Fakse Skrevet 8. mars 2006 #261 Del Skrevet 8. mars 2006 Flott at du har bestemt deg for trening. Trening er bra både for kropp og sjel, det er min erfaring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 9. mars 2006 #262 Del Skrevet 9. mars 2006 God morgen Bettie! Smart av deg å fortsette å gå ut de dagene da, bare bytte ut vofsetrening, med egentrening Synd med ryggen da. Håoer den blir bedre med litt trening! Håper du får en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 9. mars 2006 #263 Del Skrevet 9. mars 2006 Hei, Bettie! Jeg synes også det er bra at du har bestemt deg for trening. Selv har jeg ikke trent aerobic eller tilsvarende på flere år, har ramla helt av lasset. Gikk et år på yoga, men har ramla av det lasset, også. Vet jeg burde trent - man får overskudd av å trene - og ryggen min er også om ikke problematisk, så i alle fall litt stiv og støl. Den-gang-da når jeg gikk og trente, lærte jeg meg at fast rutine var viktig; skulket jeg den ene mandagen, var det lett å skippe den neste, også... Og jeg tok altfor tidlige ferier... Her er det snø fortsatt, det er utrolig at den har ligget så lenge. Må være flere år siden den lå i en uke her hos oss! Er hjemme fra jobb med syk minstemann i dag, så jeg får ikke vært ute i dag. Ellers har det nesten blitt friskluftssjokk med så mye uteaktivitet i barnehagen den siste uka! Helt slips om kvelden, og har snart sovnet "for egen maskin" (les: uten sovetablett) en uke... Høres ikke så lett ut med din svigermor. Håper dere finner ut av hva som skjer. Ønsker deg en fin torsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. mars 2006 #264 Del Skrevet 9. mars 2006 Innom og sier heisann sveisann! Håper det går greit med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. mars 2006 #265 Del Skrevet 9. mars 2006 Hei og hopp, dvs.hopping blir det vel litt lite av når ryggen ikke er god. Sitting og ståing er heller ikke så bra, så hva skal man egentlig gjøre? Ryggen får du vel stablet på plass igjen når du begynner å trene, men hvordan går det med handa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mora di Skrevet 10. mars 2006 #266 Del Skrevet 10. mars 2006 Hei Bettie! Bare innom en liten tur, for å ønske deg og dine en riktig god helg. Håper ryggen din blir bedre. Pass på deg selv. Det er viktig vet du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. mars 2006 #267 Del Skrevet 10. mars 2006 Innom i en kveldstime og ønsker deg ei riktig god helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Queenblue Skrevet 13. mars 2006 #268 Del Skrevet 13. mars 2006 Hei Bettie Innom med gode ønsker for denne uka. Håper det ordner seg med svigermor. Ikke lett med gamle folk, og særlig ikke når de begynner å rote og glemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 13. mars 2006 Forfatter #269 Del Skrevet 13. mars 2006 Mandag 13.mars Hei Luise - har du funnet våren? Trening er ikke dumt, sier de som har greie på det, Fakse Jeg fant ut at det ikke var dumt å fortsette med de dagene jeg har vært opptatt, for da er jeg liksom i farta fra før, baby-E Hvordan går det med sovinga, Væren. Sover du fortsatt for egen maskin? Heisan til deg også, Hope Blir ikke så mye hopp, nei, Cata. Ryggen vil ikke helt være med på det. Hei Liss. Det er ikke så enkelt å passe på seg selv. Det er mye enklere å passe på andre. Nå sitter jeg altså her, og er nydusja og rimelig fornøyd med meg selv. Har akkurat kommet hjem fra ei treningsøkt. Det er andre gangen jeg har tutlet meg avgårde med joggeskoa under armen. Men milde himmel så fort man mister kondis. Jeg er jo helt pudding etterpå, jo, og varm som bare det. Jeg kan jo late som at det kommer av at jeg tar i (og det gjør jeg), men dette er ikke akkurat den hardeste treninga, så forklaringen holder ikke. Jeg er bare i usannsylig dårlig form. Ellers skle onsdag og torsdag bare over av seg selv, og fredag gjorde jeg et stykke jobb for jobben. Det var en økonomisk rapport som skulle leveres, og det er en jobb jeg gjør ganske raskt. Lørdag var det husmordag, og stort mer er det vel ikke å si om den dagen. Jo - jeg laget