Gå til innhold

Jeg er ufør, og det å ha fått barn har gitt meg en ny giv!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk barn etter jeg ble ufør, og den gleden det er å være mor har gitt meg en ny giv. Jeg har fått lyst til å ta del i livet igjen, og når barnet mitt begynner i barnehage skal jeg forsøke meg på frivillighet.

Ref. tråden som lurer på hvorfor uføre får barn. Det er noen ganger det som trengs for å komme opp igjen, det å føle at en faktisk er verdt noe. Jeg er ingen dårlig mor selv om jeg ikke er i jobb.

Anonymkode: 7726b...5ca

  • Liker 7
  • Hjerte 28
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stå på trådstarter :)

Positiv energi hjelper på det meste :)

Anonymkode: 9f39e...585

  • Liker 12
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her 😊 Har gått i årevis å blitt fortalt hvor verdiløs jeg er. Fikk barn og fikk se en annen side av livet. Hva andre syns betyr plutselig så lite når man har greid å skape noe så fantastisk ❤ Jeg har begynt å jobbe litt ved siden av trygden. Håper jeg kan øke mengden arbeid etthvert, men vanskelig å finne noen som vil ha meg i jobb. Stort hull i CVen vil ingen ha desverre. Frivillig arbeid var lurt. Det skal jeg også sjekke ut 🤗

Anonymkode: dde53...652

  • Liker 3
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, men da feiler det dere sikkert ikke noe veldig alvorlig i utgangspunktet.

Anonymkode: e47b0...3ac

  • Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så bra, men da feiler det dere sikkert ikke noe veldig alvorlig i utgangspunktet.

Anonymkode: e47b0...3ac

Eller det å ha ansvar for et annet menneske gjør at en finner styrke en ikke visste en hadde.  

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (2 minutter siden):

Eller det å ha ansvar for et annet menneske gjør at en finner styrke en ikke visste en hadde.  

Da har man ikke prøvd godt nok. 

Anonymkode: 97ff2...c3d

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da har man ikke prøvd godt nok. 

Anonymkode: 97ff2...c3d

Fantastisk hvordan du har kunnskap om andre som ikke de selv og lege/spesialister/NAV har.

  • Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så bra, men da feiler det dere sikkert ikke noe veldig alvorlig i utgangspunktet.

Anonymkode: e47b0...3ac

Der kom det en sånn med en gang 😅 Ingenting er bra nok for enkelte. Fantastisk st det går an å finne noe negativt i det TS skrev her. 

Anonymkode: dde53...652

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint for deg ts. Jeg selv har to barn med diagnoser, og er helt på felgen. Likevell jobber jeg, da jeg ikke vil belaste samfunnet med mine problemer. Hvorfor jeg tror mange reagerer litt på uføre som får barn og forteller hvor idyllisk det er, at jeg ikke tror de er noe mindre kapable på å jobbe enn vi som jobber men, sliter er. Blir faktisk provosert. Den energien du bruker på å være mor, burde du brukt på å bidra.

Anonymkode: 8b796...f75

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fint for deg ts. Jeg selv har to barn med diagnoser, og er helt på felgen. Likevell jobber jeg, da jeg ikke vil belaste samfunnet med mine problemer. Hvorfor jeg tror mange reagerer litt på uføre som får barn og forteller hvor idyllisk det er, at jeg ikke tror de er noe mindre kapable på å jobbe enn vi som jobber men, sliter er. Blir faktisk provosert. Den energien du bruker på å være mor, burde du brukt på å bidra.

Anonymkode: 8b796...f75

Hun skriver jo at hun skal begynne å bidra...

Anonymkode: dde53...652

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fint for deg ts. Jeg selv har to barn med diagnoser, og er helt på felgen. Likevell jobber jeg, da jeg ikke vil belaste samfunnet med mine problemer. Hvorfor jeg tror mange reagerer litt på uføre som får barn og forteller hvor idyllisk det er, at jeg ikke tror de er noe mindre kapable på å jobbe enn vi som jobber men, sliter er. Blir faktisk provosert. Den energien du bruker på å være mor, burde du brukt på å bidra.

Anonymkode: 8b796...f75

Tenk å bli provosert over andres lykke og tilfriskning.. her bør du gå litt i deg selv. 

Anonymkode: bb2a0...b1e

  • Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Der kom det en sånn med en gang 😅 Ingenting er bra nok for enkelte. Fantastisk st det går an å finne noe negativt i det TS skrev her. 

Anonymkode: dde53...652

Det får være din mening.

Poenget mitt var at det sier oss veldig lite at TS  har blitt friskere av å få barn, når vi ikke vet hva som feiler/feilte henne i utgangspunktet. 

For det er vel ikke sånn at alle uføre får ny energi av å få noen barn? Samme hva diagnosen er?

Anonymkode: e47b0...3ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre!

Rent samfunnsøkonomisk er det også lønnsomt da barnet ditt med 90% sannsynlighet vil bidra økonomisk når vedkommende blir voksen❤️Synes det er flott å høre at du vil bidra litt frivillig også, det er bra for livskvaliteten!

Anonymkode: 23367...654

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt at du har fått et bedre liv ved å få barn. 

Det folk reagerer på er jo at uføre ikke klarer å jobbe, men å gå gravid, gå igjennom unntakstilstand det første året og oppdra barnet, det klarer de. Nå snakker jeg om de som har fått barn etter de ble ufør. Vi som har barn vet hvor sykt slitsomt det er å ha barn. Hvis man selv er syk så blir dette slitet så utrolig mye verre. Jeg forstår ikke at dere klarer det. 

Men jeg synes oppriktig det er bra at du har det bedre nå. 

Anonymkode: 78a76...9ba

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke uføretrygd ennå men går på Aap. Jeg fikk sykdommer etter første barnet var født...fikk barn 2 mens jeg se syk. Jeg et verdens beste mor..og ja det er skikkelig slitsomt til tider..men vet du hva...jeg hadde vært mye mer sengeliggende og lat og ikke tatt vare på men selv om jeg ikke hadde barna mine...de er grunnen til at jeg står opp om morgenen og ikke råtner bort. De er grunnen til at jeg kjemper. 

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fint for deg ts. Jeg selv har to barn med diagnoser, og er helt på felgen. Likevell jobber jeg, da jeg ikke vil belaste samfunnet med mine problemer. Hvorfor jeg tror mange reagerer litt på uføre som får barn og forteller hvor idyllisk det er, at jeg ikke tror de er noe mindre kapable på å jobbe enn vi som jobber men, sliter er. Blir faktisk provosert. Den energien du bruker på å være mor, burde du brukt på å bidra.

Anonymkode: 8b796...f75


Det kommer alltid en martyr som deg inn i slike tråder. En som for lengst skulle tatt imot hjelp selv, men som ofrer seg og ofrer seg kun fordi de er skamfulle over å ikke mestre livet. Konsekvensen blir at man blir bitter på de som tar imot hjelp. Du burde seriøst også gjøre det, ingen takker deg den dagen du knekker totalt av byrden du utsetter deg selv for. Ta bedre vare på deg selv! 

Anonymkode: bf963...1fa

  • Liker 11
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du mann så kan det gå. Er selv ufør pga kronisk hodepine. Har lett hodepine nesten hver dag utenom de kraftige annfallene. Hadde aldri kunnet ha barn alene pga dette. Er konstant sliten og trøtt og har fatigue. På gode dager er jeg frisk og ute, men er mest hjemme pga utmattelse.  Jobber frivillig 1 gang i uken på kjøkken og er alltid sliten og trøtt etterpå så jeg ikke orker gå i bytikken for å handle mat. Men nå er jeg midt i livet så vet ikke om alder spiller inn så jeg klarer mindre.

Anonymkode: a510c...4f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker said:

Samme her 😊 Har gått i årevis å blitt fortalt hvor verdiløs jeg er. Fikk barn og fikk se en annen side av livet. Hva andre syns betyr plutselig så lite når man har greid å skape noe så fantastisk ❤ Jeg har begynt å jobbe litt ved siden av trygden. Håper jeg kan øke mengden arbeid etthvert, men vanskelig å finne noen som vil ha meg i jobb. Stort hull i CVen vil ingen ha desverre. Frivillig arbeid var lurt. Det skal jeg også sjekke ut 🤗

Anonymkode: dde53...652

Men får du beholde uførytelsen kun fordi du ikke får deg jobb, ref hull i CV? Hvis du er frisk nok til å jobbe så må du ta utdannelse eller ett fagbrev som alle andre slik at du blir en attraktiv arbeidstaker. 

Anonymkode: f26f9...70f

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (9 minutter siden):

Jeg er ikke uføretrygd ennå men går på Aap. Jeg fikk sykdommer etter første barnet var født...fikk barn 2 mens jeg se syk. Jeg et verdens beste mor..og ja det er skikkelig slitsomt til tider..men vet du hva...jeg hadde vært mye mer sengeliggende og lat og ikke tatt vare på men selv om jeg ikke hadde barna mine...de er grunnen til at jeg står opp om morgenen og ikke råtner bort. De er grunnen til at jeg kjemper. 

Det er bra at det fungerer for deg å ha barn, men savner litt ydmykhet. Ingen er verdens beste mor, alle har sine ting. Det som er viktig for barnet er å ha en god nok mor. 

Anonymkode: c2eed...1d2

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke. Du ble ufør for manglende giv? Og nå som du har funnet ny, så er du klar for å jobbe?

Kanskje nav burde innføre dette som et krav før de deler ut uføretrygd. Få barn og se om det hjelper.

Anonymkode: 69de5...69c

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...