Gå til innhold

Får aldri lappen, å kjøre bil burde vært en menneskerett for alle voksne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper du aldri får lappen, du har åpenbart ingenting bak rattet å gjøre. 

Anonymkode: 04b47...7d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva skjer når du har vært gjennom alle sensorene? Kan en ha en sensor to ganger?

Anonymkode: d9831...bd3

Åja, jeg fikk samme sensor på min 2.oppkjøring, også kjent som strykejernet. Da var jeg helt sikker på at jeg kom til å stryke igjen. Gikk heldigvis bra denne gangen, og jeg stod gang nr. 2. Så det er ingen hinder for å bestå oppkjøring selv om man har samme sensor. 

Anonymkode: 4fe31...6cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Åja, jeg fikk samme sensor på min 2.oppkjøring, også kjent som strykejernet. Da var jeg helt sikker på at jeg kom til å stryke igjen. Gikk heldigvis bra denne gangen, og jeg stod gang nr. 2. Så det er ingen hinder for å bestå oppkjøring selv om man har samme sensor. 

Anonymkode: 4fe31...6cb

Ok. Jeg bare lurte på om det gikk ann eller om sensor på et vis var inhabil da.

Anonymkode: d9831...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke helt at man ikke kan kjøre bil hvis man stryker. Noen av oss får bare sinnsyke nerver i en slik vurderingssituasjon. Jeg er en sånn som spyr under eksamen osv. Jeg strøk på de to første oppkjøringene mine pga nerver. I motsetning til Ts skjønte jeg veldig godt hvorfor jeg strøk, men jeg hadde aldri gjort sånne idiotiske feil i noen annen situasjon. Jeg er trygg og stoler på egne evner når jeg kjører alene. Ble også helt komfortabel med å kjøre med kjørelærer, men jeg husket omtrent ikke hva jeg het så fort sensor entret bilen. Jeg stod på 3.forsøk fordi jeg da var mer vandt med situasjonen og hadde fått en litt mer "jaja, så var vi her igjen"-holdning. 

Anonymkode: 2925e...f8e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke det litt for tett i knollen når man stryker sju - 7! - ganger og påstår i kommentarene at man kan kjøre like fint som andre, helt ukjente mennesker, og burde ha fått lappen i første forsøk?

Gå tilbake til hulen din da, troll.

Anonymkode: 7b970...a19

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fortjener ikke lappen. Å bestå førerprøven er nesten trivielt. Har du feilet så mange ganger er du ikke skikket til å kjøre bil.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor er det du har oppkjøringen da? Ligg unna storbyer. Dra til en småby med mindre komplekse trafikkmønstre. 

Anonymkode: 3f4a5...3d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta oppkjøring et annet sted. Du er sikkert kjent på sensorkontoret og de går inn i timen med argusøyne. Du kan fint reise til en annen by og bestille oppkjøring der.

Anonymkode: 364be...768

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at TS ikke ser sine egne begrensninger. Det er ikke en menneskerett å kjøre bil. 

Har TS ferdighetene som skal til? Forstår h*n at en har ansvar for eget liv, de som sitter på og de andre trafikantenes liv? Har TS helse som skal til å kjøre bil? Både fysisk og psykisk helse. Har TS forståelse for trafikkregler? Har TS evne til å oppfatte trafikkbildet når en er ute og kjører bil? 

Jeg håper at TS kan komme med en utfyllende redegjørelse for dette. Tusen takk. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er IKKE en menneskerettighet å kjøre bil, ærlig talt. 

På oppkjøring får man jo en kort tilbakemelding på hvordan man kjørte. Og kanskje enda mer hvis man stryker? Ser du ingen mønster i feil du gjør? 

Anonymkode: d9774...dea

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sensor er en sensor, det er en grunn til at kjørelæreren din ikke vurderer deg. Tydeligvis er det noe som mangler når du har gått til to forskjellige skoler og stryker. Men jeg tror du har muligheten til å klage på vedtaket. Kjører du opp i stor by eller mer på bygda? Ev kanskje vurdere å ta lappen på automat, hvis du ikke allerede kjører opp med det. Mange som klarer lappen da siden kjøringa da blir enklere.. 

Anonymkode: 7d48d...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt til byen. Trenger ikke bil når du har T-bane

Anonymkode: e8a98...73f

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å lese de skriftlige tilbakemeldingene du har fått etter førerprøvene dine og virkelig se hva som står der. Se også om det finnes noen fellesnevnere, sånn at du ser hva du må jobbe videre med. Alt for mange lar være å bruke tid på å faktisk lese vedtaket de mottar, de konstaterer i stedet at sensor gjorde feil. Dermed glemmer de å øve på det de trenger å øve på. Jeg tipper du i dine tilbakemeldinger vil finne noe om at kjøringen din ikke er trafikksikker nok og muligens at du ikke har god nok samhandling så lenge du har strøket såpass mange ganger.

