Gå til innhold

Jeg har vært utbrent og vært dårlig med tannstein til barna og meg, er kjempe redd nå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg så at barnet mitt har fått hvite flekker og striper på fortennene og litt forskjellig og nå er jeg så redd for bv, at tannlegen skal melde meg.

 

Jeg har blitt bedre nå og tar mye bedre vare på tenne til barna men det er for sent sikkert! Tar de fra meg barna?? 

Anonymkode: f470a...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg så at barnet mitt har fått hvite flekker og striper på fortennene og litt forskjellig og nå er jeg så redd for bv, at tannlegen skal melde meg.

 

Jeg har blitt bedre nå og tar mye bedre vare på tenne til barna men det er for sent sikkert! Tar de fra meg barna?? 

Anonymkode: f470a...2ba

Ikke tannstein, tannstell!!

Anonymkode: f470a...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selvfølgelig mister du ikke barna bare fordi du har slørva med tannpussen en periode..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren har vært bedre på å ta vare på tennene deres enn meg, men jeg ser at det er hvite og gjennomsiktige og bitteliten sort prikk på ene tanna foran, jeg er så ekstremt redd nå.

 

Jeg har dårlig tenner selv, men barna har det bra hjemme. Men det har blitt altfor mye brusbog godteri og så har jeg ikke pussa dem på kveldene mange ganger og ikke på morgen eller kveld i helgene, mange ganger. Fordi jeg har vært helt utslitt og bare latt det gå liksom.

 

Gråter og er helt fortvila nå, jeg har endra meg helt nå. 

Anonymkode: f470a...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de kan melde til barnevernet dersom de har mistanke om omsorgssvikt. Å ikke pusse tennene på barna er en form for omsorgssvikt. 

Dersom det nå faktisk er sånn at du har skjerpet deg, og nå utfører normal tannhygiene, så fortsetter du med det.
Lyver du til deg selv/oss om at du har skjerpet deg, så er det på tide å skjerpe seg nå.

 

Anonymkode: 90fa9...3fe

  • Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det første du da skal gjøre er å ta dem med til tannlegen for en rens. Deretter pusser du tennene deres fra og mer nå.

Anonymkode: 583a3...3b4

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Faren har vært bedre på å ta vare på tennene deres enn meg, men jeg ser at det er hvite og gjennomsiktige og bitteliten sort prikk på ene tanna foran, jeg er så ekstremt redd nå.

 

Jeg har dårlig tenner selv, men barna har det bra hjemme. Men det har blitt altfor mye brusbog godteri og så har jeg ikke pussa dem på kveldene mange ganger og ikke på morgen eller kveld i helgene, mange ganger. Fordi jeg har vært helt utslitt og bare latt det gå liksom.

 

Gråter og er helt fortvila nå, jeg har endra meg helt nå. 

Anonymkode: f470a...2ba

Herregud, er dette virkelig sant?? 

Hadde kanskje bare vært positivt med en bekymringsmelding, så kan du få den oppfølgingen og veiledningen du trenger iht barns behov og barn i utvikling. For her skranter det på både vilje å kunnskap. 

Anonymkode: e1c45...fec

  • Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer de til å veilede meg eller blir de fjernet fra hjemmet?? 😭😭😭

Anonymkode: f470a...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kommer de til å veilede meg eller blir de fjernet fra hjemmet?? 😭😭😭

Anonymkode: f470a...2ba

Veilede deg. Dersom det er kun dette her du har failet på.

Anonymkode: 90fa9...3fe

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kommer de til å veilede meg eller blir de fjernet fra hjemmet?? 😭😭😭

Anonymkode: f470a...2ba

Slapp av. Mest sannsynlig så skjer det ingen verdens ting. Tannlegen har sett mye rart. Å få hull i en tann som barn er ikke omsorgssvikt. Dette går bra. Hvor gamle er barna?

Hvorfor har ikke far klart å pusse tennene deres egentlig?

Anonymkode: 16a67...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke kan ta vare på basic hygiene for barna dine, da burde jo noen hjelpe dere! BV tar ikke ungene dine for dette alene, de vil så langt som det er mulig å hjelpe i hjemmet! Ikke vær redd 😊 Ta imot hjelp om dere trenger det.

Anonymkode: 07e80...bf1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kun det, de har alt de trenger og mer, og masse kjærlighet, bare at på morgen og kveld har jeg vært så sliten og de så krevende, og jeg har ikke tenkt rett og slett. 

Anonymkode: f470a...2ba

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kommer de til å veilede meg eller blir de fjernet fra hjemmet?? 😭😭😭

Anonymkode: f470a...2ba

Du vil selvfølgelig få veiledning og samtaler før barna blir fjernet fra hjemmet. 
 

Vær nøye på tannstell, og lær barna at det skal gjøres morgen og kveld, så går det bare fint. 

Anonymkode: 4ae72...cf6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slapp av. Mest sannsynlig så skjer det ingen verdens ting. Tannlegen har sett mye rart. Å få hull i en tann som barn er ikke omsorgssvikt. Dette går bra. Hvor gamle er barna?

Hvorfor har ikke far klart å pusse tennene deres egentlig?

Anonymkode: 16a67...ffa

Leser du? TS skriver at faren er veldig flink på disse tingene, men TS har selv dårlige tenner og glemmer å pusse tennene til ungene. Selv om hun gir de mye godteri å brus. 

Anonymkode: e1c45...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heln skrev (24 minutter siden):

Nei, selvfølgelig mister du ikke barna bare fordi du har slørva med tannpussen en periode..

Tannlegen melder faktisk en del til bv,fordi manglende tannhygiene er en form for omsorgssvikt. Men det er nok ikke så alvorlig i seg selv, at de fjerner barna fra hjemmet. 

Anonymkode: d9d6a...447

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er kun det, de har alt de trenger og mer, og masse kjærlighet, bare at på morgen og kveld har jeg vært så sliten og de så krevende, og jeg har ikke tenkt rett og slett. 

Anonymkode: f470a...2ba

Kjærlighet er ikke nok for å dekke barns behov, dessverre. Normal hygiene er noe av det enkleste man kan forvente av et menneske, og hvis du virkelig ikke evner å pusse tennene på barna dine - så tviler jeg på at tannpuss er det eneste det skranter på i deres hjem. 

Anonymkode: e1c45...fec

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du leser her inne og googler på nett kan du se at ofte er det barn 2-5 år som har hull i tennene...de blir jo ikke tatt i fra familien sin.

Tannlegen vil bare gi deg råd og tips og kanskje en ny skjekk om 6 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kommer de til å veilede meg eller blir de fjernet fra hjemmet?? 😭😭😭

Anonymkode: f470a...2ba

Ro ned. Du mister ikke barna fordi barna dine skulle ha hull i tennene. Da går de inn og veileder. For at barna skal bli fjernet med straksvedtak, skal det være ganske alvorlig: at barna blir seksuelt misbrukt, utsatt for vold osv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er så utbrent at du ikke klarer å ivareta barna dine. Hadde det da ikke vært bedre at de bodde hos far en stund, sånn at du får mer tid til å hente deg inn igjen. Det å ikke sørge for tannstell til barna dine, er omsorgssvikt og det kan komme til å få store konsekvenser for barna dine senere i livet. Egentlig burde du ha bedt om hjelp for lenge siden.

Anonymkode: 7d879...881

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...