Gjest miiip Skrevet 14. november 2006 #1101 Del Skrevet 14. november 2006 Håper dere kom dere greit hjem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 14. november 2006 Forfatter #1102 Del Skrevet 14. november 2006 Rognebær: Kjøpte den brukt av ei på Tett inntil, den ser helt ubrukt ut. Har ikke prøvd den ennå, ting har gått i ett med omgangssyke her forrige uke, og denne uka har jo bare såvidt startet! Miiip: Joda, vi kom oss greit hjem. Var innom Nøstebarn og titta en tur, men klarte å la være kjøpe noe. Og det var vist bra, for da mannen plukket oss opp oppdaget jeg at lommeboka lå i bilen og hadde vært der hele dagen! Vi skulle vært på babysvømming i går, men siden mannen ikke var helt i hundre igjen etter forrige ukes usj&æsj fikk vi lov å komme torsdag i steden denne uka. Så nå gleder vi oss til torsdag, er så spent på hva M synes om å bade. Hun elsker jo badebalja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 15. november 2006 #1103 Del Skrevet 15. november 2006 takk for sist! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 15. november 2006 Forfatter #1104 Del Skrevet 15. november 2006 I dag kom badeslynga i posten, så vi er bare SÅ klare for svømming i morgen. Gleder meg sånn, håper inderlig at hun liker det! Nå har jeg hjulpet Tante T med nynorskstil, og er veldig klar for senga. Det har forresten plutselig dukket opp noen nye bokhyller i trappa ned til kjelleren i kveld. Utrolig hva en mann kan få til på ti minutter med noen planker og litt banking og skruing og saging! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 16. november 2006 #1105 Del Skrevet 16. november 2006 Kokos! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 17. november 2006 #1106 Del Skrevet 17. november 2006 Så deilig med en effektiv mann! Håper dere får en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 17. november 2006 Forfatter #1107 Del Skrevet 17. november 2006 *vinke tilbake* Har hatt en kjempefin dag i dag. Først 4-5 timers besøk av vikaren min på jobb, vi satt og skravla jobb og tull og fjas og spiste og koste oss. Mini var med oss en del av tiden, sov en god lur og lekte masse i lekegrinda alene. Var veldig fint å få høre litt mer om hvordan ting går på jobb, følte at jeg slappet av mye mer med å sitte hjemme i min egen stue med mini i lekegrinda enn de gangene jeg har vært innom jobb med henne i sjal eller pludrende på et teppe på gulvet der. Blir mye stress og styr med ørti kollegaer som skal hilse på henne. Så var mamma, pappa og Tante T innom, de har ikke sett mini på nesten tre uker, skal si de var sjokka over hvor stor hun hadde blitt! Hm.. Har hun virkelig vokst så mye?!? Nå har jeg og mannen sett Gymnaslærer Pedersen på dvd. Tror ikke jeg skal sende med den i pakka til venninne S i Beijing........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 18. november 2006 #1108 Del Skrevet 18. november 2006 Hei Grooo! Så i en annen tråd at du kunne hjelpe litt med å guide bæreutstyr-jungelen. Jeg lurer mer og mer på om dette kunne være noe å ha i hus fra starten av, men jeg aner virkelig ikke hva som er best/ville fungere for meg... Jeg føler meg helt grønn på området, og det eneste jeg vet at jeg synes at noen av bæresjalene ser litt for hippie aktige ut for meg. Synes Mei Taien som Murmelmy har laget ser fin ut, men kanskje du har noen tips til hva jeg bør se på? Xavia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 18. november 2006 #1109 Del Skrevet 18. november 2006 Jeg kupper dagboka litt og sier at til nyfødt baby ville jeg uten tvil valgt ELASTISK SJAL! For eksempel Moby wrap. UTROLIG deilig å bære i, og enkelt å ta babyen ut og inn. Kan brukes allerede på barsel. Mei Tai KAN også brukes fra nyfødt, men er vel mest ideelt fra baret blir ca 3 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 18. november 2006 #1110 Del Skrevet 18. november 2006 Jeg tror nok jeg ønsker et bæreprodukt som jeg kan bruke fra fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 18. november 2006 #1111 Del Skrevet 18. november 2006 Ja jeg skriver under på det med MobyWrap. Markus elsker å være i den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 18. november 2006 #1112 Del Skrevet 18. november 2006 Jeg tror nok jeg ønsker et bæreprodukt som jeg kan bruke fra fødselen. ← Til nestemann skal i alle fall jeg ha elastisk sjal med på barsel. Jeg har ikke, men har prøvd, og det var ufattelig godt å bære. Bøtteknotten syntes det var finfint og sovna etter to (!) minutter. Har også med hell gitt det i barselgave, og elastisk sjal brukes bl.a. på prematuravdelingen på sykehuset her vi bor. Moby Wrap er dessuten ganske nøytralt siden det er helt ensfarget. (Den sjokoladebrune er nydelig!) Jeg kjøpte mitt vevde sjal pluss barselgaven fra www.lotusbarn.com, de har godt utvalg og rask levering. (Norsk nettbutikk!) Anbefales. Har du lenge igjen nå, forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 18. november 2006 #1113 Del Skrevet 18. november 2006 Vi kupper tråden din, Grooo Jeg har hatt MT helt fra begynnelsen (kjøpte som første ting til babyen etter UL), men følte det var best å bære i når babyen var 2 mnd og holdt hodet sitt selv. Jeg opplever MT som enkelere å få barnet ut/inn av, og at faren også kan finne på å bruke den. Men så har jeg bare sett sjal på andre. Så jeg følger vel de andre på at sjal er greiest skal du ha noe helt fra starten, etterhvert hadde jeg foretrukket MT. Men det er jo smak og behag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 18. november 2006 #1114 Del Skrevet 18. november 2006 Oi, nå følte jeg plutselig at jeg fremstilte meg selv som MT-motstander, men det er jeg ikke - jeg bruker min masse, altså. Det er bare det at elastisk sjal må være så fantastisk til nyfødte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 18. november 2006 Forfatter #1115 Del Skrevet 18. november 2006 Supert at dere kupper boka mi, helt ok når det er for en god sak! Har ikke prøvd elastisk sjal selv, og oppdaget ikke "bæredingser" før M var rundt tre måneder så jeg fikk aldri testet ut med lite knøtt. Men elastisk sjal eller en slynge er nok tingen når de er knøttsmå ja. Er veldig enig i at det er litt vel mye farger og mønstre på en del av bæredingsene, det er ikke min stil heller. Jeg valgte allikevel til slutt et sjal med litt farger: og har faktisk ikke angret. Så har jeg kjøpt helt svart slynge: og ei blå badeslynge til bruk på babysvømming (helt ny, har ikke fått tatt bilde av den ennå.) Småttinger ligger jo i slynga da, og det skal vist være supert å amme i den også. Har ikke testet jeg, fikk min slynge for noen uker siden og M er så stor at hun NEKTER å være liten baby som ligger ned i slynga, hehe... Anbefaler dere å ta en titt på Tett inntil for mer info, og hjelp til å finne ut hva dere skal kjøpe. Der finner dere også bærehjelpere i området dere bor hvis dere vil prøve dingser før dere bestemmer hva dere skal kjøpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 18. november 2006 #1116 Del Skrevet 18. november 2006 Jeg valgte allikevel til slutt et sjal med litt farger: og har faktisk ikke angret. ← Det er kjempefint! (Men så er jeg en fargeperson også, da...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 19. november 2006 #1117 Del Skrevet 19. november 2006 hva er egentlig forskjellen på elastiksk og ikke elastisk sjal og fordel og ulemper med de kontra hverandre? (skjønner at det ene er elastisk.. men er det noe annet også) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 19. november 2006 #1118 Del Skrevet 19. november 2006 Etter å ha hatt lyst til å bestille et bæresjal i lange tider har jeg nå blitt så inspirert at jeg faktisk har gjort det! Et stk Mooby-wrap er på vei til meg, og bør være framme i god tid før nurket melder sin ankomst. Jeg har allerede en Ergo bæresele med spebarnsinnlegg, men tror at sjalet blir genialt i starten. Takk til deg Grooo og alle andre som har skrevet om sine erfaringer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 19. november 2006 #1119 Del Skrevet 19. november 2006 Jeg lurer på hvor lang tid det går før jeg kjøper sjal... Det finnes så mange fine brune... *drømme* IdaH: Rognis mente de elastiske var bedre for de minste babyene mens de andre var bedre når de blir større. De ikke-elastiske siger ikke. Hva tror du Grooo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 19. november 2006 Forfatter #1120 Del Skrevet 19. november 2006 Jeg startet med sjal... Ja, tror også det er sånn at elastisk er best for de knøttsmå, de siger litt når tassen blir for stor. Da snakker vi vel om over 10 kg eller sånn, kanskje mer og. For Murmel har jo elastisk sjal og er veldig fornøyd. Tror også at de elastiske muligens ofte er tynnere og dermed ikke blir så varme å ha på, men det kan hende jeg tar feil der. Mitt er jo vevd, og varmer godt for å si det sånn. Men da kler vi bare på oss deretter, så det er helt greit på denne årstiden. Men om sommeren hadde det kanskje vært deilig med noe tynnere. Folka på Tett inntil kan garantert svare! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå