Smos1 Skrevet 28. juni 2023 #361 Del Skrevet 28. juni 2023 Arkana skrev (10 minutter siden): Ja, det skjønner jeg, men detaljer som det burde ikke ha så mye å si og igjen handler det jo om personlig preferanse. Vi må jo anta at deltagerne har møblert hytta slik de selv ønsker og liker og det er jo viktigere enn hva både dommerne og hyttenaboene liker. Blir det altså hyttenabohammer i år også, selv om naboene ikke har vært med hver uke? Ryktene sier det blir nabohammer, men jeg vet ikke om det faktisk stemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spanky Skrevet 28. juni 2023 #362 Del Skrevet 28. juni 2023 Arkana skrev (26 minutter siden): Ja, det skjønner jeg, men detaljer som det burde ikke ha så mye å si og igjen handler det jo om personlig preferanse. Vi må jo anta at deltagerne har møblert hytta slik de selv ønsker og liker og det er jo viktigere enn hva både dommerne og hyttenaboene liker. Blir det altså hyttenabohammer i år også, selv om naboene ikke har vært med hver uke? I dagens episode går naboene rundt og ser. Men de deler den ikke ut idag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RC Skrevet 28. juni 2023 #363 Del Skrevet 28. juni 2023 Nabohyttehammeren brukes som regel å leveres ut til sist i finalen. Som regel for å gjøre det spennende dersom to lag står med likt antall gullhammere helt til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ifyousayso Skrevet 28. juni 2023 #364 Del Skrevet 28. juni 2023 Spoiler Er det ikke litt tragisk at et ringspill eventuelt skal være med å bestemme hvem som vinner hytte? 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 28. juni 2023 Forfatter #365 Del Skrevet 28. juni 2023 Dagens episode: Spoiler Synes det er godt gjort at Heidi og Patrick finner motivasjon og samtidig har håp om hytta, når stillingen er 4-3-2-1, der de står med 1. For som Patrick sier, noe gullhammer fra Lars får de ikke ettersom andre par har bedre håndverk. Da gjenstår det bare 4 gullhammere, der Heidi og Patrick må vinne alle 4 for å vinne. Det er absurd å tro at det paret som ligger sist etter 10 uker skal sitter igjen med 4 av 4 gullhammere siste to finaledager. Pisskonkurranse 2: "Dørskilt"-bygging og ringspill. Ser ut som at det å være god i ringspill har betydning for hvordan hytta fremstår. 🙃 Vinnerne ble Eli og Benjamin. De har vært utrolig god på slike småkonkurranser hele sesongen, og drar hjem begge i finaleuken. Synes det er en god kompensasjon for å ha blitt bortdømt uke etter uke, så sånnsett. Men konkurransene har ingenting med Sommerhytta å gjøre! For øvrig vant Sara & Ibrahim og Kurt & Veronica begge småkonkurransene finaleuka, og smatt med det forbi Lina & Eldan og Anna & Jone som var best på hytta. Så dobbelseier må da bety seier denne gang også? Finn så for øvrig skuffet/nedtrykt ut etter at Eli og Benjamin vant konkurransen. Ikke et smil å spore på han. Det samme skjedde i går også etter konkurransen. Pussig. Fin visning i dag. Kunne godt tenkt meg at visningen ble viet enda mer plass på bekostning av all tullballet først i episoden. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonyma123 Skrevet 28. juni 2023 #366 Del Skrevet 28. juni 2023 Ctrl skrev (1 time siden): Dagens episode: Skjul innhold Synes det er godt gjort at Heidi og Patrick finner motivasjon og samtidig har håp om hytta, når stillingen er 4-3-2-1, der de står med 1. For som Patrick sier, noe gullhammer fra Lars får de ikke ettersom andre par har bedre håndverk. Da gjenstår det bare 4 gullhammere, der Heidi og Patrick må vinne alle 4 for å vinne. Det er absurd å tro at det paret som ligger sist etter 10 uker skal sitter igjen med 4 av 4 gullhammere siste to finaledager. Pisskonkurranse 2: "Dørskilt"-bygging og ringspill. Ser ut som at det å være god i ringspill har betydning for hvordan hytta fremstår. 