kjekke ting, da det å ligge inne på sofaen kan gjøre vondt verre uansett hva man er sykmeldt for. At de som er igjen på jobb har for høy belastning til å ikke kunne gjøre kjekke ting etter jobb er ikke den sykmeldte sitt ansvar. Dersom du ligger i grenseland for hva du tåler og ikke, er det DITT ansvar å gjøre noe med det. Eventuelt sjefen din! 
Å kunne glede seg over at en som er sykmeldt klarer å gjøre noe som gir glede og energi burde utelukkende være en positiv ting. Det gagner arbeidsplassen på sikt også. 
Kine har stått i mye de siste årene med rusavhengig mann, depresjoner o.l, så hun gjør helt rett i å gjøre ting som gir henne glede, motivasjon og overskudd. 
Skulle så inderlig ønske at folk kunne slutte å kritisere folk som er sykmeldte og heller støtte opp om dem som har det vanskelig. Plutselig er det din tur å bli sykmeldt og da er det siste man ønsker å bli shamet for det. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minombre skrev (2 minutter siden):

Plutselig er det din tur å bli sykmeldt og da er det siste man ønsker å bli shamet for det. 

I så fall kommer jeg ikke til å dele i alle sosiale medier om alt jeg har tid til mens jeg er sykemeldt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glufseguri skrev (6 minutter siden):

I så fall kommer jeg ikke til å dele i alle sosiale medier om alt jeg har tid til mens jeg er sykemeldt.

Det er jo selvsagt ditt valg, mens andre syns det er greit å dele. Ingenting er rett eller galt der. Personlig syns jeg det er fint å se at folk som sliter og er sykmeldt fra jobb kan kose seg på andre arenaer. Man er tross alt sykmeldt fra jobb og ikke nødvendigvis fra livet generelt. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (1 time siden):

Stikkordet her er frivillig deling.

Og når sykemeldte folk kan gå ut å gjøre alle disse kjekke tingene er det noen som står igjen på jobb med belastningen og ikke overskudd til det samme.

Jeg har selv opplevd kollegaer gjøre sånt og det var ikke gøy.
Men det er en annen diskusjon.

Og å framstille en tråd på knapp 25 innlegg som grusom mobbing er nesten like teit som å lage seg en bruker kun for å komme inn her å kjefte.

Du holder nå tråden aktuell med dine handlinger også.

Hvis du blir belastet på din arbeidsplass med andre som er sykmeldte, så er jo det i all hovedsak din oppgave å ta det opp med rett person, så du ikke blir overbelastet i, arbeidet ditt. 

Jeg har aldri brukt ordet mobbing, men jeg klarer virkelig ikke å forstå hvordan voksne mennesker får seg til å bruke fritiden sin på å snakke dritt om andre mennesker.

Kine er et vakkert menneske, som absolutt ikke fortjener å bli behandlet på denne måten. Nettroll har blitt en belastning for samfunnet vårt. At man ikke kan tenke: ville jeg sagt dette rett til personen det gjelder? Ikke? Nei, så dropp det! 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Glufseguri skrev (1 time siden):

Stikkordet her er frivillig deling.

Og når sykemeldte folk kan gå ut å gjøre alle disse kjekke tingene er det noen som står igjen på jobb med belastningen og ikke overskudd til det samme.

Jeg har selv opplevd kollegaer gjøre sånt og det var ikke gøy.
Men det er en annen diskusjon.

Og å framstille en tråd på knapp 25 innlegg som grusom mobbing er nesten like teit som å lage seg en bruker kun for å komme inn her å kjefte.

Du holder nå tråden aktuell med dine handlinger også.

Om man skal kommentere andres sykdom/sykemelding, kanskje man bør sette seg inn i fakra/anbefalinger/forskning også da. For i dette tilfellet gjør Kine akkurat det hun bør gjøre og leger anbefaler å gjøre. Så sier bare, godt jobba Kine ❤️ Godt noen lytter til forskning og legers anbefalinger. Og ikke sitter og slenger dritt i et anonymt forum 🥴

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nillani skrev (1 time siden):

Jammen godt vi oppfatter ting på forskjellige måter. Du har ikke mer rett enn andre her. Og det er helt frivillig å dele fra sitt liv. Jo mindre man deler, jo mindre kan noen ta en. Å grusomme kommentarer var nå å ta vel i da😊 er bare kommentert utfra det hun deler i sosiale medier. Ingen som har kritisert for å være sykmeldt heller, men det folk reagerer på er at hun er sykmeldt fra en jobb, men utfører en annen. Hvem hjelper hun? Sitter å forteller følgere at hun ikke har lav selvtillitt på hverken utseende eller kroppstørrelse og minutter etterpå så kittes ansiktet igjen med massevis av sminke, pluss en haug med selvbruning. Skurrer mye.

Ja, vi oppfatter ting forskjellig. Men i min verden er det en rett og en galt i disse sammenhengene her. Hvorfor i alle dager skal man gjemme seg bak en skjerm for å være slemme mot andre?? 

Hadde ikke influenserene delt av sine liv, ville mitt og deres liv vært ganske mye kjedeligere! Mitt fordi jeg har stor glede av å følge mennesker jeg synes gir meg noe, deres fordi dere ville hatt lite å slengt dritt om! 

Det er absolutt kritikk for å være sykmeldt i denne tråden jo! Man kan helt fint være sykmeldt fra et arbeidsforhold men jobbe i et annet. Å i Kine sitt tilfelle har hun fått GO fra nav, hva gir dere da rett til å kritisere?? 

Man trenger ikke å ha lav selvtillit for å like å sminke seg og kle seg pent? Hun viser alle sider, med og uten sminke, latter og gråt, joggedress og kjole, jobb og hverdag, dårlige dager og gode dager. Det er ikke alle influenserene der ute som viser ærlige sider ved livet.

Hun bidrar ganske mye i å belyse livet med psykisk sykdom, livet med en tidligere rusavhengig og småbarnslivet. Hvis disse tingene ikke gir deg noe, annet enn frustrasjon nok til å måtte slenge dritt anonymt på nett så anbefaler jeg deg å slutte å følge. 

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (1 minutt siden):

Og ikke sitter og slenger dritt i et anonymt forum

Definer drittslengingen her er du snill?

Å diskutere en influencer, å være uenig?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ikke nettroll fordi man reagerer på at Kine drar på et event med masse folk, med omgangssyke. 
Jeg reagerer forøvrig også veldig på at hun henger ut kollegaene sine,  hver gang det er vaktbytte på jobben hennes. 
Vi har hørt hundre ganger hvor mye hun hater åpent landskap, men trenger hun å filme seg selv som himler med øyene når dagvakt avgir rapport til kveldsvakt? 

De står der og deler info om brukerne i bydelen mens hun filmer seg selv og tekster hvor lei hun er av de andre. 
Skjønner ikke at ikke kollegaene har reagert. 

Endret av Addie
  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...