Gå til innhold

Råder folk til å droppe sydenturen i år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Albbas
8 hours ago, Rucula said:

Utenlandsferien er bestilt og betalt. Vi gleder oss

Samme her. Vi har hatt norgesferie 4 år på rad, jeg ORKER ikke en til norsk sommer. 😂

Jeg syns det er fint at man advarer folk da, så kan man planlegge annerledes. Men en norgesferie er jo ikke billig hvis du ellers kjører samme opplegg som i utlandet, med hotell og restauranter. På tross av lav kronekurs skal det godt gjøres å nå norske matpriser. Eller flypriser. 😳 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NakenPanda skrev (På 29.3.2023 den 14.27):

Økonomer skal drite å fortelle meg hvor jeg skal og ikke skal på ferie

Nettopp👍🏻 Lei smålige råd av smålige nordmenn.

AnonymBruker skrev (På 29.3.2023 den 15.11):

For et luksus problem dette egentlig er da!! Folk har det vanskelig i verden med å skaffe mat og du bekymrer deg for hva VG skriver om ferie?? Om du har råd til å reise til utlandet, ja så reis, om du vil være i Norge, ja så vær her. Jesus så tullete innlegg dette her var. Flaut egentlig 

Anonymkode: 8b6fc...008

Skal vi heller grave oss en grav og legge oss oppi der? Hadde det vært bedre? Rett denne kommentaren på er korrupt system og ikke folket. Du vet vel at mange land er avhengig av turisme? 
 

Det som er flaut her er dine smålige meninger.

AnonymBruker skrev (På 29.3.2023 den 15.59):

Poenget er vel at du ikke vil betale for norsk arbeidskraft, samtidig at du er litt bortskjemt 🤣

Anonymkode: cb45c...3d2

Wtf! Vi betaler for norsk arbeidskraft hele året pluss pluss, så gå og legg deg. 
 

Et par, tre, fire uker i land som trenger turister vil i 2023 få Norge til å kollapse mener du? 
Aldri vært et problem før.

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Må vel være lov å spørre siden dette er et offentlig forum om alskens temaer? Ikke mitt problem at du mener dette var et tullete innlegg :) 

Anonymkode: 3f15b...943

Syns spør bra. Noe som interesserer mange😊

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du og alle andre i tråden er ultra harry. Typisk nordmenn.

Anonymkode: a5a0e...84f

Du er HARRY! 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Grådige, materialistiske mainstream nordmenn vil vel aldri kutte ut sydenferien. Kvalmt egentlig.

Anonymkode: 349b5...2fb

Grådig fordi man vil feriere utenlands? Er du bitter på noe? Du må slutte å lese for mye av disse mainstream mediene hvor rike grådige korrupte banksjefer ønsker at nordmenn skal måtte lide litt, mens de selv såklart skal boltre seg i all luksus og villaer til noen og hundre millioner.

Vi jobber hardt og betaler mer enn nok skatt i dette landet, og skal i tillegg bli kalt bortskjemte bare for at vi ønsker å reise noen uker i året. 
 

Hvordan burde vi egentlig leve mener du?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smarte folk tar ut pengene sine og kjøper gull. Smarte folk reiser ikke i en urolig verden som nå. Smarte folk samler vann i dunker, lagrer et godt matlager- helst bor på gård de dyrker maten selv.

Økonomen i VG er ikke så dum. Det ventes fortsatt uroligheter i verden. De som leser mer enn NRK og VG vet at verden aldri blir den samme igjen. Dessverre hører ingen på dem.

Les selv og finn ut. Stikkord du kan søke på; Klaus Schwab. Agenda 2030. The great reset. World economic forum. Krypto. 

Kos dere med å lese dere opp, så tenker jeg de aller fleste og smarte folka ikke reiser på ferie i år.

Anonymkode: 57fc6...a1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne saker er bare tull. "Råder nordmenn". Akkurat som vi er en homogen gruppe med helt lik økonomi. Hva er galt med at vi som har råd bestiller oss flybilletter så flyselskapene overlever enda en sesong med velmente råd mot ditt og datt?

Anonymkode: eb09f...ae7

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Smarte folk tar ut pengene sine og kjøper gull. Smarte folk reiser ikke i en urolig verden som nå. Smarte folk samler vann i dunker, lagrer et godt matlager- helst bor på gård de dyrker maten selv.

Økonomen i VG er ikke så dum. Det ventes fortsatt uroligheter i verden. De som leser mer enn NRK og VG vet at verden aldri blir den samme igjen. Dessverre hører ingen på dem.

Les selv og finn ut. Stikkord du kan søke på; Klaus Schwab. Agenda 2030. The great reset. World economic forum. Krypto. 

Kos dere med å lese dere opp, så tenker jeg de aller fleste og smarte folka ikke reiser på ferie i år.

Anonymkode: 57fc6...a1c

Så har du de som kan gjøre begge deler. Å leve begrenset bare fordi man venter på de verste scenarioer for være din og likesinnede sin sak. Det er noen som kan ha to saker i hodet på en gang og klare det utmerket.
 

 Jo økonomen er jo dum når han anbefaler å feriere i dyre Norge. Hvis man skal sløse penger så er det vel ett fett om man gjør det på bompenger eller flyreiser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik krona stadig synker må man gjøre alt jo før jo heller. Sparer man til noe har prisen økt så mye til slutt at det hadde vært mye bedre å kjøpe med en gang. Med mindre noe uforutsett skjer vil det være billigere å dra til utlandet nå enn neste år, selv om det allerede er dyrt 

Anonymkode: 9b6cf...59c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Sånne saker er bare tull. "Råder nordmenn". Akkurat som vi er en homogen gruppe med helt lik økonomi. Hva er galt med at vi som har råd bestiller oss flybilletter så flyselskapene overlever enda en sesong med velmente råd mot ditt og datt?

Anonymkode: eb09f...ae7

Problemet er om de spyr ut nytt virus og stenger ned verden igjen. Fly blir satt på bakken og sykehus fylles opp. Nytter ikke vifte med pengene dine da. Og familier blir splittet fordi de kommer seg ingensteder uten fly/båt. Så hold på hatten din du. Er man smart så blir man hjemme.

Anonymkode: 57fc6...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Problemet er om de spyr ut nytt virus og stenger ned verden igjen. Fly blir satt på bakken og sykehus fylles opp. Nytter ikke vifte med pengene dine da. Og familier blir splittet fordi de kommer seg ingensteder uten fly/båt. Så hold på hatten din du. Er man smart så blir man hjemme.

Anonymkode: 57fc6...a1c

Hvor mye vedder du på at dette skjer denne sommeren?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Grådige, materialistiske mainstream nordmenn vil vel aldri kutte ut sydenferien. Kvalmt egentlig.

Anonymkode: 349b5...2fb

Du får bli så kvalm du vil. Andre må få lov til å reise om de har lyst til det. 

Anonymkode: d8281...40e

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Problemet er om de spyr ut nytt virus og stenger ned verden igjen. Fly blir satt på bakken og sykehus fylles opp. Nytter ikke vifte med pengene dine da. Og familier blir splittet fordi de kommer seg ingensteder uten fly/båt. Så hold på hatten din du. Er man smart så blir man hjemme.

Anonymkode: 57fc6...a1c

Bli hjemme så man skal slippe å bli hjemme, javel. Heldigvis er akkurat den galskapen i ferd med å miste taket på befolkningen, selv om noen unntak fortsatt finnes. Nå var det jo uansett økonomi denne fyren advarte om, ikke virus. Og jeg kan ikke tenke meg han mener det slik avisen prøver å gi inntrykk av, at man skal bli hjemme selv om man har råd.

Anonymkode: eb09f...ae7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har opplevd alt dette i Juli, ja.

Har du opplevd det på vinteren? Er det sommeren eller vinteren dette er mest vanlig?

Anonymkode: e491f...a43

Det er du som påstår det er varmt om sommeren i Norge. Jeg synes ikke fire grader på morgen er varmt. Jeg synes ikke det er varmt om jeg må bruke ull og votter.

