Gå til innhold

Støttetråd for oss som ikke får solgt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja man trenger både trøst og gode konkrete tips. Dette er det vanskeligste jeg har stått i. 

Anonymkode: d03a5...36b

  • Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi solgte hus rett før påske, fikk 1,6 mill over takst. Høy prisklasse fra før, ble solgt etter første visning

Anonymkode: 68d97...738

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Vi solgte hus rett før påske, fikk 1,6 mill over takst. Høy prisklasse fra før, ble solgt etter første visning

Anonymkode: 68d97...738

Tror du poster i feil tråd. Det du skriver er jo helt irrelevant i denne tråden.

Anonymkode: 641b4...e55

  • Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.4.2023 den 10.57):

Hvor raskt ble boligen din solgt?

Anonymkode: d03a5...36b

Første visning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.4.2023 den 9.07):

Til dere som fikk solgt til slutt:

Hva var det dere gjorde anerledes da dere endelig fikk solgt? Styling? Oppussing? Nye bilder?

Anonymkode: d03a5...36b

Malte om, nye bilder og satte ned prisen. Endte opp med å få 1,4 mill over 

Anonymkode: 3706e...2ba

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.4.2023 den 17.06):

Vi solgte hus rett før påske, fikk 1,6 mill over takst. Høy prisklasse fra før, ble solgt etter første visning

Anonymkode: 68d97...738

Så fint for deg da, men dette er en støttetråd for de som ikke får solgt 🙄

Anonymkode: 8aa52...8b1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.4.2023 den 12.06):

Ja man trenger både trøst og gode konkrete tips. Dette er det vanskeligste jeg har stått i. 

Anonymkode: d03a5...36b

Jeg var i samme situasjon i november. Markedet var steindødt. Etter å ha senket prisen for andre gang, økte interessen noe mer. Det som var avgjørende for at jeg fikk solgt var megleren - han gav seg ikke, fulgte opp hver eneste lille interessent, benyttet seg av lister meglerfirmaet satt på av interessenter fra tidligere, samt sin gode lokalkunnskap i området. Han greide å få til privatvisninger som endte opp med en liten budrunde.  Han sto virkelig på for meg.

Det var utrolig deilig når boligen ble solgt. Utrolig tøft å stå i mens det pågår.

Anonymkode: 8e0a5...daf

  • Liker 6
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal legge ut vår leilighet snart og jeg vet vi ikke får solgt dessverre… kjenner det knyter seg i magen. Naboen hadde sin leilighet ute 8mnd før hun trakk den fra markedet.(og den var i etasjen over oss) Vi må flytte grunnet jobb og vi må ha bedre plass pga vi ønsker barn.. ønsker alle lykke til ❤️

Anonymkode: b235f...0c0

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til til deg over her! Min dyrekjøpte erfaring er: rydd, rydd, RYDD! Kast over en lav sko, sett resten på lager. Et par malingstrøk hjelper. Lykke til ❤️❤️❤️

Anonymkode: d03a5...36b

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

colasolo skrev (På 28.3.2023 den 19.49):

Flott tråd. Ønsker alle lykke til. Skal selv legge eneboligen ut for salg etter påske...

Hei hvordan går det med salget av huset ditt?

Anonymkode: d03a5...36b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lagt det ut enda. Fikk en hårreisende tilstandsrapport fra Takstmann, driver å jobber med den. Mange feil takstmann har gjort i rapporten, så irriterende. Hjalp ikke på trua om at huset blir solgt.

Endret av colasolo
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo lurt og være mest mulig aktiv legge det ut på face, insta, få andre til og dele vidre

kanskje nye bilder

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Sløyfe skrev (46 minutter siden):

er jo lurt og være mest mulig aktiv legge det ut på face, insta, få andre til og dele vidre

kanskje nye bilder

Alle som vil kjøpe følger jo med på Finn.no. De du nevner er jo bare vas.

Anonymkode: 8388e...6cb

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

colasolo skrev (3 timer siden):

Har ikke lagt det ut enda. Fikk en hårreisende tilstandsrapport fra Takstmann, driver å jobber med den. Mange feil takstmann har gjort i rapporten, så irriterende. Hjalp ikke på trua om at huset blir solgt.