 

Så virker det som om du har vært noe uheldig med trafikklærerne dine dersom de har hjulpet deg med å klage på sensors avgjørelse på førerprøver (hvis jeg forsto deg riktig?). En trafikklærer bør vite at dette ikke er klagegrunn, så det er svært betenkelig dersom de har oppfordret deg til å klage på noe du ikke kan klage på. Da kommer du selvsagt ingen vei. Det er flere ting du KAN klage på etter en førerprøve, hvilke ting dette gjelder finner du i klageskjemaet som ligger vedlagt tilbakemeldingene du har fått. Så du må lese tilbakemeldingene, det står også eksempler på situasjoner som har medført at du har fått ikke bestått. 

Anonymkode: a5378...b38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg strøk i går for 7 gang pga en sensor fra helvete som var jævla firkanta og arrogant!!! Har vært hos 2 trafikkskoler og begge mener jeg kan kjøre og burde fått førerkort, alle unntatt de jævla sensorene!

nå har det gått så mye tid og ikke minst penger til lappen uten å få den, nå vet jeg ikke om jeg orker å ta en ny oppkjøring, sensorene har jo bestemt på forhånd at jeg skal stryke! De siste 3 gangene har jeg hatt med læreren og alle gangene mente de at jeg burde bestått, de mente det sensor strøk meg på ikke fører til stryk. 
 

jeg ønsker ikke lenger å være her i verden, jeg vil bare bli ferdig med dette jævla livet! 

Anonymkode: 8f9e9...064

Hvor er dette da ? Vestfold ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du får flytte til Uganda da så er nok oppkjøringen litt lettere. Dakreves det nok bare at u klarer å kjøre litt frem, og litt tilbake i samme hjulspor. 

Anonymkode: cdc23...cae

Eller Belgia. De er kanskje ikke så ille som Uganda, men jeg kjenner endel franskmenn som sier at når de har strøket mange nok ganger i Frankrike og egentlig har gitt opp,tar de oppkjøring i Belgia. Vet ikke om det stemmer, eller om det er gamle rykter. 

Anonymkode: ee8f6...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strøk på to oppkjøringer, hovedsakelig på grunn av nerver, teoriprøven bestod jeg på første forsøk. Hadde min første oppkjøring i Egersund, den andre i Stavanger og tredje som jeg bestod også i Stavanger. Jeg valgte Egersund først fordi jeg hadde hørt det var enklere, men personlig er jeg mer kjent i Stavanger, så føler meg vel egentlig tryggere der selv om byen er mye større! 

Anonymkode: ae824...b6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg strøk på to oppkjøringer, hovedsakelig på grunn av nerver, teoriprøven bestod jeg på første forsøk. Hadde min første oppkjøring i Egersund, den andre i Stavanger og tredje som jeg bestod også i Stavanger. Jeg valgte Egersund først fordi jeg hadde hørt det var enklere, men personlig er jeg mer kjent i Stavanger, så føler meg vel egentlig tryggere der selv om byen er mye større! 

Anonymkode: ae824...b6a

Egersund sentrum er jo helt grusom. 10 meter mellom hver fotgjengerovergang og en eneste lang s-sving.

Stavanger er jo nesten rett frem med beine gater og lange forkjørsveier.

Anonymkode: 978d9...83c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok oppkjøring i Lillestrøm og hadde enn kjempesnill sensor! Jeg var helt sikker på at jeg skulle stryke, for jeg kjørte absolutt ikke perfekt.

Jeg strøk på første oppkjøring et annet sted.

Hva får du tilbakemelding på som er grunnen til at du stryker?

Anonymkode: 29a4e...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg kan kjøre like godt som deg, lærerne mener jeg skulle hatt førerkort og beg anser selv at jeg har førerkort selv om jeg sånn sett ikke har det

ps, nei jeg kjører ikke, men anser uansett at jeg har lappen

Anonymkode: 8f9e9...064

Jeg kjørte opp i Oslo, fra Majorstua til Grorud og tilbake via sentrum.

Stod på første forsøk. 

Du har strøket 7 ganger, og likevel så hevder du at du kan kjøre like godt som meg? 

Anonymkode: e6257...14a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det virker urettferdig. Men de sensorene må ha en grunn til å ikke go deg lappen. Og den grunnen kan være ganske dum om du påkjører noen pga den

Anonymkode: 46cc3...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...