Gå til innhold

Pepsi Max og bonusbarn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nylig flyttet inn med kjæreste gjennom 2 år og han har barn på 10-13 år som bor hos oss annenhver uke. De er vant med at brus og godteri er i helgene, hvilket er bra. Så kom jeg inn i bildet 🫣😅 Jeg drikker mye Pepsi Max, og også på ukedager. Har gått ned 25 kilo og har ca 10 igjen, og Pepsi Max hjelper meg ekstremt mot søtsug på kveldene og er det jeg koser meg med fordi jeg ikke spiser godteri. Har forklart de at det er forskjell på hva voksne og barn kan drikke, men nå har det blitt ett evig gnål om den brusen. «Hvorfor får *navn* brus og ikke vi?», «Hvorfor får *navn* drikke brus på en tirsdag?»… Det blir mye unødvendig gnål. De er ikke spesielt opptatt av brus i helgene heller, men det er plutselig veldig viktig å få det nå som jeg drikker det. Vi har sodastreamer og jeg har kjøpt mye forskjellig saft de kan prøve, jeg har laget smoothie-is og «milkshake» til de men det er bare Pepsi Max de nå skal ha og maser om 🙃 Hva burde jeg gjøre? Stå på mitt siden jeg er voksen, drikke brus i smug, kutte ut brus i solidaritet? 😅

Anonymkode: 01b9c...171

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er virkelig en motbydelig og usunn uvane å tylle i seg brus hver dag. Du burde roe ned inntaket

Anonymkode: 5b313...779

  • Liker 42
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig - du bør kutte brusen. Du bør også være et godt eksempel for stebarna dine.

Anonymkode: d45ad...0eb

  • Liker 29
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er virkelig en motbydelig og usunn uvane å tylle i seg brus hver dag. Du burde roe ned inntaket

Anonymkode: 5b313...779

Hvor er pepsi max usunn? 

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har nylig flyttet inn med kjæreste gjennom 2 år og han har barn på 10-13 år som bor hos oss annenhver uke. De er vant med at brus og godteri er i helgene, hvilket er bra. Så kom jeg inn i bildet 🫣😅 Jeg drikker mye Pepsi Max, og også på ukedager. Har gått ned 25 kilo og har ca 10 igjen, og Pepsi Max hjelper meg ekstremt mot søtsug på kveldene og er det jeg koser meg med fordi jeg ikke spiser godteri. Har forklart de at det er forskjell på hva voksne og barn kan drikke, men nå har det blitt ett evig gnål om den brusen. «Hvorfor får *navn* brus og ikke vi?», «Hvorfor får *navn* drikke brus på en tirsdag?»… Det blir mye unødvendig gnål. De er ikke spesielt opptatt av brus i helgene heller, men det er plutselig veldig viktig å få det nå som jeg drikker det. Vi har sodastreamer og jeg har kjøpt mye forskjellig saft de kan prøve, jeg har laget smoothie-is og «milkshake» til de men det er bare Pepsi Max de nå skal ha og maser om 🙃 Hva burde jeg gjøre? Stå på mitt siden jeg er voksen, drikke brus i smug, kutte ut brus i solidaritet? 😅

Anonymkode: 01b9c...171

Det finnes soda streamer med pepsi msx smak,:)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser ikke godteri i helgene heller, men det gjør de? Da går det opp i opp tenker jeg. 

Anonymkode: a1326...f52

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykkedykker skrev (1 minutt siden):

Hvor er pepsi max usunn? 

Pepsi Max er usunt for tennene og økonomien og nyere forskning tilsier at det er ugunstig for tarmen og. Alt i alt en elendig vane vi ikke bør viderebringe til barna våre. 

Anonymkode: 9f1fc...c28

  • Liker 18
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkedykker skrev (1 minutt siden):

Hvor er pepsi max usunn? 

Er det et seriøst spørsmål så bør du lære deg et enkelt Google søk

Anonymkode: 5b313...779

  • Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sitter ikke og drikker brus foran unger nei. Ikke bør de ha det, og det ser jo helt teit ut at en voksenperson i hjemmet deres konstant skal ha en brus stående foran seg. Selvfølgelig reagerer de. 

