Gå til innhold

Får aldri lappen, å kjøre bil burde vært en menneskerett for alle voksne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 18.3.2023 den 14.16):

Jeg strøk i går for 7 gang pga en sensor fra helvete som var jævla firkanta og arrogant!!! Har vært hos 2 trafikkskoler og begge mener jeg kan kjøre og burde fått førerkort, alle unntatt de jævla sensorene!

nå har det gått så mye tid og ikke minst penger til lappen uten å få den, nå vet jeg ikke om jeg orker å ta en ny oppkjøring, sensorene har jo bestemt på forhånd at jeg skal stryke! De siste 3 gangene har jeg hatt med læreren og alle gangene mente de at jeg burde bestått, de mente det sensor strøk meg på ikke fører til stryk. 
 

jeg ønsker ikke lenger å være her i verden, jeg vil bare bli ferdig med dette jævla livet! 

Anonymkode: 8f9e9...064

Pust litt med magen og slapp av. Jeg har 2 hint til deg. Det er 1 eller 2 grunner til at du stryker. Enten er du rett og slett ikke god nok og må øve mer, eller så må du vurdere å bytte kjøreskole. Hørt andre som har strøker et par ganger og skiftet kjøreskole og bestått med en gang. Kan hende dette er pga dårlig dynamikk med kjørelærer / kjøreskole eller at de rett og slett ikke duger. Det andre er å finne noen private du kan drive med mengde trening.

 

Om det ikke er ferdigheten kan det hende du blir for stresset når du har oppkjøring. Opplevde det selv under min oppkjøring da jeg stoppet på et grønt lys. Hjernen fryste helt, men jeg innså fort hva jeg gjorde og fortsatte kjøre. Bestod, men hørt om folk som fryser så mye at de stryker. Enkelt forklart finne ut hvorfor du stryker. Et eller annet er det. Lykke til videre

Anonymkode: 9cb00...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hva er det du stryker på?

Du må jo gjøre endel feil?

Er det forskjellige fra gang til gang, eller er det en eller flere ting du sliter med?

Du får jo vite hvorfor du strøk.

Anonymkode: ecb7b...fe8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.3.2023 den 14.23):

Alle egner seg ikke bak rattet, slik er det bare. 

Anonymkode: e6257...14a

Det kan være nerver som slår seg ut pga sensor…. 

Anonymkode: de92d...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det kan være nerver som slår seg ut pga sensor…. 

Anonymkode: de92d...c71

Bør man kjøre bil i det hele tatt hvis man sliter med nerver da? Hva hvis man er førstemann til en ulykkessted f.eks., da kan man ikke ta hensyn til "nerver"...

Anonymkode: 04b47...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.3.2023 den 5.59):

Nei, det gjør egentlig ikke det i Norge. 

Anonymkode: c8493...f05

Så f.eks Bergen er ikke en by? Hva er det da, tettsted? 😂 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.3.2023 den 14.16):

Jeg strøk i går for 7 gang pga en sensor fra helvete som var jævla firkanta og arrogant!!! Har vært hos 2 trafikkskoler og begge mener jeg kan kjøre og burde fått førerkort, alle unntatt de jævla sensorene!

nå har det gått så mye tid og ikke minst penger til lappen uten å få den, nå vet jeg ikke om jeg orker å ta en ny oppkjøring, sensorene har jo bestemt på forhånd at jeg skal stryke! De siste 3 gangene har jeg hatt med læreren og alle gangene mente de at jeg burde bestått, de mente det sensor strøk meg på ikke fører til stryk. 
 

jeg ønsker ikke lenger å være her i verden, jeg vil bare bli ferdig med dette jævla livet! 

Anonymkode: 8f9e9...064

Selvfølgelig kan du ikke få førerkort bare fordi du har prøvd mange ganger. Du skal jo være trygg i trafikken for oss andre også. Ta et par nye kjøretimer og øv masse før neste oppkjøring. Evt utsett den til du har øvd nok og er mer komfortabel på veien. 

Vær litt selvkritisk også. Å tro man vet alt er en dårlig læringsstrategi. 

Anonymkode: 9ba2f...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.3.2023 den 14.16):

Jeg strøk i går for 7 gang pga en sensor fra helvete som var jævla firkanta og arrogant!!!

Hvis du selv tar ansvar for å lære så vil du raskt bestå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/21/2023 at 2:26 PM, AnonymBruker said:

Det kan være nerver som slår seg ut pga sensor…. 

Anonymkode: de92d...c71

Ikke når man stryker for 7 gang

Anonymkode: 32569...233

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 18.3.2023 den 14.16):

Jeg strøk i går for 7 gang pga en sensor fra helvete som var jævla firkanta og arrogant!!! Har vært hos 2 trafikkskoler og begge mener jeg kan kjøre og burde fått førerkort, alle unntatt de jævla sensorene!

nå har det gått så mye tid og ikke minst penger til lappen uten å få den, nå vet jeg ikke om jeg orker å ta en ny oppkjøring, sensorene har jo bestemt på forhånd at jeg skal stryke! De siste 3 gangene har jeg hatt med læreren og alle gangene mente de at jeg burde bestått, de mente det sensor strøk meg på ikke fører til stryk. 
 

jeg ønsker ikke lenger å være her i verden, jeg vil bare bli ferdig med dette jævla livet! 

Anonymkode: 8f9e9...064

Dersom du har strøket 7 ganger har du hatt en ræva kjørelærer. Dette er ikke normalt og skal ikke skje.

Vil anbefale sterkt å ta kontakt med en annen kjøreskole å ha en samtale. 

Bli enig om en dobbeltime så de kan vurdere deg.

Av og til kan det være gull verdt å høre en annen stemme og perspektiv.

Endret av hocane
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.3.2023 den 14.41):

Åja, jeg fikk samme sensor på min 2.oppkjøring, også kjent som strykejernet. Da var jeg helt sikker på at jeg kom til å stryke igjen. Gikk heldigvis bra denne gangen, og jeg stod gang nr. 2. Så det er ingen hinder for å bestå oppkjøring selv om man har samme sensor. 

Anonymkode: 4fe31...6cb

Samme skjedde med meg. Samme sensor- samme kallenavn strykejernet. Besto 2. gang.

Anonymkode: 8077f...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.3.2023 den 6.18):

Dette er en trolletråd.

Hadde noen strøket syv ganger, så hadde kjørelæreren den 5. eller 6. gangen sendt inn bekymringsmelding til legen din, for å sikre en attest som sier at du ikke kvalifiserer til å kjøre. 

Anonymkode: ea50d...6c6

Jeg kjenner faktisk noen som har strøket åtte ganger og gitt opp. Så det trenger ikke å være en trolletråd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...