Gå til innhold

Trenger litt perspektiv på forholdet og livet mitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Anonym-bruker skrev (3 minutter siden):

Jada, vet det. Men føler jeg må fikse det alene. 

Siden han strengt tatt ikke ser det som et problem, er det vel kanskje mest mitt ansvar.

Det er begges ansvar, men det blir nok mest din jobb.

Dersom han ikke tar ditt perspektiv og ser at det er et problem for deg, er jeg redd for at jobben kanskje kan bli for stor.

Han må jo kunne anerkjenne at du ikke blir tilfredsstilt og ønsker å gjøre forholdet deres best mulig for deg også.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sofie Maria skrev (2 timer siden):

Okai så når er enda? Hvor lenge skal du holdes på ventebenken ? Du må nok bli litt mer kynisk og mer kalkulert tror jg. 

Hun er allerede kynisk og kalkulert med måten hun snakker med andre menn bak ryggen på samboer

Anonymkode: e252c...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Klassisk kvinner. Vi hadde nettopp en samme tråd her for noen dager siden

Kvinne som var usikker på mannen etter hun hadde snakket med en tidligere date/flamme

Det heter emosjonell utroskap!

skam dere. Helvete så mange av dere kvinner som holder på slik

Virker som at forskning har rett. At over 50 prosent av alle kvinner i forhold har en backup mann. Skam deg

Anonymkode: e252c...aac

Han her virker jo også som han har en backup som ikke er ts. Helt uinteressert i sex, barn eller samtaler om felles framtid. Det er ikke sånn menn oppfører seg overfor dama de elsker og vil dele livet med, så mye er sikkert. 

Anonymkode: 00ca0...5f3

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du leve uten sex? Hvis ikke må du ta det opp med han og få han til å forstå at sex er viktig for deg. Om han er så fantastisk som du sier vill han også gi deg mer sex for å beholde deg hvis ikke er han bare tilfreds med livet og synes du er kjekk å ha. På tide å stille litt krav! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Klassisk kvinner. Vi hadde nettopp en samme tråd her for noen dager siden

Kvinne som var usikker på mannen etter hun hadde snakket med en tidligere date/flamme

Det heter emosjonell utroskap!

skam dere. Helvete så mange av dere kvinner som holder på slik

Virker som at forskning har rett. At over 50 prosent av alle kvinner i forhold har en backup mann. Skam deg

Anonymkode: e252c...aac

Jeg har ingen backup mann. Ikke i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg blir 36 år om noen uker. Og jeg føler på en slags midtlivskrise. 

Har en samboer, eier hus. Ingen barn.

Kjæresten min er en flott mann, snill, omtenksom, stiller alltid opp. Får meg til å le. Egentlig ingenting å utsette på. Bortsett fra sexlivet. 

Har snakket litt med en tidligere flamme, ja jeg vet det er ufint. Han har gitt utrykk for at han ønsker møtes.. jeg har så klart sagt nei, vil ikke gjøre det. Men har skrevet litt med han. 

Nå sitter jeg her og vet ikke opp og ned på meg selv. Jeg ønsker ikke gjøre det slutt med samboer, han er virkelig fantastisk. Men jeg syns det er vanskelig å ha så sjelden sex. Men jeg ønsker få det til å fungere med han.

Overdrive jeg? Er det sånn livet blir i et etablert forhold?

Trenger ingen kritikk for å skrive med han andre, jeg vet det ikke er bra, og jeg har avslutta det.

 

Anonymkode: d9b05...f18

Skjønner du ingenting eller?

Han vil ikke ha sex eller vil ha mindre sex fordi han ikke har lyst på barn nå mens du har lyst. Du har antageligvis mast på han

Og nå vet han at du prøver å baby trappe han

og hvem i helvete vil ha barn med en som snakker med tidligere exer i skjul bak ryggen på samboer???

du er jo utro, men luret på hvorfor han ikke vil ha barn med deg🤡🤡🤡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym-bruker skrev (2 timer siden):

Han er jo en veldig fin person. Han sier ofte han ikke vil miste meg, jeg er alt for han. Jeg ser jo på han at han er oppriktig. Syns hele situasjonen er forferdelig vanskelig. Jeg vil jo ikke leve uten han 

Minner meg om min eks som for alt i verden ikke ville miste meg, og da jeg satt ned foten og sa at ting ikke funket, var hans første svar å true med å ta livet sitt. 

