Gå til innhold

Støttetråd for oss som ikke får solgt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har du gått ned 2M i pris så regner jeg med start prisen var fort 15+? Da er jo uansett markedet rimelig begrenset siden kun noen få % av norge har nok inntekt til å kjøpe det.

Anonymkode: 35108...f1d

Her koster mange av husene ca 15 og det er selvfølgelig kjipt å sette bed taksten så mye. 

Anonymkode: 0d45d...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 hours ago, AnonymBruker said:

Har du gått ned 2M i pris så regner jeg med start prisen var fort 15+? Da er jo uansett markedet rimelig begrenset siden kun noen få % av norge har nok inntekt til å kjøpe det.

Anonymkode: 35108...f1d

Er ganske mange % i Norge som har råd til det

Anonymkode: d97dc...90b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som slet med å selge: hjelper det å pusse opp og å kjøre profesjonell styling?

Anonymkode: d03a5...36b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen som har en prisantydning 600 000 over mitt, fikk solgt etter 2 uker. Føler meg optimistisk. 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Til dere som slet med å selge: hjelper det å pusse opp og å kjøre profesjonell styling?

Anonymkode: d03a5...36b

Det vil jeg tro. Jeg kjøpte nettopp et hus som hadde ligget ute i 8-9 mnd rett utenfor Oslo. De hadde gått ned 800 000 i pris, og jeg fikk huset 150 000 under prisantydning igjen. Vi har snakket mye om hvorfor de ikke fikk solgt, og jeg tror kræsje farger, stygt interiør og dårlige bilder er mye av årsaken. Det var virkelig dårlig presentert! Tenk så mye ekstra penger de har betalt for å eie to hus i 8 mnd. Lån, strøm, kommunale avgifter. Jeg hadde begynt å male bort noen av de sterke fargene og fått hjelp av ei venninne som kan interiør etter et par mnd uten salg...

Anonymkode: b8870...01d

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

colasolo skrev (11 timer siden):

Naboen som har en prisantydning 600 000 over mitt, fikk solgt etter 2 uker. Føler meg optimistisk. 

Har du lagt ut huset ditt nå? Masse lykke til!

Anonymkode: d03a5...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det vil jeg tro. Jeg kjøpte nettopp et hus som hadde ligget ute i 8-9 mnd rett utenfor Oslo. De hadde gått ned 800 000 i pris, og jeg fikk huset 150 000 under prisantydning igjen. Vi har snakket mye om hvorfor de ikke fikk solgt, og jeg tror kræsje farger, stygt interiør og dårlige bilder er mye av årsaken. Det var virkelig dårlig presentert! Tenk så mye ekstra penger de har betalt for å eie to hus i 8 mnd. Lån, strøm, kommunale avgifter. Jeg hadde begynt å male bort noen av de sterke fargene og fått hjelp av ei venninne som kan interiør etter et par mnd uten salg...

Anonymkode: b8870...01d

Men om årsaken til at salget ikke går kjapt er grelle farger og sære interiørdetaljer så bør jo en megler ha nok bakgrunn til å gi råd om endringer av dette.

Om huset er prakket fult av ting og tang og alt for store møbler så er også det en ting megler må si fra om, og komme med råd om å pakke vekk ting så huset fremstår som større og funksjonelt.

Såklart så er det flere som vegrer seg for å legge inn bud i øvre skikte av hva de kan gi når en fortsatt kan risikere høyere renter, og det ikke er fristende å låse renten på det nivået den er nå samt at en oppussing koster mye mer med høyere innkjøpspriser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mt3 skrev (5 timer siden):

Men om årsaken til at salget ikke går kjapt er grelle farger og sære interiørdetaljer så bør jo en megler ha nok bakgrunn til å gi råd om endringer av dette.

Om huset er prakket fult av ting og tang og alt for store møbler så er også det en ting megler må si fra om, og komme med råd om å pakke vekk ting så huset fremstår som større og funksjonelt.

Såklart så er det flere som vegrer seg for å legge inn bud i øvre skikte av hva de kan gi når en fortsatt kan risikere høyere renter, og det ikke er fristende å låse renten på det nivået den er nå samt at en oppussing koster mye mer med høyere innkjøpspriser. 

