Gå til innhold

Får aldri lappen, å kjøre bil burde vært en menneskerett for alle voksne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, det er ikke en menneskerett å få lappen. Mange tullinger i trafikken som aldri burde hatt lov til å sette seg bak et ratt. Høres ut som TS er en av dem.

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei, skal ha en ordentlig bil

Anonymkode: 8f9e9...064

Da må du lære deg å håndtere en så stor maskin. For å stryke sju ganger er faktisk et tegn på at du nok bør ta flere kjøretimer.

Anonymkode: a1028...617

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du stryker på teori eller kjøring? Er det teorien så kan du får den muntlig istedet for skriftlig.
Nei, det må aldri bli en menneskerett å kjøre bil. Er kjempeglad for at de plukker vekk de farlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg strøk i går for 7 gang pga en sensor fra helvete som var jævla firkanta og arrogant!!! Har vært hos 2 trafikkskoler og begge mener jeg kan kjøre og burde fått førerkort, alle unntatt de jævla sensorene!

nå har det gått så mye tid og ikke minst penger til lappen uten å få den, nå vet jeg ikke om jeg orker å ta en ny oppkjøring, sensorene har jo bestemt på forhånd at jeg skal stryke! De siste 3 gangene har jeg hatt med læreren og alle gangene mente de at jeg burde bestått, de mente det sensor strøk meg på ikke fører til stryk. 
 

jeg ønsker ikke lenger å være her i verden, jeg vil bare bli ferdig med dette jævla livet! 

Anonymkode: 8f9e9...064

Hei TS. Jeg har selv strøket mange ganger. Etter jeg har bestått, har jeg ikke vært i ulykker. Ikke engang bulket i garasjen, eller fikk fartsbot eller parkeringsbot. Nada. Så først og fremst, ikke hør på de som sier til deg at du ikke er egnet. 

Hvis kjøreskolen mener du er klar, da fremstår du som klar for kjørelæreren. Det kan være det er fordi du føler deg trygg med kjørelæreren og kjører mye bedre. Har du prøvd å ha kjørelæreren med på eksamen? Det er lov. Hva med musikk? Er det noe musikk som kan hjelpe deg med å ro deg ned og samtidig konsentrere deg? Jeg hører ofte på phonk når jeg kjører. Og hva med pusteteknikk for å roe ned nervene?

Jeg er helt sikker på at du vil klare det til slutt. 

Anonymkode: 81940...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som ikke har noe bak rattet å gjøre. Jeg har helt enkelt bare funnet ut av at jeg er en av dem, og har selvinnsikt nok til at jeg dropper å kjøre. Eneste problemet er jo folk som gang på gang skal mene at jeg kan ta lappen hvis jeg vil, og at jeg kan få det til om jeg øver, og det kan bli litt irriterende i lengden

Anonymkode: 84388...d00

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg strøk i går for 7 gang pga en sensor fra helvete som var jævla firkanta og arrogant!!! Har vært hos 2 trafikkskoler og begge mener jeg kan kjøre og burde fått førerkort, alle unntatt de jævla sensorene!

nå har det gått så mye tid og ikke minst penger til lappen uten å få den, nå vet jeg ikke om jeg orker å ta en ny oppkjøring, sensorene har jo bestemt på forhånd at jeg skal stryke! De siste 3 gangene har jeg hatt med læreren og alle gangene mente de at jeg burde bestått, de mente det sensor strøk meg på ikke fører til stryk. 
 

jeg ønsker ikke lenger å være her i verden, jeg vil bare bli ferdig med dette jævla livet! 

Anonymkode: 8f9e9...064

🤣

Anonymkode: a5b40...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel. 

Er nå de som prøver i 10 år og få barn, men går ikke. Som kunne blitt verdens beste foreldre. Så er det de som får barn, av og omtrent av og bare se på et mannfolk, som aldri skulle hatt ansvar for et barn. 

Livet er urettferdig, sånn er det bare. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dette måtte jeg screenshotte. Menneskerett å kjøre bil etter man har stryket 7 ganger 😂😂😂

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta og prøv med oppkjøring på et lite sted. Det er et hav av mennesker jeg vet om som reiser land og strand til et sted som ansees for å være vesentlig lettere for oppkjøring. Men 7 ganger? Da burde du i hvertfall se et mønster på hva du gjør feil? Er det ikke mulig å terpe på disse spesifikke tingene? 

Føler litt du låser deg lett på at du "burde" hatt lappen allerede. Men ikke ønsker å forbedre kjøringen. Du kommer til å klare det,om du åpner opp litt for hva du gjør feil. Enhver kan få lappen. Det dreiser seg bare om å høre på hva sensorene sier,for så å øve og øve.

Folk med alvorlige lidelser har jo lappen. 

Men ja. Beste tipset er å se etter et annet oppkjøringssted. Dette er absolutt vanlig praksis,og synes det er rart ingen nevner dette.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg strøk i går for 7 gang pga en sensor fra helvete som var jævla firkanta og arrogant!!! Har vært hos 2 trafikkskoler og begge mener jeg kan kjøre og burde fått førerkort, alle unntatt de jævla sensorene!

nå har det gått så mye tid og ikke minst penger til lappen uten å få den, nå vet jeg ikke om jeg orker å ta en ny oppkjøring, sensorene har jo bestemt på forhånd at jeg skal stryke! De siste 3 gangene har jeg hatt med læreren og alle gangene mente de at jeg burde bestått, de mente det sensor strøk meg på ikke fører til stryk. 
 

jeg ønsker ikke lenger å være her i verden, jeg vil bare bli ferdig med dette jævla livet! 

Anonymkode: 8f9e9...064

Ok

Anonymkode: 757d7...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Flytt til byen. Trenger ikke bil når du har T-bane

Anonymkode: e8a98...73f

«Byen» faktisk. 
Til din orientering så finnes det flere byer enn Oslo. 

Anonymkode: 757d7...1fa

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Eller Belgia. De er kanskje ikke så ille som Uganda, men jeg kjenner endel franskmenn som sier at når de har strøket mange nok ganger i Frankrike og egentlig har gitt opp,tar de oppkjøring i Belgia. Vet ikke om det stemmer, eller om det er gamle rykter. 

Anonymkode: ee8f6...16d

Det er i beste fall en vits som du tror er fakta. 

Anonymkode: 757d7...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

«Byen» faktisk. 
Til din orientering så finnes det flere byer enn Oslo. 

Anonymkode: 757d7...1fa

Nei, det gjør egentlig ikke det i Norge. 

Anonymkode: c8493...f05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann12345 skrev (1 time siden):

Haha, dette måtte jeg screenshotte. Menneskerett å kjøre bil etter man har stryket 7 ganger 😂😂😂

Var vel at da hadde h*n ikke strøket 7 ganger på oppkjøringen. Mindre krav til og bestå. Og bidra til mer ulykker, sist jeg leste døde to unggutter på Moi i trafikken. 🥺

Skjønner frustrasjonen til TS, da jeg ikke ble utredet fot adhd, før jeg var 17 år. Eksemplarisk strykelev 😎 Som da syntes at IV og 1 i karakter, var utrolig urettferdig. Skjønner jo nå hvorfor 😬 Er nok en grunn til at det er så mange stryk, som du ikke skriver her, tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta oppkjøring langt utpå en forlatt plass i Nord-Norge. Mye enklere. Jeg tok lappen i Andenes hvor det ikke er noen rundkjøringer eller lyskryss, eller noe andre utfordringer på veien av noe slag (annet enn vinden noen ganger da). Og så lite biler at sensoren ikke fant noe sted og luke parkere, og de alltid parkerer foran et hotel hvor det er et skilt det bare er lov å parkere på ene siden av som jeg hadde blitt fortalt om på forhånd.

Og best av alt: Et førerkort tatt på en slik plass er like gyldig inni verste byjungelen i Oslo som utpå landet i nord.

Anonymkode: edcd3...531

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en trolletråd.

Hadde noen strøket syv ganger, så hadde kjørelæreren den 5. eller 6. gangen sendt inn bekymringsmelding til legen din, for å sikre en attest som sier at du ikke kvalifiserer til å kjøre. 

Anonymkode: ea50d...6c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt å lese at systemet fungerer. Utluking av dårlige sjåførere skulle bare vært enda bedre. Har en årlig kjørelengde på 30.000 km og ser altfor mange klovner i trafikken.

Anonymkode: 74b5c...a8a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår det er veldig trist TS, men det er gode grunner til at man må stå på oppkjøring! Gjør man en feil i trafikken (selv en liten en) kan man ta liv av folk, så det er viktig at ikke alle får kjøre.
 

Hvorfor tror du sensorene har noe i mot deg? Det høres jo lit usannsynlig ut alle 7   er dårlig i jobben sinn. Selv var jeg så stresset på oppkjøring at jeg gjorde helt tullete feil!!! Jeg var overbevist om at jeg hadde strøket og hadde ikke lyst til å høre sensor sin konklusjon en gang, men sensor lot meg stå. Så min erfaring er at sensor er snillere en meg selv i bedømmelsen. 
 

Har du vurdert moped bil? Da trenger du bare mopedlappen tror jeg 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hei TS. Jeg har selv strøket mange ganger. Etter jeg har bestått, har jeg ikke vært i ulykker. Ikke engang bulket i garasjen, eller fikk fartsbot eller parkeringsbot. Nada. Så først og fremst, ikke hør på de som sier til deg at du ikke er egnet. 

 

Anonymkode: 81940...4d2

Men du har jo bestått? Da er du regnet som god nok til å kjøre alene, så at du ikke har vært i ulykker etterpå er jo ganske logisk 😄. TS er ikke der enda siden vedkommende har strøket 7 ganger. 

Anonymkode: a5378...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/18/2023 at 2:16 PM, AnonymBruker said:

Jeg strøk i går for 7 gang pga en sensor fra helvete som var jævla firkanta og arrogant!!! Har vært hos 2 trafikkskoler og begge mener jeg kan kjøre og burde fått førerkort, alle unntatt de jævla sensorene!

nå har det gått så mye tid og ikke minst penger til lappen uten å få den, nå vet jeg ikke om jeg orker å ta en ny oppkjøring, sensorene har jo bestemt på forhånd at jeg skal stryke! De siste 3 gangene har jeg hatt med læreren og alle gangene mente de at jeg burde bestått, de mente det sensor strøk meg på ikke fører til stryk. 
 

jeg ønsker ikke lenger å være her i verden, jeg vil bare bli ferdig med dette jævla livet! 

Anonymkode: 8f9e9...064

Sorry, men har du strøket 7 ganger så egner du deg rett og slett ikke i trafikken.

Anonymkode: 32569...233

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...