Gå til innhold

Sommerhytta 2023 - TV2 - Ingen spoiling

Ctrl

Anbefalte innlegg

AntiBullshit skrev (8 minutter siden):

Det er to forskjellige vegger. Veggen med de røde plast-skillene i fugene er veggen hvor doen kommer (derav den firkanten hvor doknappen skal være), veggen bak med det runde hullet er til dusjen, og befinner seg lengre inn i rommet. Så det er ikke voldsomt skjevt

Jeg har forstått at det er to forskjellige vegger, så ble nok lurt av perspektivet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes vi får se for lite av det ferdige resultatet., bare korte glimt. Irriterende!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mperle skrev (9 timer siden):

Det ser skikkelig skjevt ut men jeg tror det er filmingen som spiller oss et puss her. Jeg mener de flisene til høyre er litt lengre «fremme» i rommet, den veggen er en utstikker og det er en smal vegg mellom de flisene til høyre/venstre som vi ikke ser. Skikkelig dårlig forklart😂 Men se for deg at det feks skal er vegghengt toalett på den veggen, da må veggen bygges litt ut og man får en/to smale vegger på sidene😅 (dårlig forklart det og😂)

Stemmer....det til høyre er på en søyle som er lenger ut av veggen. Da blir det slik, men er riktig.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode, med min rangering og spoiling av ukens vinnere:

Spoiler

1. Eli og Benjamin. 
Hvite flisevegger og lettbeiset trepanel vegg og tak, med sort innredning og kromdetaljer. Hyttete og fint uttrykk. “Bare å ta av seg hatten”, sier Lars til arbeidet, selv om den ene kantlisten ikke var ferdig. Blomsterekspert Finn var snar med å kommentere at badet var kjedelig, mens Aina var rausere og så helheten og detaljene med “konsept”. Og der traff Aina godt, for badet er gjennomført og helt i tråd med resten av hytta og stilen de har. Perfekt plassert lounge i samme stil som resten av uteområdet med bålpanne. Det beste uteområdet.  

Eli og Benjamin er det paret denne uken som leverer best på arbeid, helhetlig interiør og utedel, men som nok engang drar tomhendt hjem. Eli og Benjamin blir bortdømt i år.

2. Leona og Håvard. 
Hvite flisevegger og lettbeiset trepanel vegg og tak, med sort innredning og sorte detaljer. Noen småmangler, småfeil og ujevnheter, men alt i alt et fint bad med et hyttete og koselig uttrykk. Et uttrykk som går igjen i resten av hytta. Enkel bålpanneplass ute, og det fungerer ganske bra.

3. Herman og Petter. 
Hvite flisevegger, grønn vegg i gips og spiler i tak og delvis på vegg, med sort innredning og sorte detaljer. Noen småmangler, og en hul og løs flis på et ferdig gulv. Sistnevnte er absolutt ikke bra! 

Jeg synes den stramme grønnfargen kveler hyttestemningen, og kombinert med spilene, treverk, fliser og masse ulike detaljer i mange forskjellige farger og former virket badet ubalansert, hardt, rotete og “for mye”. Spilene er for øvrig et nytt element som de ikke har brukt andre plasser i hytta, og er sånn sett malplassert. Liten pergola med bålpanne ute, som var bra utført og ble et fint uterom. 

Vinner gullhammer. Ikke et sjokk for noen. For uken har handlet om Herman og Petter. Store ord fra Aina om hvorfor de vant, men jeg synes hun går imot det hun egentlig står for. Herav lunt, ton-i-ton, fargekoordinering og helhet som har fulgt Aina siden sesong 1, og dette bommet Herman og Petter på med sitt harde, rotete og overfylte bad med mange ulike og nye momenter. Det blir litt som Finn i forrige uke som i ekstase deler ut gullhammer til en original benk når han hele uken gikk rundt og brølte at han ønsket seg noe uoriginalt og kreativt. Det gir ikke mening.

4. Heidi og Patrick. 
Marmorflisevegger, gråblå-malt vegg i gips og hvitt tak, med hvit innredning og kromdetaljer. De hadde mye igjen på badet, har småfeil og ujevnheter. Men badet har et stemningsfylt og sommerlig uttrykk, og jeg likte virkelig den delikate gråblå-fargen og helhetsinntrykket, selv om marmorfliser ikke er noe for meg.
Havner nederst fordi de har mye igjen på badet, men hadde de gått for hvite fliser, levert solid arbeid og blitt ferdige, så ville jeg nok ha sagt at de var en god nr 2 denne uken med tanke på farge, stemning og detaljer. Og det er ganske bra siden jeg er en som liker treverk-stil på hytte, noe de ikke hadde på sitt bad. 
Denne avanserte åttekantede uteplassen ble bra, men tok altfor mye tid. Det er synd de ikke klarer å begrense ambisjonene slik at de blir ferdige.  

Hele uken har vært et eneste stort SNORK. Og det på baduken, som er et hovedrom. Skuffende.

Endret av Ctrl
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (46 minutter siden):

Skjul innhold

1. Eli og Benjamin. 
Hvite flisevegger og lettbeiset trepanel vegg og tak, med sort innredning og kromdetaljer. Hyttete og fint uttrykk. “Bare å ta av seg hatten”, sier Lars til arbeidet, selv om den ene kantlisten ikke var ferdig. Blomsterekspert Finn var snar med å kommentere at badet var kjedelig, mens Aina var rausere og så helheten og detaljene med “konsept”. Og der traff Aina godt, for badet er gjennomført og helt i tråd med resten av hytta og stilen de har. Perfekt plassert lounge i samme stil som resten av uteområdet med bålpanne. Det beste uteområdet.  

Eli og Benjamin er det paret denne uken som leverer best på arbeid, helhetlig interiør og utedel, men som nok engang drar tomhendt hjem. Eli og Benjamin blir bortdømt i år.

2. Leona og Håvard. 
Hvite flisevegger og lettbeiset trepanel vegg og tak, med sort innredning og sorte detaljer. Noen småmangler, småfeil og ujevnheter, men alt i alt et fint bad med et hyttete og koselig uttrykk. Et uttrykk som går igjen i resten av hytta. Enkel bålpanneplass ute, og det fungerer ganske bra.

3. Herman og Petter. 
Hvite flisevegger, grønn vegg i gips og spiler i tak og delvis på vegg, med sort innredning og sorte detaljer. Noen småmangler, og en hul og løs flis på et ferdig gulv. Sistnevnte er absolutt ikke bra! 

Jeg synes den stramme grønnfargen kveler hyttestemningen, og kombinert med spilene, treverk, fliser og masse ulike detaljer i mange forskjellige farger og former virket badet ubalansert, hardt, rotete og “for mye”. Spilene er for øvrig et nytt element som de ikke har brukt andre plasser i hytta, og er sånn sett malplassert. Liten pergola med bålpanne ute, som var bra utført og ble et fint uterom. 

Vinner gullhammer. Ikke et sjokk for noen. For uken har handlet om Herman og Petter. Store ord fra Aina om hvorfor de vant, men jeg synes hun går imot det hun egentlig står for. Herav lunt, ton-i-ton, fargekoordinering og helhet som har fulgt Aina siden sesong 1, og dette bommet Herman og Petter på med sitt harde, rotete og overfylte bad med mange ulike og nye momenter. Det blir litt som Finn i forrige uke som i ekstase deler ut gullhammer til en original benk når han hele uken gikk rundt og brølte at han ønsket seg noe uoriginalt og kreativt. Det gir ikke mening.

4. Heidi og Patrick. 
Marmorflisevegger, gråblå-malt vegg i gips og hvitt tak, med hvit innredning og kromdetaljer. De hadde mye igjen på badet, har småfeil og ujevnheter. Men badet har et stemningsfylt og sommerlig uttrykk, og jeg likte virkelig den delikate gråblå-fargen og helhetsinntrykket, selv om marmorfliser ikke er noe for meg.
Havner nederst fordi de har mye igjen på badet, men hadde de gått for hvite fliser, levert solid arbeid og blitt ferdige, så ville jeg nok ha sagt at de var en god nr 2 denne uken med tanke på farge, stemning og detaljer. Og det er ganske bra siden jeg er en som liker treverk-stil på hytte, noe de ikke hadde på sitt bad. 
Denne avanserte åttekantede uteplassen ble bra, men tok altfor mye tid. Det er synd de ikke klarer å begrense ambisjonene slik at de blir ferdige.  

Hele uken har vært et eneste stort SNORK. Og det på baduken, som er et hovedrom. Skuffende.

Så enig! Og så forventet utfall. 😑

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

Hva skjedde egentlig med den løse flisa til Benjamin og Eli? Her vil jeg tro de og gutta egentlig hadde samme problem med for lite lim/hulrom under en flis, men det kommer isåfall ikke fram fra dommerrunden.

Syns gutta hadde en veldig fin uteplass! Og jeg likte badet og arbeidet dems. Likte Eli og Benjamin sitt uterom hakket mer kanskje, men syns det var helt fint at gutta fikk gullhammeren 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ukesfinale bad

Spoiler

Jeg tror faktisk at det badet jeg likte best var Heidi og Patrik sitt. Jeg pleier ikke å like slik «fancy marmor», men det var noe med den hvite marmoren, den lys blå veggen, det speilet med bakgrunnslys… ja det var et eller annet der i komboen som jeg virkelig likte. De er selvsagt ikke ferdig, men jeg likte godt det badet.

Utstedet til Elin og Benjamin blir nok favoritten.

Men de la jo litt opp til det denne uken da, det ble seier hos gutta boys. Det var det badet jeg likte minst 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (3 timer siden):

Vis skjult innhold

1. Eli og Benjamin. 

2. Leona og Håvard. 

3. Herman og Petter. 

4. Heidi og Patrick. 

Helt enig!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariana807 skrev (5 timer siden):

Ukesfinale bad

Skjul innhold

Jeg tror faktisk at det badet jeg likte best var Heidi og Patrik sitt. Jeg pleier ikke å like slik «fancy marmor», men det var noe med den hvite marmoren, den lys blå veggen, det speilet med bakgrunnslys… ja det var et eller annet der i komboen som jeg virkelig likte. De er selvsagt ikke ferdig, men jeg likte godt det badet.

Enig! 

Likte uteplassen til guttene best da. Men har vi i det hele tatt sett noe av byggingen av det ute? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Benjamin og bøttehatten 🤣 

Spoiler

Det var lagt opp til hvem vinneren var hele uka. Forrige uke var det Heidi som gnålte om at de ikke hadde vunnet, og denne uka var det gutta. Dårlig klipp i år! 

Det virker som om dommerne i år er  mye snillere i dømmingen, før om årene har manglende silikonering vært et minus, i år er det «fordi de ikke vil gjøre det i all hast».

Det virker fremdeles på meg som om Eli og Benjamin gjør den beste jobben. Dommernes kommentarer tilpasses etter hvor de er, hos noen er en ting lunt og fornuftig, samme ting hos andre er helt feil og trekk.. 

Jeg funderer og på hvorfor de har valgt et så stort uteprosjekt i baderomsuka. Kunne de ikke hatt et enkelt opplegg ute heller, eller bare droppa det? Det er 1 kvadratmeter hage rundt hyttene omtrent, å tvinge gjennom et hageprosjekt hver uke er galskap. Det er jo stappe fullt allerede!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De rørene som stikker opp fra gulvet til venstre på alle badene, er det til vaskemaskin? Hvorfor er det planlagt at vaskemaskinen skal stå der, det passer jo ikke til innredningen av badene ellers?

Hva er det Patrick og Heidi har gjort på baderomsgulvet? Merkelig at de har delt fliser som ikke trengte å deles. Jeg synes badet var for "kaldt" til at jeg hadde trivdes der, den iskalde blå sammen med marmoren minte meg litt om nordpolens farger. Isblå himmel og hvit snø og is.

Badet til guttene var rett og slett stygt i mine øyne. Den beisingen alle driver med i år er jeg ingen fan av fordi alt ser skittent ut (muligens pga påføringsmetoden) eller jeg får lyst til å legge et - to lag til med beis på så treverket dekkes mer. Som CTRL sier så har ikke guttene spiler andre steder i hytta, så hvorfor ha det på badet? Det kommer vel noe i stua... Liker generelt ikke stilen deres, den grønne fargen, og skjønner ikke at alt lages så mørkt. Og hvorfor lagde de sitteplass på et så lite bad? Man sitter vel på toalettlokket hvis man vil sitte ned der inne. Men det er bare en personlig preferanse.

Eli og Benjamin hadde penere bad, men de traff heller ikke helt, det manglet noe som knyttet elementene sammen. Kult at de har turt å gå for krom, nå er det jo bare svart svart svart som er "in". Men svart vil nok være ut om ikke så altfor lenge, så det er nok lurt å ikke bruke det på ting som ikke kan byttes hvertfall, som kantlisten man fuger inn mellom flisene i ytterhjørner. Dobbeltvask skjønner jeg ikke. Kult av Lars å si "så nå får de ros for noe de fikk kjeft for forrige uke", han sier det vi alle tenker. Aina svarer at det stemmer, men nå som hun ser at det er et bevisst stilvalg så er det bare pluss i hennes bok. Og det viser jo en stor svakhet med at at hyttene bedømmes uke for uke. Ute så hadde de den fineste uteplassen, men de har jo også en hage som tillater at de sprer seg litt utover og de har større handlingsrom enn de andre lagene. Bra de utnytter dette.

Håvard og Leona fin flis og fin... beis. 😅 Men beisen ser ikke skitten ut slik den sorte de bruker ellers. Liker at det ikke skjer så mye rundt i hele rommet, det er enkelt. Stilrent. Pleier ikke synes mosaikk er så fint, men toniton med resten og uten kontrastfug så funker det. Det fineste badet synes jeg.

Endret av Blåttvann
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (10 timer siden):

Skjul innhold

1. Eli og Benjamin. 

2. Leona og Håvard. 

3. Herman og Petter. 

4. Heidi og Patrick. 

Kunne ikke vært mer enig. Jeg vurderer nesten å male badet i den gråblå fargen, for den var skikkelig fin. 

Jeg takler ikke den grønnfargen til gutta, jeg som normalt sett liker grønt. Synes også det ble helt jævlig med de få spilene på veggen og den benken. Hvis de først skal lage det, hvorfor er det da ikke gjæra slik at det ihvertfall hadde sett litt penere ut. Taket ble bedre enn jeg forestilte meg, men ja, mye forskjellig der inne som gjør at inntrykket blir at det er rotete. 

Ellers savner jeg veldig de individuelle tilbakemeldingene vi alltid fikk høre i tidligere sesonger bortsett fra i fjor var det vel. Jeg savner også mer filming av arbeidet underveis. Synd det skal gå så mye fokus til alt annet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg heier på guttene jeg.. Forstår ikke all den kritikken de får her inne. Synes badet deres var det beste, og at seieren var velfortjent. Synes de burde hatt minst én, kanskje to gullhammere mer hittil. Eli og Benjamin sitt bad var kjedelig. Sånn rent teknisk og kvalitetsmessig synes jeg at de og Eli&Benjamin ligger ganske likt, Leona&Håvard litt bak, og Patrick&Heidi bakerst. 

Mange her klager på at Aina dømmer etter sin smak, også sier de i neste setning at de ikke takler grønnfargen til guttene. Poenget er ikke at andre skal like den, men at de gjør det selv. De tør å gå 100% for sin egen stil, selv om de vet at det kanskje ikke faller i smak og er like spiselig hos alle. 

Men det er bare min mening 😊

• Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På meg virker hele sesongen rigget. Eli og Benjamin er opplagte vinnere;  de har den mest nøyaktige utføringen, de er de meste konseptuelle, de blir alltid ferdig i tid og leverer alltid topp en eller to. De kommer til å sitte igjen med hytta!

Dommerne ser dette og vet dette. De må bare bidra til å heve spenningen utover i programmet for ikke å miste seere som faller ut pga. all forutsigbarheten. I tillegg til å produsere ferdig ei hytte er det jo også en tv produksjon som skal overleve og hanke inn seerne. 

Trøstepremier/hammere deles ut vilkårlig, tviler på at Aina sin interiørsmak, som tross alt er mer "fleksibel" enn Lars som må følge Norsk standard. Interiør kan flytte og skiftes i løpet av en håndvending, det kan ikke craftmanship som Lars representerer.

Det at et fix ferdig bad som til og med er ferdig silikonert ihht. våtromsnorm ikke vinner er helt tullete. Seff var det, ihht. alle normer ,det beste badet. Alt annet, blomster og dill og duftlys er variable momenter som ikke kan tillegges betydning. 

Og gutta lagde både bad og uterom etter min smak, men ikke etter min standard ;)

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger litt etter episodene, men sier meg enig i at det ikke var en verdig vinner av hemsen. Faktisk vil jeg si at vinnerne hadde den klart dårligste og minst interessante hemsen (dog likte jeg benken med hengeplanter selv om jeg synes florasollen var bedre). Hvilken som helst av de andre hadde vært veldig mye bedre (bortsett fra at guttas gjesteseng jo var ubrukelig, har de bare tynne venner og familiemedlemmer?). Tydelig en sympatihammer ja. Det er litt uspennende hvis det er Eli og Benjamin som vinner.

Ellers også enig i at guttene ikke hadde det fineste badet, etter min mening. Jeg er veldig glad for at noen bruker en annen farge enn grå og svart da, det må jeg bare si. Jeg kan ikke fordra svart kjøkken og synes gråfargen på f.eks. Leona og Håvards vegger er veldig kjedelig, så jeg synes de skal berømmes for det og for at de har en gjennomført stil selv om grønnfargen etter min mening er for mørk og altoppslukende.

Endret av Arkana
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
MarenogAron skrev (38 minutter siden):

Jeg heier på guttene jeg.. Forstår ikke all den kritikken de får her inne. Synes badet deres var det beste, og at seieren var velfortjent. Synes de burde hatt minst én, kanskje to gullhammere mer hittil. Eli og Benjamin sitt bad var kjedelig. Sånn rent teknisk og kvalitetsmessig synes jeg at de og Eli&Benjamin ligger ganske likt, Leona&Håvard litt bak, og Patrick&Heidi bakerst. 

Mange her klager på at Aina dømmer etter sin smak, også sier de i neste setning at de ikke takler grønnfargen til guttene. Poenget er ikke at andre skal like den, men at de gjør det selv. De tør å gå 100% for sin egen stil, selv om de vet at det kanskje ikke faller i smak og er like spiselig hos alle. 

Men det er bare min mening 😊

Det er forskjell på å sitte i sofaen å si at man ikke liker en farge og det å dømme fargen i en konkurranse. Akkurat denne uken så tenker jeg at det å gjøre et lite rom enda mindre med mørk farge, sette inn en sittekrakk og fylle på med elementer hvor det skjer mye ikke er gode tekniske interiørvalg. 

