Gå til innhold

Hva er din personlighetstype og hva synes du om kunst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ISFJ-A og veldig interessert i kunst. 

Anonymkode: cb245...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommandør faktisk. Liker godt kunst, spesielt når det er 3D og ikke bare bilder.

3B7BC3C5-102D-4B8E-807C-038E76BABF8C.png

Anonymkode: a2bd1...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.3.2023 den 22.29):

INFJ

Utdannet i kunstnerisk felt og har tidligere jobbet aktivt med det og defor sett en del kunst (innen mitt og nærliggende felt). Kunst kan være magisk, og ekstremt dannende. Det er praktisk, og krever disiplin, mestring, pågangsmot, og evne til å kombinere det faglige håndtverket med sjel og følelser.

Når det er sagt, det finnes ekstremt mye dårlig kunst. Det meste av det som kalles kunst i dag er søppel. (Biten som omhandler ferdigheter, estetikk og mengdetrening ble glemt, plutselig skulle en fiks idé være nok til å kalle det kunst..) Og altfor mange kunstnere skaper fra uhelet ego og ikke kunstnerisk integritet. Som gjør at man ender opp med eksponering og dramatisering av det som egentlig burde vært holdt tilbake i terapirommet, igjen fordi de ikke er villig til å prosessere, gjøre arbeidet som skal til for å foredle seg selv til en faktisk kunstner.

Anonymkode: f020b...14d

Også INFJ og dette kunne nesten vært skrevet av meg 😄

Anonymkode: 4c93f...fd0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENFP-T jobber som kunstner så jeg elsker kunst

Anonymkode: 97f61...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner meg ikke på denne testen.

 

Har tatt lignende test flere ganger før, kommer alltid som INFJ.

Denne testen ga et annet resultat.

Jeg kom på ''logistiker''-personlighet. Slik den er beskrevet, passer meg i stor grad, men samtidig tar den ikke mye hensyn til andre viktige aspekter ved meg, så jeg er usikker i hvilken grad den treffer .

 

P.S. Liker kunst, men ikke all ''kunst''. Har selv drevet med kunst i flere år på hobby-basis. Liker ikke for abstrakte maleflekker, men det må ha en mening.

Her er et eksempel på noe av det fineste jeg har sett.

melancholy statue for sale-YouFine Sculpture

 

 

 

 

 

Endret av Drizzt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

INFJ. Ikke opptatt av kunst,  i noen særlig grad.  Foretrekker litteratur og musikk. 

Jobber i helsevesenet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ENFP-T. Jobber som advokat. 
 

Veldig glad i kunst, arkitektur og farger! Ikke veldig interessert i museum. 

Anonymkode: ea58e...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INFP-T

Har utdannelse innen kunstfeltet, men driver ikke så mye med det selv lenger.

Liker å dra på utstillingsåpninger, men er ganske selektiv på hva jeg vil se.

Anonymkode: 6b9b8...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INFP-T

Arbeidledig, bryr meg fint lite om kunst.

Anonymkode: 9e249...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vanligvis INFJ eller INTJ på sånne tester. Synes ikke det går an å si at man enten liker eller misliker kunst, kunst er jo veldig mye forskjellig. Hvis man tenker veldig snevert, som i bilder og skulpturer på museum, så er jeg ikke spesielt interessert i kunst, i alle fall ikke samtidskunst. Men kunst er jo også litteratur, musikk, film, kunsthåndverk/brukskunst osv. Så jeg vil si det kommer veldig an på hva slags kunst det er. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

INTJ fikk jeg. Liker kunst, men kan ikke si at jeg er lidenskapelig opptatt av det. 

Trodde jeg var spesiell med tanke på at testen sier det er så få av oss, men KG har fullstendig knust illusjonen av det. Akkja, livet går vel videre likevel. 

Anonymkode: 160bf...2af

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enfp-t

Syr, tegner, maler, lager bruksting av tre feks hyller og skap selv, kan fikse mye av tings utseende med maling og stoff. Veldig glad i kunst, men faen er mye søppel der ute og det er viktig for meg at det har bruksverdi også. 

Anonymkode: ee70f...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ENFP-T. Jobber ikke nå, men jobber mot å bli forfatter og oversetter. Setter stor pris på kunst - den griper meg og utfordrer meg og inspirerer meg. Elsker å gå på utstillinger og museer. 

Anonymkode: 02937...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Damian Drake

Er ISTP og jeg liker kunst

 

Man burde ikke ta 16 personlighets testen for alvorlig, for å få mest riktig svar på hvilken av de 16 personlighetene man har, så burde man sette seg inn i de åtte Kognitive funksjoner,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INFP-T

Jobber som kulturskolelærer innen teater og visuell kunst. Elsker ulike typer kunst og liker å utfolde meg kreativt på ulike måter.

Anonymkode: 4d2fc...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 5 måneder senere...

ENFP.

Jeg er dessverre ufør og arbeidsledig, på grunn av helsemessige årsaker. 

Generelt sett er jeg veldig glad i kunst og det er morsomt å besøke ulike museer. Foretrekker gjerne billedkunst over skulpturer. Jeg er veldig glad i fotografering, tegning, skriving, sang og skuespill, og jeg foretrekker å være med folk som liker det samme :) 

Anonymkode: 0c0dd...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISFJ-A- Forsvarer.    Er pensjonist, har alltid vært interessert i kunst, tegnet en del før, nå er det mest foto det går i.

Anonymkode: 54979...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INFJ
Kvalitet og miljøsjef.
Jeg er glad i kunst, men mest pga de historiske aspektene, nyere kunst er jeg ikke interessert i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...