Gå til innhold

Hva synes du om camping?


Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Mange former for ferie & fritid er noe alle trenger og setter pris på. Hva synes du feks. om camping? Vi liker å ta med telt🏕 og kano 🛶ut i naturen. Sjelefred og flotte opplevelser. Har vært tett innpå fiskevak 🎣 bever, elg, Orrfuglleik mm. Overholder regler for bålbrenning, vegetasjon. Forlater stedene vi er på i samme stand som da vi kom….c’’.)

Natur er medisin på blå resept🙃♥️

Endret av Rødstrupa
  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rødstrupa skrev (2 minutter siden):

Mange former for ferie & fritid er noe alle trenger og setter pris på. Hva synes du om feks. om camping?

Forferdelig , Harry og 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn der du er på samme campingplassen hele sommeren hvert år og sitter og drikker vin og spiller yatzy? Sånn der du reiser rundt og har campingbilen som sneilehus mens du opplever verden? 

De to variantene har vidt forskjellige svar...

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt. Kalde fellesdusjer, felles kokeplater og felles oppvaskkum hvor man må stå i kø fir å både lage mat og vaske opp. Dyr mat og langt uti gokk, sove i kaldt telt med hardt underlag. Blir heller hjemme.

Anonymkode: 3816d...0c6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camping er kos, man behøver ikke være harry om man ikke vil. 😉 Det finnes all slags folk som camper, både på campingplass og ellers. Jeg liker best å reise forskjellige steder med vogn, mindre fan av fast plass, for da kunne jeg like gjerne hatt hytte. Man blir kjent med masse folk hvis man liker å være sosial, men man må ikke det heller. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hasselnøtter skrev (5 minutter siden):

Sånn der du er på samme campingplassen hele sommeren hvert år og sitter og drikker vin og spiller yatzy? Sånn der du reiser rundt og har campingbilen som sneilehus mens du opplever verden? 

De to variantene har vidt forskjellige svar...

Ja, det har du rett i. Litt derfor jeg spør på den  måten. Teori og praksis er jo to ulike ting også m/tanke på at folk lar ting bli med tanken. Vi er jo vanedyr…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker campinglivet. Vi har vogn på fastplass, men har glider under vognen og sluse i spikerteltet sånn at vi lett kan ta vognen ut når vi vil på tur med den.

Vier et voksent par (nesten 60 år), drikker ikke alkohol, men koser oss både på fastplassen og på ferieturer med vognen. Har også hund og jeg (damen) har crocs :fnise:

Jeg har selv vokst opp med vogn. Vi hadde den stående fast på en campingplass på sommeren, og tok den ut og dro på ferie med den. 

Anonymkode: 0a476...013

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camping er kjempeflott! Pleier å reise Norge rundt med bil og overnatter 1-2 netter på campingplass i enten hytte eller telt før vi kjører videre. Har virkelig forelsket meg i hvor flott land vi har og fått oppleve alt fra flotte fjellturer og fjellklatring, padling, til bjørnepark og ulvepark til fisking på internasjonalt kjente turistmål. Jeg syns det er koselig å parkere bilen og diske opp noe mat på stormkjøkken eller felles hyttekjøkken før vi tar noen runder yatzi og sover, møtt masse fine folk og nyter å se norsk natur. 

Det er ikke den type camping fra tv serier siden vi reiser videre etter en dag eller to, men noen hviledager i campingstolen er godt det også etter lange bilturer :)

Anonymkode: c3193...9fb

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Camping er kjempeflott! Pleier å reise Norge rundt med bil og overnatter 1-2 netter på campingplass i enten hytte eller telt før vi kjører videre. Har virkelig forelsket meg i hvor flott land vi har og fått oppleve alt fra flotte fjellturer og fjellklatring, padling, til bjørnepark og ulvepark til fisking på internasjonalt kjente turistmål. Jeg syns det er koselig å parkere bilen og diske opp noe mat på stormkjøkken eller felles hyttekjøkken før vi tar noen runder yatzi og sover, møtt masse fine folk og nyter å se norsk natur. 

