Gå til innhold

Hva synes du om camping?


Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Vi telter (på campingplasser) hver sommer, med barn. Syns det er skikkelig koselig❤️ syns det var forferdelig før haha til vi kjøpte et stort telt som pumpes opp med luft istedet for å styre med stenger. Skikkelig lettvint.

Anonymkode: 63e3c...fda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kano og telt i villmarka er alle tiders! Var 4 netter i hytter på campingplass v kysten i fjor, ok det også. Men foretrekker å være i fullstendig stillhet i naturen. 

Anonymkode: 4f302...a89

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma hadde en camping vogn en gang hun og samboeren skulle reise rundt med, det skjedde aldri den bare sto der på gresset foran huset til de kastet den 😂

Jeg har aldri campet i camping vogn men kan godt skjønne det med å sitt eget ferie hus man flytter rundt på. Mye mer behagelig enn telt👍

Teltet en del har jeg, to ganger på camping plass men mest ute i naturen. 

Jeg har hytte jeg har arvet av mine besteforeldre så er stort sett det jeg bruker feriene mine. Egentlig liker jeg  nok best det de gangene jeg kan være alene på hytta, lese bøker og lade opp. 

Er nok ulikt hvordan man lader også og hva man vil ha ut av ferien. Min jobb er veldig sosial så i ferien lengter jeg etter alenetid på hytta hvor mobilen lader ut og jeg kan være i fred🧘‍♀️

Egentlig er mitt største ferie mareritt å være omgitt av masse folk og støy😂de gangene jeg har forsøkt det angrer jeg ganske fort 🙈

 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er jeg enig i. Når man har bobil eller vogn, så har man sengen sin, og man har sine egne ting. Ett år så reiste vi nordover uten vogn. Vi tok inn på hotell på vei til og fra, men sengen, dyner og puter var stort sett vonde. I vogna har vi gode madrasser samt dun dyner og puter. Sover som et barn der ;) 

Når vi har leid hytter så har jeg vasket alt vi skal bruke av kjøkkenting får vi tar det i bruk, for man vet aldri hvordan det har blitt vasket av de som var der før vi. I vogna har vi alt vi trenger til mat laging og spising, å trenger ikke å stå der å plutselig se at man trenger olje, krydder osv. 

Anonymkode: 0a476...013

Eget sengetøy, spesielt puta har jeg med de gangene jeg skal overnatte på hotell. Jeg klarer ikke å bruke en pute flere andre har brukt før meg. Grøsser bare ved tanken. Samme med kjøkkenutstyr, bruker kun mitt eget. Dusje gjør jeg på sanitæranlegget og bruker alltid Crocs i dusjen.

Jeg har vært i Sverige fra nord til sør og trur aldri jeg blir lei. I Norge er det så vanvittig dyrt med bomavgifter, mens i Sverige finnes det nesten ingen bom. En 3 ukers ferie kom på 8 kroner til bom og det var inn i Stockholm og Gøteborg.

Jeg synes det er veldig koselig å få nye naboer på camping. Finner altfor noe å snakke om. Har hendt vi har blitt enige om å reise sammen til neste campingplass og grillet på kvelden. 

Anbefaler virkelig Sverige 😊

Endret av Eva-Lena
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker veldig godt å campe i telt.  Vi har båt med soveplass, men har alltid med oss teltet på tur.  Det er noe helt spesielt å ligge i en god og varm sovepose i teltet og høre alle lydene nær.  

Campingplasser med "gater" hvor man treffer naboene er ikke noe for meg.  

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Camping med hytte og egent bad er supert, gjerne ved ett badevann, 

det fine med camping er at det er det ofte flere barn, og lett å finne noen å leke med, sosiale er de voksne og jeg elsker å bli kjent med nye.


telte er kjedelig foretrekker da å sove under åpen himmel slik som nå, å få med storfugl spillet, men da må en være stille så en ikke forstyrrer fuglene

Endret av Januar2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvon skrev (På 10.3.2023 den 15.21):

Forferdelig , Harry og 😄

Å telte i naturen er alt annet enn harry. Telt er egentlig ikke harry. Campingvogn og bobil kan være det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telt kan jeg styre meg for. Ok, i noen dager, men flere uker med mygg, hardt underlag og ukomfortabelt generelt er ikke min greie.

Å reise rundt med campingvogn kunne jeg gjerne gjort. Det er jo sikkert en fin måte å spare litt penger når man reiser i Norge og vil bo mer i nærheten av naturen.

Å ha fast plass hele sommeren høres dørgende kjedelig ut. Sikkert greit om man er pensjonist eller har barn, men for meg hadde det vært kjedelig. Ikke er jeg sånn utpreget sosial og det å bo ved siden av en masete og skravlete nabo hadde nok bare irritert meg.

Anonymkode: c8d23...8a4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker telttur i marka 😊 bål kos og hengekøye. 

Men en også campingvogn. Har alt man trenger lett tilgjengelig. Deilig med vogn kontra telt ved regn. Vi har vogn på fast plass med spikertelt. Det vi ønsker oss aller helst er en hytte, men det har vi ikke råd til. Så da er vogna hytta vår, som vi spøker med 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som barn husker jeg camping i vogn som veldig fint og gøy!

På somrene var vi i campingvognen til farmor som stod på fast plass. De samme barna hvert år. Opp tidlig for å leke ute med de andre barna, spise is, bade på grilling på kveldene. Barna gikk fra vogn til vogn og hadde en enorm frihet som på den tiden var skikkelig stas.

Vi hadde også noen vintre med mammas venninne. Påske, og vinterferier samt noen helger. Ute i bakken på dagtid og inn i vognen for å varme seg på ettermiddag/kveld med brettspill. Der var det også mange barn som vi bygde snøhule med, lagde snømenn, hadde snøballkrig og aktiviteter i snøen.

Som sagt så er det veldig fine minner å se tilbake på, men jeg har ikke selv valgt å skaffe campingvogn. 

Anonymkode: 4926e...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (På 10.3.2023 den 15.18):

Mange former for ferie & fritid er noe alle trenger og setter pris på. Hva synes du feks. om camping? Vi liker å ta med telt🏕 og kano 🛶ut i naturen. Sjelefred og flotte opplevelser. Har vært tett innpå fiskevak 🎣 bever, elg, Orrfuglleik mm. Overholder regler for bålbrenning, vegetasjon. Forlater stedene vi er på i samme stand som da vi kom….c’’.)

Natur er medisin på blå resept🙃♥️

Elsker å campe med barna men driver lite med fricamping så blir på campingplasser. Men er ikke den som har samme teltplass hele sesongen men reiser etter solen 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.3.2023 den 15.35):

Villcamping er en forbanna uskikk.

Anonymkode: 057c5...7a3

Fri/vill camping er greit så lenge en forlater området i samme eller bedre stand enn da en kom

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regelrett hater campinglivet. Har venner som har campingvogn på en fast plass. Er av og til på dagsbesøk, men orker ikke tanken på å overnatte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvon skrev (På 10.3.2023 den 15.21):

Forferdelig , Harry og 😄

Telt på campingplass er harry, telt i naturen er noe helt annet. 

Anonymkode: 580a5...786

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hytte på campingplass med felles sanitær er uaktuelt, jeg må ha privatliv og hygieniske forhold på badet. Jeg har aldri bodd i telt i naturen men har en drøm om å lære  å like det. Våkne helt alene langt fra folk må være toppen av rekreasjon. 

Villcamping som folk her kaller det er selvsagt helt greit når det er naturfolk som vet de ikke skal etterlate spor når de drar. Utlendinger som camper overalt og strør om seg med søppel og bobilspor er selvsagt helt uaktuelt å godta. 

Fast plass med campingvogn og fortelt, tja.. hvis det er  nær naturskjønne områder der man kan gå tur på dagene så. Sitte på camping og glane er bare kjipt. 

Anonymkode: 580a5...786

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Telt på campingplass er harry, telt i naturen er noe helt annet. 

Anonymkode: 580a5...786

Telt på campingplass er gull om en reiser med barn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk! Telt, campervan, campingvogn... elsker det. 🥰 

Ikke så glad i å sove under åpen himmel, men alt annet. 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...