Gå til innhold

Jeg har vært utbrent og vært dårlig med tannstein til barna og meg, er kjempe redd nå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det ser ut som helt normale barnetenner jeg🤷🏼‍♀️

Tror du krisemaksimerer noe voldsomt ts. 

Anonymkode: f0270...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes tennene her ser fine ut! Ingen tydelige synlige hull iallfall.

Følger ikke barna sine faste kontroller hos tannlegen? Man får ikke hull over natten.

Dessuten er det mange barn i dag som får emaljeskader, men ingen vet hvorfor dette skjer. Det skyldes ikke dårlig tannstell, men trolig miljøgifter.

Anonymkode: b5d1e...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper dere har rett, men jeg vet det har vært godteri og brus og saft her daglig omtrent, det ble en veldig dårlig uvane, jeg så virkelig ikke syreskadene før her om dagen og da fikk jeg helt panikk. 

 

Men nå skal det ikke så mye som en dråpe brus inn i dette huset noen gang mer. Og full tannpuss to ganger morgen og kveld.

Og sunne middager osv. 

 

At jeg kunne la det skli så mye ut, jeg er sjokkert over meg selv og skuffa og forbanna på meg selv.

 

Anonymkode: f470a...2ba

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Synes det ser ut som helt normale barnetenner jeg🤷🏼‍♀️

Tror du krisemaksimerer noe voldsomt ts. 

Anonymkode: f0270...17a

Ja, det er da ikke noen syreskader på disse tenna? 

Anonymkode: 752ca...9dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er da ikke noen syreskader på disse tenna? 

Anonymkode: 752ca...9dd

Det er hvite flekker og striper på tenna og alle tenna har hvite flekker på seg... 😢  jeg har virkelig ikke sett det før jeg kikka på det i sol lys på nært hold, jeg ser litt dårlig og når jeg plutselig så dette så brøt det panikk for bv i meg. Og for fremtiden til barna mine sine tenner. 

Anonymkode: f470a...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det er hvite flekker og striper på tenna og alle tenna har hvite flekker på seg... 😢  jeg har virkelig ikke sett det før jeg kikka på det i sol lys på nært hold, jeg ser litt dårlig og når jeg plutselig så dette så brøt det panikk for bv i meg. Og for fremtiden til barna mine sine tenner. 

Anonymkode: f470a...2ba

Ta barna med til tannlegen. Du er ikke kvalifisert til å diagnostisere karies eller erosjoner. Og ingen, heller ikke en tannpleier eller tannlege, kan diagnostisere noe som helst ut fra bilder  på KG. 

Anonymkode: 48290...522

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er barna i barnehage alder? Såfall et det vanlig at barna får både striper og hvite flekker på melketennene sine. Melketennene er litt mer skjøre og får lett skraper og farge etter dunk og fall. Hvite flekker skyldes tennenes følsomhet for fluor. Det kan fort bli litt for mye fluor for melketennene og da får de altså hvite prikker. Både prikkene og stripene kommer og går litt og forsvinner helt av seg selv når tennene skiftes ut.

Barn som aldri pusser tennene får brune tenner. De råtner og kan i tillegg slites ned pga råte og mye saft/brus drikking. Ved så store skader har foreldrene antagelig fått advarsel om skadene. Dersom skadene da likevel er betydelig større ved neste besøk, først da vurderer en tannlege bekymringsmelding til bv.

Bv vil da kun ta kontakt for å få en oversikt og du vil kunne få råd/veiledning og tilbud om avlastning på ulike områder. De tar ikke barna fra deg.
 

Uansett så skal du slappe av i din situasjon. Dette du beskriver er ikke skader som fører til bekymringsmelding.

Anonymkode: af499...b66

Her var det mye feilinformasjon. Du er åpenbart hverken tannpleier eller tannlege. Dental fluorose oppstår ikke på den måten du påstår. Hvite flekker kan skyldes flere ting, og dental fluorose er sjeldent i Norge, og i hvert fall i melketannsettet.

Anonymkode: 48290...522

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg håper dere har rett, men jeg vet det har vært godteri og brus og saft her daglig omtrent, det ble en veldig dårlig uvane, jeg så virkelig ikke syreskadene før her om dagen og da fikk jeg helt panikk. 

 

Men nå skal det ikke så mye som en dråpe brus inn i dette huset noen gang mer. Og full tannpuss to ganger morgen og kveld.

Og sunne middager osv. 

 

At jeg kunne la det skli så mye ut, jeg er sjokkert over meg selv og skuffa og forbanna på meg selv.

 

Anonymkode: f470a...2ba

Berre pass på at du ikkje får fullstendig oppheng andre vegen, TS ❤️ 

Anonymkode: 9a0b7...514

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...