Gå til innhold

Pepsi Max og bonusbarn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Pepsi Max er usunt for tennene og økonomien og nyere forskning tilsier at det er ugunstig for tarmen og. Alt i alt en elendig vane vi ikke bør viderebringe til barna våre. 

Anonymkode: 9f1fc...c28

Ser ikke på det som så mye mer usunt for tenne enn f.eks kaffe. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykkedykker skrev (2 minutter siden):

Ok;

 

 

B23027D3-A56F-444C-B05B-09406B8BA018.jpeg

Så du mener at det øverste svaret du finner på Google er fasiten? Man skal jaggu høre mye før øra faller av...

Anonymkode: 414bd...0fa

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkedykker skrev (Akkurat nå):

Ser ikke på det som så mye mer usunt for tenne enn f.eks kaffe. 

Men drikker du 1,5 liter kaffe eller for 30-40 kroner per dag?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi med barn drikker brusen vår i kaffekopp. Problemet med så store barn er flasken i kjøleskapet som minker.

Anonymkode: dc93d...0e6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du mener at det øverste svaret du finner på Google er fasiten? Man skal jaggu høre mye før øra faller av...

Anonymkode: 414bd...0fa

Irrelevant, brukeren ba om googlesøk, jeg leverte. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn er oppvokst med at jeg drikker pepsi max som voksne drikker kaffi. Ikke dagen lang, men et glass 2-3 ganger om dagen. 

 

så de har aldri mast om det i ukedagene. De blir glad om de får et glass en onsdag innimellom, ellers er det kun til «fest» og helger. Det er forskjell på barn og voksne. 
 

Men de er vant til det, det er ikke stebarna dine:) du bør ikke drikke brus til måltidene, mens de får vann/saft. Det gjør iallefall ikke jeg hjemme

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blizz1 skrev (3 minutter siden):

Men drikker du 1,5 liter kaffe eller for 30-40 kroner per dag?

Nei, én "usunn" drikk holder for mine tenner. Så kaffe uteblir. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den holdningen at det bare skal spises/drikkes godteri og brus, kaker, is osv, mat(spesielt god mat) dersom alle har mulighet til å ta (at barn får hvert sitt godteri, en spiser slt med en gang mens en sparer er noe annet), med mindre det er gode grunner. 
«Kari er voksen og får lov» er for meg en dårlig grunn dersom man vil bygge opp en gjensidig respekt og være en voksenperson i livet til disse  barna. 
 

Anonymkode: 5f8fd...5b3

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkedykker skrev (3 minutter siden):

Irrelevant, brukeren ba om googlesøk, jeg leverte. 

Du kunne jo bladd litt ned og funnet et hvilket som helst svar...

Anonymkode: 414bd...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gjort alt i min makt for å ta meg sammen annenhver uke.

Ikke nødvendigvis fordi det er akkurat Pepsi Max, men fordi det er såpass avhengighetsskapende.

Den "hekten" bør man unngå å påføre ungene sine unødig. Jeg synes du skylder dem såpass, og at noen dager i uken, bør være et fjærlett offer. ❤️

Skjønner det ikke er så kult, men for alt du vet går det lettere enn du tror :nikke:

Endret av Tradegy
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn er vant med at jeg drikker Pepsi Max hver dag, uten at de får. For jeg er voksen og de er barn, det er mange ting jeg kan gjøre som de ikke har lov til. Jeg er voksen og kan gjøre ting barn ikke kan.

Og jeg skjønner risikoen jeg tar med tanke på tennene mine, men det er mitt ansvar. Mine barns tenner er også mitt ansvar, men de tar jeg såklart ikke den risikoen med.

Anonymkode: df7ac...371

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i litt samme situasjon. Er pepsi max-avhengig (drikker ikke annen koffeinholdig drikke), og har stebarn som kun drikker brus på lørdag. De har godtatt at jeg er en annen voksen som styrer som jeg vil. Men i starten brukte jeg mye et kjøleskap vi har i kjelleren, der har jeg også kontor. Da så ingen at jeg drakk det. Har vurdert å kjøpe et lite kjøkeskap jeg kan ha på kontoret mitt, men det har gått fint som det er nå, heldigvis🙈 
 

Skjønner dilemmaet, men det er også mange ting som bare er annerledes for barn og voksne. Voksne kan sitte oppe og se på tv når de må legge seg, feks, som også er noe de får lov til å gjøre litt, men ikke hele uka. Jeg spiser ikke godteri på lørdagen, som dem. Jeg drikker ikke kaffe. Jeg kjøper brusen selv, og har ansvar for meg selv. 

Anonymkode: 85303...752

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker cola til hver middag og eventuelt står det cola på bordet til tider. Barna får Saft eller vann, de drikker heller ikke cola i helgene...de har ikke interesse av å drikke det heller.  Eventuelt får de som ekstra kos fanta. Min sønn er 11 og har på disse 11 årene nesten ikke drukket cola. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kutt ut brusen annenhver uke, det greier du. 

Anonymkode: 410a8...7e7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tenker jeg at du kanskje bør kutte ned på Pepsidrikkingen,og heller kose deg ekstra når barna har lagt seg/er borte. Om de ser at det minker på flasken er en ting,men det er mye verre om du sitter og drikker foran dem,uten at de får. 

Anonymkode: f9c95...20f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da tenker jeg at du kanskje bør kutte ned på Pepsidrikkingen,og heller kose deg ekstra når barna har lagt seg/er borte. Om de ser at det minker på flasken er en ting,men det er mye verre om du sitter og drikker foran dem,uten at de får. 

Anonymkode: f9c95...20f

Enig. Jeg spiser godteri og drikker brus uten at ungene får, men jeg sitter jo aldri og drikker brus og spiser godteri foran dem uten at de får. Det er jo ikke greit i det hele tatt. 

Anonymkode: 2da34...5cd

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det er helt innenfor at det er noen ting voksne har lov til og ikke barn, dette gjelder mange områder så også drikke, og noe barn ikke har spesielt vondt av å lære seg. 

Anonymkode: a9703...15f

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passe naivt å si at vann med kjemikalier ikke er usunt, da lukker du øynene hardt altsâ.. Syrevask av tennene er heller ikke bra i lengden 🙃

Anonymkode: c8e18...663

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke man skal sitte å drikke det til middagen, mens andre får vann. Men ellers tenker jeg at det er forskjell på voksne og barn. 

Anonymkode: d7341...ef5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Hva med å bruke godisen som argument ? Du spiser ikke godis men tar noen glass Pepsi max i hverdagen. De kan få litt Pepsi max på en mandag men da blir det ikke noe godis i det heletatt, heler ikke i helgen. Det bare å velge for dem. Men da må en jo gjennomføre om de velger Pepsi max i stedet for godteri he he. Men det tviler jeg sterkt på de gjør

 

Anonymkode: c287b...8a8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...