Gå til innhold

Oskar Westerlin


Havnefogden

Anbefalte innlegg

Det er kanskje på tide å gi denne influenseren litt oppmerksomhet her på KG? Han har veldig mange, svært unge følgere. Det meste av innholdet på TikTok og Spotify går på fyll. Ikke noe bra påvirkning for 11-årige gutter!

Kan det være mulig at han får holde på som han gjør uten at noen stiller spørsmål fordi han er av hankjønn?

Denne artikkelen problematiserer det Westerlin holder på med:

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/5Br5dO/viser-frem-fyll-for-11-aaringer

  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke hvorfor han og podkasten Kontoret ikke får mer kritkkk i mediene. Det er mye forkastelig som blir sagt i den poden. Som den her episoden med Christian Brennhovd. 

https://www.tv2.no/underholdning/far-sterk-kritikk-for-uttalelse/15564861/

Er det fordi de er gutter og at det er klassisk guttastemning at det ikke får noe mer oppmerksomhet enn det lille som er nevnt? Ja,kaller de for gutter for de oppfører seg som det. Det er skremmende med tanke på at de har mange unge gutter som lyttere at de kan få lov til å spy ut så mye dritt. 

Jeg er en av dem som er kritisk til Sophie Elise og Fetisha sin pod på flere punkter,men det jeg ser er at de fikk sinnsykt mye oppmerksomhet pga deres innhold fordi de er kvinner. Ja,narkotika bilde hjalp jo på å fyre opp under oppmerksomheten,men siden de snakket mye om sex og fyll så ble det ramaskrik. Menn får ikke den type oppmerksomhet fordi det forventes at de oppører seg som drittsekker. 

  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (19 timer siden):

Skjønner ikke hvorfor han og podkasten Kontoret ikke får mer kritkkk i mediene. Det er mye forkastelig som blir sagt i den poden. Som den her episoden med Christian Brennhovd. 

https://www.tv2.no/underholdning/far-sterk-kritikk-for-uttalelse/15564861/

Er det fordi de er gutter og at det er klassisk guttastemning at det ikke får noe mer oppmerksomhet enn det lille som er nevnt? Ja,kaller de for gutter for de oppfører seg som det. Det er skremmende med tanke på at de har mange unge gutter som lyttere at de kan få lov til å spy ut så mye dritt. 

Jeg er en av dem som er kritisk til Sophie Elise og Fetisha sin pod på flere punkter,men det jeg ser er at de fikk sinnsykt mye oppmerksomhet pga deres innhold fordi de er kvinner. Ja,narkotika bilde hjalp jo på å fyre opp under oppmerksomheten,men siden de snakket mye om sex og fyll så ble det ramaskrik. Menn får ikke den type oppmerksomhet fordi det forventes at de oppører seg som drittsekker. 

Sophie Elise og Fetisha fikk mye kritikk fordi podkasten var på statskanalen NRK som vi alle må betale for.

De har hatt podkast før og har nå uten at det blir styr. Aner ikke hvem denne Oskar er men så lenge han ikke er på nrk bryr jeg meg ikke … 😊

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk et ganske godt inntrykk av Oskar når han vikarierte i spårtsklubben. Virket så søt og voksen for alderen. Tror dessverre all oppmerksomheten har tatt han.👎🏻🫤 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurfii skrev (4 timer siden):

Fikk et ganske godt inntrykk av Oskar når han vikarierte i spårtsklubben. Virket så søt og voksen for alderen. Tror dessverre all oppmerksomheten har tatt han.👎🏻🫤 

Han voksen for alderen🙈🙈🙈

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (3 minutter siden):

Han voksen for alderen🙈🙈🙈

Da han var med i spårtsklubben når de skulle drive restaurant..😅😝 men nå er han jo heeeelt ute å kjører..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting skal han ha, og det er at hver gang det er snakk om bollen hans på Snapchat så merker han (tydelig!!) med reklame. Ikke «vanlig» influenser-style med reklame i en diskret fargenyanse i hjørnet, men reklame på sånn strek over hele skjermen.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havnefogden skrev (På 17.3.2023 den 23.37):

Det er kanskje på tide å gi denne influenseren litt oppmerksomhet her på KG? Han har veldig mange, svært unge følgere. Det meste av innholdet på TikTok og Spotify går på fyll. Ikke noe bra påvirkning for 11-årige gutter!