Det er ikke den type camping fra tv serier siden vi reiser videre etter en dag eller to, men noen hviledager i campingstolen er godt det også etter lange bilturer :)

Anonymkode: c3193...9fb

Også så koselig det er å stoppe på rasteplass med vognen og lage mat, samt at man har både mat og do med seg og trenger verken å bruke felles do eller måtte kjøpe ferdigmat som burgere, pizza osv. Er nok litt barndomsminner her ;) 

Anonymkode: 0a476...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villcamping og fricamping, ja takk! Stuet sammen på en campingplass, nei takk! 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (16 minutter siden):

Mange former for ferie & fritid er noe alle trenger og setter pris på. Hva synes du feks. om camping?

Hva mener du med camping? Telting i det fri? Telt på campingplass? Bobil? Leie hytte?

Anonymkode: 057c5...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troyamin skrev (Akkurat nå):

Villcamping og fricamping, ja takk! Stuet sammen på en campingplass, nei takk! 

Villcamping er en forbanna uskikk.

Anonymkode: 057c5...7a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Villcamping er en forbanna uskikk.

Anonymkode: 057c5...7a3

Du om det. 

Så lenge man tar vare på området, er det ingenting i veien med å villcampe.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg camper er det i villmarka for å få pause fra folk, nyte stillhet og natur. Komme i balanse. Jeg samler krefter slik. 

Man er jo forskjellige. Jeg har forstått det sånn at de som elsker å campe på trange campingplasser med andre er utadvente, menneskeglade folk, som elsker å være sosiale til enhver tid. Det er jo opptil hver enkelt hva man foretrekker. Dømmer verken den ene eller den andre campe metoden.

Hva som gjør oss lykkelig er opptil hver enkelt. ❤️

Anonymkode: 2589c...362

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne,55. Vokst opp med vogn. Fikk sett hele Norge og Sverige, så kan mer om landet vårt enn mange andre. Fast plass mai - sept utenom ferie. Masse gode minner, og svært lite Harry. Ønsker meg bobil 🙂

Anonymkode: c091e...694

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camping er koselig. Har eid campingvogn selv for noen år siden. Reiste litt rundt med den, men hadde egentlig fast plass på en campingplass hele året.

De senere årene har det vært bobil og det er så digg. Blir man trøtt og sliten er det flere steder man kan campe for å slappe av eller sove litt.

Har campert mye i Sverige og litt i Norge. 

Jeg liker ikke å leie hytter. Jeg må ha mine egne ting som feks kjeler, sengetøy, bestikk osv.

Telt er ett absolutt no go fra meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eva-Lena skrev (19 minutter siden):

Camping er koselig. Har eid campingvogn selv for noen år siden. Reiste litt rundt med den, men hadde egentlig fast plass på en campingplass hele året.

De senere årene har det vært bobil og det er så digg. Blir man trøtt og sliten er det flere steder man kan campe for å slappe av eller sove litt.

Har campert mye i Sverige og litt i Norge. 

Jeg liker ikke å leie hytter. Jeg må ha mine egne ting som feks kjeler, sengetøy, bestikk osv.

Telt er ett absolutt no go fra meg.

Dette er jeg enig i. Når man har bobil eller vogn, så har man sengen sin, og man har sine egne ting. Ett år så reiste vi nordover uten vogn. Vi tok inn på hotell på vei til og fra, men sengen, dyner og puter var stort sett vonde. I vogna har vi gode madrasser samt dun dyner og puter. Sover som et barn der ;) 

Når vi har leid hytter så har jeg vasket alt vi skal bruke av kjøkkenting får vi tar det i bruk, for man vet aldri hvordan det har blitt vasket av de som var der før vi. I vogna har vi alt vi trenger til mat laging og spising, å trenger ikke å stå der å plutselig se at man trenger olje, krydder osv. 

Anonymkode: 0a476...013

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva mener du med camping? Telting i det fri? Telt på campingplass? Bobil? Leie hytte?

Anonymkode: 057c5...7a3

Valget er ditt, camping i alle varianter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Villcamping er en forbanna uskikk.

Anonymkode: 057c5...7a3

Hvorfor synes du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...