Jammf skrev (39 minutter siden):

På meg virker hele sesongen rigget. Eli og Benjamin er opplagte vinnere;  de har den mest nøyaktige utføringen, de er de meste konseptuelle, de blir alltid ferdig i tid og leverer alltid topp en eller to. De kommer til å sitte igjen med hytta!

Dommerne ser dette og vet dette. De må bare bidra til å heve spenningen utover i programmet for ikke å miste seere som faller ut pga. all forutsigbarheten. I tillegg til å produsere ferdig ei hytte er det jo også en tv produksjon som skal overleve og hanke inn seerne. 

Trøstepremier/hammere deles ut vilkårlig, tviler på at Aina sin interiørsmak, som tross alt er mer "fleksibel" enn Lars som må følge Norsk standard. Interiør kan flytte og skiftes i løpet av en håndvending, det kan ikke craftmanship som Lars representerer.

Det at et fix ferdig bad som til og med er ferdig silikonert ihht. våtromsnorm ikke vinner er helt tullete. Seff var det, ihht. alle normer ,det beste badet. Alt annet, blomster og dill og duftlys er variable momenter som ikke kan tillegges betydning. 

Og gutta lagde både bad og uterom etter min smak, men ikke etter min standard ;)

Nemlig. På Mjøsli var det alltid det beste resultatet som vant Lars sin stemme. Synd Lars virker å bli nedstemt av Aina og Finn. Men må jo holde konkurransen spennende ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffekanne skrev (På 2.6.2023 den 14.22):

Vi gjettet helt i starten av uken at de kom til å vinne gullhammeren og jeg syns ikke den var fortjent. Jeg liker ikke stilen deres best, men syns ikke de hadde best hems heller. Kan ikke skjønne hvorfor de vant. Virker som det var bestemt av produksjonen at de skulle vinne. Plutselig vant de 2t snekker. Sympatihammer duluxe. Så helt malplassert ut den benken også

Jeg gjettet ikke det i det hele tatt og jeg ble positivt overrasket. Felte en tåre jeg også sammen med de andre for jeg ble rett og slett rørt. 🥲 Synes de fortjente det, de har virkelig kommet seg siden de første ukene de kom inn, de finner på fine løsninger og er blitt flinkere til å snekre og fordele arbeidet mellom seg. Hemsen var heller ikke min smak men den var brukbar og ikke overfylt som de andre hemsene, mener jeg. 

Eli og Benjamin var flinke men den trappen likte jeg ikke, synes ikke den var brukbar. Heller ikke hemsen var noe fin, den var for kald. 

De to guttene, de er så upersonlige i sine valg, de prøver men de får det ikke til, det blir for stramt og maskulint. Liker mange av tingene de gjør og de er råflinke, spesielt den trappen men de kjøper meg ikke enda, altså..

Leona & Håvard; nei altså..jeg sier bare nok en gang, stakkars gutten. For ei dame, sur, aldri fornøyd, irritert, nesten aldri noe pent å si om han.🙄De er flinke og jeg liker valgene de tar, men hun stresser han delux. 🥴

Endret av Sen ve ben
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sen ve ben skrev (26 minutter siden):

Leona & Håvard; nei altså..jeg sier bare nok en gang, stakkars gutten. For ei dame, sur, aldri fornøyd, irritert, nesten aldri noe pent å si om han.🙄De er flinke og jeg liker valgene de tar, men hun stresser han delux. 🥴

Vanskelig å si hvordan de er utenfor, men på tv utrolig negativt og nedbrytende.

Passer kanskje dårlig sammen? :D 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenelarsen skrev (19 minutter siden):

Vanskelig å si hvordan de er utenfor, men på tv utrolig negativt og nedbrytende.

Passer kanskje dårlig sammen? :D 

Ja, kanskje det 🫤 Det er i hvertfall kjedelig å se på de og lite givende 🥱

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...