Kan det være mulig at han får holde på som han gjør uten at noen stiller spørsmål fordi han er av hankjønn?

Denne artikkelen problematiserer det Westerlin holder på med:

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/5Br5dO/viser-frem-fyll-for-11-aaringer

Han har gått ut og svart på dette i en video på Instagram (anbefaler virkelig å se den, spesielt dere som har lest artikkelen!), og han har lagt ved statistikkene sine som bekrefter at den artikkelen inneholder flere faktafeil. Det syns jeg faktisk bør rettes, for det er dumt å spre en artikkel med flere faktafeil. 

Endret av dårligbrukernavn
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunfl0wer skrev (På 22.3.2023 den 14.19):

Skjønner ikke hvorfor han og podkasten Kontoret ikke får mer kritkkk i mediene. Det er mye forkastelig som blir sagt i den poden. Som den her episoden med Christian Brennhovd. 

https://www.tv2.no/underholdning/far-sterk-kritikk-for-uttalelse/15564861/

Er det fordi de er gutter og at det er klassisk guttastemning at det ikke får noe mer oppmerksomhet enn det lille som er nevnt? Ja,kaller de for gutter for de oppfører seg som det. Det er skremmende med tanke på at de har mange unge gutter som lyttere at de kan få lov til å spy ut så mye dritt. 

Jeg er en av dem som er kritisk til Sophie Elise og Fetisha sin pod på flere punkter,men det jeg ser er at de fikk sinnsykt mye oppmerksomhet pga deres innhold fordi de er kvinner. Ja,narkotika bilde hjalp jo på å fyre opp under oppmerksomheten,men siden de snakket mye om sex og fyll så ble det ramaskrik. Menn får ikke den type oppmerksomhet fordi det forventes at de oppører seg som drittsekker. 

Tipper det er pga publikummet hans/til podcasten. Det er jo selvfølgelig fans som følger det, og som kanskje har lignende holdninger selv (iallefall en del av de). Menn i den alderen er vel heller ikke like lettkrenkte, tar seg ikke nær av ting, de er ikke like samfunnsengasjerte, samfunnsbevisste, de bryr seg ikke om det er noen kommentarer som sies med glimt i øyet som er litt på kanten osv. 

Nå er det jo heller ikke Oskar eller Snorre som uttalte det du linker til, men Christian. De kan da ikke ansvarliggjøres for hva gjestene sier..? Om så er det vel snarere de som har klippet/redigert videoen og podcasten som burde fjernet det evt.

De har for øvrig uttalt seg i mange videoer og svart på kritikk, så ville anbefalt folk å se en del episoder før man dømmer. Jeg er dame og har ikke følt meg krenket eller reagert på noe de sier, de sier jo selv at det er kødd, at de ikke har dårlig kvinnesyn eller slikt, men ønsker å ha litt takhøyde og å kunne ha "guttakødd" liksom.

Endret av dårligbrukernavn
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havnefogden skrev (På 17.3.2023 den 23.37):

Det er kanskje på tide å gi denne influenseren litt oppmerksomhet her på KG? Han har veldig mange, svært unge følgere. Det meste av innholdet på TikTok og Spotify går på fyll. Ikke noe bra påvirkning for 11-årige gutter!

Kan det være mulig at han får holde på som han gjør uten at noen stiller spørsmål fordi han er av hankjønn?

Denne artikkelen problematiserer det Westerlin holder på med:

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/5Br5dO/viser-frem-fyll-for-11-aaringer

Er det han som har lansert de svært usunne sjokoladebollene? 

Men han er ikke annerledes enn de andre som skal bare tjene penger uansett konsekvenser for barn.

Er det egentlig lov?

 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dårligbrukernavn skrev (8 timer siden):

Tipper det er pga publikummet hans/til podcasten. Det er jo selvfølgelig fans som følger det, og som kanskje har lignende holdninger selv (iallefall en del av de). Menn i den alderen er vel heller ikke like lettkrenkte, tar seg ikke nær av ting, de er ikke like samfunnsengasjerte, samfunnsbevisste, de bryr seg ikke om det er noen kommentarer som sies med glimt i øyet som er litt på kanten osv. 

