Gå til innhold

Pepsi Max og bonusbarn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En voksen i hjemmet kan selvfølgelig ikke drikke brus daglig og nekte barna det. Da må du vente til de har lagt seg. Finnes ikke logisk at de skal se på at du drikker brus, uten at de får. Du er vel ikke så avhengig av brus at du ikke klarer å la være når du er sammen med dem? Det blir jo som om du lager biff til deg selv og gir dem fiskepinner. Eller steker vafler til deg uten at de får smake.

Anonymkode: 2c085...f47

Det er jo slik hun gjør det. Det er bare å lese hva hun skriver. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drikk brusen din etter barna har lagt seg for kvelden.

Anonymkode: d5f29...39a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er utrolig mye dobbeltmoral blant foreldre, ja.

"Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør!" :P Haha

Anonymkode: 8b8bf...c52

Noen ting er forskjellig for voksne og barn. Lar du barn drikke kaffe fordi du drikker det? Hva med alkohol? 

Jeg ville fortsatt å forklare at når de er voksne kan de også drikke brus når de vil, men enn så lenge er det i helgene for dem. 

Anonymkode: ad542...f15

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er jo verdens dårligste forbilde og er avhengig av et skadelig, avhengighetsskapende produkt.  

 

Anonymkode: e19f7...ea8

Den er grei 😂🤠🤠

Anonymkode: 01b9c...171

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har nylig flyttet inn med kjæreste gjennom 2 år og han har barn på 10-13 år som bor hos oss annenhver uke. De er vant med at brus og godteri er i helgene, hvilket er bra. Så kom jeg inn i bildet 🫣😅 Jeg drikker mye Pepsi Max, og også på ukedager. Har gått ned 25 kilo og har ca 10 igjen, og Pepsi Max hjelper meg ekstremt mot søtsug på kveldene og er det jeg koser meg med fordi jeg ikke spiser godteri. Har forklart de at det er forskjell på hva voksne og barn kan drikke, men nå har det blitt ett evig gnål om den brusen. «Hvorfor får *navn* brus og ikke vi?», «Hvorfor får *navn* drikke brus på en tirsdag?»… Det blir mye unødvendig gnål. De er ikke spesielt opptatt av brus i helgene heller, men det er plutselig veldig viktig å få det nå som jeg drikker det. Vi har sodastreamer og jeg har kjøpt mye forskjellig saft de kan prøve, jeg har laget smoothie-is og «milkshake» til de men det er bare Pepsi Max de nå skal ha og maser om 🙃 Hva burde jeg gjøre? Stå på mitt siden jeg er voksen, drikke brus i smug, kutte ut brus i solidaritet? 😅

Anonymkode: 01b9c...171

Unnskyld meg, men du høres ut som en veldig umoden stemor . Drikke brus i smug etter ungene er lagt er alternativet 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dere voksne som bestemme uansett :) Hadde vare drukket av kaffekopp fra nå av, og så ville jeg gitt barna brus i helgene :) 

Anonymkode: 69965...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har nylig flyttet inn med kjæreste gjennom 2 år og han har barn på 10-13 år som bor hos oss annenhver uke. De er vant med at brus og godteri er i helgene, hvilket er bra. Så kom jeg inn i bildet 🫣😅 Jeg drikker mye Pepsi Max, og også på ukedager. Har gått ned 25 kilo og har ca 10 igjen, og Pepsi Max hjelper meg ekstremt mot søtsug på kveldene og er det jeg koser meg med fordi jeg ikke spiser godteri. Har forklart de at det er forskjell på hva voksne og barn kan drikke, men nå har det blitt ett evig gnål om den brusen. «Hvorfor får *navn* brus og ikke vi?», «Hvorfor får *navn* drikke brus på en tirsdag?»… Det blir mye unødvendig gnål. De er ikke spesielt opptatt av brus i helgene heller, men det er plutselig veldig viktig å få det nå som jeg drikker det. Vi har sodastreamer og jeg har kjøpt mye forskjellig saft de kan prøve, jeg har laget smoothie-is og «milkshake» til de men det er bare Pepsi Max de nå skal ha og maser om 🙃 Hva burde jeg gjøre? Stå på mitt siden jeg er voksen, drikke brus i smug, kutte ut brus i solidaritet? 😅

Anonymkode: 01b9c...171

Tommel opp for vektnedgangen, Pepsi Max er fin sånn for å begynne å gå ned i vekt.

