Gå til innhold

Støttetråd for oss som ikke får solgt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser flere fortvilte boligselgere her og tenkte vi skulle lage oss en oppmuntrende støttegruppe ❤️ i denne vanskelige situasjonen vi er i.

Jeg får ikke solgt enebolig utenfor Oslo. Har kjøpt nytt hus og overtakelse nærmer seg fælt. Ekstremt stresset og lei meg. Mange på visning men ingen bud. Jeg sover ikke, spiser ikke 😥 Jeg er helt ødelagt. 

Andre i samme situasjon?

Del gjerne suksesshistorier også for oppmuntring ❤️

Vennligst ingen sure eller hetsende kommentarer. Det er ikke det vi trenger akkurat nå 💔

Anonymkode: d03a5...36b

  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi brukte tre år på å selge vårt, men det er solgt nå! Var sinnsykt stressende, og vi hadde doble utgifter hele perioden. Gikk til slutt, men herre min hatt, det har litt av en prosess! Har du prøvd lenge TS?

Anonymkode: 7240d...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd i 5 mnd. Og overtakelse er i mai! Hvordan skal det gå? Jeg har gått 350 000 ned i pris men ingen respons. Må jeg selge det nye huset? Hvem vil kjøpe det når ingen kjøper det gamle? Og nå skal renta enda mer opp. Hva har jeg gjort? Helt fortvilet...

Anonymkode: d03a5...36b

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er noen trøst, men hvis dere senker prisen nok, blir det solgt. Vi solgte (i Oslo) til 1,5 mill under prisantydning rett før jul. Da hadde vi hatt en grusom høst med masse visningssøndager, masse privatvisninger og endeløse uker helt uten bud. Det var så vanvittig slitsomt å stå i, så da vi tilslutt fikk et bud langt under det vi egentlig var villige til å selge for, følte vi at vi bare måtte ta det.

Det medførte at vi nå betaler 6-7000 mer pr måned på det nye lånet vårt enn hva vi hadde trodd vi måtte. Men det er tross alt bare penger, og alt går hvis man må. (Og prisene rundt her har uansett ikke gått noe opp siden vi solgte, så det var sikkert like greit at vi bare solgte da vi gjorde, så vi ble ferdige med alt stresset).

Anonymkode: 87929...591

  • Liker 12
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøstende ord. Bare vi får bud, blir jeg glad. Selv om det blir lavt 💔

Anonymkode: d03a5...36b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det slik at boligmarkedet har stupt, og ikke bare stagnert? Eller er det det at evt kjøper ser for seg at de må bruke penger på oppussing før de flytter inn?

Må være utrolig nervepirrende å ikke få bud når en er avhengig av å få solgt raskt for å slippe mye økte utgifter ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir så nysgjerrig på dere som ikke får solgt på flere mnd (og år 😳). Hva sier megleren i slike tilfeller? Har de gjort en rævva jobb eller?

Anonymkode: 9fffa...477

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt merkelig at folk ikke tar høyde for interne og eksterne faktorer som gjør at man ikke får solgt, når man legger boligen ut for salg og kjøper seg en ny bolig 🥴 Man må jo nesten forutsi at man kan finanisere utgifter på to boliger. Ikke bare kjøp og selg, selv om drømmeboligen er ute for salg. 

Anonymkode: 7f705...d35

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meningen at dette skal være en støttetråd. Vi trenger ikke kritikk akkurat nå. Men trøst 💔

Anonymkode: d03a5...36b

  • Liker 10
  • Hjerte 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott tråd. Ønsker alle lykke til. Skal selv legge eneboligen ut for salg etter påske...

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk akkurat solgt nå. Brukte 5 måneder og solgte til under 15% av prisantydning. Veldig mange på visning, men ingen bud. Maaange privatvisninger og flere vanlige visninger. Alle synes jeg hadde en fin bolig, den var ikke spesielt høyt priset, men markedet går tregere. Flere ville, ifølge megler, se an markedet litt. Det er også mange like objekter som blir liggende lenge ute på finn nå. Jeg ser de blir relansert flere ganger, akkurat som min ble. Tør ikke tenke på meglerkostnadene med alle visningene jeg hadde. Selv om den gikk langt under hva jeg trodde og håpet er jeg likevel glad for å bli ferdig med det. Holdt på å bli sprø av privatvisninger, sjekke Finn-statistikke og håpe på at det kom noen bud.

Anonymkode: 0a9a3...895

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik som trådstarter ligger det ute for mer enn hva dere i sin tid betalte for det ? Siste årene har det jo fort vært 10+% økning hvert år så det å gå ned 10-20% i pris er ikke veldig mye om en ser litt større på det.

Anonymkode: 35108...f1d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

colasolo skrev (35 minutter siden):

Flott tråd. Ønsker alle lykke til. Skal selv legge eneboligen ut for salg etter påske...

Lykke til og hold oss oppdatert ❤️

Anonymkode: d03a5...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det er meningen at dette skal være en støttetråd. Vi trenger ikke kritikk akkurat nå. Men trøst 💔

Anonymkode: d03a5...36b

Ikke meningen å komme med kritikk. Jeg lurer oppriktig på megler sitt ansvar i slike ekstrem-tilfeller.

Anonymkode: 9fffa...477

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ikke meningen å komme med kritikk. Jeg lurer oppriktig på megler sitt ansvar i slike ekstrem-tilfeller.

Anonymkode: 9fffa...477

Null. Megler har ikke ansvar for noe. 

Anonymkode: 35108...f1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vi la ut boligen vår ut for salg i  oslo)oktober og den ble solgt i desember. Fortvil ikke, jeg var sikkelig stresset og redd for å ikke selge fordi vi hadde kjøpt før salg av egen bolig. Solgte til prisantydning, det var sikkelig dårlig oppmøte på visninger og fikk skambud. Tilslutt fikk vi den prisen vi ønsket oss som var prisantydning. Megler advarte oss på forhånd mot å ha store forhåpninger fordi markedet var dårlig. Jeg vet vi kunne fått mer for boligen men det er dessverre sikkelig ræva marked nå men du må bare ha is i magen. Får du ikke solgt den så lei den ut eller ha den på Air n B. Ikke stress, du får solgt den før eller senere.

 

Anonymkode: 6271a...171

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, hva er egentlig poenget med finn-statistikken? Den er 100% verdiløs! Kun en ting den tjener til, og det er økt stress og angst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør dere mellom visninger? Alt er pakket ned, det er så vanskelig å lage mat, leve et normalt liv. Å jeg er så lei av visninger! Vaske hele huset, kjøpe friske blomster om igjen og om igjen. Og ingenting skjer 😥

Anonymkode: d03a5...36b

  • Liker 5
  • Hjerte 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt ned taksten med 2 mill og er kjempestresset. Begynner å lure på om vi skal trekke huset og legge det ut med ny megler i juni. 

Anonymkode: 0d45d...b75

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Har satt ned taksten med 2 mill og er kjempestresset. Begynner å lure på om vi skal trekke huset og legge det ut med ny megler i juni. 

Anonymkode: 0d45d...b75

Har du gått ned 2M i pris så regner jeg med start prisen var fort 15+? Da er jo uansett markedet rimelig begrenset siden kun noen få % av norge har nok inntekt til å kjøpe det.

Anonymkode: 35108...f1d

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...