Selv om megler gir råd, så er det jo ikke alle som tar til seg rådene de får… 

Anonymkode: 61cfe...fb5

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i området har det ikke vært umulig, men treigt siste månedene. Flere boliger har blir lagt ut på nytt iallfall én gang, og ofte har det ikke blitt solgt etter visning, men et par-tre uker i etterkant. Har sett at mange boliger blir solgt til prisantydning, men ikke over. Vi solgte vår bolig nå, og det gikk rett etter visning med stor interesse og godt over prisantydning. Det er ikke noe spesielt med boligen, ganske standard. Megler sa det var et godt og tydelig tegn på bedre tider for salg fremover, så håper det betyr at dere alle for solgt til en god pris nå veldig snart 🤞🏼

Anonymkode: 730e9...c67

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som fikk solgt til slutt:

Hva var det dere gjorde anerledes da dere endelig fikk solgt? Styling? Oppussing? Nye bilder?

Anonymkode: d03a5...36b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? 

Anonymkode: 8aa52...8b1

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar en pause nå. Har trukket leiligheten fra markedet. Skal prøve igjen om 5 uker med ny visning. I mellomtiden driver jeg og maler noen rom. Jeg prøver å holde meg positiv, men dette tærer på helsen. Renten skal opp innen neste runde og jeg gruer meg så fælt til ny visning 😥

Anonymkode: d03a5...36b

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nettop leilighet som hadde ligget lenge ute(5,5mnd). Her var boligen priset høyt, slitasjen var stor, bildene ræva og jeg er mindre imponert over megler. Her ble leiligheten solgt for mindre enn ett av de første budene de takket nei til.
 

Nå sto leiligheten tom, men tips til dere andre, vask! Var veldig tydelig fett på kjøkkenet og stueveggene bar preg av at de hadde barn i form av fettmerker. 

Anonymkode: 6aaee...e87

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du utdype hvordan bildene var stygge?

Anonymkode: d03a5...36b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde et stylingfirma som stylet opp hos oss. De anbefalte at vi fjernet et skap i stua og alt av private  bilder. Brudebilder og barnebilder ble tatt bort før fotografering og visning. Barnerommet ble innredet som ekstrarom/hjemmekontor. Barneseng ble  plassert hos svigerforeldre. 

Lykke til med salget. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cafflatte skrev (På 7.4.2023 den 9.54):

Vi hadde et stylingfirma som stylet opp hos oss. De anbefalte at vi fjernet et skap i stua og alt av private  bilder. Brudebilder og barnebilder ble tatt bort før fotografering og visning. Barnerommet ble innredet som ekstrarom/hjemmekontor. Barneseng ble  plassert hos svigerforeldre. 

Lykke til med salget. 

Hvor raskt ble boligen din solgt?

Anonymkode: d03a5...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 28.3.2023 den 18.47):

Det er meningen at dette skal være en støttetråd. Vi trenger ikke kritikk akkurat nå. Men trøst 💔

Anonymkode: d03a5...36b

Hvordan hjelper trøst? Dere trenger konkrete tips og reality check slik at dere faktisk får solgt snarest. 

Anonymkode: e5b03...e99

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvordan hjelper trøst? Dere trenger konkrete tips og reality check slik at dere faktisk får solgt snarest. 

Anonymkode: e5b03...e99

Det kan jo hjelpe mye med trøst? Av og til vil man bare ha støtte og forståelse, ikke løsninger. 

Anonymkode: 28c39...8e3

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ofte de husene med litt skavanker som selges raskt.  Vi er på utkikk etter ny bolig, men vi venter på drømmeboligen, så muligens vente en stund.  
Men huset vi har nå bør byttes vindu på, bør pusse opp badet, men ikke noe MÅ altså.  Badet et bare umoderne men ikke noe problemer med det. Vinduene drar på årene og lekker en del varme.  Men vi har også valgt å holde ting nøytralt er fordi vi viste at dette huset ble vi ikke å bo i for alltid.  Men de fleste hus her i området over 5 mill ligger i mange måneder…. 

Anonymkode: 743c0...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvordan hjelper trøst? Dere trenger konkrete tips og reality check slik at dere faktisk får solgt snarest. 

Anonymkode: e5b03...e99

Det trøster meg at vi er flere som sliter. At man ikke er alene med de tunge tankene man kan få i denne prosessen. 

Anonymkode: 8388e...6cb

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...