Men hva med å bruke denne muligheten til også å kutte ut brusen? Selv om den ikke har bekreftet dokumentasjon på at den er usunn , så har den heller ikke dokumentasjon på at den er sunn, det er bla mange som hevder den både er vanedannende og gjør deg sulten, men jeg vil slå et slag for vann, som jo er det kroppen mest består av, og bør være det foretrukne væskeinntak. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (51 minutter siden):

Tommel opp for vektnedgangen, Pepsi Max er fin sånn for å begynne å gå ned i vekt.

Men hva med å bruke denne muligheten til også å kutte ut brusen? Selv om den ikke har bekreftet dokumentasjon på at den er usunn , så har den heller ikke dokumentasjon på at den er sunn, det er bla mange som hevder den både er vanedannende og gjør deg sulten, men jeg vil slå et slag for vann, som jo er det kroppen mest består av, og bør være det foretrukne væskeinntak. 

Har kuttet ut sukker, alkohol og snus så Pepsi maxen er inntil videre det eneste jeg har igjen å kose meg med 🙉 ts

Anonymkode: 01b9c...171

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen ting er forskjellig for voksne og barn. Lar du barn drikke kaffe fordi du drikker det? Hva med alkohol? 

Jeg ville fortsatt å forklare at når de er voksne kan de også drikke brus når de vil, men enn så lenge er det i helgene for dem. 

Anonymkode: ad542...f15

Noen ting er forskjellig for voksne og barn, ja. Men akkurat brus er jo barnedrikke, så det er litt rart at skal være forbeholdt de voksne. 
Det blir litt som om stemor får en kjærlighet på pinne hver kveld men barna får ikke.

Anonymkode: d2b58...836

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk av kaffekopp. Det gjorde jeg da jeg gikk på lavkarbo. 

Anonymkode: 03ec2...86b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Noen ting er forskjellig for voksne og barn, ja. Men akkurat brus er jo barnedrikke, så det er litt rart at skal være forbeholdt de voksne. 
Det blir litt som om stemor får en kjærlighet på pinne hver kveld men barna får ikke.

Anonymkode: d2b58...836

Mhm, akkurat sånn ja, bra sammenligning 😂 Jeez. Syns forøvrig ikke brus er en barnedrikke heller, saft derimot.

Anonymkode: 01b9c...171

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg en litt stor termokopp eller flaske som du drikker av, så slipper ungene å se det. 

Anonymkode: 5de8e...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått med meg hvor mange glass brus du drikker foran barna, ville nok forsøkt å drikke i smug når de ikke ser. Forklar dem at de spiser mye godteri ellers mens din godteri er brusen. Si at det ikke er bra for tennene å drikke mye brus, derfor sier dere nei til dem siden du selv vet hvor vanskelig det er å kutte ned på brusen. Si at det er mye voksne gjør som ikke er veldig bra, og at deres jobb er å oppdra barna best mulig slik at de kan ta gode valg selv når de blir voksne.

Anonymkode: 3c31c...4d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hotwife skrev (3 timer siden):

Så om du snuser/røyker, så bør barna også få lov? Om du tar deg et glass vin på en onsdag, burde du dele med de? Nei. Nettopp slik er det med pepsi max. Barn skal ikke ha koffein, og foreldrene må ha regler på hvor mye syreskader de skal utsette ungene sine for. Du derimot er voksen, og tar egne valg. Er det "urettferdig "? Ja, men slik er det bare.

Ideelt sett bør man ikke snuse/røyke eller drikke vin hver eneste onsdag åpenlyst foran barn/tenåringer, da er man et veldig dårlig forbilde. Hva hindrer barna fra å gjøre det den dagen de flytter på hybel? Eller drikke brus hver dag. Det er da ikke noe man ønsker for noen, at de skal ha slike vaner og ha lært og erfart hjemme at å drikke brus hver dag er noe man fint kan gjøre når man er voksen, det er normalt og ikke noe man forsøker begrense.

Til TS, selvfølgelig maser de, for skillet voksen/barn her er ulogsk. Det er ikke noe bedre vane for deg enn for dem. Du må gå for et av de to siste forslagene dine, smugdrikke eller kutte ut når de er tilstede. Kan du ikke drikke den brusen på formiddagen? 

Anonymkode: 9f576...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har kuttet ut sukker, alkohol og snus så Pepsi maxen er inntil videre det eneste jeg har igjen å kose meg med 🙉 ts

Anonymkode: 01b9c...171

Men hvorfor skal du kose deg hver eneste dag? Kan ikke du kose deg med pepsien din i helgene og alle de ukedagene barna ikke er hos dere? Det blir 12 dager i måneden uten brus i stua (bare smugdrikk,  før de kommer hjem/på jobb, etter de har lagt seg, fra en kopp i et annet rom hvis du må ha dosen din), og 18 dager med pepsi (fredag, lørdag og dager de ikke er tilstede). Det klarer du fint. Hvis ikke resten av familien koser seg med noe utenom måltider hver eneste dag, hvorfor skal du? Mannen din sitter da vel ikke å drikker alkohol og spiser godterier hver dag foran barna for "å kose seg" han heller?

Anonymkode: 9f576...9d0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt uenig med svarene du har fått her. Pepsi Max er kanskje ikke kjempesunt, men overvekt er hvertfall dokumentert megausunt. Så om du trenger Pepsi Max for å holde deg i sjakk en kortere periode nå så er det helt innafor. Kreds for å ha gått ned i vekt!

Dette må barna bare godta. Forklar at det er fordi du tidligere har slitt med vekten, og at det er litt unntak akkurat nå. Stå på ditt.

Anonymkode: 7f2db...89d

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, AnonymBruker said:

Noen ting er forskjellig for voksne og barn. Lar du barn drikke kaffe fordi du drikker det? Hva med alkohol? 

Jeg ville fortsatt å forklare at når de er voksne kan de også drikke brus når de vil, men enn så lenge er det i helgene for dem. 

Anonymkode: ad542...f15

De aller fleste barn vil ikke ha alkohol etter å ha smakt en sup øl/vin

Anonymkode: 6af8b...cbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Mhm, akkurat sånn ja, bra sammenligning 😂 Jeez. Syns forøvrig ikke brus er en barnedrikke heller, saft derimot.

Anonymkode: 01b9c...171

Hvorfor er ok at barna drikker saft men ikke brus?

Anonymkode: 6af8b...cbb

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkedykker skrev (13 timer siden):

Hvor er pepsi max usunn? 

Det er ultraprossesert og man vet faktisk ikke hva så mye kunstig søtning gjør med kroppen. Kullsyre ødelegger emaljen på tennene. Tarmbakteriene kan komme i ubalanse.

Det sagt, TS klarer å ha et sunnere forhold til annen mat når hun drikker Pepsi Max og det er helheten man må se på. Det er en uvane å drikke brus hele dagen og alle ukedager, men vi har alle uvaner.

Jeg tenker at disse barna må oppdras til å forstå at det er forskjell på barn og voksne, akkurat slik dere sier til dem allerede. De vil fortsette å mase, men gi seg hvis dere ikke gir dere og hvis dere setter grenser for masingen.

"Sånn er det igjen sånn blir det, slutt å mas", sagt mer pedagogisk. Og hvis de ikke gir seg så får det få andre konsekvenser enn å bare forklare og bestemme.

Du kan også skaffe deg et litt høyt glass av keramikk slik at ikke innholdet synes og du kan ha lite nok oppi glasset til at drikken ikke synes så godt fra toppen av glasset. Litt som en høy kaffekopp.

Endret av Blåttvann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkedykker skrev (13 timer siden):

Irrelevant, brukeren ba om googlesøk, jeg leverte. 

Det er lov til å være litt kritisk da, å henvise til en 14 år gammel kilde er riiiimelig hodeløst

Anonymkode: b01e1...47f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...