Anonymkode: 5dfc0...d75

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym-bruker skrev (4 timer siden):

Jeg prøver så godt jeg kan å finne en løsning. Men det er ikke lett når vi har så ulike behov i forhold til sex. Og jeg blir stressa med tanke på barn, for hat man ikke sex er det vanskelig å få til barn 🙈 

Jeg vet at jeg kommer til å bli ekstremt bitter mot han om jeg sitter som 40- åring og aldri prøvde få barn, for han ikke ville ha sex med meg. Det vet jeg ikke om jeg kunne levd med. Å vite jeg ikke engang prøvde pga det 

Han vil ikke ha sex fordi du maser om barn. Forstår du ikke det? Du prøver å baby trappe ham når han ikke er klar for barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Minner meg om min eks som for alt i verden ikke ville miste meg, og da jeg satt ned foten og sa at ting ikke funket, var hans første svar å true med å ta livet sitt. 

Anonymkode: 5dfc0...d75

Ok fint det minner deg om han men din ex er ikkw ts sin samboer så kutt ut

Svaret i denne tråden er svært enkel

Ts er desperat etter å få baby, har mast på samboer om barn og han vil ikke nå

er det rart han ikke vil ha sex? Ts vil jo babytrappe han

i tilegg er hun emosjonelt utro. Hvem vil ha barn med en som snakker med exer bak ryggen på samboer

her er det bare meg meg meg meg mine behov meg meg meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drk3 skrev (27 minutter siden):

Ok fint det minner deg om han men din ex er ikkw ts sin samboer så kutt ut

Svaret i denne tråden er svært enkel

Ts er desperat etter å få baby, har mast på samboer om barn og han vil ikke nå

er det rart han ikke vil ha sex? Ts vil jo babytrappe han

i tilegg er hun emosjonelt utro. Hvem vil ha barn med en som snakker med exer bak ryggen på samboer

her er det bare meg meg meg meg mine behov meg meg meg

For et utrolig slemt svar! Jeg baby trapper han ikke. Maser ikke mye om det i det hele tatt. 

Og jeg snakker ikke med en ex, og er ikke utro. Har hele tiden vært tydelig på at jeg har kjæreste 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er 36 år, så er det nå eller aldri når det gjelder å få barn. Så hvis han vil vente noen år, og du ikke går fra han, så blir det mest sannsynlig ikke barn på deg. Og når du er 42 år og han plutselig vil ha barn, kan du risikere at han forlater deg for ei som er yngre som kan gi han barn.

Og hvordan blir det å feire høytider med familien din når han ikke vil overnatte? Kommer han til å godta at du vil feire jul med familien din sammen med ungen? Eller risikerer du at han krever at dere feirer alt av høytider med HANS familie. Å få besøk av familien din går jo heller ikke da han klager på økte strømutgifter jmf tidligere tråd fra deg

Anonymkode: 7b07e...32a

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Anonym-bruker said:

Jeg vil gjerne finne igjen følelsene med samboer. Jeg vil oppriktig leve med han, trenger bare litt mer fysisk kontakt 🙈🙈

Det kommer du ikke til å få. 

Ikke barn heller. 

 

Anonymkode: 0fd24...9a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det kommer du ikke til å få. 

Ikke barn heller. 

 

Anonymkode: 0fd24...9a0

Neivel. Og det vet du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym-bruker skrev (39 minutter siden):

Neivel. Og det vet du?

Da må det vel skje noe radikalt. Som feks at du forlater ham for å "vekke" ham. 

Anonymkode: 00ca0...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym-bruker said:

Neivel. Og det vet du?

Ja.

