Gå til innhold

Trenger litt perspektiv på forholdet og livet mitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir 36 år om noen uker. Og jeg føler på en slags midtlivskrise. 

Har en samboer, eier hus. Ingen barn.

Kjæresten min er en flott mann, snill, omtenksom, stiller alltid opp. Får meg til å le. Egentlig ingenting å utsette på. Bortsett fra sexlivet. 

Har snakket litt med en tidligere flamme, ja jeg vet det er ufint. Han har gitt utrykk for at han ønsker møtes.. jeg har så klart sagt nei, vil ikke gjøre det. Men har skrevet litt med han. 

Nå sitter jeg her og vet ikke opp og ned på meg selv. Jeg ønsker ikke gjøre det slutt med samboer, han er virkelig fantastisk. Men jeg syns det er vanskelig å ha så sjelden sex. Men jeg ønsker få det til å fungere med han.

Overdrive jeg? Er det sånn livet blir i et etablert forhold?

Trenger ingen kritikk for å skrive med han andre, jeg vet det ikke er bra, og jeg har avslutta det.

 

Anonymkode: d9b05...f18

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere alltid hatt lite/dårlig sex eller kom det etter hvert? 

Jeg har alltid slitt med å miste lysten på partner i lange forhold. Virker som en del kvinner har det problemet. Derfor kommer jeg nok ikke å slå opp med kjæresten nå pga manglende lyst, for vet jo at det kommer uansett. 

Anonymkode: 02a99...4d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har dere alltid hatt lite/dårlig sex eller kom det etter hvert? 

Jeg har alltid slitt med å miste lysten på partner i lange forhold. Virker som en del kvinner har det problemet. Derfor kommer jeg nok ikke å slå opp med kjæresten nå pga manglende lyst, for vet jo at det kommer uansett. 

Anonymkode: 02a99...4d5

Aldri hatt det så ofte, par ganger i måneden kanskje. Nå er det snart 6 mnd siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å endre partner til det man foretrekker, så gjelder å finne optimal match fra start ift. hvilke preferanser som er viktige for deg.

Man vet som regel intuitivt ganske tidlig om et forhold er verdt å bygge videre på eller ikke. Sitter du med klump i magen når du tenker på forholdets fremtid, er det tegn nok. 🙂
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veslemøy22 skrev (6 minutter siden):

Vanskelig å endre partner til det man foretrekker, så gjelder å finne optimal match fra start ift. hvilke preferanser som er viktige for deg.

Man vet som regel intuitivt ganske tidlig om et forhold er verdt å bygge videre på eller ikke. Sitter du med klump i magen når du tenker på forholdets fremtid, er det tegn nok. 🙂
 

 

Jeg følte i starten at det var rett. Føler jo fortsatt det. Men savner den nærheten og intimiteten. Men jeg vil ikke se for meg livet uten han heller. Han er virkelig en fanatisk mann. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lite sex selv i perioden som forelsket? Eller i starten om du vil.

Det virker spesielt lite. Noe skjedd langs veien. Har du blitt 30kg tyngre? Har han blitt 30 kg tyngre (det kan spille inn, all im saying). Depresjon? Dødsfall? Diagnoser? 

Er det blitt tatt opp med han? Evt hva har blitt diskutert rundt lite sex. Tar du initiativ? Blir du skutt ned ved forsøk på sex? Hva blir evt sagt da?

Det ble mange spm dette..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Exinferis skrev (2 minutter siden):

Så lite sex selv i perioden som forelsket? Eller i starten om du vil.

Det virker spesielt lite. Noe skjedd langs veien. Har du blitt 30kg tyngre? Har han blitt 30 kg tyngre (det kan spille inn, all im saying). Depresjon? Dødsfall? Diagnoser? 

Er det blitt tatt opp med han? Evt hva har blitt diskutert rundt lite sex. Tar du initiativ? Blir du skutt ned ved forsøk på sex? Hva blir evt sagt da?

Det ble mange spm dette..

Har ganske gått opp litt. Jeg føler meg ikke fin, kan være derfor kanskje. Har prøvd å ta det opp, da sier han bare at han ikke har behov for oftere. Prøvde ta initiativ før, men ble avvist hver gang. Han sier det er for kaldt ute, for varmt, han er for sliten.. kan ligge å bli strøket på ryggen for eksempel, men det stopper alltid der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at vekt skal spille inn bør oppgangen være betydelig. 

