Gå til innhold

Kine.tholm


Enna00

Anbefalte innlegg

cccsol skrev (4 timer siden):

Det er ingen som sier at hun ikke skal få sykepenger når hun er for syk til å jobbe. Det det reageres på er at hun nå har MYE bedre tid og kapasitet til å fokusere på jobben i sosiale medier, som igjen gjør at hun kan opparbeide seg en større karriere der og har mulighet til å tjene mer på sosiale medier på lang sikt. Som hun har sagt at er drømmen. Hun har også gjentatte ganger sagt på snap at «nå skal jeg lage content» eller «nå skal jeg spille inn et samarbeid». Du kan ikke med vettet i behold si at du syns det er riktig at skattebetalerne skal finansiere hennes satsning som influenser fordi det er det som gjør henne glad? 

Hun har jobbet i mange år og betalt skatt i mange år, så hun er jo også en skattebetaler på lik linje med alle andre som betaler skatt. Det er godene vi har i velferdsstaten Norge, og nå har hun bruk for det. Ikke for å snylte, men fordi det nå er sånn at selv om man er sykmeldt fra sin opprinnelige jobb- kan man kanskje jobbe med noe annet. Det er noe ganske annet å spille inn et samarbeid hjemme i egen stue, enn å dra på en jobb hvor man skal hjelpe andre mennesker når man selv er syk. 
Og, når hun har en dialog med NAV om at hun jobber med SOME utenom, har hun alt på det rene. Man får ingenting gratis av NAV, så de har nok full kontroll. 

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minombre skrev (3 minutter siden):

Hun har jobbet i mange år og betalt skatt i mange år, så hun er jo også en skattebetaler på lik linje med alle andre som betaler skatt. Det er godene vi har i velferdsstaten Norge, og nå har hun bruk for det. Ikke for å snylte, men fordi det nå er sånn at selv om man er sykmeldt fra sin opprinnelige jobb- kan man kanskje jobbe med noe annet. Det er noe ganske annet å spille inn et samarbeid hjemme i egen stue, enn å dra på en jobb hvor man skal hjelpe andre mennesker når man selv er syk. 
Og, når hun har en dialog med NAV om at hun jobber med SOME utenom, har hun alt på det rene. Man får ingenting gratis av NAV, så de har nok full kontroll. 

Men når man som selvutnevnt influenser deler alt dette her da, og viser folket hvordan du kan gjøre det for å "slippe" å jobbe med noe du ikke liker/takler, for så å fjase foran speilet med antrekk, sminke å hår da sender du jaggu ut feil signaler.  Jeg mener ikke at man skal grave seg ned om man er sykmeldt, men kanskje gå litt mer forsiktig i dører, og være litt mer kritisk til hva du deler, og hvordan du deler.  

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nillani skrev (16 minutter siden):

Men når man som selvutnevnt influenser deler alt dette her da, og viser folket hvordan du kan gjøre det for å "slippe" å jobbe med noe du ikke liker/takler, for så å fjase foran speilet med antrekk, sminke å hår da sender du jaggu ut feil signaler.  Jeg mener ikke at man skal grave seg ned om man er sykmeldt, men kanskje gå litt mer forsiktig i dører, og være litt mer kritisk til hva du deler, og hvordan du deler.  

Jeg er enig i at det ville vært rart dersom some var noe nytt hun begynte med som sykmeldt, men hun har jo bare fortsatt med det hun har gjort før. Hun er sykmeldt fra den andre jobben sin, fordi den krever mye mer av henne. 
 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minombre skrev (3 timer siden):

Jeg er enig i at det ville vært rart dersom some var noe nytt hun begynte med som sykmeldt, men hun har jo bare fortsatt med det hun har gjort før. Hun er sykmeldt fra den andre jobben sin, fordi den krever mye mer av henne. 
 

Har hun forresten sagt at ergoterapeut- jobben er for  krevende for henne? Ikke det jeg har hørt.. Hun syter og klager, det har vi jo hørt. Livet foran speilet er vel mer fristende. 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nillani skrev (21 minutter siden):

Har hun forresten sagt at ergoterapeut- jobben er for  krevende for henne? Ikke det jeg har hørt.. Hun syter og klager, det har vi jo hørt. Livet foran speilet er vel mer fristende. 

Hun får nå i det minste rikelig med content ut av denne tråden.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glufseguri skrev (Akkurat nå):

Hun får nå i det minste rikelig med content ut av denne tråden.

 

KG gir hun mye oppmerksomhet. PR er PR

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tyren56 skrev (1 minutt siden):

KG gir hun mye oppmerksomhet. PR er PR

Igjen; en solid rant om noe som sist ble nevnt for en uke siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (9 timer siden):

Igjen; en solid rant om noe som sist ble nevnt for en uke siden.