en plan for kjøkkenhagen og for et blomsterbed. Jeg vil jo gjerne ha et bed som blomstrer fra påske til november. Og jeg gikk nesten berserk i planter. Det som kom på papiret var mer moderat. Moro å holde på med sånt. Halvdelen serverte fordue på kvelden - nam. I går var vi først en harry-tur over grensa. Det var på tide å fylle fryseboksen igjen. Vi var innom en dyrebutikk også, og kjøpte en tenke-leke til Vofsa. Det er et brett med kopper. Under koppene er det plass til hundegodt, og så må Vofsa bruke snuta for å finne ut under hvilken kopp det er gjemt noe godt, og hun må finne ut hvordan hun skal få løftet vekk koppen. Vofsa likte leka i går, for i går var det nam under hver kopp. Vi var også en tur innom Plantasjen og hamstret frø og jord. Jeg er ikke helt ferdig med å så, men nå står det bakker med jord og frø både i kjelleren og på hobbyrommet. Det er vår når jeg begynner med sånt. Poden og samboer + barn kom over til oss i går, og var med på plantingen. De skal få noen av plantene, for det kommer til å bli mer enn det jeg får plass til i kjøkkenhagen. Så her blir det - forhåpentligvis - tomater, agurker, paprika, diverse krydderurter - i det hele tatt. Lillefrøkna syntes det var moro å få holde på med jord inne, for ikke å snakke om hvor moro det var å bruke spruteflaska til å vanne jorda. De ble en god stund ut over kvelden, og det er alltid hyggelig. I dag har jeg ført inn i en dagbok det vi plantet i går, og har laget en oversikt over når planene skal pottes om, hvilke lys- og temperaturforhold de skal ha osv. Det blir fint å kunne bla tilbake neste vår for å se hva som var vellykket, og hva som ikke var det. I dag har Halvdelen hentet bilen. Den er blitt frisk i motoren igjen - eller rettere - den har fått ny motor. Han kom hjem nå. Skal ta en runde rundt litt seinere i kveld for å se hva som har skjedd de siste dagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 13. mars 2006 #270 Del Skrevet 13. mars 2006 Åh, nå fikk jeg også lyst til å gå i gang med hage-planlegging. Kanskje jeg skal la meg inspirere, trenger definitivt en plan for hagen vår, det er katastrofeområde uten mål og mening sånn som det er nå. Ha en fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litle Lady Skrevet 13. mars 2006 #271 Del Skrevet 13. mars 2006 Heia... Ja de fleste kan vel trenge en harry-tur over grensa iblant.... heldig du er som bor såpass nerme at d går an liksom.. Har begynt å småtrene litt jeg og... merker at formen er heller dårlig, men jammen er d godt etterpå... Håper du har d bra ellers da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. mars 2006 #272 Del Skrevet 13. mars 2006 Innom og vinker, men har ikke så mye å bidra med i hagedebatten. Ikke har jeg hage og jeg er en blomstermorder av rang. Stakkars plantene mine lærer seg å bli ørkenplanter... Skal ha en krukke med ett eller annet på verandaen når den tid kommer, men foreløpig er det nok bare snøroser som ville trives der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. mars 2006 #273 Del Skrevet 14. mars 2006 Hei Bettie. Det var godt du satte meg på tanken å så tomater etc nå, det glemmer jeg hver vår, og så blir det for sent. Utfordringen synes jeg er å ha plantene et sted det ikke er for varmt så de ikke vokser for fort! Jeg skal også ta en tur på Plantasjen og kjøpe frø God bedring med ryggen, krysser fingrene for at treningen vil hjelpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 14. mars 2006 Forfatter #274 Del Skrevet 14. mars 2006 Tirsdag 14.februar Hageplanlegging eravgjort lystbetont, Fakse. Jeg har lyst til å sette litt preg på omgivelsene. Og så er det er helt klart vårtegn selv om snøen ligger i hauger utenfor. Det er praktisk å bo så nære grensa, ja, Litle Lady. Krukkeplanter er det nok for tidlig å tenke på, ja, Cata. Men man kan ha mye hygge med et par krukker også. Hyggelig å inspirere noen, kira. Tomater er et must I dag har det vært en svigermordag. Hun har hatt så vondt i munnen en stund, og tannlegen fant ut at den tannlegen som hadde trukket noen tenner tidligere, ikke hadde fått med hele rota, så hun hadde en betennelse i munnen. Siden hun bruker blodfortynnende medisiner, kunne ikke tannlegen gjøre noe sist hun var der, men nå har hun vær uten disse medisinene noen dager, så tannlegen fikk ut tannrestene. Etterpå var det bare å få damen i bilen og kjøre henne til legen, for hun er så surklete i brystet. Hun har kohls, men blodprøven viste at hun har en betennelse i lungene også, så jeg måtte ned til hjemmesykepleien med resept på antibiotika. Det er litt av et styr å ta med svigermor ut. Bare det å hjelpe henne på med klær tar en halv evighet, og når det er gjørt, må hun sette seg å få igjen pusten. Så skal hun ha med oksygenflaska og rullatoren, så jeg er glad vi har fått igjen bilen, ellers ville jeg ikke fått med alt. Jeg forsøker å parkere så nær døra som mulig når hun er med, for hvis hun skal gå 50 meter, må hun sette seg og hvile minst tre ganger. Det er klart det er synd på dama, men selv med kraftig kohls, har hun fortsatt å røyke, og det gjør ikke situasjonen hennes bedre. Så hele formiddagen gikk med til å ordne med svigermor. Hjemme har det blitt en sløvedag - nesten. Jeg har - tror jeg - funnet fram til kjernen i angsten min. Og det dreier seg om angst for relasjoner. Jeg stoler ikke på at folk vil meg vel, for det er så mange som har vist det motsatte. Jeg må grave litt mer i den der og se om det er noe jeg kan endre. Det skal nok bli vanskelig, for det er et godt innarbeidet mønster. I morgen skal jeg på jobben en tur. Jeg begynner å jobbe halvt fra mandag av. Så jeg skal på jobben og avklare hvordan det er lurest å legge opp arbeidet fram til påske. Jeg vet hvilke oppgaver jeg skal ta tak i, så det handler mer om når jeg skal være til stede på jobben - hele eller halve dager. Jeg tipper jeg kommer til å velge halve dager for å få litt oversikt, kanskje litt mer enn halve dager og en dag fri. Torsdag og fredag blir det en stor styrkeprøve. Jeg skal forsøke å reise bort på kurs. Jeg har bedt om enerom på hotellet, ikke rom ute i et eller annet aneks, så jeg håper det er i orden. Og så må jeg ha Halvdelen som bakdør. Jeg vil bli hentet hvis jeg ikke klarer være der. For en som meg, som har holdt meg hjemme og bare har hatt et par oppgaver å tenke på i løpet av uka, skal det bli litt av en overgang å skulle forholde meg til mange mennesker over så lang tid. Ellers ser det ut til at ryggen liker treningen. Ellers hadde jeg fått store problemer med å frakte svigermor med tilleggsutstyr. Det gikk bra, selv om jeg kjente at jeg hadde en rygg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 14. mars 2006 #275 Del Skrevet 14. mars 2006 God natt og sov godt. Håper du får en fin dag i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. mars 2006 #276 Del Skrevet 14. mars 2006 Jeg kan i hvertfall oppmuntre deg med at vi er en hel gjeng her inne som vil deg vel....selv om vi ikke er like håndfaste som dem du møter IRL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 15. mars 2006 #277 Del Skrevet 15. mars 2006 God dag Bettie! Kan tenke meg det er godt å komme igang med treningen igjen! Det må jeg også. Så snart vi har flyttet. Har vært skikkelig lat i det siste når det kommer til trening Men nå flytter jeg og med nærmere da! Jeg har så lyst på kjøkkenhage jeg også. Heldigvis har mamma det da, så jeg får styre litt med den. Det er så utrolig kost liksom. Å høste fra egen hage Jeg kan i hvertfall oppmuntre deg med at vi er en hel gjeng her inne som vil deg vel....s ← Håper du får en fin dag Bettie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mora di Skrevet 15. mars 2006 #278 Del Skrevet 15. mars 2006 Hei Bettie! Det er jo egentlig bra at du kanskje har funnet ut hva angsten kommer fra, men kanskje ikke så hyggelig oppdagelse allikvell....Det er noe med det, at vi stort sett er nødt til å tro på andre mennesker. Hva skal vi ellers gjøre? Vi kan jo ikke gå rundt å mistro andre hele tiden. Men vi kan velge ut noen mennesker som vi føler ikke vil oss vel, og som drar oss ned på en måte. Det har jeg gjort, og nå velger jeg å ha en liten, men god, omgangskrets. Som jeg kan stole på. Så da er jeg vel ikke så sosial som jeg var, men jeg er også i mindre fare for å oppleve skuffelsen det er å oppdage at de man tror er venner, slarver og slenger dritt, når man ikke er der. Jeg henger meg på det Cata sier: Vi vil deg vel, selv om vi ikke er IRL.... Men vi er her. Og om du føler litt som meg, så er det masse oppmuntring og støtte å få i KG.... Tenker du klarer deg bra på kurs jeg.....Og går det ikke, ja, så har du ihvertfall prøvd. Lykke til!