Gå til innhold

Hva tenker dere om når brystvortene synes gjennom klærne på damer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er slitsomt å gå med synlige konturer av vortene.  Alle menn fra 12-99 glor.  Det er som en magnet for dem.  Jeg gjør det veldig sjelden, orker ikke.   Gjennomsiktige topper er bare harry. 

Anonymkode: 9c581...2b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

er dama fin,så er det sexy.....er det derimot ei mindre pen ei med store pupper,så er det no!

Anonymkode: c7b82...796

Men jeg kler meg jo ikke sånn for å være sexy, så det gir jeg blanke i om du synes. Spørsmålet mitt er om dette er noe folk reagerer på, eller om det ikke tenkes så mye over.

Ts

Anonymkode: 3c65c...cca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ser fint ut! Og jeg er glad for at jeg endelig ikke skammer meg over at brystvortene synes, før gjorde jeg alt for å skjule de, og det gjorde det vanskelig å bruke visse typer kjoler og topper. Nå bruker jeg nesten aldri BH og det er fantastisk befriende. Jeg har ikke veldig store bryster heller, så jeg trenger ikke den støtten heller, med mindre de er ømme pga. mensen. Jeg har aldri tenkt noe stygt om jeg kan se brystvortene til andre, men blikket går automatisk mye raskere til brystene. Så jeg tror ikke flertallet tenker sånn veldig mye dømmende tanker om det, men at mange kan synes det er sexy og kanskje ser en ekstra gang, det tror jeg nok. 

Anonymkode: 971e7...192

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg viser brystvortene, og folk har kommentert det, husker spesielt en kollega som nevnte det, da vi var på jobb og jeg hadde på meg sykehusklær. For meg er dette et stort problem. Har prøvd forskjellige løsninger, men da jeg har store  bryst, så ser det rart ut med noe utenpå 😕 Har prøvd tape, men det lyser rett igjennom. Har store selvtillitsproblemer med dette, og unngår å gå med topper, når det til og med vises gjennom gensre/alt mulig. Vet mange synes dette ikke er bra, og jeg er enig. Jeg har ikke lyst å se ut som en som «digger» at jeg ser slik ut, og ser at jeg bøyer skuldrene fremover for å få minst mulig fokus på pupper. Har hatt mange triste stunder pga dette! 

Anonymkode: 64637...9f5

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av svarene her er tull og tøys.

Pupper er en helt normal del av kvinnekroppen, og hvis man blir tent eller forstyrret av deres synlighet, er det ikke fordi puppene er seksuelle overhodet - det er fordi du selv velger å seksualisere dem.

Det er dermed ingen dame som "dytter kroppen sin på andre" eller "oppfører seg som et ludder" ved å eksistere med pupper. Faktisk tror jeg mange her bør ta en runde med seg selv og være glad for at menneskekroppen er så fantastisk at den klarer å mate et annet menneske for flere måneder! Og det gjennom et livsviktig organ - puppen. 

Hvis jeg ser en dame og legger merke til konturene av niplene hennes, ser jeg simpelthen vekk. Jeg tenker aldri på sminke, pene klær, etc som seksuelle provokasjoner - og det blir for meg helt hinsides å tenke at en nippel synlig under t-skjorta er ødeleggende og forstyrrende.

Jeg er bare glad kvinner eier sin egen kropp og respekterer seg selv nok til å gå i hva de finner praktisk og komfortabelt. Noen her burde ta seg en runde med seg selv!

Anonymkode: f3d09...2eb

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker said:

For at jeg ikke skal se slik må jeg jo unngå å møte folk da, det er ikke aktuelt. 

Anonymkode: 44b05...2fa

Nei, du kan vel bare la være med å se på brystet til vedkommende. Jeg pleier å se på ansiktet jeg da  <_<  For øvrig aldri reagert på noe som helst  O_o

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg som kvinne på 30 liker best å gå uten bh eller med type sports bh'er. Rett og slett fordi det er såå ukomfortabelt med vanlig bh, og at jeg føler jeg ser større ut med bh. Men skjønner veldig godt hva du mener ts. Jeg også føler på at nipplene synes til tider. Men jeg pleier å se an anledningen. I de fleste tilfeller bryr jeg meg ikke. I f. eks jobbsammenheng forsøker jeg å velge klær hvor nipplene ikke synes, eller bruke nipple covers. 

