Gå til innhold

lous lille gledesbok

Gjest frulou

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lillelou

Hallo på en fredag! :)

Fnaske daske,for et grisevær! Det blåser og er glatt og isete og snøete,og det føles som nordpolen/mareritt og jeg er bare så GLAD for at jeg ikke jobber for MESTA eller noen annen kommunal utendørsbedrift at jeg har ikke ord for det.

Var så ille i dag at jeg måtte ta drosje ned til legekontoret-kom meg ikke til busstoppet, O va ri møte,og mora til O feiga ut,men spanderte drosje.Så da så. :sjarmor: Hun glimter absolutt til innimellom. :)

Legen var grei,og på mitt parti, så ting går seg nok til,skal dere se. :)

Sendte melding til min lille bror som er i Finnmark og har førstegangstjeneste som grensejeger.29 kuldgrader der oppe,og VIND. "Hold deg inne,jeg skal sende bamsemums" (hans yndlingsgodteri), sa jeg. Han likte tydeligvis tanken på det.Søt liten bror. :)

Masse smilefjes her i dag,men det er eneste måte å holde humøret oppe på på sånne ekstremdager som dette. :)

Nå skal jeg koke meg en gigakopp med te,og oppi der skal jeg ha en dråpe brunt rom,bare fordi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette været her i landet er ikke bare bare for tida nei... ;) Her snør d som bare d.. og vil visst ingen ende ta... :ler:

Ha ei flott helg da! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Huff ja, været oppover i landet er ikke noe stas om dagen. Vi her på østlandet sukker fælt fordi det snør og snør, men halloooo vi skal prise oss lykkelige for at vi slipper uværet nordover!!

Den store te-koppen skal jeg kopiere deg på nå :) .

God varm :klem:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Hei til Litle Lady og pusla!

Nå har uværet gitt seg :hoppe: ! Det eneste som er igjen av det er veier så glatte som skøytebaner (tørrblåst is med løs snø oppå...) og noen skavler her og der. Men jeg er glad og blid,for snart er januar over! Babbai,fæle måned! :hoppe:

I dag skal vi kose oss med en skikkelig biffmiddag med gode grønnsaker til-bl.a langtidsstekte tomater så søte som sukkertøy-, og så skal vi se en god film etterpå,min yndlingsfilm "Antonias verden".Hulker som en tute hver gang jeg ser den,men det er den verd, for det er en superfin film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei snuskelusken min :klem:

Innom med en lørdagsklem mens jeg venter på at de nyvaskete gulvene skal tørke. det er så deilig når det lukter rent i hele huset. Sånn skull det vært alltid synes jeg ,men desverre er det nok langt unna hva jeg gidder å vaske hver eneste dag!

Mannen kom hjem med nydelige roser til meg på fredag og i dag fikk jeg en stor bukett tullipaner! Så nå blomstrer det fint på alle bordene i stua - trivelig!

Henrik er ute og aker og Martine sover, men nå ser jeg på klokka at det jammen er på tide at hun åpner øynenen igjen om det skal bli noe soving på natta. I natt satt hun i senga og sa hei halve natta. Også har broren lært henne engelsk, så nå sier hun Boy halve dagen også :ler: Og broren er så kry. Tenk at Martine er bare ett år også kan hun engelsk mamma sier han :ler::ler:

Kos deg i helgen da vennen min.Og klem Hårdotten fra meg (hunden altså :ler: )

Stor klem fra Charmis :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snart februar, ja. Februar som er rett før mars. Og i mars må jo vinteren gi tapt! Finfin tanke :)

''Antonias verden'' har jeg aldri hørt om før, men det høres ut som en god film. Håper du får en forrykende flott lørdag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er alt dette med mars? Liker ikke mars, jeg. Da er alt vått og slapsete og skittent og guffent. Tror jeg går i hi i februar og våkner i mai....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Hallo,jenter! :)

Charmina, det er så GODT å se at du er på bedringens vei. :klem:

Koselig med blomster,da!Det er en fin trøst når man er syk, og så minner de så fint om at vi faktisk (!!!) går mot vår etter hvert.

