Gå til innhold

Oskar Westerlin


Havnefogden

Anbefalte innlegg

Krampaktig fyr, som er "tøff i trynet". Unge menn burde heller hatt forbilder med gode selvbilder.

At han dro med dama på en premiere og latet som han nesten ikke kjente henne sier litt

Oskar, om du leser, slutt å lek så kul. Du er like lite kul som oss andre 😁

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

totti_1 skrev (Akkurat nå):

Krampaktig fyr, som er "tøff i trynet". Unge menn burde heller hatt forbilder med gode selvbilder.

At han dro med dama på en premiere og latet som han nesten ikke kjente henne sier litt

Oskar, om du leser, slutt å lek så kul. Du er like lite kul som oss andre 😁

Hva mener du? Han har jo virkelig snakket opp eksen, og sagt mye positivt om henne? Eller har han ny dame du refererer til?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har et krampeaktig persona i sosiale medier. Som også er nøkkelen til suksessen hans. Så mange unge menn forguder dette imaget,og svelger alt med en stor spade. På privaten,og i f.eks Spårtsklubben har han vært helt annerledes,og sansynlgivis langt mer slik han er på privaten. Fyren har et brand. Det brandet er "Andrew Tate 2.0" Det drar inn pengene. Se bare på Mr Tate selv. Vasser jo i penger som er tjent på samme bruker gruppen - Riktig. Primært unge menn..

Jeg mener han er en fin fyr. Gjerne litt skadet over suksessen,men absolutt ikke den verste influenceren jeg har sett.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårligbrukernavn skrev (På 24.3.2023 den 0.58):

Han har gått ut og svart på dette i en video på Instagram (anbefaler virkelig å se den, spesielt dere som har lest artikkelen!), og han har lagt ved statistikkene sine som bekrefter at den artikkelen inneholder flere faktafeil. Det syns jeg faktisk bør rettes, for det er dumt å spre en artikkel med flere faktafeil. 

Den statistikken bekrefter vel bare at faktisk alder ikke samsvarer med hva en oppgir når en lager brukere på tiktok ol. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loboto skrev (På 11.4.2023 den 0.50):

Den statistikken bekrefter vel bare at faktisk alder ikke samsvarer med hva en oppgir når en lager brukere på tiktok ol. 

Vet ikke helt hva jeg skal svare til det. Det er vanskelig å ta hensyn til at man har følgere som har løyet om alderen, og skulle tilpasse innholdet fordi man skal gjette seg frem til at en gitt/uviss (?) andel har oppgitt feil alder og etter hvilken alder de er reelt sett? Altså... Skjønner ikke hva folk mener en skal gjøre med det isåfall?

Endret av dårligbrukernavn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårligbrukernavn skrev (9 minutter siden):

Vet ikke helt hva jeg skal svare til det. Det er vanskelig å ta hensyn til at man har følgere som har løyet om alderen, og skulle tilpasse innholdet fordi man skal gjette seg frem til at en gitt/uviss (?) andel har oppgitt feil alder og etter hvilken alder de er reelt sett? Altså... Skjønner ikke hva folk mener en skal gjøre med det isåfall?

Alle må forholde seg til hvordan Internett fungerer. Alle har et ansvar, dvs foreldre, men også influensere tenker jeg. 

Det er mulig for han og andre å dele i private fora hvor det vil være vanskelige for unge og få tilgang som feks pantheon.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Loboto skrev (1 time siden):

Alle må forholde seg til hvordan Internett fungerer. Alle har et ansvar, dvs foreldre, men også influensere tenker jeg. 

Det er mulig for han og andre å dele i private fora hvor det vil være vanskelige for unge og få tilgang som feks pantheon.  

Hva er det du mener han bør dele i private fora isåfall..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårligbrukernavn skrev (48 minutter siden):

Hva er det du mener han bør dele i private fora isåfall..?

Det meste. Er jo mye fyll, og hodningene generelt er ikke helt heldige. Har vel vært flere utsagn som har vært kritikkverdig om sex, kvinner mm.

Ikke noe jeg ville latt min sønn se på når han blir eldre. 

Endret av Loboto
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loboto skrev (4 timer siden):

Alle må forholde seg til hvordan Internett fungerer. Alle har et ansvar, dvs foreldre, men også influensere tenker jeg. 

Det er mulig for han og andre å dele i private fora hvor det vil være vanskelige for unge og få tilgang som feks pantheon.  

Eller så kan vi foreldre faktisk følge med på hva ungene våre gjør på nett.

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loboto skrev (3 timer siden):

Det meste. Er jo mye fyll, og hodningene generelt er ikke helt heldige. Har vel vært flere utsagn som har vært kritikkverdig om sex, kvinner mm.

Ikke noe jeg ville latt min sønn se på når han blir eldre. 