Med bakgrunn i dette, blir jeg bare glad når jeg ser folk hvor nipplene synes, rett og slett fordi jeg håper at det etter hvert blir ansett så vanlig at man ikke må tenke på det som en utfordring mer🙊

Anonymkode: 5cb43...425

Liker sports bh men her synes mine gjennom. Jeg har store brystvorter så om jeg velger feil bh så synes de. Jeg må ha mer pads ellers så ser du mine tydelig. Hjelper ikke å ha vanlig bh eller sportsbh..Samme gjelder bikini ser så tydlig at det er flaut. det er ikke lett. 

Anonymkode: 6f4d9...c4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skreppamedleppa skrev (1 time siden):

Noe som sitter perfekt på meg og som jeg kan synes er behagelig er det ikke sikkert at du synes er behagelig og vica versa, vi har forskjellige pupper og behov men det finnes sånn ca en million stroppløse bh'er ++ så at alle skal være like ubehagelig for deg å gå med er lite trolig. 

Bh'er finnes i så mange variasjoner nå at det skal godt jobbes å finne alle ubehagelig. Også synes jeg kanskje det er litt snodig at du selv synes en hvit/hudfargen nippel cover er værre at synes konturen av enn en brystvorte. 

Jepp😅 Jeg kommer nok alltid til å være feminist på min hals men her tok han mye av nyfeminismen (og således også mye av de kommentarene i denne tråden) så til de grader på kornet og jeg lo en del av det første minutte ja. 

Jeg finner faktisk ikke en million varianter av stroppløse BH’er som ikke koster fletta 🤷🏼‍♀️ synes utvalget av stroppløse BH’er generelt er dårlig.

Jeg synes det ser litt dumt ut at en nipplecover synes gjennom kjolen, ja. At det er verre enn brystvorte som synes gjennom, var dine ord.

Ts

Anonymkode: 3c65c...cca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Pupper er en helt normal del av kvinnekroppen, og hvis man blir tent eller forstyrret av deres synlighet, er det ikke fordi puppene er seksuelle overhodet - det er fordi du selv velger å seksualisere dem.

Anonymkode: f3d09...2eb

Menn velger ikke om de skal seksualisere pupper/nippler. Majoriteten gjør det automatisk. Menn er visuelle. Det er biologi. Synlige brystvorter (gjennom plagg) blir ofte assosiert med stive brystvorter. Stive brystvorter vil igjen bli assosiert med ei dame som er kåt/vil ha sex. Mange kvinner, homofile/ aseksuelle menn vil nok slite med å forstå det. Men når kvinner velger å vise seg frem på visse måter så velger de også å seksualisere seg selv.

Når kvinner seksualiserer seg selv så er det også lett å objektifisere dem. Kombinasjonen av mange seksualiserte trekk og objektifisering  har negative sider, spesielt om det er alkohol med i bilde. La oss bare si at jeg er ikke overrasket over at det nå er flere voldtekter sammenlignet med når kvinner oppførte og kledde seg mer anstendig. Handlinger har konsekvenser.

Ellers bør kvinner tenke litt på hvilke signaler de sender til unge jenter. Om det skal blir normalt for unge damer på 16+ å kle seg uanstendig og seksualiserende. Hva tror dere jenter under 16 da lettere vil gjøre? Som igjen leder til spørsmålet. Hva tror dere da menn/gutter lettere vil tenke om unge jenter med kvinnekropp om man tar utgangspunkt i litt grunnlegende biologi? Kanskje ha i bakhode at mange unge kvinner gjerne har mer "puffy" brystvorter som visuelt kan fremstå som mer errigerte Gjerne på strammere bryster. En kombo som gjerne vises ekstra godt gjennom klesplagg om de ikke bruker BH.

Kvinner flest ser ikke ut til å forstå disse tingene. Mange menn gjør, noe som også har en sammenheng med hvorfor menn prøver å begrense visse samfunnstrender, det til tross for at vi elsker nippler og kvinner som kler seg sexy.

Hvorfor spør ikke kvinner seg selv. "Om menn liker pupper og nippler så godt. Hvorfor vil da mange begrense slikt? Har de noe nyttig info vi ikke vet som vi kan dra nytte av?" Food for thought.

Anonymkode: b2e22...b21

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Går du rundt med ereksjon i butikker eller restauranter feks?

Anonymkode: b2f23...4d2

Bryster er ikke kjønnsorgan.

Det er sjelden er erogen sone engang. 

Anonymkode: 824ac...62c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at klærne er litt gjennomsiktig om man ser brystvortene igjennom klærne. 

Anonymkode: b3c13...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså ikke alltid det er fordi man ikke har BH at brystvortene synes. Jeg må ha vatterte BH-er for at brystvortene ikke skal synes. Når jeg har vanlige BH-er, må jeg "fore" dem med papir OG bomullspads for å "skjule" dem.

Og ærlig talt, folk som har så sterke meninger om at andres brystvorter tilfeldigvis synes, har dere ikke noe liv?

 

Anonymkode: 23f8d...cc4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok som menn i tights og man ser konturen av tissen igjennom. Er han attraktiv er det sexy, er han ikke det er det bare ekkelt. 

Slik er det med synlige brystvorter gjennom tekstiler også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Enig i dette. Synes også at en kvinner i den vestlige verden har en forvridd syn på hva feminisme er. Er det virkelig feminisme å gå med brystvortene synlig eller å ikke barbere seg under armene? Det er kvinner andre steder i verden som blir klådd på, voldtatt, giftet bort, utsatt for trafficking og har generelt ingen verdi i en del kulturer.  Og så har vi brystvorter og armhule-hår som vår kampsak?! Blir helt matt. 

Anonymkode: 4dd9d...2a0

Dette er barna-i-Afrika argumentasjon så det holder. 

Anonymkode: 241be...4b0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg ikke i det hele tatt. Lei av at pupper er seksualisert! Håpløst når vi går bakover i tid ifh seksualisering, hva skjedde lurer jeg på. Innvandring? Amerikanske verdier som vi dessverre har adoptert? 

Jeg har små pupper og går av og til uten bh, synes det er mye mer behagelig. 

Anonymkode: 350db...c9f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

drk3 skrev (På 27.3.2023 den 0.31):

Jepp. de fleste mens syns det samme, tacky

ser lite proffesjonelt ut og ser ut som du selger sex. Klær du deg som en hore blir du også behandlet derreter aka null respekt

wow, du hadde fått hakeslepp om du reiste tilbake til 70 og 80 tallet. Når er du født?

Anonymkode: 350db...c9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2023 den 11.04):

Hva er det neste? Hijab? 

Sjokkert over svarene i denne tråden!

Om brystvorten synes litt gjennom er da null stress!

Anonymkode: 47e64...ac4

Jeg og. Må være mye troll i tråden. Denne diskusjonen hadde blitt ledd av da jeg vokste opp. Folk hadde ikke så anstrengt forhold til bryster da🤣

Anonymkode: 350db...c9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (På 27.3.2023 den 11.25):

Wow C808AC18-E8BA-44A4-8717-192E2C84880A.gif.eaf8b3adf4556f31e32bfe17469117e7.gif Jeg har gått uten bh siden 2010. Mine brystknopper er flate da så de stikker ikke så mye ut. Å gå med bh for meg gjør helt satans vondt når jeg tar den av- så hvorfor i A5667009-9C42-4A3B-A949-84BE8C807174.gif.b51b1249d74d08a97a36439393d019e9.gif skal jeg ha det vondt?!  

Jøje meg D4A73A88-D53D-404E-B848-C1DD87A2C922.gif.2d15659020b94eb892fd2e6739ca5103.gif 

 

Mange av svarene her er fra en bruker som har opprettet flere kontoer. Var en lignende tråd før jul der folk var mye mer avslappet til samme spørsmål. Det er trollesvar du får, ikke bry deg om det. 

Anonymkode: 350db...c9f

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2023 den 12.07):

Gravitasjonen hjelper ingen, og pupper som henger løst blir slappe og hengete flere tiår før de som støttes opp av bh. 

Anonymkode: b3c34...a64

Nei. BH-bruk medvirker til at puppene begynner å henge, fordi det svekker støttevev og sirkulasjon.

Anonymkode: 350db...c9f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...