Gå til innhold

Støttetråd for oss som ikke får solgt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal straks legge ut eneboligen, og er superbekymret for at vi ikke får solgt! Er et lite sted ca. 40 min unna nærmeste by, så kundebasen er jo mye mindre her ute... men samtidig er det jo ikke så mange hus til salgs i området heller, så håper det går bra. 

Noen som har solgt/har hus ute på mindre populære steder? Noen tips og triks? Vi har heldigvis ingenting som må pusses opp av ny eier, med mindre de vil endre noe så klart, alt er malt og nøytralt og klart for innflytting, men kjenner jeg likevel er nervøs. 

Anonymkode: 7f3e4...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

colasolo skrev (5 timer siden):

Gratulerer 😊🤩. Har første visning på onsdag 😬

Masse lykke til! Hadde første i går og 23 dukket opp. Har i morgen også, 5 påmeldt til nå. Så håper jo virkelig noen er interessert i å kjøpe også 😱

Anonymkode: fbc0e...c95

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i Norge får man 23 stk på visning? Det er jo fantastisk 😀

Anonymkode: d03a5...36b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jo, vi gikk ned i pris ca det samme som deg. Så malte vi de fleste rommene i påsken. Leide inn stylist. Sørget for å ta de nye bildene på en ordentlig solfylt dag. Og vi ryddet bort svært SVÆRT mye. Satte nesten alt vi eier på lager.

Anonymkode: d03a5...36b

Det å fjerne ting er noe av det viktigste, det er veldig stor forskjell på ett visningshjem og der noen bor .. Merkelig ikke megler har pushet mer på det før ? 

Anonymkode: 35108...f1d

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/29/2023 at 3:05 PM, AnonymBruker said:

7 mnd. 5 fellesvisninger, 17 privatvisninger. Jeg er ferd med å bli psykisk syk av dette.

Anonymkode: d03a5...36b

For høy pris?

Anonymkode: d97dc...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.4.2023 den 16.30):

Alle som vil kjøpe følger jo med på Finn.no. De du nevner er jo bare vas.

Anonymkode: 8388e...6cb

sorry da for at jeg prøvde og hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er ikke noe hvits i og klage når man ikkke vil ta i mot noen råd heller 🙄

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.4.2023 den 18.07):

Det er jo for sent for dere, men mitt råd er alltid å selge før man kjøper. Lei heller en periode før dere finner drømmeboligen. Jeg kan ikke forstå at noen våger å bli sittende som dere gjør nå med hjertet i halsen og ikke få solgt. Det har jo vært mange tråder om dette temaet, likevel kjøper folk og håper i stedet for å sikre seg.

Anonymkode: 5e354...c31

Sikkert greit nok det om det er fks leilighet i Oslo man er ute etter. Om man ønsker seg en enebolig kan det for gå flere år før noe av interesse dukker opp. 

Anonymkode: e2252...6db

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Rosa Sløyfe said:

er ikke noe hvits i og klage når man ikkke vil ta i mot noen råd heller 🙄

Enig, kan være en av årsakene til at man ikke får solgt tenker jeg

Anonymkode: d97dc...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.5.2023 den 19.41):

Hvor i Norge får man 23 stk på visning? Det er jo fantastisk 😀

Anonymkode: d03a5...36b

Oslo, litt utenfor sentrum. Tusen takk! Det kom inn bud på prisantydning i går kveld, så uansett om det blir budrunde eller ikke i dag så er jeg veldig glad 🥰

Jeg tror det som hjalp oss veldig var å ha stylist på besøk en dag og høre på alle hennes tips og triks. I tillegg gikk vi med på å sette leiligheten til en prisantydning litt under takst, så den ble et par hundre tusen billigere enn tilsvarende leiligheter i området. Selvsagt litt kjipt hvis den går for mindre enn den kunne, men vi har råd til det, og siden vi allerede har kjøpt nytt er det viktigere for oss å bare få solgt 😅

Anonymkode: fbc0e...c95

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Oslo, litt utenfor sentrum. Tusen takk! Det kom inn bud på prisantydning i går kveld, så uansett om det blir budrunde eller ikke i dag så er jeg veldig glad 🥰

Jeg tror det som hjalp oss veldig var å ha stylist på besøk en dag og høre på alle hennes tips og triks. I tillegg gikk vi med på å sette leiligheten til en prisantydning litt under takst, så den ble et par hundre tusen billigere enn tilsvarende leiligheter i området. Selvsagt litt kjipt hvis den går for mindre enn den kunne, men vi har råd til det, og siden vi allerede har kjøpt nytt er det viktigere for oss å bare få solgt 😅

Anonymkode: fbc0e...c95

Håper du oppdaterer oss, spennende! 

Anonymkode: 4eec4...4f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Håper du oppdaterer oss, spennende! 

Anonymkode: 4eec4...4f0

Den gikk for 310k over prisantydning i budrunde. Det var veldig spennende. Jeg håper det går bra for dere andre her å 🥰

Anonymkode: fbc0e...c95

  • Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset mitt ble solgt til prisantydning idag, dagen etter visning. Er i sjokk, var forberedt på månedsvis med visninger og evt. utleie. Det var 10 på visning og 3 budgivere 😄. Lykke til alle!

  • Liker 3
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

colasolo skrev (3 timer siden):

Huset mitt ble solgt til prisantydning idag, dagen etter visning. Er i sjokk, var forberedt på månedsvis med visninger og evt. utleie. Det var 10 på visning og 3 budgivere 😄. Lykke til alle!

Fantastisk at du også fikk solgt med en gang! 

Anonymkode: fbc0e...c95

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er dere i denne tråden om dere får solgt med én gang? 

Anonymkode: 3eafd...43b

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/20/2023 at 7:11 PM, AnonymBruker said:

Dette er en trøstetråd. Innlegget ditt er det motsatte 🤐. Og: Generalisering er sjeldent smart. Jeg har f.eks ikke kjøpt noe enda, jeg skal selge før jeg kjøper. 

Anonymkode: 8388e...6cb

Hva gjør du i mellomtiden da?? Jeg skal også selge, men har fulgt med i nærområdet på FINN et år allerede og finner ingenting som er interessant. Man blir jo fort sittende uten bosted da.

Anonymkode: e8452...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi solgte endelig i går. Boligen hadde «bare» vært ute på Finn i to måneder, men det var slitsomme måneder, gitt. Lite interesse, men en del privatvisninger de siste 4 ukene. Så det innebærte da å rydde og vaske boligen grundig og hive ut barn og bikkje titt og ofte. Nye eiere ville heldigvis overta samtidig som vi overtar ny bolig, så vi slippet dyr mellomfinansiering.

Lykke til til alle som ikke har solgt. Nå kommer mai, og det er en populær måned å kjøpe bolig for de som er på jakt ! 🤞

Anonymkode: 66e37...fed

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hva gjør du i mellomtiden da?? Jeg skal også selge, men har fulgt med i nærområdet på FINN et år allerede og finner ingenting som er interessant. Man blir jo fort sittende uten bosted da.

Anonymkode: e8452...6f9

Jeg endte opp med å kjøpe før jeg solgte. Det gikk helt fint. Plutselig dukket drømmeleiligheten opp, og jeg kunne ikke la den gå. Fikk solgt selv like etterpå. Jeg tror media svartmaler boligmarkedet med enn nødvendig, derfor er vi selgere spesielt urolig nå.

Anonymkode: 8388e...6cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvordan går det med dere i denne tråden?

Anonymkode: d03a5...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som tenker det er fornuftig å selge før man kjøper, i dette markedet?

Anonymkode: ea95b...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...