Må le når jeg leser om Henrik og Martine,altså. :ler:

Sikkert kjempeslitsomt med en unge som sitter og sier "hei" halve natta, og "boy" halve dagen,men hun er nå bra råsøt også! Og så søt som Henrik er mot lillesøsteren sin! :hjerte:

Hva det er med mars,Cata? Da er vinteren definitivt over!!!! Vått og slapsete og ekkelt er det,men jeg klarer å holde ut, og ser litt lysere på tilværelsen da.Skulle gjerne vært mars nå,i stedet for det gufsete blåse/sluddværet utenfor vinduene her.Men nå er januar snart bare et vagt minne...tank gådd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Sjallabais!

Nei, sammenlignet med mye annet,er jo været i dag alldeles knall.Jeg har fått noen artige piller av legen, som jeg nettop har begynt på,og de gjør meg så svimmel og kvalm at skøytegåing desverre er out og the question i dag. Det hadde endt med forferdelse.... :sprettoy:

I stedet vasker jeg klær,og nå hoppet jeg nettop tau,men det var ikke så lurt, selv om jeg har tenkt å fortsette med det når kvalmen går over. Rockering skal jeg også begynne med: Slår et slag for gode gammeldagse trim-leker! :tommelsmil:

Her ser det ikke ut,men jeg utsettetter husvasken til i morra når det er lyst, ellers må jeg gjøre dobbelt arbeid,er jeg redd. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

Har kommet på luuuur idè,nemlig å dra til Bergen og feire 30årsdagen min i mai.Har flestparten av mine gamle venner der nede,og de som bor i Oslo,kan jo komme,de også .*kravstor jubilant* :)

Hadde vært superkoselig å ha feiringen der-gå på gamle favorittsteder og drikke champagne på Altona vinbar.

Gleder meg villt allerede! :hoppe::hoppe:

Endret av lillelou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

:vinke:

I dag er jeg full av PÅGANGSMOT.Tror jeg. Man kan lure på hvorfor jeg egentlig sitter her DA...?

Har planer om husvask og en lengre utmarsj med Pinnedyret,når jeg bare får sparka meg igang.Fint med planer. :sjarmor:

Lengter desperat etter vår. Denne vintergreia er ikke noe for meg, med mindre jeg nå oppdager at å gå på skøyter er knall,og blir avhengig av det,hvem vet?

I dag skal jeg også lagen en skikkelig gammeldags middag; Lapskaus. Da slipper vi å tenke på hva vi skal ha til middag i morra også,for oppskrifta er gaaanske stor når man bare er to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg også lagen en skikkelig gammeldags middag; Lapskaus. Da slipper vi å tenke på hva vi skal ha til middag i morra også,for oppskrifta er gaaanske stor når man bare er to.

Skjønner hva du mener.... Jeg laga kjøttsuppe i går (minus oppskrift). Det ble også ganske mye når man er en. Håper det går bra å fryse, dvs. dete gikk bra å fryse - det er opptininga jeg setter min lit til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lillelou

Møkk!Der sletta jeg det lange og dyyyyype innlegget om frysing av suppe! :frustrert::frustrert::frustrert:

Men det går helt sikkert greit uansett-det går helt sikkert bra å fryse suppa,Cata. :)

I dag har jeg trimma masse på ballen, gått lang tur,lekt med hårballen og hoppet tau,"jogget på stedet" og støvsuget og vasket gangen,kjøkkenet og stua.Ikke verst om jeg skal si det selv! :sjarmor:

Ikke så snakkesalig i dag,er mer trøtt og omtrent klar for å finne dyna-i morra er atter en arbeidsdag.

Er også superglad pga en super melding jeg fikk i dag-det var en skikkelig höjdare! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Halloi på du, Hildegard,og alle andre også! :hoppe:

Jeg er tilbake igjen. :sjarmor:

Dumme datamusa hopper av og til ut av ledningen sin,og slutter dermed å virke.Jeg klarer ikke å få satt den inn på rett måte,og dermed; Null internett. :sur:

Javel,ja.Sikkert sunt,det også. :)

Jeg har feiret mitt nye sunne liv,og min positive innstilling med å bestille klær til våren, og det skal jeg straksens slutte med-ikke rart jeg syns jeg er blakk hele tiden... :rodme: Ikke trenger man nødvendigvis nye klær bare fordi det er vår heller,men jeg føler litt at det 1) Henger sammen med 30årskrisa, og 2)At det henger sammen med Forandringen.Bort med gamle deppelou,inn med blide smilelou!

Jeg har faktisk ikke lyst på sjokolade i dag.Tro det eller ei! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...