Jeg er kvinne og har ikke reagert på noe om sex eller kvinner. De har vært veldig klare på at hvis de har sagt noe "brannfarlig", at det er tull. De har også hatt oppfølgingsepisoder hvor de har tatt det opp dersom noen har reagert på noe, og klarlagt hva de mente/at det var tull etc. Hvis folk reagerer på de tingene syns jeg helt ærlig folk er blitt altfor hårsåre. 

Han har da vært veldig klar på at han ikke er så fan av å drikke, han forteller mye om hvor mye han trener, snakker om at han ikke vil drikke for mye, men har nevnt at det ble litt mye nå som han nettopp ble singel - men at det ikke er noe for han og ikke skal fortsette etc. De har jo hatt "hvit mars" nå f. eks., og snakket rundt det. Jeg syns virkelig ikke det er noe å reagere voldsomt på det heller, mener det bør være rom for såpass. Det er mange i hans alder som fester MYE mer, har MYE verre holdninger osv, og som i tillegg forherliger det og gjør det på langt verre måter. 

De barna som burde skånes for han mener jeg er såpass små at da bør foreldre ha kontroll på hva de ser på, for han er jo ikke noe å se på for barn - men jeg syns ikke han utgir seg for å være passende underholdning for barn eller retter seg mot for unge barn heller. Tenker det er foreldrenes ansvar når det gjelder å finne passende underholdning for barn i en alder hvor det ikke er greit å se på Oskar.

Forstår at foreldre ikke kan kontrollere alt osv, men mener de bør ha såpass kontroll at ikke Oskar eller det han driver med i det store og det hele er noe barnet har som hoved-underholdning eller større del av underholdningen barnet konsumerer. At han dukker opp med en og annen video forbifarten på Tiktok må de tåle. Der må man heller oppdra barna slik at de ikke blir hjernevasket av å se to videoer av Oskar, eller Sophie Elise for den del.

Det kan jeg også si generelt:
Jeg mener at alle barn bør oppdras og rustes for den verden vi lever i. De må utstyres med gode verdier, holdninger, man må lære de å ikke være for lettpåvirkelige, stole blindt på influencere og reklame, at Exit-folkene ikke er gode forbilder og de må lære å håndtere kroppspress, merkepress, baksnakking og sosiale mediers eksistens. Evnen til å luke ut det som ikke er sunt for de, ivareta seg selv og å passe på seg selv i verden slik den er. Å sy puter under armene på de er å gjøre de en bjørnetjeneste. Oskar Westerlin er absolutt ikke barns største trussel. :P 

Endret av dårligbrukernavn
  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Justlooking skrev (På 23.3.2023 den 9.35):

Sophie Elise og Fetisha fikk mye kritikk fordi podkasten var på statskanalen NRK som vi alle må betale for.

De har hatt podkast før og har nå uten at det blir styr. Aner ikke hvem denne Oskar er men så lenge han ikke er på nrk bryr jeg meg ikke … 😊

Hva med Emad Nayab som blir løftet fram i programmet «Norske Beefer» på NRK? Denne selverklærte Andrew Tate-fanen, med flust av nedsettende og dobbeltmoralske uttalelser om kvinner, har lagt ut et bilde av en mindreårig jente med sæd i ansiktet uten hennes samtykke eller kjennskap. Hva var motivet for denne mobbing av en ukjent mindreårig foran hans tusenvis av følgere? At Emad ville ha oppmerksomhet, og bølling og hensynsløshet er den beste måten å oppnå det på i dagens Norge.

Belønnes med oppmerksomhet og sympati fra NRK, og det fremstilles som uskyldig humor på statskanalen. 

Post-Covid så har det dukket opp en hel rekke av vemmelige og respektløse bøller i norsk offentlighet. Oscar Westerlin blandt dem. Innholdet hans går stort sett ut på respektløs oppførsel mot andre, bølling, nedrakking, ødelegging av ting, ekstrem rusbruk, sløsing med penger osv.

De appelerer særlig til unge gutter ned i 12-årsalderen, og er sannsynligvis de største forbildene denne generasjonen har.

Og både NRK og næringslivet løfter dem gladelig fram. 

I dag kunne man lese i avisen om 5 norske gutter i midten av 20-årene er tiltalt for fleretilfeller av voldtekt, gruppevoldtekt og overgrep mot mindreårige (altså barn). Det er de samme hensynsløse holdningene og verdiene som går igjen, og som spres i samfunnet. 

Hvor er janteloven når vi trenger den? Det er mange redaktører, arbeidsgivere og næringslivsledere som bør konfronteres med hva de velger å støtte og fremme av oppførsel i samfunnet vårt. 

