Gå til innhold

Jeg «er» vikar, er dette lov?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 hours ago, Maskinfører said:

Vennetjenester i kommuner ikke lovlig der er det kvalifikasjoner og ansiennitet som styrer bare se åssen det gikk for Raymond Rør i Oslo  🙂

At det ikke er lovlig betyr ikke at det ikke forekommer.

Anonymkode: d1e2b...e79

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvor skal jeg melde meg inn da? Tenkte Fagforbundet.

Anonymkode: f4dd6...701

Hvist du jobber i butikk så er handel og kontor forbundet for deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må varsle og du må melde deg inn i fagforening. De er i motsetning til det som sies av noen i tråden ofte behjelpelige med saker som startet før innmelding.

Nepotisme er en uting, de som driver med det burde bli gjort oppmerksomme på at det er korrupsjon, og blitt gjort klart for at de må slutte med det. Ledere som behandler ansettelsesforhold de skal besette som en sekk med goder de kan dele ut til venner og kjente er en uting. De burde få et obligatorisk kurs i forvaltningsloven.

Anonymkode: 0409d...162

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som ringevikar har du ingen rettigheter, arbeidsgiver kan gi eller ikke gi vakter helt etter eget ønske. Du kan ikke kalle det å bli kastet på bar bakke, brukt, profesjonelt og uetisk, for det er ikke det. Du har åpenbart ikke forstått konseptet ringevikar, men det er ikke arbeidsgiver sitt problem. Som ringevikar har man få rettigheter, men også få plikter. Du kan på dagen slutte å ta vakter om du heller vil gjøre noe annet, det er ingen oppsigelsestid og ingen krav til å ta de kjipe vaktene ingen vil ha. Det at du ikke har forstått ringevikarkonseptet er faktisk bare ditt ansvar, men nå har du lært det til neste gang.

Jeg er ikke redd for ordet nepotisme, men du har tydeligvis lært deg ett nytt ord ila denne trådens levetid, og nå vil du bruke det mest mulig. Du må lære deg forskjell på nepotisme og det å bruke ett nettverk. At leder har gitt timer til en bekjent av en annen ansatt er ikke nepotisme, det hadde det vært om leder ga ekstravaktene til sin egen datter eller niese. 

Du sier selv du har diskutert at du skal slutte med foreldre, det er uproft. Og jeg sier igjen, når bhg over hele landet sliter med å få tak i faglært arbeidskraft og vikarer så er det jo NOE ved din fremtreden som gjør at bhg ikke ønsker å ha deg med videre. Hvis du faktisk er interessert kan du jo spørre leder om hvorfor hun ikke ønsker å bruke deg som vikar, men da må du være villig til å tåle svaret, og ikke minst innse at du kanskje må endre noe ved deg selv. 

Anonymkode: e94d4...fd6

Dette er ikke riktig, det er slik i mange barnehager i Norges land.

Resultatet er at barnehager i Norge sliter stort med å få fatt i vikarer, forståelig nok er det vel ingen som orker å jobbe med slik usikkerhet i lengden.

Det er " Alltid din egen feil" Noe ved deg" - Nei, det er ikke nødvendigvis slik og er med på å bryte ned selvtillitten til folk, veldig effektivt for å få mennesker til å unngå og søke annet ;) fordi de mangler da tro på seg selv.

Hi, dette klarer du :)

Anonymkode: 5b766...e21

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er ikke riktig, det er slik i mange barnehager i Norges land.

Resultatet er at barnehager i Norge sliter stort med å få fatt i vikarer, forståelig nok er det vel ingen som orker å jobbe med slik usikkerhet i lengden.

Det er " Alltid din egen feil" Noe ved deg" - Nei, det er ikke nødvendigvis slik og er med på å bryte ned selvtillitten til folk, veldig effektivt for å få mennesker til å unngå og søke annet ;) fordi de mangler da tro på seg selv.

Hi, dette klarer du :)

Anonymkode: 5b766...e21

Enig, veldig lite hyggelig å bli fortalt at det er feil ved en selv. Jeg har ikke mistet selvinnsikt, tok selvkritikk hvor jeg fortalte at jeg nå har lært at man ikke bør jobbe uten kontrakt. Jeg prøvde å skaffe kontrakt, ble lurt til å tro at jeg som ringevikar ikke skulle ha det. Stolte på lederen, det skulle jeg ikke gjort. Også min feil at jeg ikke var fagorganisert.

Men alt annet personen over prøvde å kritisere meg for var ikke min feil. Jeg er ingen bråkmaker. Jeg ser framover og får jobbe for noen andre, verre er det ikke. Om ikke annet så har kanskje noen flere fått med seg hvordan det drives bak kulissene, ja selv om de opererer «innenfor»regelverket. Kanskje noen andre ikke går i samme fella fordi de har lært av min situasjon. 

PS! Hun jeg ble byttet ut med var ikke bekjent av sjefen men en annen fast ansatt som gjennom sin gode relasjon med styrer har hentet inn sine familiemedlemmer i arbeidsgruppen. Og nå denne som er bekjent. Jeg mener at det er nepotisme innad på arbeidsplassen. Trodde ordet også rommet venner og bekjente. 

Anonymkode: f4dd6...701

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

At det ikke er lovlig betyr ikke at det ikke forekommer.

Anonymkode: d1e2b...e79

Riktig det 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...