Gå til innhold

Råder folk til å droppe sydenturen i år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leste i VG at eksperter anbefaler å droppe sydenturen i år pga krona. Han oppfordrer også folk til å heller reise i Norge. Er det virkelig så ille? 
 

Vi bestilte fly og hotell til Mallorca i 10 dager for 22 000. 2 voksne og ett barn. Maten på Mallorca er ikke spesielt dyr forhold til f.eks Norge og Gran Canaria og vi kan lage middag i leiligheten. Vi har sett på Dyreparken og diverse andre steder men dette koster jo en formue? 🫡

Anonymkode: 3f15b...943

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Leste i VG at eksperter anbefaler å droppe sydenturen i år pga krona. Han oppfordrer også folk til å heller reise i Norge. Er det virkelig så ille? 
 

Vi bestilte fly og hotell til Mallorca i 10 dager for 22 000. 2 voksne og ett barn. Maten på Mallorca er ikke spesielt dyr forhold til f.eks Norge og Gran Canaria og vi kan lage middag i leiligheten. Vi har sett på Dyreparken og diverse andre steder men dette koster jo en formue? 🫡

Anonymkode: 3f15b...943

Norgesferie er vel svindyrt ? 🙂

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir ferie dyrere uansett hvir man reiser. 

Fult mulig å bruke mindre på ferie også i utlandet ved å tenke litt.

Utlandet er mangt, noen steder er billige uansett inflasjonen og dårlig krone.

Anonymkode: 2620f...a5a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må vel selv se an egen økonomi? Å reise i Norge vil ikke nødvendigvis være billigere, men da bruker man penger som gagner norsk økonomi. 

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Jan Ludvig Andreassen i Eika Gruppen som sier det. Han er tidenes mest negative økonom 😄

(Ikke at han ikke har rett i mye, men jeg har aldri sett ham være positiv noen gangm det er ganske gøy)

 

Anonymkode: 3c555...993

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar aldri på ferie på sommeren, uansett. Da er det jo varmt i Norge!

Anonymkode: e491f...a43

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Leste i VG at eksperter anbefaler å droppe sydenturen i år pga krona. Han oppfordrer også folk til å heller reise i Norge. Er det virkelig så ille? 
 

Vi bestilte fly og hotell til Mallorca i 10 dager for 22 000. 2 voksne og ett barn. Maten på Mallorca er ikke spesielt dyr forhold til f.eks Norge og Gran Canaria og vi kan lage middag i leiligheten. Vi har sett på Dyreparken og diverse andre steder men dette koster jo en formue? 🫡

Anonymkode: 3f15b...943

Å dra til syden styrker jo ikke akkurat krona heller? Det er ikke dyrt med ferie i Norge, men selvfølgelig er det mer kostbart enn et lavkostland med lave inntekter. Sier jo seg selv det.

Anonymkode: cb45c...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Drar aldri på ferie på sommeren, uansett. Da er det jo varmt i Norge!

Anonymkode: e491f...a43

Var 10 grader her i fjor. Syklet med lue under sykkelhjelmen 😂

Anonymkode: cb45c...3d2

  • Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo stor forskjell på om dere reiser slik at dere lager det meste av maten i leiligheten. De fleste som reiser på sydenferie lager ikke maten selv. 

Det er nok flere som reiser på norgesferie som lager maten selv, i hytter, campingvogn/bil, på bål, eller lignende... 

Fly og overnatting koster selvsagt, men det er mange muligheter å gjøre ferier billig på, både innlands og utenlands. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Drar aldri på ferie på sommeren, uansett. Da er det jo varmt i Norge!

Anonymkode: e491f...a43

Da har du kanskje ikke våknet opp til en hvit plen med nysnø i juni, slik man kan gjøre i Norge? 
Eller tilbragt en hel sommer hjemme hvor det har vært under en uke til sammen med over 20 grader? 
Eller måtte kle deg i ull, og ha på votter og lue for å kunne gå på konsert ute? 
Eller kjørt til jobb en morgen i juli i fire grader? 

Tromsø har en gjennomsnittstemperatur på 12 grader på sommeren, du synes det er varmt? Trondheim kan ha under fem grader på natten på sommeren, det kaller jeg ikke varmt. 
Eller tenker du at Norge kun er alt sør for Dovre? 

Anonymkode: 9c977...c1d

  • Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økonomer skal drite å fortelle meg hvor jeg skal og ikke skal på ferie

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et luksus problem dette egentlig er da!! Folk har det vanskelig i verden med å skaffe mat og du bekymrer deg for hva VG skriver om ferie?? Om du har råd til å reise til utlandet, ja så reis, om du vil være i Norge, ja så vær her. Jesus så tullete innlegg dette her var. Flaut egentlig 

Anonymkode: 8b6fc...008

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norgesferie er jo skrekkelig dyrt, med mindre man satser på telt og å bæsje i skogen! 🤣 Ikke akkurat tidenes spareråd. Poenget er jo at ferie blir dyrt i år, dyrere enn vi er vant til. 

Anonymkode: 9301e...350

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Norgesferie er jo skrekkelig dyrt, med mindre man satser på telt og å bæsje i skogen! 🤣 Ikke akkurat tidenes spareråd. Poenget er jo at ferie blir dyrt i år, dyrere enn vi er vant til. 

Anonymkode: 9301e...350

Poenget er vel at du ikke vil betale for norsk arbeidskraft, samtidig at du er litt bortskjemt 🤣

Anonymkode: cb45c...3d2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva vi skal gjøre med ferie i år. Bor i midt-Norge, og det kan være strålende vakre somre. Men i fjor regna det hele sommeren. Det var noen fine dager i begynnelsen av juni, da hadde jeg ikke ferie. Bortsett fra det var det en liten uke i slutten av juli hvor det visstnok var helt ok, men da var vi på Østlandet, for «Østlandet er akkurat som syden, bare der i hele Norge det er ordentlig sommer og varmt og sol hele sommeren!». Vel.. den uka vi var der, regna det. Konstant. Like kaldt som hjemme. 

Vi fikk ingen epler i fjor, ingen plommer, var vel 3-4 jordbær, bare litt rips og solbær.. Vanligvis har vi absurde mengder. Men det var ingen sommer. Ingen varme. Ingenting! 

Man kan bli deprimert av mindre. 

Anonymkode: b45cb...776

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er Jan Ludvig Andreassen i Eika Gruppen som sier det. Han er tidenes mest negative økonom 😄

(Ikke at han ikke har rett i mye, men jeg har aldri sett ham være positiv noen gangm det er ganske gøy)

 

Anonymkode: 3c555...993

Han tapte meg når han foreslo Tyrkia som reisemål

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altså, det koster meg mer å reise fra en liten by i nord-Norge til en annen plass i Norge enn til syden.

Så den der økonomen kan bare reise i Norge selv, jeg skal utenlands.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange har ikke oppdaget og følt på kronens verditap. Da euroen kom var kursen ca 8:1, nå er det straks 12:1. Norske krone er en liten valuta, den må tilby bedre rente enn dollar og euro for å være interessant for investorer. Norges Bank gjør ikke jobben sin.

Anonymkode: 962e2...7c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

For et luksus problem dette egentlig er da!! Folk har det vanskelig i verden med å skaffe mat og du bekymrer deg for hva VG skriver om ferie?? Om du har råd til å reise til utlandet, ja så reis, om du vil være i Norge, ja så vær her. Jesus så tullete innlegg dette her var. Flaut egentlig 

Anonymkode: 8b6fc...008

Må vel være lov å spørre siden dette er et offentlig forum om alskens temaer? Ikke mitt problem at du mener dette var et tullete innlegg :) 

Anonymkode: 3f15b...943

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Da har du kanskje ikke våknet opp til en hvit plen med nysnø i juni, slik man kan gjøre i Norge? 
Eller tilbragt en hel sommer hjemme hvor det har vært under en uke til sammen med over 20 grader? 
Eller måtte kle deg i ull, og ha på votter og lue for å kunne gå på konsert ute? 
Eller kjørt til jobb en morgen i juli i fire grader? 

Tromsø har en gjennomsnittstemperatur på 12 grader på sommeren, du synes det er varmt? Trondheim kan ha under fem grader på natten på sommeren, det kaller jeg ikke varmt. 
Eller tenker du at Norge kun er alt sør for Dovre? 

Anonymkode: 9c977...c1d

Jeg har opplevd alt dette i Juli, ja.

Har du opplevd det på vinteren? Er det sommeren eller vinteren dette er mest vanlig?

Anonymkode: e491f...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...