Gå til innhold

Når tror dere at våren kommer til Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mesteparten av snøen og isen er borte i det området der jeg bor, men nå er det spådd et nytt snøfall denne uka. Håper at denne snøen ikke blir liggende…

Ellers så jeg akkurat årets første krokus! 🤩

- TS

Anonymkode: 8bf89...5df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 20.3.2023 den 17.04):

Får håpe de tre månedene med mulig sommer blir fine. 

Anonymkode: 11bdc...53a

Tja, det pleier jo å være varmt i Oslo til langt ut på høsten. Så «sommerværet» varer jo ofte langt mer enn tre måneder☺️

Anonymkode: 8bf89...5df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.3.2023 den 18.16):

Håper det!

Jeg har en sykdom som gjør at jeg har nedsatt mobilitet, og sliter med å ta meg frem i vintermånedene. Det er verst på denne tiden av året, når det veksler mellom snøsmelting, is, slaps og nye snøfall.

Har fulgt meg på værmeldingen, og håpet på snøsmelting denne uka. Men den gang ei.

Dessverre bor jeg i et område der kommunen er dårlige til å strø/ tilrettelegge. Gleder meg så inderlig til snøen er borte, så det blir lettere å komme seg rundt. 🤩

Anonymkode: 8bf89...5df

Min sykdom (MS) gjør meg dårligere i varmen, så jeg gleder meg ikke. Slitsomt med snø, men kuldegrader liker jeg :)

Våren kommer om to tre uker ;) 

Anonymkode: 75484...dec

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å begynne med lette og luftige joggesko igjen, mye bedre enn tunge vintersko! Er nok ikke lenge igjen nå :love:

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittlei vinter. Drittlei snø. Drittlei av å se ut vinduet på det motbydelige hvite greiene som ligger absolutt overalt der ute. Drittlei av å ploge rundt med barnevogna mens ungen får hjernerystelse oppi der av å humpe rundt på ujevnt underlag bestående av snø og is. Jeg er så inni h***** drittlei av å kle på 1000 lag klær hver gang jeg skal ut døra. Drittlei av å kle på ungen som blir utålmodig og sur 1000 lag klær og drittlei av å bruke vinterposen på vogna som er stygg, upraktisk og klumpete. Jeg NEKTER å bruke tusenvis av kroner på mer ulltøy til ungen i den str han er nå som uansett ikke vil passe til høsten. Jeg NEKTER å forholde meg til dette møkkaværet og dersom det ikke blir vår så får jeg bare sitte inne da. Jeg gir opp.

Og nå er det meldt påfyll med snø 🤯

Anonymkode: 4baf7...bb8

  • Liker 3
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet opp til -19 grader i dag. Værmeldingen viser mellom -9 og - 16 grader de neste ti dagene på yr.no. 

Ikke noe annet å gjøre enn å nyte vinteren. Håpet er alltid at det er snøfritt i hagen fra 17. mai, det skjer hvert skuddår. 

Anonymkode: e3b1c...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Våknet opp til -19 grader i dag. Værmeldingen viser mellom -9 og - 16 grader de neste ti dagene på yr.no. 

Ikke noe annet å gjøre enn å nyte vinteren. Håpet er alltid at det er snøfritt i hagen fra 17. mai, det skjer hvert skuddår. 

Anonymkode: e3b1c...1aa

…det høres ikke ut som om du bor i Oslo? ☺️

Anonymkode: 8bf89...5df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan i det minste sitte inne og se ut, se at solen ikke går ned før nærmere 20.30. Der er i det minste noe.

Her er det 1.5 meter snø og meldt kuldegrader hele uka.

Anonymkode: 9999a...2e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Man kan i det minste sitte inne og se ut, se at solen ikke går ned før nærmere 20.30. Der er i det minste noe.

Her er det 1.5 meter snø og meldt kuldegrader hele uka.

Anonymkode: 9999a...2e6

Hvor er det så mye snø? 

Anonymkode: d2a64...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper etter påske et sted.

Norge er et merkelig land når det gjelder sesonger.

Det er bare en lang vinter og en kort vår/høst med noen få kortvarige sommerinnslag. 

Endret av Drizzt
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har regnet på det, og tror det blir bart en gang i september neste år. Det er iskaldt, og det er meldt påfyll med snø, så ikke kjangs i helvete at vi blir kvitt all den ubrukelige snøen før sommeren. Det er jo tross alt ikke så lenge til. Sommer på kalenderen altså, for sommer i praksis tror jeg vi bare kan glemme. 

Sånn som denne vinteren har vært så kan man virkelig lure på hvorfor Norge ble befolket i det hele tatt. Hvorfor ble ikke folk heller værende på et sted med mer humant klima? Eller var det en slags sekt med selvplagere som vandret helt hit, med motto om at det var ikke bra før det var skikkelig jævlig?

#Fuckwinter "Diewinterdie

Anonymkode: f523f...3aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Forstår deg godt!

Bodde i Trondheim en sommer. Da snødde det i juni 🤯

Anonymkode: 8bf89...5df

Det har det aldri gjort. Btw, de BRØYTET snø i Oslo mellom 9-15 mai for noen år siden.

Anonymkode: 39e07...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Tja, det pleier jo å være varmt i Oslo til langt ut på høsten. Så «sommerværet» varer jo ofte langt mer enn tre måneder☺️

Anonymkode: 8bf89...5df

Enda mer oslovås.

Anonymkode: 39e07...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det har det aldri gjort. Btw, de BRØYTET snø i Oslo mellom 9-15 mai for noen år siden.

Anonymkode: 39e07...ce1

Det er helt sant. Snøen ble ikke liggende på bakken, men det var fullt av snø i lufta. 

Holder meg i Oslo, her er klimaet (tross alt) mer forutsigbart.

Anonymkode: 8bf89...5df

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Faen!

Snøen la seg 😭

Anonymkode: 8bf89...5df

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Faen!

Snøen la seg 😭

Anonymkode: 8bf89...5df

Også mye også!🙈

Anonymkode: 4eae6...3e8

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

 

Holder meg i Oslo, her er klimaet (tross alt) mer forutsigbart.

Anonymkode: 8bf89...5df

😂 Delusional.

Anonymkode: 39e07...ce1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis vil 98% av sommeren bestå av regn

Anonymkode: 4fb21...4ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...