Gå på biblioteket og lån en stakk bøker om psykologi i parforhold. Du er et tekstbok-eksempel på en person som klamrer seg til et desperat, innbilt håp om at ting skal forvandle seg til det stikk motsatte, bare du venter lenge nok.

Les om deg selv. Forstå deg selv. Forstå det du ikke forstår. Ellers sitter du bom fast. 

Anonymkode: 0fd24...9a0

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du HAR ikke tid til å vente. Hvis du vil ha barn, må du skyndte deg å finne en ny type!

Anonymkode: 7b07e...32a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg blir 36 år om noen uker. Og jeg føler på en slags midtlivskrise. 

Har en samboer, eier hus. Ingen barn.

Kjæresten min er en flott mann, snill, omtenksom, stiller alltid opp. Får meg til å le. Egentlig ingenting å utsette på. Bortsett fra sexlivet. 

Har snakket litt med en tidligere flamme, ja jeg vet det er ufint. Han har gitt utrykk for at han ønsker møtes.. jeg har så klart sagt nei, vil ikke gjøre det. Men har skrevet litt med han. 

Nå sitter jeg her og vet ikke opp og ned på meg selv. Jeg ønsker ikke gjøre det slutt med samboer, han er virkelig fantastisk. Men jeg syns det er vanskelig å ha så sjelden sex. Men jeg ønsker få det til å fungere med han.

Overdrive jeg? Er det sånn livet blir i et etablert forhold?

Trenger ingen kritikk for å skrive med han andre, jeg vet det ikke er bra, og jeg har avslutta det.

 

Anonymkode: d9b05...f18

Det er fordi dere er i en biologisk fase i livet hvor sex burde være litt på «andreplass» 36.. da burde man hatt noen barn og nok av styr og aktiviteter til at sex blir en litt triviell greie, og at mangel på det ikke er nok til at båndet man har med familien blir ødelagt. 

Anonymkode: 88a66...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han hadde vært så fantastisk som du hevder, ville dere klart å ha en åpen dialog sammen. Og dere ville ha funnet en felles løsning på problemet. Må være fælt å leve i et forhold, der man ikke kan snakke sammen - uten at man er redd for å miste sin partner. Hvis du mister han, ved å ta opp problemet - så er ikke forholdet liv laga i utgangspunktet. 

Det virker mer som at du er avhengig av han for å kunne leve.

Anonymkode: 79847...183

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette forholdet ville jeg bare avsluttet.

Anonymkode: a8a0d...bc6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å prate sammen betyr ikke at den ene skal si noe og så skal den andre si noe annet, og så er en ferdig. Å prate sammen betyr å være tydelig på sine behov, fremtidsplaner og ønsker, og dersom den andre har motstridende behov eller planer så har en avdekket det, men må fortsatt finne en løsning. Sammen. Tomme ord er strengt tatt bare luft.

En løsning kan være å vente. Men da må en bli enig om hvor lenge. Begge må være enige. Hva venter en på? Kan jo være at han egentlig venter på noe konkret (for eks mer lønn, annen stilling etc). Hva gjør dere for å jobbe dere mot dette målet?

En annen løsning er å ikke vente. Men det må begge være enige om.

En tredje løsning er å avslutte forholdet. Takk for alt en hadde sammen, aksepter at begge er fine personer og har veldig gode trekk men at en allikevel ikke er kompatible på et par viktige punkt og skill lag som venner.

Det du gjør nå er selvdestruerende. Klokka går og på et eller annet tidspunkt er faktisk ditt ønske ikke mulig å innfri pga naturens gang. Altså det er grenser for hvor lenge du kan vente. Du er derfor nødt til å enten godta at det kan være det ikke blir barn på dere to, eller godta en maks tid du kan vente, eller innse at dere ikke er kompatible.

Men fortsetter du slik som du gjør nå vil du sannsynligvis på et eller annet tidspunkt dyrke bitterhet og forrakt både mot deg selv og kjæresten din. Og det er sjeldent matnyttig. Da blir det enda kjipere å sitte der for gammel til å få barn og samtidig måtte bytte kjæreste allikevel.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...