Gå til innhold

Hva synes du om camping?


Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Vi (voksne uten barn) har bobil og bruker den mye. På sommeren tar vi gjerne en ukes tid på campingsplass i Sverige, og vi bruker resten av vår, sommer og høst til fricamping rundt omkring i Norge. Det er noe helt eget ved det å fiske, fyre bål og tilberede maten ute. Vi er glade i friluftslivet, men tarmsykdom og andre ting gjør at vi velger komforten med bobil (do) i stedet for telt😅

Anonymkode: f69e9...b27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest wwoman
Rødstrupa skrev (På 10.3.2023 den 15.18):

Mange former for ferie & fritid er noe alle trenger og setter pris på. Hva synes du feks. om camping? Vi liker å ta med telt🏕 og kano 🛶ut i naturen. Sjelefred og flotte opplevelser. Har vært tett innpå fiskevak 🎣 bever, elg, Orrfuglleik mm. Overholder regler for bålbrenning, vegetasjon. Forlater stedene vi er på i samme stand som da vi kom….c’’.)

Natur er medisin på blå resept🙃♥️

Jeg hater det og ikke noe jeg liker, men kan fin se at andre kan gjøre det🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vognen er alltid klar, vår - sommer - høst med tannbørste og alle basisting for tur.  Enten helgeturen går oppover vestlandet eller til sørlandet er turene kjekke.  Sommeren nedover kontinentet, alltid planlagt men aldri låst.  Overnatting på en rasteplass på autobahn under transportetappene eller på en ny ikke planlagt campingplass , eller campinger vi har besøkt mange ganger før.  Styrtregn og lyn i Polen når skyene kolliderer betyr ingenting , eller 40 grader i Tyskland eller Tsjekkia, vi har alt vi trenger inkl et lite bensin aggregat.  Nye steder og nye byer, kultur , historie og masse god mat.  Livet kan ikke bli bedre.  🙂

Endret av Merlin
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiste mye med telt og gikk så over til camplet da barna ble litt eldre. Nå er barna voksne og mannen og jeg er gått tilbake til telt. Vi har med kajakk og telt og hengekøyer. Tomanns telt og hengekøye når vi er ute i kajakkene og så et firemannstelt når vi stopper på campingplasser. 

Anonymkode: c59ea...21f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2023 den 15.35):

Villcamping er en forbanna uskikk.

Anonymkode: 057c5...7a3

Fortell meg hvor vi skal sove når vi er langt ute i gokk og ingen campingplass i nærheten?

Vi bruker kajakkene mye og padler der det er lite folk som bor. Vi forlater alltid stedet slik vi fant det, eller faktisk finere og renere en da vi kom. Nå har vi fått beskjed om et sted vi kan bare legge oss inn. Der er det og toalett. VI kommer nok til å gjøre det, da dette er et sted som betyr veldig mye for meg. Der ingen skulle tru at nokon  kunne bu sted :) Ser av og til på derfra, på nrk nett.

Anonymkode: c59ea...21f

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ja koselig det har alltid telt i bilen klart til bruk 🙂 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker veldig godt å gå i fjellet med telt. Vi har gode, tykke liggeunderlag og gode soveposer, og sover svært godt. Det er noe helt annet enn utstyret som var tilgjengelig da jeg vokste opp. Elsker å kunne gå bort fra sivilisasjonen, veier og folk, og bare være helt i det fri.

Jeg er ikke så begeistret for campingplasser. Blir for tett innpå andre.

Anonymkode: 9a0dd...5b0

  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.3.2023 den 18.46):

Hytte på campingplass med felles sanitær er uaktuelt, jeg må ha privatliv og hygieniske forhold på badet. Jeg har aldri bodd i telt i naturen men har en drøm om å lære  å like det. Våkne helt alene langt fra folk må være toppen av rekreasjon. 

Villcamping som folk her kaller det er selvsagt helt greit når det er naturfolk som vet de ikke skal etterlate spor når de drar. Utlendinger som camper overalt og strør om seg med søppel og bobilspor er selvsagt helt uaktuelt å godta. 

Fast plass med campingvogn og fortelt, tja.. hvis det er  nær naturskjønne områder der man kan gå tur på dagene så. Sitte på camping og glane er bare kjipt. 

Anonymkode: 580a5...786

Jeg håper du prøver det ut! Det er helt magisk! Med moderne utstyr sover man også godt. 🙂

Anonymkode: 9a0dd...5b0

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert greit når du er tenåring, men nå i godt voksen alder vil vi ha komfort og bor på hotell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hasselnøtter skrev (På 10.3.2023 den 15.22):

Sånn der du er på samme campingplassen hele sommeren hvert år og sitter og drikker vin og spiller yatzy? Sånn der du reiser rundt og har campingbilen som sneilehus mens du opplever verden? 

De to variantene har vidt forskjellige svar...

Drikke vin og spille yatzy er jo helt topp! 

Og reise rundt er også topp. Ah, elsker campinglivet. Bor et sossete sted med påtatte naboer som er i avisa annenhver uke, og som må ha på merkeklær for å gå tur med bikkja (og seriøst, alle har SAMME HUNDEN. Hundene er helt like! Er tydeligvis moten her). 

Er så diiiigg å være på campingplass og omgås litt normale, avslappa og jordnære mennesker.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi byttet ut en fastplass på camping med en eldre bobil, og nyter muligheten til å dra når vi vil, og hvor vi vil. Bobilen er pakket fra april til oktober, og tas gjerne  ut for en helg til en camping i nærheten, en uke til venner andre steder i landet, eller kjører til vår "eget" sted  langs stranda, en ettermiddag med finvær, griller, bader, og tusler i seng når det blir kveld. Hvis sykkelen er med kan vi sykle til jobben neste morgen, ellers går vi. 