Det er jeg bekymret for også. Hvilke feil fikk du?

Anonymkode: 4ba3f...f87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo for sent for dere, men mitt råd er alltid å selge før man kjøper. Lei heller en periode før dere finner drømmeboligen. Jeg kan ikke forstå at noen våger å bli sittende som dere gjør nå med hjertet i halsen og ikke få solgt. Det har jo vært mange tråder om dette temaet, likevel kjøper folk og håper i stedet for å sikre seg.

Anonymkode: 5e354...c31

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo for sent for dere, men mitt råd er alltid å selge før man kjøper. Lei heller en periode før dere finner drømmeboligen. Jeg kan ikke forstå at noen våger å bli sittende som dere gjør nå med hjertet i halsen og ikke få solgt. Det har jo vært mange tråder om dette temaet, likevel kjøper folk og håper i stedet for å sikre seg.

Anonymkode: 5e354...c31

Dette er en trøstetråd. Innlegget ditt er det motsatte 🤐. Og: Generalisering er sjeldent smart. Jeg har f.eks ikke kjøpt noe enda, jeg skal selge før jeg kjøper. 

Anonymkode: 8388e...6cb

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Dette er en trøstetråd. Innlegget ditt er det motsatte 🤐. Og: Generalisering er sjeldent smart. Jeg har f.eks ikke kjøpt noe enda, jeg skal selge før jeg kjøper. 

Anonymkode: 8388e...6cb

Men da er det vel ikke noe stress? Du får solgt til slutt, men det kan jo ta opp mot et år. Trodde de fleste som stresset i tråden hadde kjøpt før de solgte. Og det er fullstendig galematias, forstår ikke at folk tør. 

Anonymkode: 4ba3f...f87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.4.2023 den 18.01):

Det er jeg bekymret for også. Hvilke feil fikk du?

Anonymkode: 4ba3f...f87

Bl.a. drenering, som er alles store skrekk. Han kom og med at sokkel ikke er godkjent, enda den er det hos kommunen. Det har han nå endret på, vurderte å klage på både han og megler, men har roet meg ned nå. Har antakelig tatt en stor risiko med å faktisk kjøpe leilighet denne uka, før jeg har solgt. Bruker ikke å ta slike sjanser 🤪, men leiligheta har vært for salg i 9 måneder. Fikk den for 750 000 under takst. Så nå blir det skikkelig spennende 😬

Endret av colasolo
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.4.2023 den 18.07):

Det er jo for sent for dere, men mitt råd er alltid å selge før man kjøper. Lei heller en periode før dere finner drømmeboligen. Jeg kan ikke forstå at noen våger å bli sittende som dere gjør nå med hjertet i halsen og ikke få solgt. Det har jo vært mange tråder om dette temaet, likevel kjøper folk og håper i stedet for å sikre seg.

Anonymkode: 5e354...c31

Men herregud hvis man har barn og bor et lite sted så er det ikke bare å finne et egnet sted å leie sånn på kort varsel. Det kan være like stor risiko å stå der uten sted å bo - hva gjør man da? Nei, noen av oss må faktisk bare ta risiko med å kjøpe først.

Anonymkode: 1b175...ae5

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

colasolo skrev (8 minutter siden):

Bl.a. drenering, som er alles store skrekk. Han kom og med at sokkel ikke er godkjent, enda den er det hos kommunen. Det har han nå endret på, vurderte å klage på både han og megler, men har roet meg ned nå. Har antakelig tatt en stor risiko med å faktisk kjøpe leilighet denne uka, før jeg har solgt. Bruker ikke å ta slike sjanser 🤪, men leiligheta har vært for salg i 9 måneder. Fikk den for 750 000 under takst. Så nå blir det skikkelig spennende 😬

Jeg har også kjøpt ny leilighet denne uka, før jeg har solgt min egen (Oslo). Er i gang med å gjøre klar til fotograf og visninger allerede nå. Takstmann kommer neste uke, så det blir spennende... Har allerede hatt profesjonell stylist på besøk, håper det hjelper. Men merker jeg g går rundt og stresser skikkelig med å kanskje ikke få solgt. Masse sympati til alle i tråden her. 

Anonymkode: fbc0e...c95

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...