Gå til innhold

Når tror dere at våren kommer til Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er - dritt - lei av snø!

Hadde håpet på regn i dag, men her falt det bare enda mer snø.

Hvor lang tid tror dere at det vil ta før snøen er vekk?

Anonymkode: 8bf89...5df

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første vårmåned er mars, så våren er her allerede. Når vårværet kommer er det ingen som kan svare nøyaktig på.

Anonymkode: 4cdc9...161

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er - dritt - lei av snø!

Hadde håpet på regn i dag, men her falt det bare enda mer snø.

Hvor lang tid tror dere at det vil ta før snøen er vekk?

Anonymkode: 8bf89...5df

Tenk på spanjolene, da.. De er sikkert dritt lei høye temperaturer og sol. Kanskje det går en eller annen spanjol der nede i Spania som misunner oss som har snø og kulde?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes snø var digg i dag.

Tipper vårværet kommer i april.

Anonymkode: e117a...ff8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serafin skrev (5 minutter siden):

Tenk på spanjolene, da.. De er sikkert dritt lei høye temperaturer og sol. Kanskje det går en eller annen spanjol der nede i Spania som misunner oss som har snø og kulde?

Sikkert, jeg elsker snø!!! Og bor i Norge da.

Anonymkode: 9c4e5...36e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes snø var digg i dag.

Tipper vårværet kommer i april.

Anonymkode: e117a...ff8

Håper det!

Jeg har en sykdom som gjør at jeg har nedsatt mobilitet, og sliter med å ta meg frem i vintermånedene. Det er verst på denne tiden av året, når det veksler mellom snøsmelting, is, slaps og nye snøfall.

Har fulgt meg på værmeldingen, og håpet på snøsmelting denne uka. Men den gang ei.

Dessverre bor jeg i et område der kommunen er dårlige til å strø/ tilrettelegge. Gleder meg så inderlig til snøen er borte, så det blir lettere å komme seg rundt. 🤩

Anonymkode: 8bf89...5df

  • Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det smelter! Og torsdag i neste uke er det meldt 10 plussgrader her 🤩

Anonymkode: 8bf89...5df

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad du ikke noe i Trondheim. Da er våren her først i slutten av mai /begynnelse juni. Har lyst til å flytte til Østlandet swlv, men ikke så lett når man er voksen med familie.

Anonymkode: 02362...48a

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.3.2023 den 18.01):

Er - dritt - lei av snø!

Hadde håpet på regn i dag, men her falt det bare enda mer snø.

Hvor lang tid tror dere at det vil ta før snøen er vekk?

Anonymkode: 8bf89...5df

Våren i Norge her i sør er ekstremt ustabil. Mars er på kalenderen en vårmåned ja, men det kan like godt være full vinter store deler av den. Vi må langt ut i april før man kan håpe på noe stabil vår/tidlig sommer med over 15 grader i alle fall. Så det er ikke noe nytt egentlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke før i mai. Til og med da er det kaldt.

Anonymkode: ae4c4...143

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok det vanlige, et par måneder til med snø, smelt, slaps, sørpe, is, snø oppå isen, mer slaps, sørpe... osv. Hadde foretrukket å bo på et kaldere sted med mer stabilt vintervær. Er jo knapt samme årstid to dager på rad. 

Anonymkode: 3d5c1...f3a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET lurer jeg også på, er som deg TS dritt lei nå! Mest lei er jeg av isen som aldri forsvinner.

Jeg krysser fingrene for at påsken representerer ordentlig vår og at vi da er ferdig med den evinnelige karusellen «kaldt - snø - mildt - regn - kaldt - glatt - snø - mildt - regn - osv»

Anonymkode: f324c...2db

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

DET lurer jeg også på, er som deg TS dritt lei nå! Mest lei er jeg av isen som aldri forsvinner.

Jeg krysser fingrene for at påsken representerer ordentlig vår og at vi da er ferdig med den evinnelige karusellen «kaldt - snø - mildt - regn - kaldt - glatt - snø - mildt - regn - osv»

Anonymkode: f324c...2db

Får håpe de tre månedene med mulig sommer blir fine. 

Anonymkode: 11bdc...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper april. Skulle ønske våren kom i februar. Er møkka lei, spesielt lei av de isete veiene 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.3.2023 den 12.11):

Det smelter! Og torsdag i neste uke er det meldt 10 plussgrader her 🤩

Anonymkode: 8bf89...5df

Og uken etter der er det meldt -2 grader og sludd og snø. Velkommen til Norge, her har vi ingen vår.

Anonymkode: 39e07...ce1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den kommer enten i påsken eller rett etter påske. Sånn er det vanligvis i Sør-Norge.

Anonymkode: d24db...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.3.2023 den 18.01):

Er - dritt - lei av snø!

Hadde håpet på regn i dag, men her falt det bare enda mer snø.

Hvor lang tid tror dere at det vil ta før snøen er vekk?

Anonymkode: 8bf89...5df

Fremover fra idag av… «alle» glemmer at vinteren ifølge astronomiske beregninger varer fra vintersolverv (21/22. desember) til Equinox/ vårjevndøgn. Alle år er selvsagt unike og ikke minst forskjellige, men vinteren begynner faktisk først i det solen «snur» av den grunn at havet da har avgitt all restvarme fra forrige sommer. Dette hav- ressovaret gir i gjennomsnitt kunstig høye temperaturer om høsten, typ 7 timers dagslys og 5 grader og regn. På samme måte bruker solen laaaaang tid på å få opp temperaturen i havet slik at havet igjen kan bidra til oppvarming av atmosfæren. Av den grunn starter heller ikke sommeren for fullt (i gjennomsnitt) før etter sommersolverv i midten av juni (21/22 juni). Fra da av fungerer havet som varmeovn og ikke kjøleboks. 
Mange innbiller seg at alt handler om lyset og når det snur, men så er ikke tilfellet. 
Januar er lysere enn desember, men som oftest langt kaldere enn julemåneden. På samme vis er juli nesten alltid mer sommerlig enn juni. 
 

Astronomisk er sesongene slik: Vinteren = Vintersolverv - Vårjevndøgn. Våren = Vårjevndøgn - Sommersolverv/ sct Hans. Sommeren = Sommersolverv/ sct Hans - Hødtjevndøgn. Høsten= Høstjevndøgn - Vintersolverv. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2023 den 12.10):

Vær glad du ikke noe i Trondheim. Da er våren her først i slutten av mai /begynnelse juni. Har lyst til å flytte til Østlandet swlv, men ikke så lett når man er voksen med familie.

Anonymkode: 02362...48a

Forstår deg godt!

Bodde i Trondheim en sommer. Da snødde det i juni 🤯

Anonymkode: 8bf89...5df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...