Vi ligger gjerne på campingplass. Min mann er meget sosial og elsker å bli kjent med nye mennesker. Men vi drar stort sett alene. Mange må ha med sin vennegjeng for å reise på tur. Vi foretrekker å dra kun oss. 

Vi har aldri hatt sansen for telt, det blir for lite komfortabelt, men campingvogn/ bobil med egen seng, det fungerer for oss. 

Anonymkode: 9258f...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hasselnøtter skrev (På 10.3.2023 den 15.22):

Sånn der du er på samme campingplassen hele sommeren hvert år og sitter og drikker vin og spiller yatzy? Sånn der du reiser rundt og har campingbilen som sneilehus mens du opplever verden? 

De to variantene har vidt forskjellige svar...

Man kan fint sitte i en bobil i Norge, Sverige, Tyskland eller Spania, drikke vin og ta et slag Yatzy, 

Anonymkode: 9258f...669

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2023 den 15.23):

Slitsomt. Kalde fellesdusjer, felles kokeplater og felles oppvaskkum hvor man må stå i kø fir å både lage mat og vaske opp. Dyr mat og langt uti gokk, sove i kaldt telt med hardt underlag. Blir heller hjemme.

Anonymkode: 3816d...0c6

Kaldt telt med hardt underlag? Du må jo kjøpe en god madrass og god sovepose. Da sover man godt, i telt.

Hvis du har stormkjøkken, trenger du ikke å stå i kø for å lage mat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brunello skrev (På 20.3.2023 den 18.01):

Å telte i naturen er alt annet enn harry. Telt er egentlig ikke harry. Campingvogn og bobil kan være det.

Alt kan være harry. Hotellferie og. Tesla f.eks., er harry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaleidoskop skrev (På 20.3.2023 den 18.09):

Jeg liker telttur i marka 😊 bål kos og hengekøye. 

Men en også campingvogn. Har alt man trenger lett tilgjengelig. Deilig med vogn kontra telt ved regn. Vi har vogn på fast plass med spikertelt. Det vi ønsker oss aller helst er en hytte, men det har vi ikke råd til. Så da er vogna hytta vår, som vi spøker med 😉

Hvordan får du hengekøye inni teltet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke min greie. Jeg kan gjerne være ute i naturen en lang dag. Men vil ha stor seng, dusj, skikkelig toalett med vegger rundt, rennende vann, når kvelden kommer. 

Anonymkode: aaf4c...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker både campingvognlivet og teltlivet. Å telte er billig, det er sjarmerende, du får frisk luft, trim og det er noe deilig og avslappende ved det å ikke styre med så myr- men bare leve det enkle, gode liv ute i naturen eller på en koselig campingplass. 

Jeg er en av de få som LIKER campingplasser. Gjør meg ingenting å betale ekstra i kioskene der eller bruke fellesdusj. Bruker crocs i dusjen. 

Eneste jeg faktisk ikke liker, men som jeg hvert år kjemper meg gjennom, er fellestoalettene. De er nesten alltid veldig nasty. Har med håndsprit og står noen ganger i unaturlige posisjoner for å ikke ta på krana når jeg skal skru av/på vannet eller ikke ta på dørhåndtak på vei ut 😂 er hygienehysterisk! Men! Har med eget vann og såpe på tur, så kan ta en ekstra håndvask ved teltet :)

Men det er noe jeg har vokst opp med, campingplasser. Alle i familien digger det. Jeg kommer fra en høylytt familie så bråk er jeg vant til (men i fjor måtte vi be noen unger som bråka kl 01 om natta i naboteltet om å holde tyst, mora var og drakk seg dritings og kunne ikke brydd seg mindre :/ )

Vi disponerer campingvogn på fast plass også, og det er helt topp! Kort vei til vann&båt. Kort vei til kiosk og flere strender. Kort vei til kyststien. 

I tillegg disponerer vi hytte også, det regner jeg som camping, for den har ikke innlagt vann ;) ... Så vi har tre måter å feriere på, hvis vi ikke ønsker å kaste bort pengene på å leie overpriset hotellrom eller hytte med veggedyr: 

Vår hytte i skogen ved et vann, campingvogna på fast plass eller å reise rundt med teltet vårt og oppleve nye steder.

Alt er like fint :)

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badebuksa2.0 skrev (7 minutter siden):

Har med håndsprit og står noen ganger i unaturlige posisjoner for å ikke ta på krana når jeg skal skru av/på vannet eller ikke ta på dørhåndtak på vei ut 😂 er hygienehysterisk!

Vi lever samme hygiene liv, det er tøft der ute 

Det som er creepy med fellesdusjer og toaletter er at jeg flere ganger har sett at det er hull i veggene. Lurer på om folk ser gjennom dem, very not good

Høres ut som om du og gjengen din koser dere på tur, godt å høre 😊😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.3.2023 den 15.35):

Villcamping er en forbanna uskikk.

Anonymkode: 057c5...7a3

Ja mye bedre å stue de sammen,helst inngjerdet

Anonymkode: 84074...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (15 minutter siden):

Vi lever samme hygiene liv, det er tøft der ute 

Det som er creepy med fellesdusjer og toaletter er at jeg flere ganger har sett at det er hull i veggene. Lurer på om folk ser gjennom dem, very not good

Høres ut som om du og gjengen din koser dere på tur, godt å høre 😊😄

Fydda, har heldigvis ikke oppdaga hull, men mye annet nasty! Noen plasser er flinkere enn andre, da😊 

Ja, vi koser oss, vi! 😁 Skaper minner.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...