Gå til innhold

Over halvparten har takket nei til å komme i bryllupet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for gode svar! Har ikke tenkt på at det koster dem så mye å reise, men det er jo et godt poeng. Synes bare det et litt merkelig at mannen sin familie prioriterer og har råd til å komme, mens egen familie ikke gjør det. Tenkte mye iver hvor vi skulle holde det, siden vi er fra ulike steder. Fant ut at Oslo ble det beste for alle.

 

Men jeg får bare sove på det og "koste" det av skuldrene oh heller glede meg over de som kommer og omstille meg til et mindre bryllup.

 

Ts

Anonymkode: 3766e...079

  • Liker 7
  • Hjerte 19
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg brukt ferien min i juli på et bryllup, skulle det vært aller, aller nærmeste familie/venner. 

Anonymkode: 990b9...0ab

  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff TS, dette skjønner jeg er skuffende og sårende. Jeg kan selv ikke forstå det, jeg er også invitert i bryllup i sommer og har planlagt ferien rundt det. Det er en god venninne som gifter seg og jeg synes det er ekstremt viktig å prioritere å feire henne og mannen på den store dagen deres! Ja, det blir dyrt for meg. Men hun kommer også i mitt bryllup (dersom det skjer en gang). Du får bare trøste deg med at halvparten faktisk kommer, også sparer dere jo litt penger på mat osv som dere kan bruke på en fin reise i stedet. Og gratulerer med bryllupet ♥️

Anonymkode: 0483a...6e4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er risken ved å legge bryllupet til den tiden det de fleste er på ferie og det for resten er dyrest å reise.

Anonymkode: 80e34...bc0

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis man skal sitte hjemme hele ferien pga ett bryllup og det koster mange tusen å delta? Hadde du gjort det for hvem som helst i familien?

Anonymkode: 365c3...ecb

Ja, i stedet for å kjøre egotripp og farte land og strand i sommerferien, som jeg i utgangspunktet kunne gjort hvert år, hadde jeg av respekt for dette familiemedlemmet prioritert å gå i bryllupet og heller hatt hjemmeferie ellers. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så frekt å legge opp til bryllup der de må betale både reise, overnatting, gave og ta ferie....Dette er så egoistisk. Så lenge man ikke er rik selv og kan spandere hele bryllupet på alle så er det fullt forstålig i dagens dyre samfunn at mange takker nei. Er det festen du gifter deg for eller kjærligheten?? Du kan tone det ned med bare de nærmeste.

Jeg er antibryllup med slike storslåtte samlinger der folk må punge ut flere tusen kroner på å feire andre folk.

Anonymkode: 89ade...a9a

Da mener du altså at hvis paret kommer fra forskjellige steder, så må de være så rike at de kan spandere reise og overnatting for alle gjestene - eller la være å gifte seg.

Anonymkode: d0f94...99c

  • Liker 14
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk burde tenke litt mer på gjestene når de velger dato for bryllup. Ikke ødelegg langhelger og fellesferien med bryllup. Ta en vanlig helg, helst ut på høsten eller vinteren.

Midt i fellesferien er jo helt galskap

Anonymkode: acb83...dd8

  • Liker 24
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stusser på mange av svarene her, men det er tydelig at egoismen og frihet over fellesferien trumfer både vennskap og familie. Smålig.

  • Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cisco skrev (5 minutter siden):

Gifter folk seg i dag? Hvor gamle er dere? 

Samtlige av mine vennepar og kollegaer på ca. 30 er forlovet eller gift. Ingen er spesielt religiøse.

Anonymkode: 04459...b14

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Folk burde tenke litt mer på gjestene når de velger dato for bryllup. Ikke ødelegg langhelger og fellesferien med bryllup. Ta en vanlig helg, helst ut på høsten eller vinteren.

Midt i fellesferien er jo helt galskap

Anonymkode: acb83...dd8

Sommeren er jo høysesong for bryllup, jo! Ingen gifter seg på høsten og vinteren 🙄.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men jeg skjønner det godt. Man er jo bortreist i ferien, og å endre på allerede bestilte billetter er svindyrt. Blir jo ganske håpløst å ha 5 dager i Thailand, reise tilbake til Norge for noen dager og så reise tilbake til Thailand for en uke.

Anonymkode: 58465...6ae

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man inviterer 100 er vel kanskje bare halvparten av dem nære uansett? Jeg hadde ikke reist med fly og bodd på hotell for et bryllup for andre enn de aller nærmeste. 

Anonymkode: a77c1...012

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis man skal sitte hjemme hele ferien pga ett bryllup og det koster mange tusen å delta? Hadde du gjort det for hvem som helst i familien?

Anonymkode: 365c3...ecb

Jeg hadde ikke trengt å sitte hjemme hele ferien bare fordi jeg var opptatt en helg. Jeg kunne reist før eller etter eller begge deler. Jeg nekter å tro at det er veldig uvanlig å ikke reise bort tre uker i en ferie.

Jeg skjønner at det er skuffende, og spesielt om dette er folk som vanligvis prioriterer en barnedåp som er like langt unna. Jeg håper du klarer å børste det av deg og kose deg med et mindre bryllup. Det er godt at i alle fall noen av dine kommer.

Anonymkode: fe16a...d43

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så frekt å legge opp til bryllup der de må betale både reise, overnatting, gave og ta ferie....Dette er så egoistisk. Så lenge man ikke er rik selv og kan spandere hele bryllupet på alle så er det fullt forstålig i dagens dyre samfunn at mange takker nei. Er det festen du gifter deg for eller kjærligheten?? Du kan tone det ned med bare de nærmeste.

Jeg er antibryllup med slike storslåtte samlinger der folk må punge ut flere tusen kroner på å feire andre folk.

Anonymkode: 89ade...a9a

Så gjerrig du er, som ikke kunne ofret noe tilbake når du blir bedt til fest...

Anonymkode: 3e40d...9fd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (Akkurat nå):

Stusser på mange av svarene her, men det er tydelig at egoismen og frihet over fellesferien trumfer både vennskap og familie. Smålig.

Virkelig? Ferie er hellig! Endelig tid for å gjøre akkurat det man vil, slappe av, tilbringe kvalitetstid med barna og koble av ordentlig. Tre uker er ikke lang tid og å skulle droppe å reise et sted, eller avbryte ferien midt i, for å reise i et bryllup midt i den dyreste tiden for reise og opphold vet ikke jeg om jeg hadde giddet altså. Avhengig av hvor nær vedkommende som skulle gifte seg var så klart så hadde jeg sagt fra at det kanskje hadde vært mer hensiktsmessig å legge det til en annen dato. En annen ting, å finne barnevakt midt i fellesferien er heller ikke bare bare. Vet du hvorfor? Folk er på ferie!

Anonymkode: 81db4...f1e

  • Liker 29
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grüner skrev (10 minutter siden):

Stusser på mange av svarene her, men det er tydelig at egoismen og frihet over fellesferien trumfer både vennskap og familie. Smålig.

Bryllup i juli har jeg nesten aldri hørt om. Da er det stor sjanse for st gjestene har andre prioritering. 

Endret av Brunello
  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke barna invitert? Jeg har bare vært i et bryllup og der var det masse barn. 

Anonymkode: d81d6...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så gjerrig du er, som ikke kunne ofret noe tilbake når du blir bedt til fest...

Anonymkode: 3e40d...9fd

Jeg reiser på ferie med min familie og har ikke råd til å bruke flere tusen på bryllup. Er ikke min feil at renten steg, strøm, mat, bensin og alt annet. 1 natt på hotell koster 2500 kr i høysesong. Beklager jeg ikke er så rik som deg selh om jeg jobber fullt.

Anonymkode: 89ade...a9a

  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Virkelig? Ferie er hellig! Endelig tid for å gjøre akkurat det man vil, slappe av, tilbringe kvalitetstid med barna og koble av ordentlig. Tre uker er ikke lang tid og å skulle droppe å reise et sted, eller avbryte ferien midt i, for å reise i et bryllup midt i den dyreste tiden for reise og opphold vet ikke jeg om jeg hadde giddet altså. Avhengig av hvor nær vedkommende som skulle gifte seg var så klart så hadde jeg sagt fra at det kanskje hadde vært mer hensiktsmessig å legge det til en annen dato. En annen ting, å finne barnevakt midt i fellesferien er heller ikke bare bare. Vet du hvorfor? Folk er på ferie!

Anonymkode: 81db4...f1e

Ferie er hellig? 😂 noe så på bånn.

Anonymkode: 3e40d...9fd

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...