Da får du heller bli skapdranker.

  • Liker 40
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Pepsi Max er usunt for tennene og økonomien og nyere forskning tilsier at det er ugunstig for tarmen og. Alt i alt en elendig vane vi ikke bør viderebringe til barna våre. 

Anonymkode: 9f1fc...c28

Vi vet heller ikke noe særlig om hva all den kunstige søtningen gjør med kroppen på sikt. Ville aldri puttet i meg det svineriet

Anonymkode: 5b313...779

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du spiser ikke godteri i helgene heller, men det gjør de? Da går det opp i opp tenker jeg. 

Anonymkode: a1326...f52

Dette

Anonymkode: 2c20f...e5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ufattelig kjip ut. Jeg forstår dine stebarn godt. Om du drikker det, så burde de også få lov. Jeg kunne aldri sagt til mine barn eller stebarn at bare jeg får Brus og ikke de. At du ikke spiser godteri i helgene er et valg, det er ikke noe de nekter deg.

Anonymkode: f15d4...17d

  • Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det et seriøst spørsmål så bør du lære deg et enkelt Google søk

Anonymkode: 5b313...779

Ok;

 

 

B23027D3-A56F-444C-B05B-09406B8BA018.jpeg

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi vet heller ikke noe særlig om hva all den kunstige søtningen gjør med kroppen på sikt. Ville aldri puttet i meg det svineriet

Anonymkode: 5b313...779

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det et seriøst spørsmål så bør du lære deg et enkelt Google søk

Anonymkode: 5b313...779

 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Pepsi Max er usunt for tennene og økonomien og nyere forskning tilsier at det er ugunstig for tarmen og. Alt i alt en elendig vane vi ikke bør viderebringe til barna våre. 

Anonymkode: 9f1fc...c28

 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helt ærlig - du bør kutte brusen. Du bør også være et godt eksempel for stebarna dine.

Anonymkode: d45ad...0eb

 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er virkelig en motbydelig og usunn uvane å tylle i seg brus hver dag. Du burde roe ned inntaket

Anonymkode: 5b313...779

Dette er direkte avsporing og er fullstendig irrelevant for tråden. Ikke bidrar dere med noe særlig med slike ukontriktive kommentarer heller. Hold dere til problemstillingen. 
 

Jeg er forøvrig helt enig, men det er ikke dette tråden handler om. 

Anonymkode: ed07f...b82

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkedykker skrev (3 minutter siden):

Hvor er pepsi max usunn? 

Jeg tenker det er mest prinsippet med å lære barna å skille mellom hverdag og helg. Juice er like "usunt" som brus og brunost like "usunt" som sjokolade, men du sitter ikke å spiser sjokolade og brus til frokost forde...

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykkedykker skrev (3 minutter siden):

Hvor er pepsi max usunn? 

Den kunstige søtningen er jo ikke sunt for noen. Den påvirker tarmfloraen, skal ikke gis til barn under 3 år og er en trigger for en del som har migrene. Pepsi Max er heller ikke spesielt gunstig for tannemaljen. 

Til ts, det er virkelig ikke greit å drikke brus foran barna dersom de ikke får brus. Det blir jo rett og slett å friste dem. 

Anonymkode: 2da34...5cd

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig mye dobbeltmoral blant foreldre, ja.

"Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør!" :P Haha

Anonymkode: 8b8bf...c52

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp det når de er der. Har en 12 åring selv og har ikke brus hjemme i ukedagene. Hva skal forklaringen være på at jeg kan drikke det hver dag, men ikke han? At jeg er eldre? Det blir bare for dumt. Ingen av oss burde drikke det så da blir det litt i helgene i stedet. 

Anonymkode: cf83a...eea

  • Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkedykker skrev (Akkurat nå):

Ok;

 

 

B23027D3-A56F-444C-B05B-09406B8BA018.jpeg

Nyere forskning viser at det er en del problematikk tilknyttet de forskjellige søtningsmidlene. Iht vektnedgang fungerer nok lett-brus fint, men det er ikke det brukeren poengterte. 

Anonymkode: ed07f...b82

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...