🙃 Vinnerne ble Eli og Benjamin. De har vært utrolig god på slike småkonkurranser hele sesongen, og drar hjem begge i finaleuken. Synes det er en god kompensasjon for å ha blitt bortdømt uke etter uke, så sånnsett. Men konkurransene har ingenting med Sommerhytta å gjøre! For øvrig vant Sara & Ibrahim og Kurt & Veronica begge småkonkurransene finaleuka, og smatt med det forbi Lina & Eldan og Anna & Jone som var best på hytta. Så dobbelseier må da bety seier denne gang også? Finn så for øvrig skuffet/nedtrykt ut etter at Eli og Benjamin vant konkurransen. Ikke et smil å spore på han. Det samme skjedde i går også etter konkurransen. Pussig. Fin visning i dag. Kunne godt tenkt meg at visningen ble viet enda mer plass på bekostning av all tullballet først i episoden. Spoiler Jeg la merke til det samme, Finn var IKKE fornøyd med tullekonkurransevinnerne. 😅 Det fryder meg stort at E og B vant begge, for som du sier de har blitt kraftig bortdømt. Så på Eli sin IG idag at de hadde en lang liste med gjøremål, de satt ikke bare og holdt på med planting og snekring av benk som hun skrev. Fint spark til produksjonen der synes jeg. Produksjonen burde byttes ut på lik linje med Finn (og Aina) forresten. Latterlig mye uvesentlig vi har brukt 10 uker på. Jeg må spole hver gang Heidi og Patrick er i monitor, er så lei av alle følelser. Episodene går raskt da - for de har fått mye plass. 😉 Tipper Eli og Benjamin får Lars sin hammer, og kanskje Aina hvis hun ikke gir den til grønn mancave. Finn er mest glad i kompisene, så de får hans garantert. Hyttenaboene er vanskelig å spå, men tipper det står mellom Eli og Benjamin eller Leona og Håvard. Kan ikke tro jeg har brukt så mye tid på dette programmet - når jeg har vært irritert halve tiden. 🙈 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VildeS Skrevet 28. juni 2023 #367 Del Skrevet 28. juni 2023 Ctrl skrev (9 timer siden): Hageekspert Espen Skarphagen (52) overtar for blomster-Finn. Det blir med andre ord ingen konseptendring framover, men Espen sier at han skal ikke "være" som Finn, men heller finne sin egen identitet og vei i programmet. Så det høres ut som et frisk pust. Han skal for øvrig også erstatte Tonje i hagesenteret. Så dommeren blir altså jobbende tett på deltakerne og vil gi spesifikke råd underveis. Det kan bli spennende. Og utfordrende kanskje? Så får vi se om det blir bra da, men jeg tror ikke det blir særlig verre enn nå. Ser fram til å se Espen. Kanskje får man et nytt giv for å følge med programmet igjen. Finn er oppbrukt i konseptet og altfor dominant, samt lar trynefaktor og sympati dominere dømmingen for mye. Synd han er med neste år også. https://www.tv2.no/underholdning/han-erstatter-finn-schjoll-i-sommerhytta/15798535/ Blir spennende å se. Men jeg syns det er dumt han skal erstatte Tonje, liker henne. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 28. juni 2023 Forfatter #368 Del Skrevet 28. juni 2023 anonyma123 skrev (22 minutter siden): Skjul innhold Jeg la merke til det samme, Finn var IKKE fornøyd med tullekonkurransevinnerne. 