Disse rantene er kun for sympati og likes.. Hun er nok ikke perfekt selv heller, og aldri stiller kritiske spørsmål.. også deler hun kun alle fine mld hun får, aldri noe om kritikk ol.. ganske lik alle andre som snapper offentlig. Ligner mer og mer på Fru Knutsen.  Mye likhetstrekk 😅

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nillani skrev (11 timer siden):

Har hun forresten sagt at ergoterapeut- jobben er for  krevende for henne? Ikke det jeg har hørt.. Hun syter og klager, det har vi jo hørt. Livet foran speilet er vel mer fristende. 

Nei, hun har ikke direkte sagt det- som jeg har hørt, men dersom man vet hva jobben går ut på er det ikke så vanskelig å skjønne at det kan være krevende. Det hadde sikkert vært like krevende om man satt i kassa på Rema også, så lenge man må forholde seg til andre folk og ikke har mulighet til å styre dagene sine selv. Man blir temmelig sliten av å ha angst og depresjon. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nillani skrev (1 time siden):

Disse rantene er kun for sympati og likes.. Hun er nok ikke perfekt selv heller, og aldri stiller kritiske spørsmål.. også deler hun kun alle fine mld hun får, aldri noe om kritikk ol.. ganske lik alle andre som snapper offentlig. Ligner mer og mer på Fru Knutsen.  Mye likhetstrekk 😅

Det er så sykt hvor forskjellig man kan oppfatte ting. 

Jeg syns f.eks det er råtøft å dele om dette. Da mange kan kjenne seg igjen og dermed føle seg mindre ensom. 

Så tenker helt motsatt av deg 🥰

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cHg skrev (31 minutter siden):

Det er så sykt hvor forskjellig man kan oppfatte ting. 

Jeg syns f.eks det er råtøft å dele om dette. Da mange kan kjenne seg igjen og dermed føle seg mindre ensom. 

Så tenker helt motsatt av deg 🥰

Tenker det samme som deg! 
Det hun har snakket om de siste dagene er viktige tema. Det finnes fortsatt alt for mange som blander seg inn i hvorfor folk er sykmeldte og som sår tvil om andre personers diagnose og funksjon. Det er en stor uting og folk bør virkelig gå i seg selv. Det vitner om uvitenhet og liten evne til å sette seg inn i medmenneskers situasjon. 
Jeg syns utelukkende det er flott at hun tar opp dette! ❣️ 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjerpings folkens, Kine er noe av det aller beste på SOME, og fortjener ikke slike kommentarer fra sjalu medsøstre.
 

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teralv skrev (57 minutter siden):

Sjerpings folkens, Kine er noe av det aller beste på SOME, og fortjener ikke slike kommentarer fra sjalu medsøstre.
 

Det var litt av en påstand. Hvis sosiale medier i all hovedsak skal dreie seg og sutring og utseende så ja. Da føyer hun seg inn i rekken. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nillani skrev (34 minutter siden):

Det var litt av en påstand. Hvis sosiale medier i all hovedsak skal dreie seg og sutring og utseende så ja. Da føyer hun seg inn i rekken. 

Sutring, klaging, dolling foran speilet og shoppinggalskap. Fast fashion ftw 🤢

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

La oss skille de to diskusjonene;

1. Fokus på å fjerne stigma om psykisk helse er bra og viktig. 

Men 

2. Tilbakemeldinger på frivillig deling av hverdagslivet i SOME må man tåle. Særlig om man ønsker dette som en fulltidsstilling.

Deling av «alt man får tid til» mens man er sykemeldt er en balansegang og man bør ha takhøyde på begge sider.
Men igjen kommersiell virksomhet mens man er sykemeldt tviler jeg at noen lege setter på grønn resept.

Det virker noe kalkulert å gå så hard ut mot en tråd som egentlig ikke sier så mye negativt (like mange framsnakkende innlegg) og hun vet at KG er en rød klut for mange følgere.


 

Endret av Glufseguri
  • Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cHg skrev (På 12.4.2023 den 11.59):

Men hun betaler ikke skatt av disse samarbeidene? 

Jo, det må hun jo gjøre.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er mer behagelig å tjene penger på å sminke seg, kle seg å filme en snutt til Instagram enn å jobbe 08 - 16. 

  • Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minombre skrev (23 timer siden):

Jeg er enig i at det ville vært rart dersom some var noe nytt hun begynte med som sykmeldt, men hun har jo bare fortsatt med det hun har gjort før. Hun er sykmeldt fra den andre jobben sin, fordi den krever mye mer av henne. 
 

Er det ikke disse influencere som sier de jobber 24/7? Hvordan kan det bli mer slitsomt og gjøre dette hjemme enn å gå på jobb?

  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...