Gå til innhold

Jenta vår kom 23. juni!


Grooo

Anbefalte innlegg

Så fint at alt var ok! Sikkert kjempemorsomt å høre hjertelyden. Håper jeg får lov om 14-dager!

Gratulerer med 16-uker i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter her og leser om tidskonto og diskuterer hvordan vi skal dele permisjonen. Dette er jammen ikke lett!

Vi er sikkre på at vi skal ha ett år med 80% lønn, og at pappan skal ha mer enn det som er satt av til ham. Men hvordan skal vi dele?

Hvordan kan vi vite nå hvor lenge den lille vil amme? Og hvordan situasjonen er på arbeidsplassene våre, om babyen er frisk og rask eller trenger ekstra omsorg på noe vis?

Synes dette er veldig vanskelig jeg...

Tanken nå er vel å gå for at jeg har permisjon juli-februar eller noe, pappan tar ut ferie sammen med oss juli-august, og en uke eller to i desember eller januar for en Spaniatur. Fra mars eller noe begynner jeg å jobbe 50% og han er hjemme resten, eller kanskje babyen kan/vil være hos besteforeldre en dag i uka slik at han kan jobbe 60-70% og vi benytter litt av denne tidskontoen? Eller vil han kanskje ha hele uker hjemme med babyen han og? Synes det er like vanskelig å gjette seg til noe lurt han og, så dette må vi nok tenke mye mer på framover.

Min stilling skal lyses ut tidlig i februar håper jeg, så jeg bør i alle fall ha en plan klar da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Grooo!

Takk for "besøket"! Koselig når noen stikker innom i dagboka.

Ja det med permisjon er ikke lett... Jeg mener, permisjon er jo flott, men hvordan skal den avvikles mellom mor og far? For vår del blir det nok til at Binke-mannen kun tar de obligatoriske 5 ukene, mens jeg tar resten. Han har fast jobb, jeg har det ikke, så jeg vet ikke om jeg har noen jobb å gå tilbake til etter permisjonen. Et annet spørsmål er om vi skal velge 43 uker med 100% lønn eller 53 uker med 80% lønn. Med kortere permisjon står jeg jo friere i forhold til når jeg kan begynne å jobbe igjen. Men det er vel lite sannsynlig at jeg ønsker å overlate småtten til barnehage eller dagmamma før h*n er ett år... Gruble, gruble.

Håper formen er bedre. Har selv vært delvis sykmeldt mesteparten av svangerskapet. Har en lege som er opptatt av at jeg skal ha det bra, og ikke slite meg ut. Viktig å være psykisk og fysisk forberedt på de store oppgavene som venter!

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig dette med permisjonen ja.. Orker ikke å tente på det på noen dager nå, får ta det opp igjen til helga.

Er vel litt slik med denne permisjonen min også. Jeg har hatt en tøff høst på jobben fra før også, var helt utstlitt hele høsten. Og så trett og svimmel og kvalm og alt dette i tillegg nå, derfor legen sa jeg skulle ha 50% permisjon en stund til selv om jeg begynner å føle meg litt bedre noen dager. I dag er jeg helt skutt da, etter kurs i Oslo hele dagen så nå skal jeg bare sløve på sofaen fram til åtte. Da skal jeg ta et bad og legge meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Grooo!

Takk for hyggelig besøk i dagboken min! Tenkte jeg skulle ta meg en liten tur inn til deg og hilse på også... :)

Håper du får en fin dag i morgen!

A.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei,dette med permisjon er ikke så lett. Har ikke satt meg altfor mye inn i det enda,må liksom få roen over meg først,tror jeg ;)

Så artig at dere hørte hjertelyden! Litt rart og samtidig veldig koselig, ikke sant?

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Groo! Takk for besøket i dagboken min. Nå har jeg lest litt i dagboken din for å bli litt bedre "kjent" med deg.

Det må være fantastisk å høre hjertelyden :hjerter_rundt: , jeg gleder meg veldig til det, da jeg ikke helt har fått følelsen av å være gravid, kanskje jeg får det da.

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelyden var fin å høre ja, spesielt mannen er helt i hundre pga det der. Jeg kjenner jo alle symptomene og at det er liv der inne i blandt, så for meg var det ikke SÅ stort, men javist var det koselig :)

Det går stadig framover med oppussingsprosjektet i gangen, tak og vegger er på plass og må snart settes inn med slik "melk" så det ikke falmer, varmekablene er lagt og støpt over og i morgen skal fliser legges. Dette blir så fint :)

Bilder i bloggen, adresse på PM til de som er interessert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Heihå, heihå!

Det høres jo supert ut med et trivelig hotellopphold i hovedstaden sammen med mannen - selv om det blir mye jobbing! Har jeg tatt helt feil hvis jeg synes å huske at du er bibliotekar? :klø:

Jeg gleder meg også til å høre hjertelyden - regner med jeg får det når jeg skal til jordmor igjen 8. februar. Hun har ikke villet lytte tidligere fordi mange blir nervøse hvis de ikke får høre lyden. Men nå er jeg jo straks 20 uker og har allerede vært på ultralyd, så nå MÅ hun da vel høre den. Hehe.

Ha en fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Grooo :klem:

Koselig å se deg i dagboka mi. Og så så flott at du har starta dagbok selv! Se det har jeg gått helt glipp av den tida jeg har vært fraværende :rodme:

Gleder meg til å følge deg videre i svangerskapet :-D

Vi snakkes!

Natti-natt :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bibliotekar ja, og skal arrangere en konferanse for 110 skolebibliotekarer mandag-tirsdag. Fatter ikke hvordan dette skal gå.. Etter planleggingsmøter hele fredag var jeg helt skutt, da jeg kom hjem i åttetiden på kvelden orket jeg ikke en dritt. Møtet varte 12-18 pga snøstorm og forsinkelse for noen, og vi gjorde jo ikke stort annet enn å sitte pent og prate i løpet av dagen. Allikevel lå jeg bare rett ut på sofaen, og ikke engang lukten av nystekt hjemmelaget pizza fristet meg...

Har kommet meg litt nå, men er fortsatt ufattelig trett og sliten enda jeg ikke gjorde en ting i hele går. Jaja, håper virkelig at jeg holder ut hele mandag og tirsdag, for det er liksom ikke noe i programmet jeg kan gå glipp av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen fikk ikke blitt med på hotellet pga forandringer i jobbplanene, men det var egentlig like greit. Sovet som en stein når jeg kom til rommet begge dagene uansett.

Konferansen gikk bra og jeg tror de fleste var fornøyde, blir spennende å få evalueringsmail fra deltakerne senere utover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm.. Hva er det med meg og bibliotekarer? Har en tante, tre venner og så er det deg... Dem er jo ganske sjeldne? :D

Så fint at konferansen gikk bra! Du er sikkert en kjempeflink pike :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å være ferdig med konferansen? Godt alt gikk som det skulle, da. Noen kjente der (alternativt noen vi burde ha kjent? ;) )

*bibliotekar-vinker til jordbær* Vi er overalt, du bare merker oss ikke. Men snart skal vi ta over verden... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, var noen kjente der. Et par fra studiet, både fra vårt kull og fra kullet over. Plassert i Arendal og lant i nord, tror de var ca. derfra. Jeg kjente dem ikke igjen, men de kjente vist meg... Hehe... Kjente dem etter hvert jeg og da, kjøpte bla. noen bøker av hun ene fant vi ut etter hvert.

I dag har jeg tatt tran for første gang i mitt liv og jeg er så skuffa. Fy filler! Det smakte jo ikke vondt i det hele tatt jo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Grooo, bra at du kom helskinnet gjennom konferansen! :)

Nei, tran er slettes ikke så vondt som de skal ha det til! :ler:

Ha en fin dag og helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, var noen kjente der. Et par fra studiet, både fra vårt kull og fra kullet over. Plassert i Arendal og lant i nord, tror de var ca. derfra. Jeg kjente dem ikke igjen, men de kjente vist meg... Hehe...

:ler: Synes det har en tendens til å være sånn. Er spent på hvor mange jeg ikke kjenner igjen i Trondheim, det blir sikkert noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh... Trondheim! Fy filler jeg har lyst til å reise... *sukk*

Menmen.. Har blitt mye reiseing med jobben i det siste, og det skjer en god del til i Oslo utover våren (styremøter og slikt) så jeg får droppe Trondheim denne gangen. Dessuten har jo festeparten av gutta kommet seg nedover til Oslo nå, så jeg har ikke så store grunner til å reise til Nord lenger.

Nå er det fredag og snart pizza :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...