Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (2 minutter siden):

Det kan godt hende at det rett og slett er en «vennetjeneste» som gjør at de ansatte henne i stedet for deg, selv om du var dyktigere. Det er uproft, men dessverre ikke uvanlig. Men jeg tror ikke du kommer så mye lenger i denne saken . 

Hun er jo bekjent, får kontrakt fra dag 1 og kunne ikke jobbe mer enn 3 måneder.  Jeg derimot jobbet siden november, fikk helt andre svar. 
Nei, ønsker ikke å jobbe for en slik leder. Dette er ikke forhold som står i tråd med mine verdier. Var surt, men det ordner seg nok. 

Anonymkode: f4dd6...701

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Absolutt! Altså akkurat nå hadde jeg ikke valgt å jobbe på samme arbeidsplass. Følte meg presset ut fordi en bekjent av dem  hadde behov for å tjene litt penger. Jeg vil ikke jobbe under slik ledelse som driver med kameraderi. Kommer til å finne meg noe nytt og kreve kontrakt så jeg ikke går i samme fella igjen. Da har jeg lært at det dessverre finnes nepotisme også på kommunale arbeidsplasser. Der det er dårlig ledelse finnes også korrupsjon. 

Melder meg ikke i fagforeningen, lært av noen over her at det er fult mulig å være organisert selv som ringevikar. 

Ja, dårlige ledere og kameraderi kan en dessverre finne overalt også der en minst venter det. Mobbing, baksnakking og dårlig arbeidsmiljø også. 

Ja, vær nøye med å be om kontrakt og få alle jobbetingelser skriftlig en annen gang. 

Når det gjelder å organisere seg vil det nettopp si å være medlem av en fagforening 😉

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ja, det burde jeg og skulle jeg den dag jeg fikk kontrakt. Litt vanskelig å organisere seg når man bare er «ringevikar»..

Nei, det er det ikke. Arbeid er arbeid. Kontrakt er kontrakt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Blizz1 skrev (5 minutter siden):

Har du ytret et ønske om å være noe annet enn ringevikar? Som ringevikar har du i utgangspunktet ingen rettigheter eller oppsigelsesvern.

Ja, sa ifra i starten av desember at jeg helst ser etter en kontrakt om det så er av kort varighet. Og gjerne vil bli værende og søke fast når det en gang kommer en fast stilling. Ble fortalt at kontrakter gis ikke til ringevikarer. Men så skjedde det rett foran øynene mine. Mange kolleger reagerte negativt på dette. Så er den nye vikaren en bekjent som trenger lettjente penger før hun skal på ferie om 3 mnd. Det verste eller beste er at hun har vært ærlig om det..

• Hjerte 2
Skrevet
Grüner skrev (2 minutter siden):

Ja, dårlige ledere og kameraderi kan en dessverre finne overalt også der en minst venter det. Mobbing, baksnakking og dårlig arbeidsmiljø også. 

Ja, vær nøye med å be om kontrakt og få alle jobbetingelser skriftlig en annen gang. 

Når det gjelder å organisere seg vil det nettopp si å være medlem av en fagforening 😉

AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (2 minutter siden):

Nei, det er det ikke. Arbeid er arbeid. Kontrakt er kontrakt.

Da vet jeg det! Trodde man måtte ha en litt mer fast jobb for å melde meg inn i Fagforbundet. Skal melde meg inn i morgen, må det. I hvert fall nå som jeg vet at stillinger har null å si..

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da vet jeg det! Trodde man måtte ha en litt mer fast jobb for å melde meg inn i Fagforbundet. Skal melde meg inn i morgen, må det. I hvert fall nå som jeg vet at stillinger har null å si..

Fagforbundet er for alle, men noen fagforeninger er profesjonsbundet slik som Utdanningsforbundet, hvor du må være utdannet bhg-lærer/skolelærer/lektor for å bli med, så hvis du er ringevikar i en bhg, kan du ikke bli med der med mindre du er utdannet lærer. 

AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (4 minutter siden):

Skal melde meg inn, var det jeg mente. Men så skrev jeg at jeg «ikke» skulle melde meg inn🙈🙈Ordet ikke snek seg inn..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (Akkurat nå):

Fagforbundet er for alle, men noen fagforeninger er profesjonsbundet slik som Utdanningsforbundet, hvor du må være utdannet bhg-lærer/skolelærer/lektor for å bli med, så hvis du er ringevikar i en bhg, kan du ikke bli med der med mindre du er utdannet lærer. 