😅 Det fryder meg stort at E og B vant begge, for som du sier de har blitt kraftig bortdømt. Så på Eli sin IG idag at de hadde en lang liste med gjøremål, de satt ikke bare og holdt på med planting og snekring av benk som hun skrev. Fint spark til produksjonen der synes jeg. Produksjonen burde byttes ut på lik linje med Finn (og Aina) forresten. Latterlig mye uvesentlig vi har brukt 10 uker på. Jeg må spole hver gang Heidi og Patrick er i monitor, er så lei av alle følelser. Episodene går raskt da - for de har fått mye plass. 😉 Tipper Eli og Benjamin får Lars sin hammer, og kanskje Aina hvis hun ikke gir den til grønn mancave. Finn er mest glad i kompisene, så de får hans garantert. Hyttenaboene er vanskelig å spå, men tipper det står mellom Eli og Benjamin eller Leona og Håvard. Kan ikke tro jeg har brukt så mye tid på dette programmet - når jeg har vært irritert halve tiden. 🙈 Spoiler Det sure steintrynet på Finn når Eli og Benjamin vant var priceless. Oppsiktsvekkende, faktisk! Tror fordelingen av finalehammere blir slik: Lars: Eli og Benjamin. Finn: Herman og Petter. Aina: Herman og Petter. Hyttenaboene: Leona og Håvard. Og da vinner vel Eli og Benjamins 6 mot Herman og Petters 5. Det går simpelthen ikke an at dommerne ikke gir Eli og Benjamin minst 1 gullhammer i finalen. Det er umulig. De har vært soleklart best. Og siden de allerede leder med 2 så skal dette være så godt som avgjort nå. Jeg kan ikke i min villeste fantasi se at Herman og Petter skal hanke minst 3 gullhammere i morgen, herav nabostemmene for å få dobbeltstemme for å vinne. Så det blir nok hytte på Eli og Benjamin i morgen! Hyttenaboene virket å være svært imponert inne hos Leona og Håvard. Og det med grunn, for det ble veldig bra tilslutt. Sånn koselig, hyttete stemning. Det ble så bra at jeg fatter ikke hvorfor de ligger dårligere an enn Herman og Petter inn i finaleuken. Tragisk! 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spanky Skrevet 28. juni 2023 #369 Del Skrevet 28. juni 2023 Spoiler Jeg synes det var så fint å se hvor glad Eli og Benjamin ble da de fikk hammeren idag . Eli hoppende glad. Og samtidig trist å se hvor kjipt de andre hadde det 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 28. juni 2023 #370 Del Skrevet 28. juni 2023 (endret) Ja, så da var det tilfeldigheter som avgjorde gullhammeren denne gangen også. Herregud... Godt den gikk til riktig par, som har blitt røvet fra flere hammere denne sesongen. Finn var SÅ pottesur som man får det, lættis! 🤣🤣🤣🤣 Tilpass for trynefaktor-dommeren vår! Ellers synes jeg på tross av den svarte beisen, eller bortsett fra den, at Håvard og Leona har den fineste hytta. Men Eli og Benjamin fortjener likevel å vinne. Endret 28. juni 2023 av Blåttvann 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 28. juni 2023 #371 Del Skrevet 28. juni 2023 Blåttvann skrev (43 minutter siden): Ja, så da var det tilfeldigheter som avgjorde gullhammeren denne gangen også. Herregud... Godt den gikk til riktig par, som har blitt røvet fra flere hammere denne sesongen. Finn var SÅ pottesur som man får det, lættis! 🤣🤣🤣🤣 Tilpass for trynefaktor-dommeren vår! Ellers synes jeg på tross av den svarte beisen, eller bortsett fra den, at Håvard og Leona har den fineste hytta. Men Eli og Benjamin fortjener likevel å vinne. Typisk Finn å legge flinkisene «for hat» og favorisere deltakere som åpenbart har dårligere utgangspunkt for å vinne. Veldig uprofesjonelt! 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 28. juni 2023 #372 Del Skrevet 28. juni 2023 Heier på alle parene unntatt H+P i år, synes alle har fine hytter og er flinke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 28. juni 2023 #373 Del Skrevet 28. juni 2023 Var det ringspill for å gi Heidi og Patrick forsprang? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 28. juni 2023 #374 Del Skrevet 28. juni 2023 lin skrev (2 minutter siden): Var det ringspill for å gi Heidi og Patrick forsprang? Ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 29. juni 2023 #375 Del Skrevet 29. juni 2023 Heier på Elin og Benjamin, men synes alle har vært bra i år. Synes dette har vært den jevneste og muligens beste sesongen så langt. Bortsett fra selve hyttene, hyttene er alt for små. Dog veldig mye finere sted de er på denne gang enn ifjor. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 29. juni 2023 #376 Del Skrevet 29. juni 2023 Jeg tror Eli og Benjamin vinner, men jeg håper litt at det blir gutta bare fordi Eli og Benjamin har vært så klare vinnere helt fra tidlig av og det synes jeg er så kjedelig. Dessuten er gutta de eneste som har valgt en annen stil enn de andre (selv om det ikke er min stil). Jeg skjønner at Heidi og Patrick ble lei seg da de ikke vant hammer i går, men samtidig skjønner de jo selv at det ikke var gårdagens hammer det stod på og at de ikke har noen sjanse til å vinne uansett. Jeg kjenner sånn alt i alt at så fremt de ikke velger andre typer hytter og aller helst en annen type deltagere også så blir dette siste år jeg ser Sommerhytta. Jeg liker ikke hyttene og jeg har ikke vært det minste engasjert i deltagerne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 29. juni 2023 #377 Del Skrevet 29. juni 2023 Jeg syns de siste konkurranse sene ødelegger litt, det har lite med bygging av hytte å gjøre. Vitsen med å jobbe seg i hjel for gullhammere når du egentlig kan øve på ringspill og pugge blomsterarter og vente til siste uka og kunne vinne alt. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 29. juni 2023 #378 Del Skrevet 29. juni 2023 Jeg synes de er ok, men samtidig dumt at de skal telle akkurat like mye som hammerne de har fått for en hel ukes jobb. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 29. juni 2023 #379 Del Skrevet 29. juni 2023 Arkana skrev (9 minutter siden): Jeg tror Eli og Benjamin vinner, men jeg håper litt at det blir gutta bare fordi Eli og Benjamin har vært så klare vinnere helt fra tidlig av og det synes jeg er så kjedelig. Dessuten er gutta de eneste som har valgt en annen stil enn de andre (selv om det ikke er min stil). Jeg skjønner at Heidi og Patrick ble lei seg da de ikke vant hammer i går, men samtidig skjønner de jo selv at det ikke var gårdagens hammer det stod på og at de ikke har noen sjanse til å vinne uansett. Jeg kjenner sånn alt i alt at så fremt de ikke velger andre typer hytter og aller helst en annen type deltagere også så blir dette siste år jeg ser Sommerhytta. Jeg liker ikke hyttene og jeg har ikke vært det minste engasjert i deltagerne. Blir spennende. Elin og Benjamin vinner uansett hvis de får minst 2 hammere, eller de får nabohammeren. Alle lag kan i teorien fortsatt vinne, for H og P forutsetter det dog at de vinner alle 4 hammerne. Mest inntresant blir det hvis Elin og Benjamin ikke får en eneste hammer, og guttene får 2, men ikke nabohammeren. For da har både guttene og EB 5, Hva gjør man da, er det den som har fått flest nabostemmer av de to som vinner eller hva skjer? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 29. juni 2023 #380 Del Skrevet 29. juni 2023 Hvis det er to som har samme antall hammere er det de som fikk nabohammeren som vinner (forutsatt at det var en av dem da, vet ikke hva de gjør hvis to har samme antall, men nabohammeren gikk til noen andre, det har aldri skjedd så langt). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå