Gå til innhold

Oskar Westerlin


Havnefogden

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det ikke foreldres ansvar å rettlede barna i hva de ser på nett?

Dette blir litt som å kreve at Dagsrevyen ikke skal vise fattigdom.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

In absentia skrev (3 timer siden):

Jeg kan allerede se dagens 12-åringer ta etter ham.

Det er akkurat det som er så fryktelig synd..11-12 åringer ser opp til han og oppfører seg likt.

Han blånekter og mener han lager content til 18-30 åringer...

Han vet at det er løgn selv, når han oppsøker barneskoler for å promotere sjokoladebollene sine...kynisk og sleip fyr.

Endret av Carabilla
  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (7 timer siden):

Er det ikke foreldres ansvar å rettlede barna i hva de ser på nett?

Dette blir litt som å kreve at Dagsrevyen ikke skal vise fattigdom.

Det blir ikke litt som det en gang. 

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (12 timer siden):

Mannen er 25 år og har en helt motbydelig oppførsel i det offentlig rom.

Griser med mat, søler, spytter og slevjer oppi buffé, heller nedpå ølbokser og knuser de og kaster de fra seg ute... brøler, skriker, banner, det går i fuckings, faen i hver settning..

Beklager, jeg takler ikke den fyren..

Enig! Utrolig ekkelt og respektløst å være så grisete og bråkete på matsteder😐

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammy! skrev (2 timer siden):

Det blir ikke litt som det en gang. 

Du mener at foreldre IKKE. Har et ansvar for hva 12-åringer ser på nett?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snok1 skrev (3 timer siden):

Du mener at foreldre IKKE. Har et ansvar for hva 12-åringer ser på nett?

 

Det er klart foreldre har ansvar, men 11-12 åringer har tilgang på internet over alt og de får det med seg uansett...venner hyper opp hverandre og de er lett påvirklige. 

Man må selvfølgelig ta praten om at sånn type oppførsel ikke er greit, men i den brytningsfasen der vil venner bety mer enn foreldre for mange og de vil være kule og passe inn i gjengen...

Syntes influensere bør ha større ansvar for hva de legger ut enn hva de har i dag...nesten fritt fram for hva som helst av content.

Husker jackass kom da jeg gikk på barneskolen og alle gutta tok etter og gjorde sinnsyke stunts som er livsfarlige...dette blir litt på samme måte.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (13 minutter siden):

Syntes influensere bør ha større ansvar for hva de legger ut enn hva de har i dag...nesten fritt fram for hva som helst av content.

Hvordan regulere dette ansvaret?

Påvirkere. Innhold. Norsk er et fullt utviklet språk.

Til syvende og sist er foreldrene barnas viktigste rollemodeller. På godt og vondt. Vær en som er det på godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (40 minutter siden):

Hvordan regulere dette ansvaret?

Påvirkere. Innhold. Norsk er et fullt utviklet språk.

Til syvende og sist er foreldrene barnas viktigste rollemodeller. På godt og vondt. Vær en som er det på godt.

Det er managementet som burde lage retningslinjer og ha hovedansvaret for hva slags innhold ( om det er så viktig for deg med norske ord) som legges ut.

De tjener millioner av kroner på påvirkerne sine og da bør det lages en kontrakt med yrkesetiske retningslinjer på lik linje som andre jobber som har med mennesker å gjøre.

Ja, foreldre er viktige forbilder men prepubertale ungdommer søker forbilder utenfra som de fleste andre. Om det er påvirkere, fotballspillere, artister, en lærer, en trener osv er selvfølgelig ulikt.

Jeg mener at påvirkere bør ha et større ansvar enn de har nå i dag når de tjener seg rike på å være rollemodeller.

Du har kansje hørt om " låneord"?

T.o.m journalister bruker ordet " influenser"...

 

 

Endret av Carabilla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (25 minutter siden):

Ja, foreldre er viktige forbilder men prepubertale ungdommer søker forbilder utenfra som de fleste andre. Om det er påvirkere, fotballspillere, artister, en lærer, en trener osv er selvfølgelig ulikt.

 

Jeg sier ikke at det ikke finnes andre forbilder for barna.

Jeg sier at foreldrene alltid er de viktigste forbildene, og alle foreldre må være seg sitt ansvar bevisst.

Å sitte på ræva og rope at staten må ta ansvar er en sikke vei mot avgrunnen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (24 minutter siden):

Jeg sier ikke at det ikke finnes andre forbilder for barna.

Jeg sier at foreldrene alltid er de viktigste forbildene, og alle foreldre må være seg sitt ansvar bevisst.

Å sitte på ræva og rope at staten må ta ansvar er en sikke vei mot avgrunnen.

"It takes a village " sier et ordtak og det er det noe i.