Nei, nå begynner jeg snart å høres ut som damehylekoret her inne - men tror jeg hadde tatt meg en kopp kaffi med en gammel fl..jeg mener venn :)

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
Anonym-bruker skrev (16 minutter siden):

Aldri hatt det så ofte, par ganger i måneden kanskje. Nå er det snart 6 mnd siden. 

Men nå har jo du laget 3-4 (flere?) tråder med siste uka/ukene om hvor misfornøyd du er i livet ditt. Tar du ikke dine egne hint? 

Du skriver vel ikke disse tingene oppdiktet fra ingenting. Du er misfornøyd med livet, både bosted, utdanning, partner, sex osv. Hva med å ta seg selv på alvor? 

I alle trådene dine har du fått massevis av forslag og "perspektiv" på livet ditt. Ingenting endres før du endrer noe. 

Mitt perspektiv på livet ditt er at du er dritalei, begynner å miste livslysten, men føler deg så avhengig av samboer og lært hjelpeløs at du blir i et dødt forhold fordi det er kjent og du tør ikke å ta steget ut døra og våge deg frempå i livet ditt. 

Å ikke ta et valg er også et valg. 

Eller du kan fortsette å skrive 10 tråder i måneden om hvor lei du er av alt, det er også et liv. 

Du kan jo få til det her, du er ung, du har muligheter. Håper du finner troa på deg selv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym-bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg følte i starten at det var rett. Føler jo fortsatt det. Men savner den nærheten og intimiteten. Men jeg vil ikke se for meg livet uten han heller. Han er virkelig en fanatisk mann. 

Fanatiske menn skal du være forsiktig med 🤭😄

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veslemøy22 skrev (7 minutter siden):

Fanatiske menn skal du være forsiktig med 🤭😄

Fantastisk skulle det stå 🙈😅😅

Anonymkode: d9b05...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Exinferis skrev (14 minutter siden):

For at vekt skal spille inn bør oppgangen være betydelig. 

Nei, nå begynner jeg snart å høres ut som damehylekoret her inne - men tror jeg hadde tatt meg en kopp kaffi med en gammel fl..jeg mener venn :)

Men det er vel ikke helt innafor? Å møte en tidligere flamme 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
Anonym-bruker skrev (6 minutter siden):

Men det er vel ikke helt innafor? Å møte en tidligere flamme 🙈

Jeg blir litt sint på deg. Det har jeg jo ingen grunn til, for det er ikke meg du er kjip mot. Men om det var min kjæreste som liksom hadde en "midtlivskrise", skrev ørtenfjørti tråden er om hvor elendig livet hennes var, og samtidig forsøkte å få fremmede på nett til å gi syndsforlatelse for at hun er emosjonelt utro så ville jeg heller visst det så jeg kunne pelle meg ut av livet hennes. 

Det er noe skikkelig usympatisk å sitte og le 🙈 på nett mens du går bak ryggen til din "fantastiske mann". Om du strever sånn med deg selv, så gå da. Ikke sitt og sutre i evigheter mens du tøyer strikken lengre og lengre og forteller deg selv det er greit for mannen vil jo ikke ha sex. 

Som jeg skrev over, ditt valg. Men per nå velger du å oppføre deg som et søppelmenneske. Ergo: Nei, det er ikke innafor å være emosjonelt utro med en tidligere flamme. Jeg ville tatt den kaffen, men jeg ville slått opp med typen først. 

Endret av supernova_87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

supernova_87 skrev (7 minutter siden):

Jeg blir litt sint på deg. Det har jeg jo ingen grunn til, for det er ikke meg du er kjip mot. Men om det var min kjæreste som liksom hadde en "midtlivskrise", skrev ørtenfjørti tråden er om hvor elendig livet hennes var, og samtidig forsøkte å få fremmede på nett til å gi syndsforlatelse for at hun er emosjonelt utro så ville jeg heller visst det så jeg kunne pelle meg ut av livet hennes. 

Det er noe skikkelig usympatisk å sitte og le 🙈 på nett mens du går bak ryggen til din "fantastiske mann". Om du strever sånn med deg selv, så gå da. Ikke sitt og sutre i evigheter mens du tøyer strikken lengre og lengre og forteller deg selv det er greit for mannen vil jo ikke ha sex. 

Som jeg skrev over, ditt valg. Men per nå velger du å oppføre deg som et søppelmenneske. Ergo: Nei, det er ikke innafor å være emosjonelt utro med en tidligere flamme. Jeg ville tatt den kaffen, men jeg ville slått opp med typen først. 

Jeg er ikke et søppel menneske. Og jeg er ikke utro

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
Anonym-bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er ikke et søppel menneske. Og jeg er ikke utro

Jeg sier ikke du ER er. Jeg sier at oppførselen din er søppelmenneske-oppførsel. 

Men ellers vær så god for alle gode råd og at jeg har tatt meg tid til å svare deg i alle dine ørtenfjørti tråder om temaet. Angrer på det nå når jeg ser at du bare er ute etter tillatelse til å oppføre deg som et barn. 

Du kan bedre om du vil, og i det du tar ansvar for livet ditt blir det innmari mye bedre. Har fremdeles troa på deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supernova_87 skrev (2 minutter siden):

Jeg sier ikke du ER er. Jeg sier at oppførselen din er søppelmenneske-oppførsel. 

Men ellers vær så god for alle gode råd og at jeg har tatt meg tid til å svare deg i alle dine ørtenfjørti tråder om temaet. Angrer på det nå når jeg ser at du bare er ute etter tillatelse til å oppføre deg som et barn. 

Du kan bedre om du vil, og i det du tar ansvar for livet ditt blir det innmari mye bedre. Har fremdeles troa på deg! 

Jeg vil gjerne slutte med det. 

Har som sagt avsluttet det med han andre. Elsker samboeren min, skal virkelig gå inn i meg selv og ordne opp der.

Har lest alle råd, og er takknemlig for det. Jeg skal ta meg sammen!

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest supernova_87
Anonym-bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vil gjerne slutte med det. 

Har som sagt avsluttet det med han andre. Elsker samboeren min, skal virkelig gå inn i meg selv og ordne opp der.

Har lest alle råd, og er takknemlig for det. Jeg skal ta meg sammen!

Noen ganger så kan man elske folk som ikke er riktig for oss. Det er ikke rart at du vil ha mer av livet enn sex 2 ganger i året. Og alt det andre du har skrevet om. Du vet jo at dette handler ikke bare om sex. Men det er DU som må endre livet ditt. 

Jeg skjønner at det er skummelt. 

Og hvis det er for overveldende å ta tak i alt på en gang. Velg en greie og begynn der, når du er i gang vil ballen begynne og rulle og du blir hekta på å ta ansvar for deg selv. 💪🏻💪🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supernova_87 skrev (10 minutter siden):

Noen ganger så kan man elske folk som ikke er riktig for oss. Det er ikke rart at du vil ha mer av livet enn sex 2 ganger i året. Og alt det andre du har skrevet om. Du vet jo at dette handler ikke bare om sex. Men det er DU som må endre livet ditt. 

Jeg skjønner at det er skummelt. 

Og hvis det er for overveldende å ta tak i alt på en gang. Velg en greie og begynn der, når du er i gang vil ballen begynne og rulle og du blir hekta på å ta ansvar for deg selv. 💪🏻💪🏻

Jeg vil gjerne finne igjen følelsene med samboer. Jeg vil oppriktig leve med han, trenger bare litt mer fysisk kontakt 🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym-bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vil gjerne finne igjen følelsene med samboer. Jeg vil oppriktig leve med han, trenger bare litt mer fysisk kontakt 🙈🙈

jeg hyler inni meg.. 😏Hva med å snakke sammen med mannen din som du sier er så fantastisk ? Han er fantastisk og du vil ha han = dere bør klare pønske ut noe sammen hvis dere bare prater sammen !

Hva med åpent forhold? En swinger klubb? En romantisk ferie?? Begynne en hobby sammen? vær litt kreativ liksom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie Maria skrev (4 minutter siden):

jeg hyler inni meg.. 😏Hva med å snakke sammen med mannen din som du sier er så fantastisk ? Han er fantastisk og du vil ha han = dere bør klare pønske ut noe sammen hvis dere bare prater sammen !

Hva med åpent forhold? En swinger klubb? En romantisk ferie?? Begynne en hobby sammen? vær litt kreativ liksom. 

Npæå er det faktisk ikke sånn at jeg ikke har snakket med han om det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...