Hvor skal jeg melde meg inn da? Tenkte Fagforbundet.

Skrevet (endret)
Grüner skrev (24 minutter siden):

Det kan godt hende at det rett og slett er en «vennetjeneste» som gjør at de ansatte henne i stedet for deg, selv om du var dyktigere. Det er uproft, men dessverre ikke uvanlig. Men jeg tror ikke du kommer så mye lenger i denne saken . 

Vennetjenester i kommuner ikke lovlig der er det kvalifikasjoner og ansiennitet som styrer bare se åssen det gikk for Raymond Rør i Oslo  🙂

Endret av Maskinfører
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det kan være interne flyttinger, eller lønnspolitikk (kanskje du er dyrere på grunn av erfaring). Det er svært vanskelig å bevise at det er noe muffins også. Jeg hadde organisert meg i allefall, slik andre her skriver. Fagforbund gir gratis advokathjelp/råd i slike situasjoner.

Anonymkode: 97e3d...c39

Innerst inne er jeg litt glad for å bli kvitt den ledelsen der. Bra at jeg fikk sett det nye ansiktet dems imens jeg ennå var vikar. Jeg har litt andre verdier, nepotisme og kameraderi er en uting og krasjer med det jeg står for. Vet at det er vanskelig å bevise, nettopp derfor de holder på. Det er muffins i bildet, det kan en trygt si.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (4 minutter siden):

Vennetjenester i kommuner ikke lovlig der er det kvalifikasjoner og ansiennitet som styrer bare se åssen det gikk for Raymond Rør i Oslo  🙂

Er du sikker? Det foregår ekstremt mye nepotisme i Oslo kommune! Men det blir tåkelagt på et vis. Folk kommer unna med det. Hva skjedde med Raymond? Hakke fått med meg det..

• Nyttig 1
Skrevet

Det kan hende at de andre vikarene har kompetanse som du ikke vet om?
En korttidskontrakt har vanligvis to ukers oppsigelsestid, med mindre det er en nulltimerskontrakt, med kun tilkallinger.
Søk på vikarstillinger med prosentbrøk, meld deg inn i Fagforbundet og skaff deg bedre kvalifikasjoner.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvor skal jeg melde meg inn da? Tenkte Fagforbundet.

Ja, Fagforbundet kan du melde deg inn i! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (Akkurat nå):

Det kan hende at de andre vikarene har kompetanse som du ikke vet om?
En korttidskontrakt har vanligvis to ukers oppsigelsestid, med mindre det er en nulltimerskontrakt, med kun tilkallinger.
Søk på vikarstillinger med prosentbrøk, meld deg inn i Fagforbundet og skaff deg bedre kvalifikasjoner.

Om det så hadde vært tilfelle, men det har de ikke. Den ene har jobbet på rema og ingen andre plasser. Den andre har jobbet i restaurant. Jeg med barn i mange år. Vedkommende med restaurant-erfaring var den som erstattet meg. Hun er som sagt en bekjent av en fast ansatt. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er du sikker? Det foregår ekstremt mye nepotisme i Oslo kommune! Men det blir tåkelagt på et vis. Folk kommer unna med det. Hva skjedde med Raymond? Hakke fått med meg det..

Var det ikke broren da som endte opp i omsorgsbygg eller hva det var da ? Broren måtte ta med både datter og svigersønn nei Raymond sitter men er vanskelig og bli kvitt politikere de er som klegg  

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ikke bare i Oslo.

Anonymkode: 374c0...584

AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (6 minutter siden):

Var det ikke broren da som endte opp i omsorgsbygg eller hva det var da ? Broren måtte ta med både datter og svigersønn nei Raymond sitter men er vanskelig og bli kvitt politikere de er som klegg  

Er dette sant! Ville tilstander. Når folk lenger opp i systemet holder på så kan vel ikke vi nede på bunnen forvente så mye.. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke bare i Oslo.

Anonymkode: 374c0...584

Nei, der hvor det finnes dårlig ledelse finner man ofte nepotisme og kameraderi. Det er på en måte definisjonen på korrupsjon og grobunn for flere typer kritikkverdige forhold. 

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...