Gå til innhold

Fostermor vil ikke være fostermor lenger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest WhisperingWind
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei men nå vet vi ingenting om dette og må gå ut i fra at vurderingene som er gjort er gjort på et fornuftig grunnlag. En annen fosterfamilie har jo her tatt over uten å bli frikjøpt? 
 

selvsagt skal de hvor behovet er der bli frikjøpt. Men dette er det helt umulig for oss å vurdere i dette tilfellet uten mer informasjon enn det som står i artikkelen. 

Anonymkode: eddc5...7c4

Barnevernet er en stor etat og som Nav er de firkantet og har et system som bør oppdateres. 

Igjen. Hva erfaring har du med barnevernet og fosterfamilier? Jeg har vært involvert siden jeg ble født. 

Endret av WhisperingWind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg synes man skal være veldig forsiktig med å uttale seg om slike saker uten å være klar over hvordan det å være fosterhjem faktisk er. For det første mister du masse rettigheter og mange går ned i lønn. Vi har selv vurdert å være fosterhjem tidligere, men ønsker ikke lenger da det vil innebære tap av pensjon og mellom 150 000-200 000 i tapt inntekt per år. Det er mye penger å gi avkall på når man har egne barn også.

Vi har bestemt at med mindre vi vinner flere millioner er det per nå, med de ufattelig dårlige rettighetene man har som fosterforeldre, uaktuelt å bli det. Vi har tidligere vært avlastere, støttekontakter m.m gjennom barnevernet og jeg skal love dere at dette er langt over hva egne krevende barn er. All ære til de som står i det som fosterforeldre år etter år. Det er en fulltidsjobb som er svært krevende, og du kan bare glemme normalen med en gang.

 

Anonymkode: 0e4a6...c16

Du har så rett, så rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei men nå vet vi ingenting om dette og må gå ut i fra at vurderingene som er gjort er gjort på et fornuftig grunnlag. En annen fosterfamilie har jo her tatt over uten å bli frikjøpt? 
 

selvsagt skal de hvor behovet er der bli frikjøpt. Men dette er det helt umulig for oss å vurdere i dette tilfellet uten mer informasjon enn det som står i artikkelen. 

Anonymkode: eddc5...7c4

Det vet du jo absolutt ingenting om. 

Anonymkode: a27e0...a4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble puttet på institusjon da mine foreldre hadde svak økonomi har i alle år etter lurt på hvorfor de betalte 1 000 000,- i året for å ha meg på institusjon når det ville kostet ca 50 000,- eller 100 000,- og hjulpet familien min hjemme :risterpåhodet::risterpåhodet:

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...