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. mars 2006 #279 Del Skrevet 15. mars 2006 En liten kveldshilsen til deg Bettie. Jeg skjønner hva du mener når du sier at du tror du har funnet ut hva angsten kommer av. Er ikke det en av livets erfaringer, for oss litt naive og godtroende kvinner? Vi forstår ikke at kanskje noen har skjulte motiver eller er ute etter å få fordeler for seg selv, og så blir vi utnyttet eller brukt Velg venner som gir deg krefter, ikke tapper deg . De som gir deg noe tilbake tror jeg er virkelige venner, det har jeg lært den siste tiden. Og jeg føler at jeg får mye støtte her på KG også Lykke til på kurs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 15. mars 2006 Forfatter #280 Del Skrevet 15. mars 2006 Onsdag 15.februar Takk for hilsen, MidnattsolTakk, Cata. Jeg setter stor pris på å ha blitt kjent med deg her. Det er veldig koselig å holde på i kjøkkenhagen, baby-E, og så smaker selvdyrket ekstra godt. Takk til deg også Liss. Jeg synes du er en tapper person, og setter stor pris på deg. Jeg har også fått mye støtte her inne, kira, og å lese svar fra dere har hjulpet meg over mang en kneik. Jeg har nok blitt veldig skeptisk til folk, og det tar lang tid før jeg våger å stole på noen. På en måte må de bevise for meg at de er til å stole på, at de ikke benytter fortroligheten til å angripe meg, til å bruke det jeg har sagt mot meg. Det er noen som har bestått testen, og som jeg vet at er til å stole på, men det er neimen ikke mange. Disse kaller jeg mine venner. Så har jeg en god del bekjente. Dette er folk som jeg ikke stoler fullt og fast på. De har ikke bestått testen, og kanskje de har fortalt videre ting jeg har sagt eller det er andre måter de har vist meg at det er lurt å være forsiktig. Jeg har nok opplevd litt for ofte og litt for hardt at fortrolighet ikke lønner seg. Så derfor er jeg redd for folk, redd for at de kan såre meg. Og så har dette balet på seg slik at jeg har angst for å være i for stor kontakt med folk, at relasjoner har blitt noe skummelt. Men når jeg forstår hva jeg er redd for og kanskje hvorfor jeg er redd, så burde det være mulig å finne en måte å leve med angsten på, slik at ikke angsten overtar styringa helt. Det er et mål i hvert fall. I dag har jeg vært på jobben og gjort avtale om hvordan jeg skal jobbe neste uke. Og jeg har avklart hvilke oppgaver jeg bør ta tak i. Det ble som jeg hadde tenkt meg på forhånd - og det er jo greit. Jeg tar meg en fridag i uka, og begynner litt seinere på jobb slik at jeg får forholdsvis korte dager. Og så jobber jeg med planlegging, strategier og økonomi. Det skulle være nok det, med 50% jobbing. Jeg var på jobben i tre timer, for det var en del saker mine nærmeste medarbeidere gjerne ville drøfte med meg. Og jeg var helt geleklump da jeg kom hjem. Men jeg klarte meg mens jeg var på jobben, og det var en test på om jeg ville klare 50%. Det blir tøft nok, men det skal gå. Etter vofsetruren tenkte jeg at Vofsa skulle få være mer ute, så jeg satt henne i bånd. En liten stund etterpå så jeg en meget fornøyd vofs som løp rudt ute uten bånd. Halsbåndet hadde røket. Det viste seg at dressurkurset har hjulpet, for vofsa kom faktisk når jeg ropte på henne, og da hun hadde fått roet seg litt ned, masjerte hun pent inn. Flink vofs. Nå har jeg pakket og er klar til kurs. Jeg gruer meg noe vanvittig, for jeg har selvfølgelig hodet fullt av bilder på alt som kan gå galt - panikkanfall midt under middagen for eksempel. Det pleier jo å gå bedre enn jeg frykter. (selvtrøst) Men - jeg får snart krabbe til køys. Må tidlig opp i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå