Gå til innhold

Hvem kan bestemme at andre ikke får lov å spise nøtter?


Pipaluk

Anbefalte innlegg

Jeg var på en teaterforestilling( ikke nasjonalteateret eller noen stor sal). Det var et lite auditorie.

På døra hang det et oppslag " nøtter må ikke medbringes på grunn av hyperallergi"

Kan publikum få innvilget dette, eller er det av hensyn til de som skal opptre?

Kan mennesker som er så hyperallergiske ta offentlig transport? Kan de gå på kino?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så allergisk mot peanøtter, at jeg reagerer om noen åpner en pose ved siden av meg. Har mange andre allergier og. Jeg går på kino, teater og tar offentlig transport. Og stort sett går det bra, men noen ganger må jeg gå av bussen, eller flytte meg. På kino/teater så prøver jeg å få seter så jeg ikke har noen foran meg, eller på den ene siden av meg. Og tar jeg fly, så har jeg med maske jeg kan bruke. For jeg kan jo ikke gå av flyet.

Anonymkode: a3e30...405

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er så allergisk mot peanøtter, at jeg reagerer om noen åpner en pose ved siden av meg. Har mange andre allergier og. Jeg går på kino, teater og tar offentlig transport. Og stort sett går det bra, men noen ganger må jeg gå av bussen, eller flytte meg. På kino/teater så prøver jeg å få seter så jeg ikke har noen foran meg, eller på den ene siden av meg. Og tar jeg fly, så har jeg med maske jeg kan bruke. For jeg kan jo ikke gå av flyet.

Anonymkode: a3e30...405

Hvordan gjør du det om du blir invitert i selskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (8 minutter siden):

Hvordan gjør du det om du blir invitert i selskap?

 Om Anonymkode: a3e30...405 er invitert til meg så håper jeg hun sier ifra på forhånd så jeg kan ta hensyn.

Anonymkode: e4f75...d46

  • Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som eier lokalet man befinner seg i, bestemmer hva som er lov og ikke lov. Når du er gjest, er det du som må innrette deg på stedet du er på. Heldigvis ønsker teateret å ta hensyn til nøtteallergikere ♥️ Da er de i sin fulle rett til å forby dette om det er det de ønsker.

Anonymkode: 9c617...8d4

  • Liker 23
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sittet på fly og fått opplyst over høyttaler at det ikke vil bli salg av nøtter på turen samt at det ikke under noen omstendigheter måtte åpnes pose med nøtter på flyet. «Vi har en passasjer på denne flyvningen som da kan dø» var ordrett det som ble sagt. Selvsagt venter man da med å spise nøttene sine til man er ferdig med flyturen, helt uavhengig av hvem som har bestemt det. 

Anonymkode: 211e0...c4f

  • Liker 38
  • Hjerte 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har sittet på fly og fått opplyst over høyttaler at det ikke vil bli salg av nøtter på turen samt at det ikke under noen omstendigheter måtte åpnes pose med nøtter på flyet. «Vi har en passasjer på denne flyvningen som da kan dø» var ordrett det som ble sagt. Selvsagt venter man da med å spise nøttene sine til man er ferdig med flyturen, helt uavhengig av hvem som har bestemt det. 

Anonymkode: 211e0...c4f

Er det ikke sånn at nøtter uansett er forbudt på fly? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pipaluk said:

Er det ikke sånn at nøtter uansett er forbudt på fly? 

Nei?

Anonymkode: 4d26e...f54

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøtter er virkelig ikke så viktig at det skal gå på bekostning av andre. Har noe med å oppføre seg som et godt medmenneske

Anonymkode: 2e46d...4fd

  • Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (1 minutt siden):

Er det ikke sånn at nøtter uansett er forbudt på fly? 

Nei

Anonymkode: 2e46d...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan ikke ta hensyn til alle merkelige allergier rundt oss. De som er allergiske, får ta med seg epipenn.

Anonymkode: d8dae...08c

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
Pipaluk skrev (2 timer siden):

Jeg var på en teaterforestilling( ikke nasjonalteateret eller noen stor sal). Det var et lite auditorie.

På døra hang det et oppslag " nøtter må ikke medbringes på grunn av hyperallergi"

Kan publikum få innvilget dette, eller er det av hensyn til de som skal opptre?

Kan mennesker som er så hyperallergiske ta offentlig transport? Kan de gå på kino?

 

Andre kan få store problemer og mulig død av nøtter. MÅ du ha nøtter på forestilling? Eer dagen virkelig ødelagt uten nøtter? Er det virkelig for mye å be om? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det er så lett å unngå å drepe et menneske, ja da lar vi vær å åpne posen med nøtter. Bør da ikke være noe problem, uansett hvor man er når man får den beskjeden.

Anonymkode: b4f2f...c37

  • Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

theTitanic skrev (Akkurat nå):

Andre kan få store problemer og mulig død av nøtter. MÅ du ha nøtter på forestilling? Eer dagen virkelig ødelagt uten nøtter? Er det virkelig for mye å be om? 

Dette:

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi kan ikke ta hensyn til alle merkelige allergier rundt oss. De som er allergiske, får ta med seg epipenn.

Anonymkode: d8dae...08c

 

Anonymkode: 15edc...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi kan ikke ta hensyn til alle merkelige allergier rundt oss. De som er allergiske, får ta med seg epipenn.

Anonymkode: d8dae...08c

What? Er det så viktig å gomle nøtter, at det er verdt å sette andres liv i fare? Hva skjer med verden?

  • Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er greit å la være å spise mat som noen rundt meg kan bli syke eller verre av. Er jo ikke nødt😉

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi kan ikke ta hensyn til alle merkelige allergier rundt oss. De som er allergiske, får ta med seg epipenn.

Anonymkode: d8dae...08c

Vel, med mindre det er lege om bord som har det nødvendige, så må vel flyet lande slik at vedkommende kommer til sykehus, og det er jo litt dumt for de andre passasjerene da. Det slipper man jo om man lar være å spise nøtter feks :3 

  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å sette en svett pose med dårlige nøtter over noen andre sitt liv da, som enkelte tydeligvis gjør i denne tråden.

 

  • Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

theTitanic skrev (4 minutter siden):

Andre kan få store problemer og mulig død av nøtter. MÅ du ha nøtter på forestilling? Eer dagen virkelig ødelagt uten nøtter? Er det virkelig for mye å be om? 

Hvordan blir situasjonen hvis noen spiser sjokolade som det er nøtter Ii? Vil da allergikeren reagere like sterkt som om det var en pose med nøtter? 

Er der bare rene nøtteposer som er problematisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...