Gå til innhold

Fikk servert pølser i brød til middag, kun beregnet to til hver, altfor lite!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne dele min frustrasjon etter en middag jeg og min familie hadde hos min svigermor i går. Vi var alle invitert til en hyggelig middag, men det var en ting som virkelig plaget meg - porsjonene. Min svigermor hadde planlagt å servere kun to pølser i brød til hver person. Intet tilbehør, som potetsalat eller lignende, bare ketchup, sennep og sprøstekt løk. Det var min samboer, tre barn og meg selv, lillesøsteren til min samboer og svigers som var til middag. Åtte personer og to pakker med pølser med åtte pølser i hver.

For meg holder to hot dogs, men både samboeren og flere av barna kan fint trykke i seg det dobbelte uten problemer, så jeg så meg nødt til å bare ta én, slik at det ble mer på andre. Men langt fra nok, så etter at vi hadde spist opp var det flere av oss som helt åpenbart var mer sultne enn mette. Og når den siste pølsa ble tatt, uttalte min svigermor at "det var akkurat nok!", nærmest som om det var på grensen til at det ble rester og at hun hadde beregnet perfekt mengde. Synes den uttalelsen virkelig var upassende, for nok var det virkelig ikke. Jeg føler meg oppgitt fordi det virker som om min svigermor ikke forstår hva som er nødvendig for å mate en familie på fem personer, alternativt at hun ikke ønsket å bruke mer penger gjennom å kjøpe noe mer enn 16 pølser, noe jeg synes er uakseptabelt, for dårlig råd, det har hun/de ikke. Dette ville aldri skjedd hos min mor, hun har derimot en tendens til å alltid lage så mye at det er mer enn nok og blir rester. Men som vertinne synes jeg det er langt mer fornuftig å beregne litt mer enn hva som forventes konsumert.

Hva tenker dere? Er jeg urimelig som mener dette var for stusselig? Hvor mye ville dere ha servert?
 

Anonymkode: b1fdf...bdb

  • Liker 7
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemene vi har i dag🤦‍♀️

Anonymkode: 9012f...f76

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre dere spiste ute ved en bålpanne var dette utrolig stusselig mat. Grillpølse i brød til voksne? Ugg.. 

Og hvis ikke folk ble mette var det for lite. 

Anonymkode: cd112...7c4

  • Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ah blir dette sommermat utgaven av juletråden om pinnekjøtt? 😍

Men ja det var altfor dårlig og altfor lite. 

Anonymkode: f3db7...996

Ha ha, det var min første tanke og!

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolleri trollera 👹

Anonymkode: 0c09e...c75

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er stusselig nok til at jeg hadde laget en tråd om det på kg, hadde heller vært obs på å ikke være kjempesulten når middagen finner sted hos svigermor. :P 

Hadde det vært meg så hadde jeg jo hatt mer enn pølser for jeg er ikke så pølseglad så her hadde det vært salat, potetsalat og noe ekstra kjøtt utenom pølser, burgere eller noe. Men igjen, er ikke krise med en pøle eller to til hver, man må ikke bli stappmett hver gang man spiser.

Anonymkode: ac6eb...94f

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette virkelig plager deg, vil jeg si at du har et veldig godt liv. 

Anonymkode: 5f12c...a46

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Grillpølse i brød til voksne? Ugg.. 

Anonymkode: cd112...7c4

Det var wienerpølse. Meningen var å være barnevennlig, så selve menyen kritiserer jeg ikke.

Anonymkode: b1fdf...bdb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilby (via din mann) å ta med tilbehør neste gang så blir folk mette i det minste.

Anonymkode: 5e611...b9e

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri forstått at noen er i stand til å spise mer enn én hotdog. Helt seriøst. Det kunne ikke falt meg inn. Og ikke for å være frekk, men bør du la barna dine spise 4 hotdoger? Er ikke det litt i overkant? 

Anonymkode: 846d9...680

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til en hverdagsmiddag er det mer enn nok. 

Jeg er en normalvektig kvinne, spiser en, så er jeg passe mett. Kan spise to. Men da blir det akkurat som du selv skriver; "stappe i seg". 

Men man ser jo også fra tråden du tydeligvis hentet inspirasjon fra at mange også stapper nedpå en hel frossenpizza til middag. Ikke rart vekta peker en vei i mange norske hjem. 

Anonymkode: 793d5...614

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg vil gjerne dele min frustrasjon etter en middag jeg og min familie hadde hos min svigermor i går. Vi var alle invitert til en hyggelig middag, men det var en ting som virkelig plaget meg - porsjonene. Min svigermor hadde planlagt å servere kun to pølser i brød til hver person. Intet tilbehør, som potetsalat eller lignende, bare ketchup, sennep og sprøstekt løk. Det var min samboer, tre barn og meg selv, lillesøsteren til min samboer og svigers som var til middag. Åtte personer og to pakker med pølser med åtte pølser i hver.

For meg holder to hot dogs, men både samboeren og flere av barna kan fint trykke i seg det dobbelte uten problemer, så jeg så meg nødt til å bare ta én, slik at det ble mer på andre. Men langt fra nok, så etter at vi hadde spist opp var det flere av oss som helt åpenbart var mer sultne enn mette. Og når den siste pølsa ble tatt, uttalte min svigermor at "det var akkurat nok!", nærmest som om det var på grensen til at det ble rester og at hun hadde beregnet perfekt mengde. Synes den uttalelsen virkelig var upassende, for nok var det virkelig ikke. Jeg føler meg oppgitt fordi det virker som om min svigermor ikke forstår hva som er nødvendig for å mate en familie på fem personer, alternativt at hun ikke ønsket å bruke mer penger gjennom å kjøpe noe mer enn 16 pølser, noe jeg synes er uakseptabelt, for dårlig råd, det har hun/de ikke. Dette ville aldri skjedd hos min mor, hun har derimot en tendens til å alltid lage så mye at det er mer enn nok og blir rester. Men som vertinne synes jeg det er langt mer fornuftig å beregne litt mer enn hva som forventes konsumert.

Hva tenker dere? Er jeg urimelig som mener dette var for stusselig? Hvor mye ville dere ha servert?
 

Anonymkode: b1fdf...bdb

Vel kalori messing er 2 pølser i brød mer enn nok. Og du sier barna kan spise 4 hver 😬 Ikke bra.

Anonymkode: c68cd...e08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg vil gjerne dele min frustrasjon etter en middag jeg og min familie hadde hos min svigermor i går. Vi var alle invitert til en hyggelig middag, men det var en ting som virkelig plaget meg - porsjonene. Min svigermor hadde planlagt å servere kun to pølser i brød til hver person. Intet tilbehør, som potetsalat eller lignende, bare ketchup, sennep og sprøstekt løk. Det var min samboer, tre barn og meg selv, lillesøsteren til min samboer og svigers som var til middag. Åtte personer og to pakker med pølser med åtte pølser i hver.

For meg holder to hot dogs, men både samboeren og flere av barna kan fint trykke i seg det dobbelte uten problemer, så jeg så meg nødt til å bare ta én, slik at det ble mer på andre. Men langt fra nok, så etter at vi hadde spist opp var det flere av oss som helt åpenbart var mer sultne enn mette. Og når den siste pølsa ble tatt, uttalte min svigermor at "det var akkurat nok!", nærmest som om det var på grensen til at det ble rester og at hun hadde beregnet perfekt mengde. Synes den uttalelsen virkelig var upassende, for nok var det virkelig ikke. Jeg føler meg oppgitt fordi det virker som om min svigermor ikke forstår hva som er nødvendig for å mate en familie på fem personer, alternativt at hun ikke ønsket å bruke mer penger gjennom å kjøpe noe mer enn 16 pølser, noe jeg synes er uakseptabelt, for dårlig råd, det har hun/de ikke. Dette ville aldri skjedd hos min mor, hun har derimot en tendens til å alltid lage så mye at det er mer enn nok og blir rester. Men som vertinne synes jeg det er langt mer fornuftig å beregne litt mer enn hva som forventes konsumert.

Hva tenker dere? Er jeg urimelig som mener dette var for stusselig? Hvor mye ville dere ha servert?
 

Anonymkode: b1fdf...bdb

 

Er dette svigermoren din?

 

 

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

enn så lite vi hadde hatt å snakke om om vi skulle diskutert seriøse saker :D

Anonymkode: b6733...6d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Biscuit Vælruni skrev (1 minutt siden):

 

Er dette svigermoren din?

 

 

Nei, det er meg.

Men jeg er enig i at en pølse er nok til å bli passe mett. I likhet med maks en halv ristorante. 

Det er jo ikke akkurat mat som gjør noe godt for kroppen, så jeg ser ikke dette behovet for å "stappe i seg" (TS sine ord) slikt. I alle fall ikke hverdag. Og i alle fall ikke fire pølser til et barn i vekst. 

Er imidlertid enig med TS i at svigermor burde laget litt sunt tilbehør til. En hjemmelaget potetsalat gjør det automatisk til et mye mer næringsrikt måltid. 

Anonymkode: 793d5...614

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ta med at dette ville aldri ha skjedd hos din mor? Da lyser det troll.

Og for dere som sier en en nok, så  er det forskjell på folk, en wienerpølse er ikke mye mat, om det kun er et lite brød eller lompe til.

Anonymkode: 36d6f...c0e

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, minner meg om den legendariske lompetråden😍 Snaaart 17. mai igjen🥳

Anonymkode: 1480a...d40

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vil gjerne dele min frustrasjon etter en middag jeg og min familie hadde hos min svigermor i går.

[...]

Dette ville aldri skjedd hos min mor
 

Anonymkode: b1fdf...bdb

Det er dette som er essensen i innlegget. Svigermor er en dust. 

Hvis poenget var hvor mange pølser/tilbehør bør du beregne til 12 personer er informasjon om dumme svigermor helt unødvendig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...