Nå er det jo heller ikke Oskar eller Snorre som uttalte det du linker til, men Christian. De kan da ikke ansvarliggjøres for hva gjestene sier..? Om så er det vel snarere de som har klippet/redigert videoen og podcasten som burde fjernet det evt.

De har for øvrig uttalt seg i mange videoer og svart på kritikk, så ville anbefalt folk å se en del episoder før man dømmer. Jeg er dame og har ikke følt meg krenket eller reagert på noe de sier, de sier jo selv at det er kødd, at de ikke har dårlig kvinnesyn eller slikt, men ønsker å ha litt takhøyde og å kunne ha "guttakødd" liksom.

Selvfølgelig kan de ansvarliggjøres for hva gjestene deres sier. Alle som har en plattform i offentligheten har ansvar for hva som ytres på den plattformen. Når en gjest sier at "stygge jenter kan bare dra til Tyrkia, så er det greit", så er det redaksjonen som har ansvar for om det sitatet skal publiseres eller ikke. Når de VELGER å publisere det, har de ansvar for det. Det inkluderer Oskar, som er vert og en del av produksjonen. 

Ang statistikken han viser til, viser den utelukkende alder på de som faktisk har oppgitt alder. Den er høyst upålitelig av mange årsaker. 

  • Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette samme fyren som ble kjent på snapchat fordi han var "morsom" med å bli sinna av alt mulig og kjefte og rope? Det var en pest og en plage og jeg måtte skjule han på snapchat for å slippe spetakkelet 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at foreldrene til 11-åringene som følger Oskar Westerlin på sosiale medier må ta ansvar. Det er 13 årsgrense på sosiale medier, så de har ingenting der å gjøre. Oskar Westerlin lager innhold som er ment for 18 år og opp, så å kritisere han for det blir for dumt.

Hilsen mamma til 10-åring

  • Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

dårligbrukernavn skrev (På 24.3.2023 den 0.58):

Han har gått ut og svart på dette i en video på Instagram (anbefaler virkelig å se den, spesielt dere som har lest artikkelen!), og han har lagt ved statistikkene sine som bekrefter at den artikkelen inneholder flere faktafeil. Det syns jeg faktisk bør rettes, for det er dumt å spre en artikkel med flere faktafeil. 

Det var en pinlig video full av ansvarsfraskrivelse og et tydelig symbol på umodenheten hans, som åpenbart ikke forsto sin påvirkningskraft som rollemodell for barn. 

 

Denne artikkelen om hvordan statistikk på følgernes alder er svært misvisende er interessant. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bollen han promoterer egentlig bare en vanlig hvetebolle med mye sjokoladeglasur og strøssel på?

Den ser sånn ut synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Westerlin har utrolig mange ulike kanaler som når ut til veldig mange, han popper opp både på Snapchat, tiktok og Instagram med disse. Han når ut til sykt mange folk og jeg tror at han er kalkulert nok til å forstå dette meget godt. Han ønsker å være populær og å være en som både presterer men også irriterer og provoserer. Selvfølgelig for å få klikk og tjene penger. Man kan gjerne si at «her bør foreldrene være PÅ», men han dukker jo opp overalt. Og jeg er helt sikker på at det er meningen og i tråd med hans markedsføringsstrategi. 
 

Tough cookie skrev (40 minutter siden):

Er bollen han promoterer egentlig bare en vanlig hvetebolle med mye sjokoladeglasur og strøssel på?

Den ser sånn ut synes jeg.

Ser ut som en helt ordinær bolle med mye kalorier som han må trene M Y E for å kunne spise (ref hans snap på

generell basis uansett hva han spiser) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (På 31.3.2023 den 23.23):

Er bollen han promoterer egentlig bare en vanlig hvetebolle med mye sjokoladeglasur og strøssel på?

Den ser sånn ut synes jeg.

Sjokoladebiter inni også. Kan skjønne det slår an hos barn/ungdom. Jeg som voksen syns den var noe kvalmende og man spiser kun én - viss man ikke foretrekker å bli kvalm da 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...