Foreldre må selvfølgelig være på og være sitt ansvar bevisst. 

Det bør også alle de som mener de kan tjene penger på å underholde barn og ungdom, om de ikke tar det ansvaret så bør de heller ikke få ha den posisjonen,  mener jeg da.

Det er et stort management som står bak karakteren Oskar Westerlin  og de drar inn mange millioner på å fronte han, da bør det også ligge et ansvar der om hva som legges ut og hvilken aldersgruppe han når.

Dette har han blitt konfrontert med for ikke lenge siden, men gikk heller i fullt forsvar enn å ta det til seg og endre adferden.

Endret av Carabilla
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (6 timer siden):

Du mener at foreldre IKKE. Har et ansvar for hva 12-åringer ser på nett?

 

Foreldre har et ansvar for hva de ser på nett, selv om det kan være svært vanskelig (om ikke umulig) å ha full kontroll. Poenget er at Dagsrevyen og O.W er to vidt forskjellige ting. En effekt av å se at verden faktisk er ganske grusom kan bidra til ungdom som engasjerer seg i samfunnet, det samme kan ikke sies om det denne influenceren legger ut. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammy! skrev (6 minutter siden):

Foreldre har et ansvar for hva de ser på nett, selv om det kan være svært vanskelig (om ikke umulig) å ha full kontroll. Poenget er at Dagsrevyen og O.W er to vidt forskjellige ting. En effekt av å se at verden faktisk er ganske grusom kan bidra til ungdom som engasjerer seg i samfunnet, det samme kan ikke sies om det denne influenceren legger ut. 

Dagsrevyen har et ansvar å informere befolkningen om nyhetsbildet i samfunnet, Oskar tjener millioner på å fronte rævva oppførsel. 

All ære for de foreldre som har full kontroll på barna sine, men barna har venner og de aller fleste har pc, nettbrett, telefon både på skolen og privat...fader meg klin umulig å ha full kontroll på alt som forgår.

Derfor bør det heller stilles krav til influensere som tjener penger på å underholde unger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Carabilla skrev (4 minutter siden):

Dagsrevyen har et ansvar å informere befolkningen om nyhetsbildet i samfunnet, Oskar tjener millioner på å fronte rævva oppførsel. 

All ære for de foreldre som har full kontroll på barna sine, men barna har venner og de aller fleste har pc, nettbrett, telefon både på skolen og privat...fader meg klin umulig å ha full kontroll på alt som forgår.

Derfor bør det heller stilles krav til influensere som tjener penger på å underholde unger.

En annen ting de som uttaler seg angående barns forbilder burde vite, er at når de bikker over i tenårene er venner og lærere viktigere enn foreldre en periode. Dette gjelder gjerne ikke alle, men stort sett søker de bekreftelse hos andre enn foreldre i denne tiden. Vi har alle et ansvar, også influencere. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har i hvert fall bidratt til at gutta her bruker solkrem! 

Og trener, lager sin egen mat og sover godt. 

Så noe positivt har det kommet ut av Oskar W. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sweet Caroline skrev (15 minutter siden):

Han har i hvert fall bidratt til at gutta her bruker solkrem! 

Og trener, lager sin egen mat og sover godt. 

Så noe positivt har det kommet ut av Oskar W. 

Om Oskar Westerlin må lære barna dine å bruke solkrem, lage mat, trene og ha gode søvnrytme så har mye skurret i oppdragelsen , sorry!

Dette er Basic kunnskap man lærer barna i barnehagen. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (19 minutter siden):

Om Oskar Westerlin må lære barna dine å bruke solkrem, lage mat, trene og ha gode søvnrytme så har mye skurret i oppdragelsen , sorry!

Dette er Basic kunnskap man lærer barna i barnehagen. 

Såpass ja 😂

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carabilla skrev (20 minutter siden):

Om Oskar Westerlin må lære barna dine å bruke solkrem, lage mat, trene og ha gode søvnrytme så har mye skurret i oppdragelsen , sorry!

Dette er Basic kunnskap man lærer barna i barnehagen. 

Når fant du ut at "gutta" var mine barn, forresten? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (På 13.7.2023 den 14.27):

Jeg sier ikke at det ikke finnes andre forbilder for barna.

Jeg sier at foreldrene alltid er de viktigste forbildene, og alle foreldre må være seg sitt ansvar bevisst.

Å sitte på ræva og rope at staten må ta ansvar er en sikke vei mot avgrunnen.

Det er ingen som roper på «staten» her.

Jeg stiller spørsmålstegn ved TV2 som eier managementbyrået hans, samt alle bedriftene som sponser innholdet hans. 

Vi forbrukere kan ta ansvar ved å aktivt boikotte alle bedrifter som sponser ham, og å nekte barna å bruke penger på ham.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...