AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #121 Del Skrevet 6. juni 2023 Brukte 10mnd pg gikk ned 400K på prisen. Hadde vi lagt ut en mnd før, så gikk alle hus i samme område for mer oppi en mill over takst og solgt innen en uke. Vi traff rentehopp og salg ble bråstopp Anonymkode: a97c2...09f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 6. juni 2023 #122 Del Skrevet 6. juni 2023 (endret) Jeg vet om en som prøvde å selge i mange måneder. Det koseligste med leiligheten var terrassen. Han fikk tatt et nytt bilde av terasssen, stylet med jordbær og planter, og den så ut som en terasse man har lyst til å kose seg på. Dette bildet ble satt opp som bilde nr 1 på finn. Leiligheten ble solgt etter få dager til en pris som selger likte. Moralen er. Finn ut hvorfor noen skal ha lyst på din bolig, og vis fram denne fordelen. Hovedbildet bør gi folk lyst til å flytte dit. Endret 6. juni 2023 av I Grosny 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #123 Del Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Noen som tenker det er fornuftig å selge før man kjøper, i dette markedet? Anonymkode: ea95b...785 Hva er spesielt med markedet nå? Anonymkode: e5b03...e99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #124 Del Skrevet 6. juni 2023 I Grosny skrev (3 minutter siden): Jeg vet om en som prøvde å selge i mange måneder. Det koseligste med leiligheten var terrassen. Han fikk tatt et nytt bilde av terasssen, stylet med jordbær og planter og den så ut som en terasse man har lyst til åm kose seg på. Dette bildet ble satt opp som bilde nr 1 på finn. Leiligheten ble solgt etter få dager til en pris som selger likte. Haha. Det beviser jo bare at folk ikke tenker med hodet når de kjøper. Bare hjerte, følelser, stemning, bla bla bla Anonymkode: e5b03...e99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 6. juni 2023 #125 Del Skrevet 6. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Haha. Det beviser jo bare at folk ikke tenker med hodet når de kjøper. Bare hjerte, følelser, stemning, bla bla bla Anonymkode: e5b03...e99 Tja, jeg tror du overforenkler litt, men lyst er en vesentlig faktor, akkurat som i kjærlighetslivet. Når jeg vurderer mine tre siste boligkjøp, så har jeg oppgradert fra noe lite enkelt og billig, til noe større og litt mer lystbetont, til noe enda mer lystbetont. Den enkle billige hadde ikke den samme lyst-faktoren, men det var det skrittet inn i boligmarkedet som var innenfor mulig rekkevidde der og da. Jeg vet om en som kjøper boliger med dårlige solforhold fordi det er billig pr kvadratmeter. Så det er forskjell på folks lyst. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #126 Del Skrevet 6. juni 2023 Vi har blitt advart i flere tiår ang den kunstige boligbobla.Virker ikke som den bobla sprekker med det første. Anonymkode: e5c00...559 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2023 #127 Del Skrevet 6. juni 2023 Brukte et halvt år på å selge,mange visninger og gikk ned litt i pris. Viste seg at de som kjøpte til slutt,slet med å selge sitt hus først,så det er jo en slags runddans.. Hadde de solgt tidligere hadde de kjøpt vårt med en gang,sa de. Heldigvis hadde vi ikke kjøpt noe nytt,så det hastet jo ikke sånn sett,men prosessen var jo i gang,og megler skal jo ha sitt. Taksten er gyldig ett år,så går det for lenge må man ha ny takst osv. Slitsomt med visning på visning, og rydd og vask i forkant. Lykke til,alle sammen! Håper det løsner litt snart... Anonymkode: bf450...524 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #128 Del Skrevet 9. juni 2023 JA! Vi får ikke solgt. Vi får ikke folk på visning engang 😅 Huset er relativt nytt, ligger i nærheten av alt man trenger. Flott usikt, ett minutt ned til vannet og noen minutter til stranden. Nærheten til fjellet, ski, skøyter, byer etc etc. Ekstremt populært område hvor folk tidligere har banket på dører for å spørre om man har tenkt å selge eller hvor mye som skal til for å selge. Hus som blir lagt ut til salgs går før visning godt over takst. Vi har kjøpt nytt hus vi snart overtar. Men alt står stille. Men jeg har troen. Det er vanskeligere å få mellomfinansiering av bankene. De krever oftes at man selger før man kjøper nå. Dvs at veldig mange legger ut boligen sin, og veldig få kjøper. Da stagnerer det litt før der løsner opp. Og nå ser det ut til det begynner å løsner opp. Vinteren har vært tøff for mange. Både økonomisk og at den har vart lenge. Nå våkner folk litt opp. Får mer å rutte med i form av feriepenger, noen får skattepenger og tankegangen er litt mer positiv. Det har mye å si. Flere tilbyr nå forsikring som dekker en del av kostnadene man har med to boliger. Dette minsker risikoen for å sitte med to hus og da vil også flere tørre å kjøpe. Vi har fått en slik forsikring nå. Akkurat nå tror jeg det er ekstra viktig å holde hodet kaldt og is i magen. Ikke sette ned prisen med mindre man er nødt til det. Når folk ikke kjøper, hjelper det ikke å senke prisen masse. Jeg vil tro det kommer et stort rush nå i sommer og det løsner. Da vil nok mange angre på at de satt ned prisen veldig med mindre de får en solid budrunde. Det er markedet som stagnerer. Hverken megler, pris eller andre ting som har skylden i dette. Anonymkode: 905a1...9a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2023 #129 Del Skrevet 9. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 29.3.2023 den 15.14): Hva gjør dere mellom visninger? Alt er pakket ned, det er så vanskelig å lage mat, leve et normalt liv. Å jeg er så lei av visninger! Vaske hele huset, kjøpe friske blomster om igjen og om igjen. Og ingenting skjer 😥 Anonymkode: d03a5...36b Føler meg deg. Det er ufattelig slitsomt. Anonymkode: 905a1...9a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #130 Del Skrevet 17. juni 2023 Tusen takk for denne tråden. Min bolig har bare vært på markedet i et par uker. Få oppmøtte og ingen bud etter første visning. Selv om jeg har god tid, megler har en plan, og dette ennå ikke kan betraktes som noen krise, kjenner jeg meg likevel igjen i stresset og bekymringene flere av dere beskriver. Jeg klarer ikke å tenke på annet enn salget, og denne usikkerheten begynner allerede å gå ut over livskvaliteten. Det gjør på et vis godt å vite at man ikke er alene om bekymringene. Håper vi alle får solgt snart ♥️ Anonymkode: 8901b...20c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #131 Del Skrevet 23. juni 2023 Hvordan går det med dere nå? Har noen tatt pause til høsten? Anonymkode: d03a5...36b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #132 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 23.6.2023 den 11.11): Hvordan går det med dere nå? Har noen tatt pause til høsten? Anonymkode: d03a5...36b Vi la ut i starten av juni, og tok den bort fra finn i midten av juli. Fikk kun ett bud og det var en halv million under takst (3,5). Skal legge ut igjen nå mot midten av august. Har mista helt håpet etter en ordinær visning og to privatvisninger.. Anonymkode: 68eca...08b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #133 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 21.4.2023 den 18.45): Men herregud hvis man har barn og bor et lite sted så er det ikke bare å finne et egnet sted å leie sånn på kort varsel. Det kan være like stor risiko å stå der uten sted å bo - hva gjør man da? Nei, noen av oss må faktisk bare ta risiko med å kjøpe først. Anonymkode: 1b175...ae5 Enig. I Oslo vil man alltids klare å finne en ok treroms (for eksempel) i ønsket strøk, for det dukker alltid opp noe. Men på mindre steder kan det være ganske lite som legges ut, og da må man kjøpe først hvis det dukker opp noe som passer. Anonymkode: 61cfe...fb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 31. juli 2023 #134 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 6.6.2023 den 7.42): Vi har blitt advart i flere tiår ang den kunstige boligbobla.Virker ikke som den bobla sprekker med det første. Anonymkode: e5c00...559 Boligprisene ser ut som de har stabilisert seg, men når man regner inn valutakursen så ser man at boligprisene i Norge har falt en god del. En bolig i Norge er verdt færre kasser øl i utlandet enn den var verdt i fjor. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #135 Del Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (På 26.4.2023 den 20.07): Familier og/eller folk på små steder kan ikke det, for da risikerer man fort å stå uten noe sted å bo i det hele tatt. Funker dårlig å sofa-surfe hos venner og familie på ubestemt tid med tre unger og hund, liksom Enslige i større byer kan selge først og kjøpe etterpå, men de fleste av oss kan ikke det. Anonymkode: 46054...a34 Man kan vel ev leie en bolig/leilighet for en kortere periode, vel? Anonymkode: 9834f...011 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #136 Del Skrevet 6. august 2023 Nå har leiligheten vår ligget ute i åtte uker (minus tre uker i sommerferien), og vi skal ha visning om to uker igjen. vi har flyttet alle møblene våre, for vi bor jo i nytt hus. burde man ha møbler på visning? er ingen hast for vår del å selge, men hadde jo vært kjekt. Anonymkode: 68eca...08b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 7. august 2023 #137 Del Skrevet 7. august 2023 Sett ned prisen asap hvis dere er i en situasjon hvor dere MÅ få solgt. Nå kommer høsten og nå kommer renteøkningene endelig til å merkes på prisene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #138 Del Skrevet 7. august 2023 Dere som ikke får solgt, er dette i Oslo eller er det utenbys og på mindre steder? Anonymkode: dd078...6c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #139 Del Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (På 6.8.2023 den 16.35): Nå har leiligheten vår ligget ute i åtte uker (minus tre uker i sommerferien), og vi skal ha visning om to uker igjen. vi har flyttet alle møblene våre, for vi bor jo i nytt hus. burde man ha møbler på visning? er ingen hast for vår del å selge, men hadde jo vært kjekt. Anonymkode: 68eca...08b Det er en enorm fordel å ha møbler på visning. Anonymkode: 6d970...0f8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #140 Del Skrevet 7. august 2023 AnonymBruker skrev (På 8.5.2023 den 14.56): Jo, vi gikk ned i pris ca det samme som deg. Så malte vi de fleste rommene i påsken. Leide inn stylist. Sørget for å ta de nye bildene på en ordentlig solfylt dag. Og vi ryddet bort svært SVÆRT mye. Satte nesten alt vi eier på lager. Anonymkode: d03a5...36b Veldig rart at ikke megler ba dere om å pusse opp overflater, tømme og style boligen tidligere når det var en så enorm påkjenning for dere å ikke få solgt. Disse tingene er jo veldig ABC. Uansett, kjempebra at dere fikk solgt, også til prisantydning da! 🤗 Anonymkode: 6d970...0f8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå