Gå til innhold

Fikk servert pølser i brød til middag, kun beregnet to til hver, altfor lite!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne tråden minner meg om to tråder: den berømte pinnekjøtt-tråden og pølser på påskeaften.

 

Anonymkode: fc37a...a1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har misforstått. Det var jo ikke «middag». Ingen serverer pølse i brød til middag. Det var mer et «stikke innom etter jobben»-treff. Da er to pølser nok. Vitsen var vel en uhøytidelig sammenkomst?

Anonymkode: 6e5a0...d63

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Nei, det er meg.

Men jeg er enig i at en pølse er nok til å bli passe mett. I likhet med maks en halv ristorante. 

Det er jo ikke akkurat mat som gjør noe godt for kroppen, så jeg ser ikke dette behovet for å "stappe i seg" (TS sine ord) slikt. I alle fall ikke hverdag. Og i alle fall ikke fire pølser til et barn i vekst. 

Er imidlertid enig med TS i at svigermor burde laget litt sunt tilbehør til. En hjemmelaget potetsalat gjør det automatisk til et mye mer næringsrikt måltid. 

Anonymkode: 793d5...614

Jeg klarer bare en halv pølse, uten brød.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biscuit Vælruni skrev (2 timer siden):

 

Er dette svigermoren din?

 

 

Neppe.

Anonymkode: b1fdf...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er det viktigste det sosiale ved å treffes. Og dette var en hverdag? Personlig ville jeg da ha valgt litt flere pølser, og av bedre kvalitet. Det er lett å lage noe av evt restepølser, så ingen grunn til å beregne lite. Jeg klarer meg veldig bra med to pølser og ett brød,men skjønner jo at andre vil ha mer. Fint at hun ordnet noe barnevennlig siden dere hadde med tre barn. Kanskje de er kresne?

Anonymkode: 26dcd...494

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som min søster sa « vær glad at det er mat» 🙈 to pølser er bedre enn en. Men har aldri skjønt at pølser i brød kan kalles middag 🤷‍♀️

Endret av vårblomst
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg… alt man får seg til å klage over 🤦🏻‍♀️
Spis det du får og slutt å syte. 

Anonymkode: 825ab...94e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jo hovedproblemet at ingen tilsynelatende tørr å konfrontere henne. I min familie ville det falt seg helt naturlig å kommentere at dette er alt for lite. Hvorfor skape problemer av noe som ikke trenger å være ett problem…KOMMuNIKASJOn

Anonymkode: 27997...809

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vel kalori messing er 2 pølser i brød mer enn nok. Og du sier barna kan spise 4 hver 😬 Ikke bra.

Anonymkode: c68cd...e08

Mer enn nok er vel å ta litt i, selv om jeg er enig i at 4 kanskje er litt i overkant. 2 wienerpølser med brød og 1 ss ketchup er under 600 kcal, som vel er helt greit for en middag. Men lite mat for kaloriene, da.

Anonymkode: 9f16f...d72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skulle presisert at det var to til hver.

Anonymkode: 666b9...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 pølser til hver burde være mer enn nok.

Anonymkode: 6293d...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en stor mann på 194 cm. Trur nesten ikke jeg ville klart å trykke i meg 3 pølser i brød. Da hadde jeg vært komplett stappmett.

Anonymkode: 95786...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

😂😂😂

Alt man skal lage problemer av!

Jeg hadde vært takknemlig for å få mat, kost meg med sosialt samvær, og holdt kjeft om maten. Verten handlet nok etter beste mening. Ingen dør av sult etter å ha trykket i seg to pølser, så får man heller spise litt kveldsmat når man kommer hjem om man trenger mer. 

Anonymkode: 45e29...e93

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Denne tråden minner meg om to tråder: den berømte pinnekjøtt-tråden og pølser på påskeaften.

 

Anonymkode: fc37a...a1e

Kan noen linke til de, please :) Og gjerne den om lomper som også ble nevnt. 

Anonymkode: e3d60...8cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi… jeg hadde nok også beregnet to pølser i brød til hver, og tenkt at barn under skolealder bare spiser en, slik at det kanskje ble tre til de som ville ha.

Hvis det var snakk om wienerpølser hadde jeg ikke spist i det hele tatt, takler ikke pølser som ikke er stekt eller grillet (men mine spiseforstyrrelser har ikke noe med denne saken å gjøre…).

Anonymkode: f7a1f...88a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er for lite. Men å ha pølse i brød til middag er litt stusselig, spesielt til voksne. Har opplevd det  selv. Spiste ingenting, for er ikke glad i pølse med brød og jaggu ble vi bedt på middag en annen gang av samme par, med nettopp pølse i brød da også. Spiste ikke da heller og satt og så på at de andre spiste IGJEN! Var ikke noe tilbehør heller å spise av ::::

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det var nett passe med mat, ingen treng 3 pølse med brød akkurat, men kunne godt ha skrella nokre gulerøtter eller liknande som snachs til. 

Minne meg om vitsen om aleinepappaen (jada, det er ein veldig utdatert og lite likestillingsvenleg vits) som ropa på ungane at middag er klar: "Det er pølse med brød, så får vi ta noko enkelt imorga." 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kan noen linke til de, please :) Og gjerne den om lomper som også ble nevnt. 

Anonymkode: e3d60...8cf

 

Anonymkode: fc37a...a1e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Kan noen linke til de, please :) Og gjerne den om lomper som også ble nevnt. 

Anonymkode: e3d60...8cf

 

Anonymkode: fc37a...a1e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...