Gå til innhold

Over halvparten har takket nei til å komme i bryllupet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen min skal gifte oss til sommeren. Bryllupet blir i Oslo, midt i fellesferien. 

Mannen er fra et annet land i Europa, jeg er fra Nord-Norge. Familien min bor spredt rundt i hele Norge.

Idag hadde vi svarfrist, og 47 av 100 gjester har takket ja til å komme. Altså, over halvparten har takket nei til bryllupet! Og det største frafallet er fra min side :(

Jeg er så skuffet og lei meg! nå prøver jeg "granske" hva jeg har gjort galt, for at ingen ønsker feire dagen med meg. Dette ble et skikkelig slag i trynet og tidenes største skuffelse! 

Til vanlig har jeg en familie som elsker fester og reiser både land og strand for å få med seg rubbel og bit av bursdager, konfirmasjoner, barndåper osv. Flere som har takket nei, har ikke lagt ferieplaner enda- selv om de har ferie.

jeg klarer bare ikke å forstå! :(

 

Anonymkode: 3766e...079

  • Liker 1
  • Hjerte 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har de aktivt takket nei, eller har de bare glemt å svare? 

Anonymkode: 0e907...f2f

  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg og mannen min skal gifte oss til sommeren. Bryllupet blir i Oslo, midt i fellesferien. 

Mannen er fra et annet land i Europa, jeg er fra Nord-Norge. Familien min bor spredt rundt i hele Norge.

Idag hadde vi svarfrist, og 47 av 100 gjester har takket ja til å komme. Altså, over halvparten har takket nei til bryllupet! Og det største frafallet er fra min side :(

Jeg er så skuffet og lei meg! nå prøver jeg "granske" hva jeg har gjort galt, for at ingen ønsker feire dagen med meg. Dette ble et skikkelig slag i trynet og tidenes største skuffelse! 

Til vanlig har jeg en familie som elsker fester og reiser både land og strand for å få med seg rubbel og bit av bursdager, konfirmasjoner, barndåper osv. Flere som har takket nei, har ikke lagt ferieplaner enda- selv om de har ferie.

jeg klarer bare ikke å forstå! :(

 

Anonymkode: 3766e...079

Ingen som kommer med noen grunn? 
Krever dere mye av gjestene? 

Anonymkode: 4e51e...520

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det vil koste såpass mye at mange ikke vil bruke store deler av budsjettet på et bryllup i sommer? 

Anonymkode: 33774...eb0

  • Liker 19
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har de aktivt takket nei, eller har de bare glemt å svare? 

Anonymkode: 0e907...f2f

De har aktivt takket nei!

 

Ts

Anonymkode: 3766e...079

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok det at det bryter opp ferien samt at det er sinnsyke priser på innlandsfly og hotell for tiden... leit uansett da

Anonymkode: 365c3...ecb

  • Liker 36
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom de ikke aktivt har takket nei hadde jeg tatt en ringerunde for å høre. Svarfrister er enkle å glemme.

Anonymkode: 04459...b14

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil tidspunkt.

Mange har allerede bestilt ferie tur i fellesferien og skal reise bort. Andre igjen må være hjemme med små barn, da bhg/sfo er stengt.

Annen ting. Det er dyrt å delta i et bryllup man må reise til i form av fly + hotellovernattinger. 

Endret av tussi84
  • Liker 21
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg er merkelig. Sommeren er den vanligste tiden å gifte seg på og dere er tidlig ute med invitasjon. Jeg har vært i flere sommerbryllup, og da har jeg lagt opp ferien min etter dem. Sommerferie har folk hvert år, men et bryllup er en once in a lifetime experience for paret som gifter seg.

  • Liker 17
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingen som kommer med noen grunn? 
Krever dere mye av gjestene? 

Anonymkode: 4e51e...520

Flere som ikke har kommet med grunn, og kun takket nei.

Vi krever ingenting, ikke gave heller :( står til og med for alkoholen...

ts

Anonymkode: 3766e...079

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser til og overnattinger i Oslo er jo ekstra dyrt midt i fellesferien. Det på toppen av at mange har store ekstrautgifter pga. prisstigning, kan godt være en grunn til at ikke flere har sagt de vil komme. Kanskje ikke alle som enda vet om de vil kunne få det til.

Bryllup er dyrt, klær, frisør, gave, reise, overnatting. Det blir fort mange, mange tusen kroner, spesielt for de som må reise fra Nord-Norge. Selv om du hadde vært min nærmeste venninne eller søster så hadde ikke jeg hatt råd, men det hadde jo ikke vært fordi jeg ikke ønsket å dele den store dagen med deg og din mann, det hadde bare vært umulig for meg økonomisk.

Det er helt sikkert ikke noe personlig som ligger bak, så ta deg tid de neste dagene til å ringe rundt og snakk med folk, hør hvorfor de ikke kan komme, og se om det er noe du og forloveden din ev. kan endre.

Og om det ikke er det - kjør bryllupet som planlagt og gled deg fordi mange tross alt kommer og gled deg over dagen! :)

Anonymkode: 71293...d79

  • Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem gifter seg midt i fellesferien? 

Anonymkode: 81db4...f1e

  • Liker 36
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er nok det at det bryter opp ferien samt at det er sinnsyke priser på innlandsfly og hotell for tiden... leit uansett da

Anonymkode: 365c3...ecb

Jeg synes det er en dårlig grunn til å takke nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvem gifter seg midt i fellesferien? 

Anonymkode: 81db4...f1e

Det er høysesong for bryllup 😉

  • Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så frekt å legge opp til bryllup der de må betale både reise, overnatting, gave og ta ferie....Dette er så egoistisk. Så lenge man ikke er rik selv og kan spandere hele bryllupet på alle så er det fullt forstålig i dagens dyre samfunn at mange takker nei. Er det festen du gifter deg for eller kjærligheten?? Du kan tone det ned med bare de nærmeste.

Jeg er antibryllup med slike storslåtte samlinger der folk må punge ut flere tusen kroner på å feire andre folk.

Anonymkode: 89ade...a9a

  • Liker 25
  • Nyttig 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det er en dårlig grunn til å takke nei.

Hvis man skal sitte hjemme hele ferien pga ett bryllup og det koster mange tusen å delta? Hadde du gjort det for hvem som helst i familien?

Anonymkode: 365c3...ecb

  • Liker 25
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får se positivt på det. Dine aller nærmeste kommer til å prioritere deg og dere sparer masse penger. Et bryllup med 50 stykk holder i massevis og er en veldig fin størrelse.

Anonymkode: 04459...b14

  • Liker 31
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (1 minutt siden):

Det er høysesong for bryllup 😉

Ingen jeg kjenner har bryllupsdag i juli. Unntatt ett par som giftet seg 07.07.07. Mai, juni og august, ja, men juli? Folk er jo på ferie!

Anonymkode: 81db4...f1e

  • Liker 32
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...