Endret av In absentia
  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurfii skrev (På 23.3.2023 den 9.41):

Fikk et ganske godt inntrykk av Oskar når han vikarierte i spårtsklubben. Virket så søt og voksen for alderen. Tror dessverre all oppmerksomheten har tatt han.👎🏻🫤 

«Humoren» hans dreier seg stort sett om: ødelegging av ting, særlig kostbare ting som andre har lagt mye arbeid i, mobbing, bæsj, grising med mat, generelt brautende opptreden, bråk, ufordragelighet, hensynsløshet og respektløshet i det offentlige rom, fiskerhistorier om damer og skryting av antall erobringer, sløsing/ekstremforbruk, og generelt alt som vil provosere voksne og trigge oppmerksomhet fra små, usikre barn på let etter forbilder. Og det virker. 

Alt dette kunne jeg ignorert om det holdt seg på sosiale medier. Men Oscar Westerlin er i ferd med å bli den mest verdifulle influenceren i Norge, med god hjelp av TV2 som eier managementbyrået hans, samt andre medier.

Noen voksne bør stilles til ansvar her. 

  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol79 skrev (På 14.4.2023 den 1.02):

Eller så kan vi foreldre faktisk følge med på hva ungene våre gjør på nett.

Det fratar ikke influensere/offentlige personer for ansvar til hva de fronter i sosiale medier. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så en snapstory fra han nå nettopp at han var på en michelinrestaurant. Kjente jeg faktisk ble ganske flau på hans vegne mtp både bekledning og oppførsel (sistnevnte spesielt da han løfter vinglasset høyt opp og lyser på vinen osv). Skjønner ikke at noen synes det er kult å oppføre seg sånn når man er voksen. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zikkzakk skrev (9 timer siden):

Jeg så en snapstory fra han nå nettopp at han var på en michelinrestaurant. Kjente jeg faktisk ble ganske flau på hans vegne mtp både bekledning og oppførsel (sistnevnte spesielt da han løfter vinglasset høyt opp og lyser på vinen osv). Skjønner ikke at noen synes det er kult å oppføre seg sånn når man er voksen. 

Det verste var da han var på Britannia i Trondheim og konstant bøllet og lekte seg med frokostbuffeten som mange ansatte har lagt mye flid or arbeid i å gjøre fin. Etterpå filmet han det dyreste rommet helt nedsarvet og med en bæsj i doen. 

Får han det han vil når jeg lar meg provosere? Ja. Mitt spørsmål er om NRK bør løfte ham fra, og om TV2 blr slippe å stilles til ansvar for den personen de velger å fremme som del av sin business. 

Dagens 12-åringer lærer at denne typen oppførsel er ok, kult og morsomt. Og de blir mer ufordraglige for hvert år. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
In absentia skrev (På 10.5.2023 den 8.49):

Det verste var da han var på Britannia i Trondheim og konstant bøllet og lekte seg med frokostbuffeten som mange ansatte har lagt mye flid or arbeid i å gjøre fin. Etterpå filmet han det dyreste rommet helt nedsarvet og med en bæsj i doen. 

Får han det han vil når jeg lar meg provosere? Ja. Mitt spørsmål er om NRK bør løfte ham fra, og om TV2 blr slippe å stilles til ansvar for den personen de velger å fremme som del av sin business. 

Dagens 12-åringer lærer at denne typen oppførsel er ok, kult og morsomt. Og de blir mer ufordraglige for hvert år. 

Mannen er 25 år og har en helt motbydelig oppførsel i det offentlig rom.

Griser med mat, søler, spytter og slevjer oppi buffé, heller nedpå ølbokser og knuser de og kaster de fra seg ute... brøler, skriker, banner, det går i fuckings, faen i hver settning..

Beklager, jeg takler ikke den fyren..

  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Carabilla skrev (3 timer siden):

Mannen er 25 år og har en helt motbydelig oppførsel i det offentlig rom.

Griser med mat, søler, spytter og slevjer oppi buffé, heller nedpå ølbokser og knuser de og kaster de fra seg ute... brøler, skriker, banner, det går i fuckings, faen i hver settning..

Beklager, jeg takler ikke den fyren..

Jeg kan allerede se dagens 12-åringer ta etter ham.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Snapchat spiser han verdens dyreste hamburger vice versa McDonald, verdens dyreste sjokolade contra first price, verdens dyreste måltid på restaurant i Paris contra microbølgemat etc... Noe av det han spiser koster opp mot 20.000..Enten tjener han godt ellers har han gode sponsorer som bidrar. Synes det var litt ekkelt da han spyttet ut sjokoladen fordi han ville spare kalorier, men filmen spyttet blandet med sjokolade 

Endret av Laraa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laraa skrev (1 time siden):

På Snapchat spiser han verdens dyreste hamburger vice versa McDonald, verdens dyreste sjokolade contra first price, verdens dyreste måltid på restaurant i Paris contra microbølgemat etc... Noe av det han spiser koster opp mot 20.000..Enten tjener han godt ellers har han gode sponsorer som bidrar. Synes det var litt ekkelt da han spyttet ut sjokoladen fordi han ville spare kalorier, men filmen spyttet blandet med sjokolade 

Han tjente vel 6 millioner i fjor?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...