Anonymkode: 9c977...c1d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uaktuelt for meg å reise på ferie i Norge. Ustabilt vær, ekstra dyrt for en som reiser alene og lite sosialt. 

Jeg har heller kuttet ned på antall reiser gjennom året, men er iallfall sikret 3 uker i et relativt stabilt vær og som jeg vet er sosialt nok. 

Må ta noen uker ferie her hjemme, men det er ikke ferie for meg siden tiden vil tilbringes hjemme.

Anonymkode: 87eb2...13f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ferie til USA man bør advare imot om noe. Dei fleste som reiser er fullt klar over hva ting koster. Selv ol det nå koster over 450kr for en Cola & Burger i California så er det endel som har råd til å betale en sånn pris. Men klart det blir mye penger man må legge ut.

Vi har bestilt en charterferie til Mallorca i Juli, det er all inclusive så vi slipper å forholde oss til kronekursen mens vi er der.

Anonymkode: b28f9...50c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Danmark og Tyskland her. Prøv å stoppe meg...

Anonymkode: 1ccdf...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Danmark og Tyskland her. Prøv å stoppe meg...

Anonymkode: 1ccdf...707

Er bare et råd, ingen som prøver å stoppe noen. Og Tyskland teller ikke som "syden".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.3.2023 den 13.53):

Var 10 grader her i fjor. Syklet med lue under sykkelhjelmen 😂

Anonymkode: cb45c...3d2

Det er ikke alle som ferierer i Hattfjelldal.

Noen tar det rolig og chiller på hytta på Sørlandet. Å bade er gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 30.3.2023 den 10.24):

Du dro på FJELLET og forventet syd-Europeisk sommer? 🤣🤣🤣

Anonymkode: 01704...9d1

Vi prøvde norgesferie i 2020 og aldri igjen. Vi var ikke på fjellet, men flere steder på østlandet... brukte helt sinnsykt mye penger i forhold til utlandsturer de siste årene og vi hadde kun to av 16 dager med varmt nok vær til å ligge litt på stranden og sole seg. Helt håpløst 🙃  

Anonymkode: 01d1a...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.3.2023 den 11.31):

Leste i VG at eksperter anbefaler å droppe sydenturen i år pga krona. Han oppfordrer også folk til å heller reise i Norge. Er det virkelig så ille? 
 

Vi bestilte fly og hotell til Mallorca i 10 dager for 22 000. 2 voksne og ett barn. Maten på Mallorca er ikke spesielt dyr forhold til f.eks Norge og Gran Canaria og vi kan lage middag i leiligheten. Vi har sett på Dyreparken og diverse andre steder men dette koster jo en formue? 🫡

Anonymkode: 3f15b...943

22000 kr for to voksne og et barn er en grei pris synes jeg og hvis dere ikke har inkludert mat så kanskje dere kunne kjøpe en pakke der nede? Halvpensjon eller alinclusive. Det er ikke billig å ha ferie i Norge eller pluss all mat som kommer i tillegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.3.2023 den 15.59):

Poenget er vel at du ikke vil betale for norsk arbeidskraft, samtidig at du er litt bortskjemt 🤣

Anonymkode: cb45c...3d2

Jeg tilbringer minst 50-51 uker i året med å betale for norsk arbeidskraft, så det går helt fint. 

Anonymkode: 9301e...350

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (1 time siden):

Det er ikke alle som ferierer i Hattfjelldal.

Noen tar det rolig og chiller på hytta på Sørlandet. Å bade er gratis.

Jeg bor ikke i Hattfjelldal, men også her var sommeren helt krise i fjor. For noen år siden husker jeg at det faktisk var TRE grader, i starten av juli. Midt på dagen. Nær sjøgrense, så ikke på fjellet. Og det var ikke i Nord-Norge heller. 
Å ha hytte på Sørlandet er jo ekstremt mye dyrere enn å reise til Syden en uke eller to, beklager å måtte si det. 🤣 

Anonymkode: 9301e...350

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...